Oud 15-08-2003, 20:04
spunky
Avatar van spunky
spunky is offline
Ik heb al grondig gezocht op het forum maar kon het antwoord op mijn vraag niet vinden.

Ik heb in de eerste week van een strip van de pil 's nachts overgegeven, twee uur na het innemen van de pil. Volgens de bijsluiter was de pil nu niet meer veilig omdat de werkzame stoffen niet opgenomen waren en moest ik gewoon verder gaan met slikken maar 7 dagen geen sex hebben (of sex met een ander betrouwbaar voorbehoedsmiddel). Door gewoon stom niet nadenken heb ik op de 6e dag toch sex gehad met mijn vriend (ik ging 'm 2,5 week niet zien!) zonder condoom of zoiets dergelijks. De volgende ochtend ging ik op vakantie en kon dus niet aan de morning after pil komen.
Een tijd later heb ik een pil vergeten in de derde week van de strip en heb gedaan wat de bijsluiter zei, namelijk pil alsnog innemen, strip afmaken, geen stopweek en dus meteen met de volgende strip beginnen.
Daardoor kreeg ik dus geen menstruatie.

Nu zijn mijn vriend en ik allebei terug van vakantie en besloten toch een zwangerschapstest te doen (ik had namelijk last van buikkrampen en héél licht bloedverlies). Toen ik de bijsluiter daarvan las kwam ik erachter dat ik die test pas kan doen op de dag dat ik eigenlijk ongesteld moet worden. Maar dat duurt nog 3 weken (vanwege die overgeslagen stopweek) en ik wou zo graag zekerheid dat ik de test toch gedaan heb.
Het resultaat was negatief (niet zwanger dus) maar was deze uitslag wel betrouwbaar?

(Sorry voor het lange verhaal, ik snap het zelf al bijna niet meer )
__________________
www.dagelijkseportienelleke.tk --> voor al uw dagelijkse behoeften!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 20:44
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Die buikkrampen en het lichte bloedverlies zouden ook kunnen komen doordat je de pil hebt doorgeslikt..

Verder weet ik het ook niet
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 21:50
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
ik zou gewoon de test nog een keer doen op de dag dat je ongesteld had moeten worden

dan heb je zekerheid

je kunt ook naar de huisarts gaan voor een bloedtest maar ik denk niet dat je dat wilt
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 08:41
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Positief is altijd zwanger (of je nou je bevruchte eitje al kwijt bent of niet, voor we die discussie weer krijgen..), negatief is niet altijd niet-zwanger..

Ik zou wachten tot je ongesteld moet worden, testen --> positief = zwanger, negatief + niet ongesteld = dokter voor bloedtest, negatief + ongesteld = niet zwanger..

Suc6 en niet meer vergeten
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 13:11
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Citaat:
Qamra schreef op 16-08-2003 @ 08:41:
Positief is altijd zwanger (of je nou je bevruchte eitje al kwijt bent of niet, voor we die discussie weer krijgen..), negatief is niet altijd niet-zwanger..

Ik zou wachten tot je ongesteld moet worden, testen --> positief = zwanger, negatief + niet ongesteld = dokter voor bloedtest, negatief + ongesteld = niet zwanger..

Suc6 en niet meer vergeten
Niets aan toe te voegen
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 14:17
spunky
Avatar van spunky
spunky is offline
Dank jullie wel voor de reacties...

Ik zal maar gewoon nog zo'n test kopen.
__________________
www.dagelijkseportienelleke.tk --> voor al uw dagelijkse behoeften!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid zwanger?
Mimuna
17 14-12-2011 15:42
Lichaam & Gezondheid Toch niet zwanger ofzo?
Cucumber.
17 23-06-2011 20:39
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic #2
rare kwast
500 24-03-2009 16:13
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 20:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.