Oud 13-10-2009, 21:09
Zwimber
Zwimber is offline
Heeeey,

Ehmm nouja mijn verhaaltje gaat dus over een wereldreis, ik wil er namelijk samen met een klasgenoot van mij eentje maken. En eigenlijk niet over de wereld maar door Azie/Australië leek ons leuk.

Nou heb ik echt geen flauw benul waar je moet beginnen met zoiets organiseren als iemand tips heeft ofzo zou echt fantastisch zijn sowieso wel fijn om met iemand te praten die het alleens heeft gedaan Maargoed ik hoor graag alles wat jullie erover kwijt willen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2009, 21:12
Verwijderd
Mag ik eerst vragen hoe oud je bent en of je nog op school zit? Bedenk dat het een grote invloed op je studie kan hebben, je loopt bijvoorbeeld vertraging op. Als je nog op de middelbare school zit is het helemaal niet te doen natuurlijk.

Besef ook dat een wereldreis een flinke voorbereiding vergt, het kan zomaar zijn dat je daar een jaar mee bezig bent. Dus leuk dat je het wilt maar bedenk je wel waar je aan begint.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 12:33
Zwimber
Zwimber is offline
Ik ben nu 17 en doe 6 vwo, en ik doe het dus tussen de middelbare en uni in,
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 14:26
Verwijderd
Wel een beetje kort tijd hoor. ^^ Hoe wilde je dat allemaal gaan doen dan? En hoe lang moet de reis gaan duren? Neem je er een tussenjaar voor of wil je alles in 1 zomervakantie gaan proppen. Dat laatste wordt namelijk wat lastig en is bijna niet te doen als je zo weinig tijd hebt. Ik denk niet dat je in die tijd door Azië en Australië kunt reizen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 18:19
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Ik weet dat er speciale 'around the world'-tickets zijn waardoor je goedkoper kunt vliegen, want allemaal aparte vliegreizen boeken gaat heel duur worden.

Volgens mij kun je hier: http://www.worldticketcenter.nl/wereldreizen je eigen ticket samenstellen. Dat kan wel van pas komen. Verder heb ik helaas nooit een wereldreis gemaakt maar weet ik wel dat je het beste youth hostels kunt boeken waar je kunt slapen, lekker goedkoop.

Misschien dat je hier ook nog wat aan hebt: http://www.backpackingaround.com/

Verder hoop ik dat er nog mensen reageren hier die wat meer ervaring hebben met dit soort zaken
__________________
Neti gaat studeren <3
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 23:10
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
1. waar wil je heen en hoe lang? Er is nogal een verschil of je Australie + Nieuw Zeeland + heel Azie van Japan via Oezbekistan t/m het Midden Oosten in 1 zomervakantie wilt zien of alleen Australie + Thailand in een jaar wilt bekijken...

2. willen jullie alles zelf regelen of vind je het makkelijker als sommige dingen voor je geregeld worden? De website www.backpackers.nl is een goede informatiebron voor o.a. vliegtickets, maar ook pakketen zodat je de eerste paar dagen in Australie wat meer begeleid wordt.

3. Bedenk hoeveel geld je te besteden hebt en of je onderweg (bv in Australie) ook nog wilt werken om geld te verdienen of misschien vrijwilligerswerk (tegen kost en inwoning eventueel) wilt doen om geld te besparen.

4. Hoe oud zijn jullie als je weg wilt gaan? Als je nog geen 18 bent kan het behoorlijk lastig (en soms zelfs onmogelijk) zijn om dingen zonder schriftelijke toestemming van je ouders te regelen.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 23:40
Zwimber
Zwimber is offline
Ehmm iedereen alvast heeel erg bedankt voor de tips ik zal jullie vragen zo goed mogelijk beantwoorden

Ik ga dus niet in mijn eentje maar met iemand anders, ik ben als we weggaan (gepland op volgend jaar rond deze tijd) 18 en mijn klasgenoot 19. We hebben er ook voor gekozen een tussenjaar te nemen omdat je anders idd er gewoonweg GEEN tijd voor hebt.

Over welke route we willen gaan volgen weten we eigenlijk nog niet zoveel, juist daarom ben ik dit begonnen of er mensen zijn die misschien adviezen over bepaalde routes hebben ofzo ? of zelf zoiets ooit gedaan hebben.

Qua geld hadden we van andere mensen gehoord dat je +- 5000 euro nodig had, nouja daar hebben we dus beide al een plan voor gemaakt hoe we daaraan komen, maar we wilden eigenlijk niet onderweg gaan werken.

Ik zie idd dat mijn vorige bericht makkelijk te interpreteren is als 'we gaan ertussenin' maar we gaan dus een jaar vrij nemen ertussen zodat het ook wat langer kan enzo: - )
Met citaat reageren
Oud 15-10-2009, 12:43
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ik zou zeggen dat een simpel ticket Nederland - Australie - 1 of 2 stops in Azie - Nederland je al snel iets van 1000 euro zal kosten. Afhankelijk van hoeveel je rond wilt reizen, kan je makkelijk nog 500 euro kwijt zijn aan bussen, binnenlandse vluchten in Australie, treinreizen etc. Andere dingen ter voorbereiding zullen ook al snel iets van 500 euro kosten; een backpack kan makkelijk 100 euro kosten, dan nog geld voor reisverzekering, visa e.d.
Bedenk dat veel reizen/lange afstanden afleggen een stuk duurder is dan je op een klein gebied te concentreren. Landen als Australie of Japan zijn vele malen duurder dan Vietnam or India. Ben je van plan om veel tours of dure activiteiten zoals duiken te ondernemen of gaan jullie grotendeels gratis dingen doen zoals rondwandelen door de plaatsen die je bezoekt.

Ik ben zelf een jaar in Australie geweest, en van wat ik me herinner is dat ik iets van 1000 euro per maand uitgaf. Zou ook zeker aanraden om een Working Holiday Visa voor Australie aan te vragen, zodat mocht het nodig zijn jullie daar kunnen gaan werken om wat extra geld te verdienen.

Vind zelf het forum van de lonely planet (volgens mij thorntree.lonelyplanet.com) erg handig, bijna alle mogelijke vragen zijn daar wel eens voorbij gekomen.
De meeste backpackers die ik in Australie ontmoet heb deden alleen wat landen in ZO-Azie erbij (voornamelijk Thailand, maar ook Laos, Cambodia, Vietnam). Afhankelijk van hoe zelfstandig je bent en zelfverzekerd je je voelt, is dat misschien een goed begin, in plaats van meteen in je eentje naar het platteland van China te trekken.

Sowieso, er van uitgaande dat dit de 1e keer is dat jullie een lange reis zonder ouders maken; velen vinden het makkelijker om in Australie te beginnen, daarna naar Azie te reizen, ipv in Vietnam te beginnen en een enorme cultuurschock te krijgen.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Wereldreis
BabyBlueBerry
11 15-07-2016 02:45
Vrije tijd wereldreis
wereldreis
7 25-12-2013 15:26
Vrije tijd Wat is het verschil tussen een vrouw op wereldreis en een man op wereldreis?
floffy3
4 25-01-2012 21:06
De Kantine Kijk in mijn toekomst!
trophus
230 08-04-2008 15:10
Verhalen & Gedichten Op wereldreis voor jou
Anno 1986
7 22-09-2004 20:21
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Geen titel
Ieke
0 05-04-2004 21:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.