Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2012, 23:46
Verwijderd
hoi, ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. ik ben zelf een meisje en heb al meerdere jaren een vriend waar ik heel veel van hou. ik ben er voor mezelf uit dat ik bi-sexueel ben. maar nu heb ik ook een close vriendin al een paar jaar, en ik heb eigenlijk al sinds het begin gevoelens voor haar. helaas worden die steeds groter en waar ik niet wat ik nu moet doen. als ik het haar laat weten ben ik bang dat ik mijn vriendschap met haar verpest. maar ik weet ook niet of ik op deze manier met mijn vriend verder wil. ik hou namelijk van hun beide. mijn vriend is hier van op de hoogte en accepteerd dat ik in een ontdek fase zit ofzo. maar ik noem het eerder in de knoop met mijn gevoelens. wat moet ik nu doen? moet ik die vriendin laten weten wat ik voor haar voel en het er op gokken of het volledig negeren en verder gaan in de relatie die ik nu heb? moet ik haar uit mijn leven verbannen om het voor mezelf makkelijker te maken? ik zit met zoveel vragen in mn hoofd. nu vraag ik me af, wat zouden jullie doen in mijn situatie?
liefs indeknoop
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2012, 23:52
Verwijderd
Als je zoveel naar een ander neigt, zit je huidige relatie wellicht niet helemaal goed. Voor mijn gevoel moet je het dan ook niet pas uitmaken wanneer je de vervanger al klaar hebt staan, maar dat dus los van elkaar behandelen. Hoe serieus neemt je vriend de gevoelens voor de ander? Wanneer hij ze weglacht, is het verstandig aan te geven dat het toch wel wat serieuzer zit dan hij wellicht denkt. Wanneer hij doorheeft hoe serieus de gevoelens zijn en hij er weinig naar omkijkt (het accepteert?) dan is dat ook lichtelijk vreemd, wat zegt hij er dan precies over?

Wanneer je vervolgens vrijgezel zou zijn, kun je besluiten of je wel of niet toenadering tot die vriendin zoekt. Weet je of zij ook op meisjes valt? En heb jij zelf ooit al eens gezoend of meer met meisjes, is het wellicht toch een nieuwsgierigheid omdat je dit allemaal nog nooit hebt gedaan?

Als ik jou was ging ik dus na hoe goed je huidige relatie nog in elkaar steekt, en of je deze wil behouden. Wat betreft die vriendin vind ik de informatie tot nu toe wat te beperkt om advies te geven.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 15:45
Verwijderd
beste lusi
mijn vriend weet precies wat ik voor haar voel. hij weet ook dat ik nogal onzeker ben over mijn gevoelens voor meiden. hij geeft mij hier de ruimte in om te experimenteren. we wonen op het moment dan ook al samen. ik kan hem ook niet uit mijn leven denken. soms maakt hij alleen wel de grap van dan doen we toch gewoon een triotje.
ik heb al meerdere malen met een ander meisje gekust, meer niet. ik voel me gewoon heel gelukkig als ik bij hem ben, maar ook bij haar. en aangezien ik haar minder vaak zie dan hem, verlang ik daar geregeld naar.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 16:44
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
De "grap"?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 17:40
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Ik zou het echt zwaar kut vinden als je vriendin met wie je zelfs al samenwoont een beetje zit te experimenteren met de andere sekse. Hij is overdreven lief voor je wat dat betreft, waarschijnlijk omdat hij bang is je anders helemaal kwijt te raken, maar kan me niet voorstellen dat het hem niet ontzettend pijn doet. Al zal hij die grap vast graag in praktijk brengen, daar zegt haast geen man nee tegen .
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 01:44
Verwijderd
Citaat:
beste lusi
mijn vriend weet precies wat ik voor haar voel. hij weet ook dat ik nogal onzeker ben over mijn gevoelens voor meiden. hij geeft mij hier de ruimte in om te experimenteren. we wonen op het moment dan ook al samen. ik kan hem ook niet uit mijn leven denken. soms maakt hij alleen wel de grap van dan doen we toch gewoon een triotje.
ik heb al meerdere malen met een ander meisje gekust, meer niet. ik voel me gewoon heel gelukkig als ik bij hem ben, maar ook bij haar. en aangezien ik haar minder vaak zie dan hem, verlang ik daar geregeld naar.
Je zegt weinig nieuws. En je kunt je gelukkig voelen bij iemand zonder dat het de Liefde van je Leven is, dat zegt niet zoveel. Dat je hem niet uit je leven kunt denken, zegt niet zo gek veel, je bent niet anders gewend. De rest van mijn vragen blijven staan, mijn twijfels over je huidige relatie zijn alleen maar toegenomen.

Nogmaals, kun je wat meer vertellen over het contact met die vriendin?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 23:42
Verwijderd
we brengen heel veel tijd samen door, op school, maar ook erbuiten. verder spreken we elkaar echt meerdere malen via de whatsapp.als ik op straat loop en ik herken haar luchtje moet ik altijd even glimlachen. wat wil je nogmeer weten?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 09:27
Verwijderd
Veel tijd doorbrengen, whatsappen, het is allemaal niet heel specifiek gekoppeld aan een liefdesrelatie. Waar hebben jullie het over, wat maakt jullie band uniek?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 10:55
Verwijderd
ik weet het niet, we hebben het over van alles en nog wat. we hebben zoveel overeenkomsten, maar ook weer zoveel verschillen. ik voel me gewoon fijn als ik bij der ben. nu lijkt het alsof ik alleen gevoelens voor haar heb. maar dat is niet zo. ik ben ook elke dag weer blij als ik naast mijn vriend wakker word. als hij naast me ligt te slapen en dat ik dan lekker tegen hem aan kan kruipen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 10:57
Verwijderd
Nu lijkt het alsof je weinig bijzonders voor die vriendin voelt, iig niks wat je in een normale vriendschap niet ook kan hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 20:01
Verwijderd
en die kriebels in mn buik dan? en de drang om der te kussen?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 20:08
Verwijderd
Zo, daar komen eens wat relevante dingen Beeld je eens in wat er allemaal verandert, mocht het tot een relatie met haar komen. Wat gebeurt er dan? Want wat je nu zo de hemel in aan het prijzen bent (voor je laatste post) is niet echt geliefdespecifiek.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 20:32
Verwijderd
ik kan me geen relatie met haar voorstellen, teminste niet zoiets als wat ik nu met mn vriend heb. maar dat kan ook komen omdat ik nog nooit iets met een vrouw heb gehad. ik denk dat het zelfs heel raar zal zijn. de manier van omgang zou dan helemaal veranderen. behalve als we nu wat gedronken hebben, dan voelt t niet raar. klinkt allemaal vaag zoals ik het nu omschrijf denk ik.
ik kan me gewoon niet voorstellen dat we heel liefdevol met elkaar om zouden kunnen gaan, dit kan ook komen omdat ik het al een jaar probeer weg te drukken.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 16:35
Verwijderd
ze bleef vanacht slapen en mn vriend was niet thuis. het kan door de alcohol komen maar ze kroop echt heel knus tegen me aan. en dat niet op een manier van gewoon vrienden. ze gaf ook af en toe een stille hint dat ik der kon kussen geloof ik. maar ik heb het niet gedaan. uit principe voor mn vriend en stel dat het echt de drank was, dan had het t zoveel kapot kunnen maken. ze beweert dat het niets voorstelde enzo maar is dat dan wel? haalt alcohol niet dingen naar boven die je graag zou willen?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 17:02
Verwijderd
Dat doet alcohol met bitches ja. Zeker nu het hip is om bi te zijn. Ik zou er niet teveel achter zoeken, of je vraagt haar even hoe het zit.

Maargoed, leuke situatie voor je vriendje :')
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 17:17
Verwijderd
hip is om bi te zijn? whut? wat is da voor bullshit? en bitches? als je niets boeiends te melden heb, hou dan aub gewoon je mond
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 17:48
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
hip is om bi te zijn? whut? wat is da voor bullshit? en bitches? als je niets boeiends te melden heb, hou dan aub gewoon je mond
1. Ja, tegenwoordig is toch de helft van de pubermeisjes (en zelfs volwassen vrouwen ) opeens "bi?" Blijkbaar is het heel cool, of zo. Terwijl het overgrote merendeel van die mensen nooit ook maar enige gevoelens voor hetzelfde geslacht krijgt. Ach.

2. Jij moet Reverend nog even leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 18:22
Verwijderd
ja maar zou je in de arme van een vriendin in slaap valle als je nix voor die persoon voelt
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-01-2012, 18:28
Verwijderd
Sommige mensen doen dat ja.

Wat wil je nou eigenlijk horen? Je weet dat je iets voor d'r voelt, toch? Stap 1: wil je bij je vriend blijven? Stap 2: Wil je als het uit is met je vriend die vriendin daadwerkelijk vertellen wat je voelt en proberen een relatie met haar te starten?

Je hoeft mensen hier niet te overtuigen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 18:59
Verwijderd
eerlijk gezegt, geen flauw idee. ik wil weten wat zij voor mij voelt. maar durf t niet te vragen aangezien ik een vriendschap niet kapot wil maken
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 19:04
Verwijderd
Citaat:
hip is om bi te zijn? whut? wat is da voor bullshit?
Dat is geen bullshit.
Citaat:
en bitches? als je niets boeiends te melden heb, hou dan aub gewoon je mond
Hou zelf je mond dan
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 20:56
Verwijderd
Reverend, echt, als je niets kunt toevoegen in een topic, kun je dan eens voor een keer je mond houden?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 09:13
Verwijderd
Citaat:
eerlijk gezegt, geen flauw idee. ik wil weten wat zij voor mij voelt. maar durf t niet te vragen aangezien ik een vriendschap niet kapot wil maken
Je bent stap 1 vergeten. Die zul je toch echt moeten zetten voor je alweer over stap 2 begint.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 09:42
Verwijderd
Citaat:
eerlijk gezegt, geen flauw idee. ik wil weten wat zij voor mij voelt. maar durf t niet te vragen aangezien ik een vriendschap niet kapot wil maken
Zo lang jij met je vriend samen bent, doet het er ook helemaal niet toe wat zij voor je voelt, want tenzij jullie een open relatie hebben (en die indruk krijg ik niet) mag je toch niets met haar uitspoken.
Dus denk eerst daar over na. Je bent al heel veel jaar samen met je vriend en je houdt veel van hem, en zo te horen kunnen jullie goed met elkaar over dingen praten, maar toch word je nu verliefd op iemand anders. Dat kan gebeuren, maar verliefdheden gaan over. Is dat het waard om wat je met je vriend hebt voor kapot te maken? Is er misschien iets in jullie relatie dat ertoe heeft geleid dat je makkelijker op iemand anders verliefd wordt - sleur, gebrek aan romantiek? Zo ja, want kunnen jullie daar aan veranderen?

Laatst gewijzigd op 30-01-2012 om 11:47.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Reverend, echt, als je niets kunt toevoegen in een topic, kun je dan eens voor een keer je mond houden?
Ik hou altijd mijn mond als ik niets kan toevoegen. Jij?


Bi zijn is nou eenmaal hip. Deal with it. Het kan dus zijn dat die andere skank gewoon graag met je wil bekken en niet echte gevoelens draagt voor je, omdat ze uiteindelijk liever pik krijgt.

Laatst gewijzigd op 30-01-2012 om 10:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2012, 11:04
Eva030
Avatar van Eva030
Eva030 is offline
Citaat:
Ik hou altijd mijn mond als ik niets kan toevoegen. Jij?


Bi zijn is nou eenmaal hip. Deal with it. Het kan dus zijn dat die andere skank gewoon graag met je wil bekken en niet echte gevoelens draagt voor je, omdat ze uiteindelijk liever pik krijgt.
Moest er stiekem toch wel een beetje om lachen, ook omdat je voor een groot deel gelijk hebt. Ik ben zelf bi-seksueel, heb meerdere relaties met mannen en vrouwen gehad en deze ''tijd'' van het-is-hip-om-bi-te-zijn wordt ikzelf ook redelijk zat. Vooral als het gaat om echt een leuk meisje gevonden te hebben waarmee ik verder wil en dat het uiteindelijk maar een ''experiment'' was en koos ze inderdaad voor ''pik''.

@t indeknoop: Ik denk ook dat je hier aardig mee moet oppassen aangezien je niet helemaal duidelijk overkomt qua wat je nu echt voelt voor die vriendin en dat kan komen omdat je het nu op een forum hebt geplaatst met redelijk wat sterke persoonlijkheden als lezers, of omdat je er eigenlijk nog niet helemaal uit bent voor jezelf. Ook dat ''grapje'' met je vriend lijkt misschien grappig maar bedenk dat je er ook zeer meer kan doen..

Verder heel veel suc6

Liefs, Eva
__________________
A Lannister always pays his debts .
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 15:37
Verwijderd
allemaal bedankt. ik haal het topic weer offline. ik denk dat ik nu voor mezelf maar de knoop moet doorhakken. wat weet ik nog niet, maar heb genoeg input gehad nu om over na te gaan denken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie verliefd op je beste vriendin als meisje zijnde..
Verwijderd
11 15-03-2014 20:23
Liefde & Relatie verliefd op mijn beste vriendin, die al bezet is....
ChezLéon
14 12-05-2013 15:55
Liefde & Relatie Verliefd op mijn beste vriendin!
PaterPatriae
6 12-04-2012 22:23
Liefde & Relatie HELP verliefd op mijn beste vriendin!
PaterPatriae
1 11-04-2012 09:22
Liefde & Relatie verliefd op mijn beste vriendin :(
hulp_gevraagd
41 18-07-2011 18:07
Liefde & Relatie Verliefd op mijn beste vriendin...
Paddenstoel
38 15-06-2006 09:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.