Oud 28-06-2018, 20:23
Aapie88
Aapie88 is offline
Goedenavond.

Ik zit in een dilemma en wil het even kwijt.

Mijn vriendin en ik gaan nu 1 jaar met elkaar.
Nu zit ze voor 2 maanden in het buitenland met een vriendin waar ze al 2 jaar voor heeft gespaard.

Eerlijk, had er wel een beetje moeite mee om haar in vertrouwen te laten gaan. Maar als ik echt goed in me hart keek, kon ik haar vertrouwen.

Maar nu weet ik dat niet zo zeer.

In de afgelopen half jaar heb ik nu zo een 4 leugens van haar ontdekt. En vanavond weer.

1. Ze zei dat ze met iemand was gaan sporten en dat was op haar stage. Ze had slaapdienst. Dat geloof ik wel. Maar ze had in mijn veronderstelling geen sportkleren bij zich. Maar wel dus. Maar dat doet ze nooit op haar stage. Sporten laat staan sport kleren meenemen.

Ze vertelde dat ze door haar collega was geappt terwijl ik zeker weet dat het niet zo was. De genoemde collega was namelijk een dag geleden voor het laatst geappt. Toen ik vroeg om bewijs was het er niet. En de volgende dag was heel dat gesprek verwijderd "uit principe"

2. Een gesprek met haar vriendin was verwijderd. We hadden ruzie en we waren beide appart naar buiten gegaan. Toen ik thuis kwam ging ik op haar laptop haar Whatsapp bekijken en ik zag dat ze voor me neus haar gesprek met haar vriendin veranderen. Ze was zinnen en spraakmemo's aan het verwijderen. Toen ik vroeg of ze haar had gesproken was het nee.

3. In het begin van onze relatie deelde ze met hoeveel mannen ze naar bed was geweest. Terwijl ik aangaf dat ik het niet wil weten want ik wil de enige zijn. En van een paar wist ik het al. Nu afgelopen maand hebben we het er weer over en kloppen de cijfers niet. Oké, voor mijn tijd. Dat vind ik niet erg. Maar dan proberen er onder uit te komen en zeggen je hebt een vergissing gemaakt met namen en die hoort er niet tussen. Ik weet het niet. Maar goed van vertrouwen dus erbij gelaten.

4. Maar in he begin van onze relatie vertelde ze ook met hoeveel jongens ze had gezoend. En nu kom een lijst tegen met 3x zoveel. Dus weer een leugen.

Nu begint me vertrouwen te zakken! Terwijl ze aan het andere kant van de wereld zit. Ze is net 2 dagen weg en komt over 2 maanden terug.

Wat moet ik doen. Ik hou echt van haar. Maar ik weet niet of ik haar wel echt ga vertrouwen. Ze kan blijkbaar aardig goed liegen. En ik kom voor haar tijd al uit een relatie met iemand die jaren lang goed kon liegen.

Nu stress en wil ik advies en tips.

Confronteren? Zo ja, wanneer.? Nu via app of na de vakantie.
Stoppen? Zo ja, wanneer? Nu want dan is het makkelijk, maar ook laf. Of na de vakantie.

Help!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2018, 22:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als er dingen in je relatie zijn waar jij je oncomfortabel bij voelt lijkt het me goed om dat met je partner te bespreken, het liefst zo snel mogelijk na die gebeurtenis. In de Whatsapp gesprekken van je partner neuzen vind ik persoonlijk niet netjes, spreek uit welke gedachtes of angsten je hebt, ga niet stiekem zelf op onderzoek uit. Spreek je gedachtes uit, maar blijf ook relativeren: hoe belangrijk is het, heeft ze gelogen of is ze iets vergeten te vertellen. Vraag vooral waarom ze soms liegt. Als jij van veel dingen een groot probleem maakt moedigt dat haar alleen maar aan om meer dingen stiekem te doen, om berichten te verwijderen etc. Als je vertrouwen als basis voor je relatie wil, dan moet je zelf ook actief laten zien dat jij dat vertrouwen in haar hebt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-06-2018, 07:47
Verwijderd
Hoi, mijn bericht gaat misschien lullig overkomen. Wind je niet meteen op en voel je niet meteen aangevallen, ik wil je iets duidelijk maken. Je zit namelijk vast in een bepaald denkpatroon dat nergens heen leidt.

Citaat:

In de afgelopen half jaar heb ik nu zo een 4 leugens van haar ontdekt.

1. Ze zei dat ze met iemand was gaan sporten en dat was op haar stage. Ze had slaapdienst. Dat geloof ik wel. Maar ze had in mijn veronderstelling geen sportkleren bij zich. Maar wel dus. Maar dat doet ze nooit op haar stage. Sporten laat staan sport kleren meenemen.

Ze vertelde dat ze door haar collega was geappt terwijl ik zeker weet dat het niet zo was. De genoemde collega was namelijk een dag geleden voor het laatst geappt. Toen ik vroeg om bewijs was het er niet. En de volgende dag was heel dat gesprek verwijderd "uit principe"
Waar gaat dit over? Waarom zou ze bewijs moeten leveren als ze gaat sporten? Als iemand in een relatie mij vraagt om "bewijs" dat ik iets heb gedaan, iets futiels als gaan sporten, hoop ik dat ik het meteen en ter plekke uitmaak. Waanzinnig dat jij voelt dat je dat moet vragen. Je kijkt blijkbaar ook in haar berichten, aangezien je zegt dat de genoemde collega een dag geleden geappt was. Waarom doe je dat? Dit komt op mij over als een erg ongezonde relatie. Zonder dat ik nu zeg dat dat aan jou ligt of aan haar. Maar daar zeg ik op het einde wel iets over.


Citaat:

2. Een gesprek met haar vriendin was verwijderd. We hadden ruzie en we waren beide appart naar buiten gegaan. Toen ik thuis kwam ging ik op haar laptop haar Whatsapp bekijken en ik zag dat ze voor me neus haar gesprek met haar vriendin veranderen. Ze was zinnen en spraakmemo's aan het verwijderen. Toen ik vroeg of ze haar had gesproken was het nee.
Je gaat op haar laptop? En dan privégesprekken van haar bekijken? Wat een belachelijk gedrag. Waarom doe je dat? Dat is echt totaal not done. Nogmaals: teken van een totaal verstoorde relatie. Dat zij dingen verwijdert gaat jou geen ene bal aan. Blijf uit haar privégesprekken.


Citaat:

3. In het begin van onze relatie deelde ze met hoeveel mannen ze naar bed was geweest. Terwijl ik aangaf dat ik het niet wil weten want ik wil de enige zijn. En van een paar wist ik het al. Nu afgelopen maand hebben we het er weer over en kloppen de cijfers niet. Oké, voor mijn tijd. Dat vind ik niet erg. Maar dan proberen er onder uit te komen en zeggen je hebt een vergissing gemaakt met namen en die hoort er niet tussen. Ik weet het niet. Maar goed van vertrouwen dus erbij gelaten.
Dit gaat over iets voor jullie relatie. Het is compleet irrelevant, en het is ook compleet irrelevant of ze aan het begin van de relatie een ander getal noemde. Ik vind dat logisch en begrijpelijk, ze was wellicht bang dat jij het te veel zou vinden. Als je je hier druk om gaat maken, is het einde zoek. Maar goed, uit je hele post blijkt al dat het einde sowieso zoek is.

Hoezo ook "dus er bij gelaten"? Wat zou je dan willen doen in hemelsnaam? De genoemde partners opbellen om te vragen of ze echt seks hebben gehad?

Citaat:


4. Maar in he begin van onze relatie vertelde ze ook met hoeveel jongens ze had gezoend. En nu kom een lijst tegen met 3x zoveel. Dus weer een leugen.
Zie vorig punt, wat wil je hier mee? Was voor jullie relatie, is niet relevant. Ze zal zich wellicht geschaamd hebben. Of het lijstje is een leugen, opschepperij richting vrienden of zoiets. Er zijn nog zo veel andere verklaringen. Natuurlijk niet ontzettend volwassen om over zoiets te liegen maar het is gewoon niet echt relevant voor jou. Zou het niet moeten zijn.


Citaat:
Maar ik weet niet of ik haar wel echt ga vertrouwen. Ze kan blijkbaar aardig goed liegen. En ik kom voor haar tijd al uit een relatie met iemand die jaren lang goed kon liegen.
Nu de crux: jullie relatie is waarschijnlijk al verpest. Jij vertrouwt haar overduidelijk totaal niet meer. Of dat terecht is of niet, doet eigenlijk compleet niet ter zake, maar jij lijkt wel vast te zitten in een denkspiraal van bewijzen, in privégegevens neuzen om dingen "aan te tonen", controleren of aantallen kloppen... Wil jij deze relatie nog redden, dan zal je zelf heel snel heel veel dingen los moeten laten en haar totaal vertrouwen. Geen berichten meer controleren. Niet meer denken "o wacht ze heeft ooit met X of Y gezoend en eerder zei ze van niet". Laat het los.

Ik schat in dat je dat niet gaat lukken, want dat is een bijna onmenselijke opgave.

Persoonlijk? Ik zou de relatie verbreken als ik jou was. En leg de oorzaak daarvan niet bij haar. Ook niet bij jezelf. Het is geen kwestie van haar schuld vs jouw schuld. Het vertrouwen is weg, dat is zo gegroeid omdat jullie allebei onhandige dingen gedaan hebben zo te lezen. Dat gebeurt, zeker als je wat jonger bent. Maar een relatie zonder vertrouwen is verschrikkelijk. En aangezien je hiervoor geloof ik al in zo'n relatie zat, zou je dat moeten weten. Ik heb ooit één keer in een relatie gezeten waar het vertrouwen op het einde weg was, en dat is echt gewoon niet leuk. Dan kun je beter alleen zijn.

In een volgende relatie, zelfs als je reden hebt haar niet te vertrouwen, ga dan niet in whatsapp of iets dergelijks neuzen. Daar heb je echt niets aan. Helemaal niets. Als je dat soort dingen gaat doen, is de relatie eigenlijk al voor een goed deel verpest.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2018, 08:23
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Helemaal eens met Jan! Nog een aanvulling op het laatste punt: mocht je merken dat vertrouwen voor jou een punt is waar je structureel in vastloopt tijdens relaties dan is het goed om daar eens bij stil te staan. Dat kan nml aan 2 dingen liggen: of je zoekt steeds meiden uit die niet te vertrouwen zijn, waardoor je misschien eens moet kijken naar je criteria voor het hebben van een vriendin. Of het ligt aan jou, waarbij jij het zelf gewoon structureel lastig vindt om vriendinnen te vertrouwen. In dat geval is het misschien goed om er eens met iemand over in gesprek te gaan, want hoezo zou het dan bij je volgende relatie wel goed gaan? Beter om dan aan dit punt te gaan werken toch?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2018, 08:41
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Gap, ik ben 't volledig eens met Jan en wil benadrukken dat je echt een oetlul bent omdat je stiekem in haar berichten zit te snuffelen. Ga eens bij jezelf te rade man. Waar ben je mee bezig.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 29-06-2018, 10:03
Verwijderd
Ik ben het ook eens met Jan. Maaar... ik moet wel zeggen, ik snap ook wel waarom je het doet. Maar goed deze relatie is sowieso niet meer vol te houden.

Voordat je de volgende relatie instapt, ga aan het werk met jezelf, want de volgende vrouw kan ook een lieger zijn. Misschien trek je ze gewoon aan. Besef dat liegers HEEL GOED weten hoe het voelt en hoe gemeen het is om dat te doen. Daarom zoeken ze zelf iemand die dat nooit zou doen: jij dus.

Verder is echt heel oneerlijk om in berichten te neuzen, of te verwachten dat je vriendin zich verantwoordt voor alles. Dat is echt niet te doen voor haar. Ik zou ook berichten gaan wissen zodat jij het niet zou lezen.

Als je dit in je volgende relatie doet en dit blijkt niet een liegende vrouw te zijn (we weten niet eens of je huidige vriendin liegt) dan ben je echt heel dom bezig, want dan vergelijk je iedereen met je liegende ex.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2018, 10:09
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Wat hierboven gezegd wordt ja. Deze relatie is niet meer te redden.
En blijf in vredesnaam uit iemand anders privézaken.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2018, 10:54
Verwijderd
Alles wat hier boven gezegd wordt en de aanvulling dat ik je een slappe lul vind als je in het afgelopen half jaar 4 "leugens hebt ontdekt" en je niet de ballen hebt om er over na te denken of het gesprek er over aan te gaan tot je haar twee maanden niet ziet.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2018, 15:37
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
I

Verder is echt heel oneerlijk om in berichten te neuzen, of te verwachten dat je vriendin zich verantwoordt voor alles. Dat is echt niet te doen voor haar. Ik zou ook berichten gaan wissen zodat jij het niet zou lezen
En heel misschien besprak ze in die verwijderde berichten hoe ze in deze situatie met jou om moet gaan, weet ze dat je in haar berichten neust en verwijdert ze die gesprekken, omdat jou ten eerste die gesprekken niet aangaan, dat is iets tussen haar en de gesprekspartner, en ten tweede ze weet dat dat jou weer onzeker en wantrouwend kan maken...

Verder eens met mijn mede-forumers hierboven.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wat nu?
CheyKuil
1 09-11-2015 22:57
Liefde & Relatie Mijn vriendje heeft na twee dagen al twijfels, wat nu?
k@rlijn
22 05-05-2010 18:23
Liefde & Relatie wat nu?
sweetshorty19
9 14-04-2006 08:35
Liefde & Relatie [verliefd] Wat nu?
Rerisen Phoenix
14 03-10-2003 07:40
Liefde & Relatie wat nu? please help
Verwijderd
2 07-06-2002 14:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.