Oud 12-11-2002, 20:06
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Het Openbaar Ministerie heeft één jaar cel geëist tegen Feyenoord-voorzitter Jorien van den Herik, waarvan een half jaar voorwaardelijk. Het OM beschuldigt Van den Herik van belastingontduiking. Bij de tranfer van Aurelio Vidmar naar de Rotterdamse club in 1995 zou Vidmar een som aan 'tekengeld' hebben ontvangen. Omdat dit door het OM wordt gezien als salaris, zou Feyenoord loonbelasting moeten hebben betaald, hetgeen niet is gebeurd. Ook is er een boete van meer dan 1 miljoen euro geëist tegen Feyenoord.

bron: NOS Journaal

Wat vinden jullie hiervan? Is dit echt salaris? Hoort dit niet bij de transfersom? En zou Van den Herik hier voor moeten opdraaien?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2002, 20:18
Verwijderd
Ik zie het wel degelijk als een vorm van salaris. Het is toch gewoon een vergoeding voor het feit dat zo'n speler zijn diensten beschikbaar stelt voor Feyenoord?
Anders doen we het voortaan gewoon zo (extreem voorbeeld):

Tekengeld voor 3 jarig contract: €2000000 (loonbelasting vrij)
Maandsalaris: €100 (niet loonbelasting vrij)

Of zie ik nu iets over het hoofd?

Als vd Herik daar direct verantwoordelijk voor is geweest, dan mag hij er persoonlijk voor boeten lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 20:24
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
PIE schreef:
Tekengeld voor 3 jarig contract: €2000000 (loonbelasting vrij)
Maandsalaris: €100 (niet loonbelasting vrij)

Of zie ik nu iets over het hoofd?
Ja, want bij 'gewone' werknemers, wordt meestal geen transfersom betaald, en in dit geval was dat 'tekengeld' bij de transfersom inbegrepen (volgens Feyenoord).
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:05
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gehoord jah, eigen schuld, dikke bult. Misschien is de straf iets te hoog maar Feyenoord is toch een club met een grote naam, zo krijg je dus eerder een slechte naam. Alsof ze niet genoeg geld hebben om de belastingen te ontduiken tis dus heel dom wat ze gedaan hadden en waarschijnlijk had men ged8: daar komen ze nooit achter. Maar zo zie je, de waarheid komt altijd boven water...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:41
phmpruim
phmpruim is offline
ik weet niet precies hoe het zit met dat geld, maar als ik de regels mocht bepalen hoort het gewoon bij salaris, en had Feyenoord dus belasting moeten betalen.

Ik vind (ook al ben ik Feyenoorder), als Van den Herik hier verantwoordelijk voor is, moet hij daarvoor gestraft worden. En een boete vind ik ook terecht: eigen schuld, dikke bult.
En als Van den Herik gestraft wordt door het OM, moet Feyenoord dat voorbeeld volgens en op zoek gaan naar een nieuwe voorzitten: WEG MET JORIEN! (in dat geval)
__________________
"God houdt niet van ons omdat we waardevol zijn, wij zijn waardevol omdat God van ons houdt!"
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 22:55
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
als van den herik verantwordelijk was voor deze fraude moet hij de bak in. als dat niet zo is dan moet feyenoord maar een flinke boete krijgen
die voorzitters toch...
Citaat:
Eis tegen Gil y Gil blijft 17,5 jaar cel
9-11-2002 : Tegen voorzitter Jesus Gil y Gil van Atletico Madrid is opnieuw 17,5 jaar gevangenisstraf geëist wegens fraude en valsheid in geschrifte. Openbaar aanklager Carlos Castresana zegt genoeg bewijzen te hebben dat de flamboyante Gil y Gil gemeenschapsgeld heeft gebruikt om zijn voetbalclub te financieren.

Het proces tegen Gil y Gil loopt al maanden. In april kwam aan het licht dat hij als burgemeester van Marbella zo een 27 miljoen euro zou hebben verdonkeremaand uit de gemeentekas om onder meer de hoge salarissen van zijn spelers te kunnen bekostigen. Hij zat al even in de cel, maar kwam op borgtocht vrij.

Binnenkort zal de rechter uitspraak doen in de geruchtmakende fraudezaak. Een datum voor het vonnis is nog niet vastgesteld. Gil y Gil blijft overigens zijn onschuld bepleiten. In zijn laatste openbaar verhoor hamerde hij erop dat hij vanaf 1987 meer dan 125 miljoen euro heeft gestoken in de club: "Ik heb er zelf geen cent aan verdiend. Ik kocht een failliete club. Wie heb ik dan bedrogen?"
verder zeg ik niks over een vergelijking tussen beiden voorzitters
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 23:52
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Ik vind die straf veels te hoog, dit is waarschijnlijk een misverstand.

Ik verwacht dat de rechter iniedergeval de celstraf verwijderd.



Waar speelt vidmar eigenlijk is was vroeger fan van hem.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.