Oud 05-08-2002, 12:26
mobie
mobie is offline
Atlantic League Cup krijgt vorm
VOETBAL

BRUSSEL - Lex Gold, de voorzitter van de Schotse Premier League, gaf dit weekeinde op een persconferentie zijn plannen vrij in verband met de Noord-Atlantische Ligabeker die hij wil opzetten.



Het is de bedoeling dat de nummers één tot en met vier bij het ingaan van de winterstop uit de Belgische, Nederlandse, Deense en Schotse hoogste afdelingen tegen elkaar gaan uitkomen in de Atlantic League Cup, die van start moet gaan tijdens de winterstop.

,,Vrijdag hebben wij brieven verstuurd naar alle eersteklassers uit de vier betrokken landen'', verduidelijkte Gold. ,,We wachten op hun antwoorden maar veel problemen verwacht ik niet. We zullen meer problemen hebben om het zaakje administratief en technisch tijdig in orde te krijgen, zodat we al in de loop van volgend seizoen van start kunnen gaan.''


Uefa
Wanneer er zich bij de top-vier een club bevindt die ook nog in de running is voor de Champions League of Uefacup wordt zij vervangen door de nummer vijf uit de klassering, enzovoort. De zestien deelnemende teams worden ingedeeld in vier poules en spelen tegen elkaar in heen- en terugwedstrijden. De vier groepswinnaars kwalificeren zich voor de halve finales. De ploeg die uiteindelijk de cup wint, zal dus negen matchen hebben gespeeld.

Gold rekent erop dat ook de Uefa zijn plannen zal steunen. ,,In september leggen we ons dossier voor aan de Uefa. Ik hoop van hen gedaan te krijgen dat de winnaar van de Atlantic League Cup automatisch een Europees ticket krijgt voor het volgend seizoen.''

Gold heeft nog wel geen tv-contract ondertekend, maar is hoopvol gestemd. ,,Eens onze plannen een definitieve vorm hebben aangenomen zal ook dat wel in orde komen.''

Vraag is natuurlijk of ook de voetbalsupporters uit de vier betrokken landen warm lopen voor dit initiatief.



05/08/2002 Edwin Mariën

©Copyright De Standaard


Ben ik persoonlijk nog meer voor een Beneliga.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2002, 12:52
Judah
Avatar van Judah
Judah is offline
Ik kan er ook niet bij met m'n hoofd waarom er nou zo'n nietszeggend toernooi, in een nietszeggende periode qua voetbal georganiseerd moet worden. Ik raak nl. niet echt opgewonden van een wedstrijd zoals Celtic-Malmo FF.
Gewoon evenals de Beneliga... niet doen!
__________________
"Het geheim van creativiteit is weten hoe je bronnen te verbergen."
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 12:52
Kez
Avatar van Kez
Kez is offline
Tis iig een begin. We zullen zien wat het wordt. Het wordt wel zwaar voor de ploegen. Na een slopend begin met oa CL ben je wel aan rust toe tijdens de winterstop lijkt me.
__________________
De pagina kan niet worden weergegeven
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 14:06
Henkbeckham
Henkbeckham is offline
Goh zitten ze tijdens het WK te zeiken over dat de spelers te veel moeten spelen en dat dat dan niet ten goede komt van de kwaliteit op het veld en dan komen ze met zo'n idee. Tering................... Rot toch op met de Atlantic League, Benelux competitie enz.
__________________
Werk hard voor je dromen en ze zullen uitkomen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 14:26
PV
PV is offline
Och tis toch aan de clubs zelf om te bepalen of ze het wat vinden of niet, vinden ze het wat moeten ze idd niet zeiken over een te zwaar programma.
Maar k denk niet dat het er van zal komen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 15:02
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
gezeik altijd

atlantic league cup
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 15:45
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Dat toernooi gaat echt nergens over als dit doorgaat.
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 16:05
Live and Let Die
Avatar van Live and Let Die
Live and Let Die is offline
Waarom kunnen ze het niet gewoon laten zoals het is?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 16:17
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Live and Let Die schreef:
Waarom kunnen ze het niet gewoon laten zoals het is?

de b-landen willen zo meer geld verdienen
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 17:31
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
ruk toch op

Als een paar grote sponsors nou is wat meer geld investeren in de kleinere competities...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 17:46
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
De nummer 8 van Schotland tegen de nummer 16 van Denemarken????
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 18:50
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Wat een gerolleyes. Ik heb hier tot op heden nog nooit over gehoord, en nu opeens zou het vorm krijgen. Weer zijn opvlieging zoals de bene-cup?
Bwa, ik weet niet. Nederlandse Topclubs overwinteren, dus vallen dan al af. Belgisch clubs overwinteren zelde, Deense en Schotse ploegen kan ik me niet zo snel bedenken dat er daar overwinteren. Maar ik loop echt niet warm voor een wedstrijdje tussen Club Brugge en een Deense club. Zoals hierboven al een keertje aangehaalt, gewoon wat meer geld verdienen, maar dit ten koste van de eigen competitie omdat ze dan meer wedstrijden moeten spelen, en dus minder fit zijn.

En euh, de winnaar, wat krijgt die buiten geld? Alleen een titel, daar heb je toch weinig aan. En de beste ploegen, die overwinteren toch, dus de winnaar wordt de beste ploeg, na de beste ploegen. Logisch toch
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 21:43
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Dat is echt een idioot idee. De Nederlandse clubs zijn 4 van de 5 keer de beste, Belgische, Deense en Schotse clubs stellen nu eenmaal weinig voor, nog minder dan Nederlandse clubs tegenwoordig.
En inderdaad, stel Feyenoord en PSV zitten nog in de UEFA Cup, en Ajax zit nog in de champions league, wat niet ondenkbaar is!, dan mogen bijv. Vitesse, Heerenveen, Willem II, en Twente meedoen, en dan hebben we in die andere landen dezelfde situatie. Twente - Aalborg AB, nee daar kom ik voor uit mijn apresski hut!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 21:49
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Ik heb hier tot op heden nog nooit over gehoord, en nu opeens zou het vorm krijgen.
uhm, harry van raaij had toch eerst een id voor een atlantic leauge oid met clubs uit bel, ned, nor, por, sch en den ofso?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Ik hoop van hen gedaan te krijgen dat de winnaar van de Atlantic League Cup automatisch een Europees ticket krijgt voor het volgend seizoen.''
1. De club die deze cup wint zal zich meestal ook wel via de gewone competitie plaatsen voor Europees voetbal.
2. Denkt die man nou echt dat de UEFA hier een Europees ticket voor gaat geven. Dat zou nergens op slaan, want dat zou niet eerlijk zijn naar de landen die hier niet aan mee mogen doen. Ned, Bel, Sco en Den krijgen dus eigenlijk zomaar een extra europees kaartje.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 22:32
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Hoeveel goede clubs heeft Belgie nou? (eigenlijk nooit over naged8 ) 2 misschien...
Denemarken: FC Kopenhage nee, serieus: geen een
Schotland: Celtic en G Rangers
Nederlan:FEYENOORDajax en psv
dan heb je 7 clubs die zouden moeten gaan presteren, maar de 2 schotse clubs hebbe groote kans op Europees suc6 tot na de winterstop, Nederland kan ook verder komen, nouja, eigenlijk wel ideaal voor ajax, mochten ze weer FC Kopehagen loten

weg met die onzin
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.