Oud 11-04-2004, 22:59
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Woensdag 14 april 2004, een doodgewone dag, wanneer er een klein koerske gereden gaat worden "De Scheldeprijs" in Schoten en omstreken. website'tje
Maar deze dag staat al maanden rood aangekruisd als het afscheid van een grootmeester Johan Museeuw.

11 wereldbekeroverwinningen mocht hij op zijn naam schrijven, en dat is het rugnummer waar hij die dag ook zijn laatste kilometers als wielrenner zal afmalen. De Leeuw van Vlaanderen!

Hij won trouwens nog nooit deze wedstrijd, maar het is gewoon dicht bij zijn woonplaats, bij zijn supporters... Dat het een feest mag worden.
Zijn palmares is gewoon te groot om op te sommen, ontelbare (ik heb geen zin om ze te gaan natellen) ritten heeft hij gewonnen. Verschillende dagen droeg hij de gele/groene trui in de ronde van Frankrijk, talloze ere plaatsen, enzoverder..
Uiteraard heeft hij ook zijn pech gekend. Denk maar aan de val bij het bos van Wallers in Parijs - Roubaix van 1998. Wielerkenners waanden hem als verloren voor de wielersport. Hij had namelijk een gecom-pliceerde breuk aan het kniegewricht…Museeuw verbleef 21 dagen in het hospitaal. Daar begon hij een andere kijk te krijgen op de wielrennerij. Toen men hem vroeg of hij nog zou wielrennen, was hij vastberaden. En dat liet hij ook zien door diezelfde Parijs - Roubaix nog maals te winnen, denk maar aan het gebaar naar zijn knie net voordat hij de streep over gaat.


Hij krijgt nu een functie bij zijn team, en zal oa langs zijn collega Wilfried Peeters in de auto zitten. En hij droomt ervan om Bondscoach te worden... Wie weet wordt hij dat binnenkort wel .
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2004, 14:46
Methuus
Avatar van Methuus
Methuus is offline
Ik zou 't schoon vinden moest hij kunnen wegrijden van de rest en winnen, maar ik denk dat dat teveel gevraagd gaat zijn.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 18:29
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Over de Scheldeprijs is al een topic

Maar Johan verdient wel een extra topic. Welke grote namen komen er ook alweer?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 19:09
Methuus
Avatar van Methuus
Methuus is offline
Citaat:
Boogie schreef op 12-04-2004 @ 19:29 :
Over de Scheldeprijs is al een topic

Maar Johan verdient wel een extra topic. Welke grote namen komen er ook alweer?
Johan Museeuw, maar dat wist je al denk ik.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 19:17
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Methuus schreef op 12-04-2004 @ 20:09 :
Johan Museeuw, maar dat wist je al denk ik.
Nee, dat is een complete verrassing.

Op 2 mei (ofzo?) is er ook nog een criterium in de woonplaats van De Leeuw, Gistel. Daar komen iig grote namen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 08:21
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Boogie schreef op 12-04-2004 @ 20:17 :
Nee, dat is een complete verrassing.

Op 2 mei (ofzo?) is er ook nog een criterium in de woonplaats van De Leeuw, Gistel. Daar komen iig grote namen.
Op 2 mei is er idd dat criterium in Gistel.
Mario Cipollini en Erik Zabel zullen daar normaal gezien zijn, maar voor de rest weet ik niet zodirect grote namen. Waarschijnlijk heel veel Belgen en ex-ploegmaats.


De Scheldeprijs zelf heeft niet echt grote namen, veel 2de ranksploegen. Zeker nu Bruylands gisteren zwaar gewond is geraakt bij de training. Gisterennacht nog een operatie gehad.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 10:50
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Wie gaat er vandaag winnen? Wordt het weer een massasprint? Ik denk het wel en dan geef ik Tom Boonen een goeie kans, hoewel het natuurlijk een andere sprint wordt dan in Wevelgem. Verder Kirsipuu en McEwen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 11:07
houn
Avatar van houn
houn is offline
ik denk ook tom boonen, als museeuw zelf wint komt dat denk ik niet geloofwaardig over.
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:41
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Boogie schreef op 14-04-2004 @ 11:50 :
Wie gaat er vandaag winnen? Wordt het weer een massasprint? Ik denk het wel en dan geef ik Tom Boonen een goeie kans, hoewel het natuurlijk een andere sprint wordt dan in Wevelgem. Verder Kirsipuu en McEwen.
SIMPEL Johan Museeuw!

Desnoods moeten de 7 overige renners van Quick.Step-Davitamon op de grond gaan liggen


Citaat:
Emilio schreef op 14-04-2004 @ 13:15 :
HIj is 39!!! Kom op dan is het toch niet meer zonde als iemand stopt, dat is hetzelfde als iemand van 90 die doodgaat.
Duidelijk dat jij je mag bezighouden met voetbal
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:44
Emilio
Avatar van Emilio
Emilio is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 14-04-2004 @ 14:41 :


Duidelijk dat jij je mag bezighouden met voetbal
ALs een voetballer 35/36 is oid. en hij stopt zou ik het ook niet erg vinden hoe groot de voetballer dan ook mag zijn.

Het is pas jammer als een sporter al op vroege leeftijd moet stoppen, dan is het pas erg.


Waarom reageer ik hier nog op
__________________
Bestuur FCG Rot op!!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:48
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Emilio schreef op 14-04-2004 @ 14:44 :
ALs een voetballer 35/36 is oid. en hij stopt zou ik het ook niet erg vinden hoe groot de voetballer dan ook mag zijn.

Het is pas jammer als een sporter al op vroege leeftijd moet stoppen, dan is het pas erg.


Waarom reageer ik hier nog op
Je moet een peer niet vergelijken met een appel Voetbal en wielrennen zijn niet echt te vergelijken.

Het is uiteraard jammer als een goede sporter vroegtijdig moet stoppen, bv Luc Nilis (om maar een voetballer te noemen. ) maar Museeuw is dé renner van de laatste jaren van het klassieke werk en dat niet alleen... Hij zou te zondag gewonnen hebben, in de speciaalste klassieker! Dus hij is zeker nog niet te oud...

Omdat je een reactie van mij wilt

trouwens... www.johanmuseeuw.be Daar staat een MP3 te downloaden wat van morgen op een van de Vlaamse radio's te horen was.. Een liedje voor Museeuw..
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:51
Emilio
Avatar van Emilio
Emilio is offline
Tuurlijk is het jammer maar die hele heisa eromheen vind ik wat overdreven.


Zal zo eens luisteren.

Ik zal denk ik een groot stuk van de koers moeten missen omdat ik op me kamer geen Belgie heb en beneden is bezoek
__________________
Bestuur FCG Rot op!!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:53
Emilio
Avatar van Emilio
Emilio is offline
http://www.johanmuseeuw.be/2004/downloads/Museeuw.mp3
__________________
Bestuur FCG Rot op!!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:58
Wolter
Avatar van Wolter
Wolter is offline
de rit is momenteel bezig op CANVAS

Mattan en Capelle aan de leiding
__________________
Reis met de 'perongelukexpress'
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 15:12
Wolter
Avatar van Wolter
Wolter is offline
Tom Boonen wint

mooie laatste demarage van Museeuw, jammer dat hij niet al te lang in de schijnwerpers heeft gereden
__________________
Reis met de 'perongelukexpress'
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 15:45
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Leuke sprint .

En 2 mei op naar Gistel...
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 15:54
Blue Wölf
Avatar van Blue Wölf
Blue Wölf is offline
Museeuw heeft in totaal 111 overwinningen geboekt
__________________
Stand back ! There's a hurricane comin' through ! >> Hup Flowgirl Hup ! <<
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:06
houn
Avatar van houn
houn is offline
vonden jullie Boonen wel fair sprinten trouwens?
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-04-2004, 17:37
Ocharme ik
Avatar van Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Scheldeprijs klein koersje??? is oudste koers in België!! Boonen heeft een schitterende sprint getrokken en Mc ewen is een zak om te gaan klagen... het verwende nest!
__________________
"There's a crack in everything, that's how the light gets in"
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:42
Wolter
Avatar van Wolter
Wolter is offline
Citaat:
houn schreef op 14-04-2004 @ 17:06 :
vonden jullie Boonen wel fair sprinten trouwens?
ja
hij week niet van zn lijn terwijl McEwen naar hém toen ging en Boonen heeft het volste recht om neit van zijn lijn af te wijken als er iemand schuin over de weg sprint
__________________
Reis met de 'perongelukexpress'
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 18:21
houn
Avatar van houn
houn is offline
als je heel goed kijkt kan je zien dat boonen eerst van zijn lijn afwijkt waardoor McEwen moet leunen.
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:30
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
houn schreef op 14-04-2004 @ 17:06 :
vonden jullie Boonen wel fair sprinten trouwens?
Ja... Volgens mij ging hij perfect rechtdoor...

En is het niet van nature dat sprinters op het laatste ongeveer een verliefd koppeltje spelen dmv naar elkaar toe te komen?
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 20:30
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
McEwen zeurt wel vaker in zulke situaties (Giro bijvoorbeeld).
Het probleem van de sprint in Schoten is dat de weg lichtjes naar links gaat. Boonen ging gewoon rechtdoor, alleen leek het alsof hij McEwen afsneed, maar dat komt omdat de weg naar links buigt. McEwen gaat tegen Boonen aanhangen omdat hij ziet dat hij verliest.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 17:22
houn
Avatar van houn
houn is offline
hmm jullie hebben mij nog niet overtuigd, je zag wel dat MCEwen sneller ging dan boonen en hem in zou halen en op het moment dat hij hem in gaat halen, gaat boonen iets naar rechts...maar dat is mijn mening
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.