Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2004, 11:43
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Mijn vriend en ik gaan samen een (baby) papegaai kopen. Een grijze roodstaart. Mijn vriend heeft ervaring met het voeden en grootbrengen van die diertjes dus dat is geen probleem. Misschien hebben jullie nog (vanuit ervaringen) tips of dingen die belangrijk zijn om op te letten. Gewoon voor mezelf zodat ik ook weet waar ik op moet letten enzo
Hij gaat trouwens Bertje heten

Ik hoor t wel!
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2004, 19:26
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Niemand verstand van papegaaitjes hier?
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 20:45
Parabola
Parabola is offline
Leuk! Wij hebben zelf ook een grijze roodstaart (hij is nu 27). Van baby papegaaitjes heb ik weinig verstand. Aangezien je vriend ervaring heeft in het opvoeden van die dieren zal hij ook wel weten dat het belangrijk is om het beest veel aandacht te geven.

Nu ik niet meer met mijn ouders op vakantie ga is dat geen probleem, maar toen ik nog mee ging hadden wij kennissen die hem dan te logeren kregen, zodat hij zich niet ging kaalplukken van de verveling. En ook nu komt hij aan aandacht zeker niet tekort!

Hij praat ook harstikke veel, dat is ook iets waar je geduld mee moet hebben als je een baby papegaai koopt. Toen mn ouders hem net hadden begon hij na een ruim jaar opeens te praten en nog steeds kan hij nieuwe dingen bijleren
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 08:32
Super-Eefjuh
Avatar van Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Ik heb mijn witkuif kaketoe met 12 weken opgehaald.. dan zit ze/hij nog aan 3 voedingen, die je dan kan afbouwen naar twee, en dan 1 en dan geen pap meer..

T belangrijkste is dat je een goede kweker neemt (vooral met de ziekte bek en verenrot uitkijken) en kom een kijkje op www.parrotfriends.nl/forum nemen, hier vind je vele andere mensen met grijsjes en andere papegaaien en vogels die ook met de hand hebben opgevoed!

Succes!
__________________
*reptielenmeisje* 2 baardagames, 1 egyptische doornstaart, en een witkuif kaketoe!*is niet meer vrijgezellig* Bartj de lievste :o
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 08:41
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
Ik heb nog een leuke originele naam voor je papegaai;
Lorre.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 12:38
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
Ghost schreef op 26-08-2004 @ 09:41 :
Ik heb nog een leuke originele naam voor je papegaai;
Lorre.
Gehehe
Hij gaat Bertje heten
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.