Oud 24-06-2002, 18:13
Medusa
Medusa is offline
Heee lieve mensjes!

Ik heb een probleem! Ik heb al een hele tijd met mijn vriendje! Maar ik weet niet of ik van hem houd, omdat ik gewoon niet weet wat dat is! Mijn vraag is dan ook, hoe weet je of je van je vriendje/vriendin houdt?????

Help me! Please, maybe weet ik het dan!

Kusjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2002, 18:25
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
het zal jou toch aan je reet roesten of je verliefd op je vriend bent, of dat je van hem houdt...

dat geëmmer altijd over houden van en verliefd zijn
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 23:48
Squall
Avatar van Squall
Squall is offline
inderdaad wees blij dat je iemand hebt en houd voor de rest gewoon je klep dicht en wees blij
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 00:50
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Lindansje schreef:
het zal jou toch aan je reet roesten of je verliefd op je vriend bent, of dat je van hem houdt...

dat geëmmer altijd over houden van en verliefd zijn
beetje gefrustreerd?
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 01:21
Verwijderd
Citaat:
Lindansje schreef:
het zal jou toch aan je reet roesten of je verliefd op je vriend bent, of dat je van hem houdt...

dat geëmmer altijd over houden van en verliefd zijn
Hear hear

Dat geouwehoer over 'wanneer ben ik verliefd' of 'wanneer hou je van iemand' moet idd maar eens een keertje afgelopen zijn. Dat infantiele geblaat ook altijd...

Voor de zoveelste keer: er zijn geen definities van 'verliefdheid' of '' houden van' te geven!

Wat dat inhoudt, moet iedereen voor zichzelf bepalen. Je hebt als mens geen handleiding meegekregen bij je geboorte waarin staat wanneer je verliefd bent of van iemand houdt.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 01:36
Sir Smoke-A-Lot
Avatar van Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
In mijn ogen heb je houden van en geven om. Kheb er ff de DvD op nageslage:

houden van: ´hou·den

I {onov.ww.}
1 (met 'van') liefde, genegenheid voelen voor => liefhebben, beminnen
2 (met 'van') gesteld zijn op, lusten => behagen scheppen in, niet vies zijn van, geporteerd zijn voor, niet afkerig zijn van

geven om: ge·ven

I {onov.ww.}
1 (met 'om') gesteld zijn op

zo duidelijk?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 07:36
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ben het eens met nare man. En je voelt t vanzelf wel als je van je vriendje houdt.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 11:49
Verwijderd
Op een gegeven moment voel je dat gewoon.
Dan voel je dat het gevoel eigenlijk veel sterker is dan verliefdheid...
Je hebt ook mensen die denken dat dat hetzelfde is en dus na een week al "ik hou van je" zeggen
Maar dat is het IMHO dus niet....

Zolang je het nog niet weet moet je ook niet denken van "goh het wordt nu weleens tijd, dus ik ga het nu zeggen"...
Je merkt t vanzelf wel joh
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Sir Smoke-A-Lot schreef:
woordenboek
Dat geldt misschien voor meneer van Dale. Maar als hij dat zo vind kan het voor iemand anders best iets anders zijn. Ook de sterkte (aantrekkingskracht ) staat er niet in beschreven
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 13:23
Sir Smoke-A-Lot
Avatar van Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
Jah, tis allemaal niet makkelijk! Je kunt om iemand geven omdat je iemand belangrijk vind, dat kan een vriend zijn maar ook DE vriend omdat je van hem houd en dan geef je ook om hem. Houden van kun je ook weer voor een vriend hebben, je houd ook van je echte vrienden maar pas zodra je iets anders en sterkers voelt dan dat weet je dat je goed zit! Dus als je meer voelt in het opzicht van houden van en geven om dan je normale vrienden is het duidelijk: verliefdheid!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 16:40
casey
casey is offline
het zeggen :'Ik hou van je' klinkt ook zo stom?!
Ik zeg veel eerder: 'k zie je graag.
Ook al bedoel ik dan eerder: 'k hou van je. Omdat ik enorm verliefd ben, hem enorm graag zie en dus veel meer voel dan ene verliefdheidje.
Maar hij weet 't ook wel, dus daarom doen we niet moeilijk.
En als ik het dan toch es zeg, dan wete ie heus ook wel da'k altijd van hem hou, en nie enkel da moment. *En toch voel ik me stom als 'k het heb gezegd.. *
__________________
Greetz & kisses
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 17:29
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Medusa schreef:
Mijn vraag is dan ook, hoe weet je of je van je vriendje/vriendin houdt?????
toen ik vanochtend/vannacht half sliep/half wakker was en hij sliep en ik in zijn armen lag voelde ik een intens gevoel van houden van...

merk je vanzelf
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 17:32
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:


toen ik vanochtend/vannacht half sliep/half wakker was en hij sliep en ik in zijn armen lag voelde ik een intens gevoel van houden van...

merk je vanzelf
aahhhh

*herken*
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 18:20
mR. DJ
mR. DJ is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:


toen ik vanochtend/vannacht half sliep/half wakker was en hij sliep en ik in zijn armen lag voelde ik een intens gevoel van houden van...

merk je vanzelf

Dat is in mijn ogen meer liefde. Houden van is volgens mij meer dat je veel om ienand geeft. Maar dat je niet echt een drang voelt om bij die persoon te zijn.
Zo kun je vna iemand houden die niet je vriendin is en ook nog eens een vriendin hebben waarop je verliefd ben. Die geveolens zitten allemaal moeilijk in mekaar en ik kan het niet uitleggen.
Een voorbeeld van me zelf. Ik ben best wel verliefd op een meisje, dat helaas niet mijn vriendin is (ik heb ook geen vriendin), maar voor een ander meisje voel ik ook wat, maar totaal niet op de manier van liefde. Ik geef veel om haar en sta ook altijd klaar voor haar, en zij ook voor mij. En sinds kort heeft zij verkering met een hele goeie vriend van me. Ik denk dat als ik dan van haar zou houden als bij liefde dat ik een vriend verloren zou zijn. Maar dat is niet het geval. Ik ben juist blij voor haar want ze was al op zoek naar een vriend. En onze "relatie" is nog het zelfde. Ik denk dat dat "houden van" is.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 19:39
casey
casey is offline
Citaat:
mR. DJ schreef:
Houden van is volgens mij meer dat je veel om ienand geeft. Maar dat je niet echt een drang voelt om bij die persoon te zijn.
Zo kun je vna iemand houden die niet je vriendin is en ook nog eens een vriendin hebben waarop je verliefd ben. Die geveolens zitten allemaal moeilijk in mekaar en ik kan het niet uitleggen.
Een voorbeeld van me zelf. Ik ben best wel verliefd op een meisje, dat helaas niet mijn vriendin is (ik heb ook geen vriendin), maar voor een ander meisje voel ik ook wat, maar totaal niet op de manier van liefde. Ik geef veel om haar en sta ook altijd klaar voor haar, en zij ook voor mij. En sinds kort heeft zij verkering met een hele goeie vriend van me. Ik denk dat als ik dan van haar zou houden als bij liefde dat ik een vriend verloren zou zijn. Maar dat is niet het geval. Ik ben juist blij voor haar want ze was al op zoek naar een vriend. En onze "relatie" is nog het zelfde. Ik denk dat dat "houden van" is.
Jep, dat laatste is ook houden van, maar dan als een broer/zus (hoewel zo'n broer/zus-realtie voor velen misschien overkomt als kat&hond)
tja, 't is moeilijk uit te leggen.
Toch denk ik da'k van mijn vriend hou.. 'k ben er nie weg van te slaan, ik denk constant aan hem, ik .. weet het niet, ik voel het gewoon, da's het.
__________________
Greetz & kisses
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 19:40
Verwijderd
houden van= alles doen om een persoon te helpen. door dik en dun. Dat krijg je dus niet na 6 maanden verkering en 2 keer neuken.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 19:54
mR. DJ
mR. DJ is offline
Volgens mij heb je 2 soorten houden van. De ene zoals ik net al beschreef (ofwel de broer/zus relatie), en de ander is echt met de liefde. Zoals je tegen je vriendin zegt: ik hou van je. Maar dat tegen je vriendin zeggen is eigenlijk in je kop gestamp door de tv enzo. Het is dan om liefde aan iemand duidelijk te maken.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 13:38
M*girl
Avatar van M*girl
M*girl is offline
Bij mij is houden van zodra ik het recht in het gezicht van diegene kan zeggen. Het is een gevoel dat je hebt, iets vertrouwd/ts, moeilijk te omschrijven...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-06-2002, 13:45
Lady_Blue
Avatar van Lady_Blue
Lady_Blue is offline
Je merkt het vanzelf als je van iemand houdt, het is zo moeilijk te vertellen wat je dan zou voelen enzo.
Maar daar kom je nog wel achter
__________________
...I will always love you, and wanna lay you down on a bed of roses...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 13:49
tijgerin
tijgerin is offline
heey! ik denk dat je zolang je nog gelukkig met hem bent en hij je het gevoel geeft dat je het leukste, liefste en mooiste meisje van de wereld bent, je geen zorgen hoeft te maken!!

Liefs!
__________________
Een dag zonder jou... is een dag niet geleefd!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 14:41
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
houden van is enormveel om iemand geven en altijd met iemand meeleven en dat soort dingen, nooit genoeg van iemand krijgen (OKE bijna nooit) en het heeeeeeeelemaal niet erg vinden om bij die gene in de buurt te zijn.
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:52
U-NiQ
Avatar van U-NiQ
U-NiQ is offline
Citaat:
nare man schreef:


Hear hear

Dat geouwehoer over 'wanneer ben ik verliefd' of 'wanneer hou je van iemand' moet idd maar eens een keertje afgelopen zijn. Dat infantiele geblaat ook altijd...

Voor de zoveelste keer: er zijn geen definities van 'verliefdheid' of '' houden van' te geven!

Wat dat inhoudt, moet iedereen voor zichzelf bepalen. Je hebt als mens geen handleiding meegekregen bij je geboorte waarin staat wanneer je verliefd bent of van iemand houdt.
Helemaal mee eens!
__________________
Dat is de kracht van onafhankelijkheid!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:58
mR. DJ
mR. DJ is offline
Citaat:
nare man schreef:


Hear hear

Dat geouwehoer over 'wanneer ben ik verliefd' of 'wanneer hou je van iemand' moet idd maar eens een keertje afgelopen zijn. Dat infantiele geblaat ook altijd...

Voor de zoveelste keer: er zijn geen definities van 'verliefdheid' of '' houden van' te geven!

Wat dat inhoudt, moet iedereen voor zichzelf bepalen. Je hebt als mens geen handleiding meegekregen bij je geboorte waarin staat wanneer je verliefd bent of van iemand houdt.
Daar sluit ik me ook bij aan........ iedereen trekt zelf zijn grenzen tussen houden van/liefde/iemand goed mogen/weet ik veel wat je nog kan bedenken.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 12:26
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
mR. DJ schreef:


Daar sluit ik me ook bij aan........ iedereen trekt zelf zijn grenzen tussen houden van/liefde/iemand goed mogen/weet ik veel wat je nog kan bedenken.
dat is duidelijk, maar misschien zou het leuk zijn dat niet iedereen loopt te mekkeren dat het een persoonlijk gevoel is en bla bla bla, maar voor het-houden-van-gevoel-voorjou kunnen omschrijven...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 17:10
Verwijderd
nou ehm, das dan een probleempje he... ik kan je nie helpen... ik weet wel dat ik van mijn vriend hou, en hoe ik dat weet?

gewoon als ik in zijn armen lig dan wordt ik helemaal warm vanbinnen, en ik zou alles voor hem overhebbben, en ik zou alles en iedereen voor hem willen opgeven, en ik zou nooit een ander willen......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2002, 17:36
Upior
Upior is offline
Liefde is: als de ene dood is, necrofiel worden
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 18:50
Verwijderd
Houden van is een verzinsel van de maatschappij. Bewijs maar het tegendeel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Houden van..
Kleintjeyakult
42 15-10-2006 21:55
Liefde & Relatie Wanneer weet je dat je relatie serieus is en wanneer weet je dat je van elkaarhoudt?
Coral
15 24-01-2004 16:53
Liefde & Relatie Wat is 'houden van'?
Verwijderd
27 28-08-2003 15:27
Liefde & Relatie Defenitie van houden van
Ikkuh2
15 15-06-2003 18:14
Verhalen & Gedichten "houden van"
Joanie
0 17-09-2002 19:42
Liefde & Relatie "ik houd van je"
~odol~
6 20-03-2002 20:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.