Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2004, 11:01
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik heb een vraag. Ik heb in de woonkamer een bananenplant staan maar alle bladeren zijn helemaal uitgedroogd enzo. Ik heb wel eens ergens gehoord dat de bladeren van een bananenplant elke winter uitdrogen en dat ze in de zomer dan weer aangroeien. Weet iemand of dit waar is of is ie echt helemaal dood?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2004, 12:19
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Ik haalde altijd de verdorde bladeren er af. Hij groeide onwijs snel, dat was echt goed, maar na verloop van tijd wkamen er fruitvliegen op en ging ie dood |:
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 17:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
IK heb ook een keer een bananenplant gehad die dood leek maar nadat je hem gewoon goed verzorgde kwam er een heel nieuw stuk aan en daarna heeft ie het nog jaren goed gedaan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 17:28
Verwijderd
Winterverzorging:
De planten dienen aan het begin van de winter afgedekt te worden met een meter stro of bladeren.

De planten storten in elkaar bij lage vriestemperaturen en sterven boven de grond af.

De plant bewaart in de kern onder de grond zijn kracht om in het voorjaar met sprongen weer omhoog te schieten.

Als u op tijd erbij bent, kunt u ook de stam inpakken, hoe meer er van de stam overblijft hoe hoger de plant het jaar erna wordt.

U kunt dan om de bananenstammen een pvc buis plaatsen met een deksel (met een gat in de zijkant) erop, en dan noppenfolie en rietmatten eromheen draaien.

U kunt ook de bananenplant uit de grond scheppen en hem in een garage overwinteren bij ongeveer 5°C.

De plant dient zo goed als droog gehouden te worden, omdat de groei stil ligt, anders treedt wortelrot op.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 21:29
Verwijderd
de onderste bladeren horen uit te drogen en af te vallen, zo wordt de stam van de boom gevormd
de bovenste bladeren horen dat niet te doen

het is wel een regenwoud plant... als-ie binnen staat en dus gewoon op 16-22 graden blijft, moet je er regelmatig met een plantenspuit wat water omheen sproeien, voor de luchtvochtigheid
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 03:19
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-12-2004 @ 22:29 :
de onderste bladeren horen uit te drogen en af te vallen, zo wordt de stam van de boom gevormd
de bovenste bladeren horen dat niet te doen

het is wel een regenwoud plant... als-ie binnen staat en dus gewoon op 16-22 graden blijft, moet je er regelmatig met een plantenspuit wat water omheen sproeien, voor de luchtvochtigheid
Wat is regelmatig? Ik denk wel iets meer dan 2 a 3 keer water per week? En moet ie ook ingepakt als ie binnen staat?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 03:43
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
wammus schreef op 22-12-2004 @ 04:19 :
Wat is regelmatig? Ik denk wel iets meer dan 2 a 3 keer water per week? En moet ie ook ingepakt als ie binnen staat?
Dat inpakken is alleen tegen de kou lijkt mij. Dus niet nodig als ie binnen staat.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 10:32
Verwijderd
ik zal aan mijn moeder vragen hoe vaak t moet en dat morgen of overmorgen posten
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 17:34
Verwijderd
Heb heel even gezocht.
De botanische naam van een bananenplant is Musa.
Dit is een vraag van iemand over de verzorging van haar bananenplant met behoorlijk wat antwoorden: http://www.botaniewebsite.nl/verzorg...php?id=187,187
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.