Oud 08-08-2007, 21:57
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
De afgelopen tijd heb ik jullie steeds weer iets laten zien met een Chagrijnige Pinguin. Hij is de mascotte van mijn studentenverening Catena tijdens de ELCIDweek van dit jaar.
Chagrijnige Pinguin is een figuurtje wat ik zelf heb bedacht en waar ik me in mijn creatieve buien lekker heb kunnen bezig houden. Hieronder de resultaten van mijn geknutsel.

Chagrijnige Knuffel Pinguin:

die ook bij mailgrapjes blijdschap verspreidt:

Later heb ik nog een 2e gemaakt die kleiner was en dus makkelijker kon worden meegenomen, en nu de introweek wordt hij eigendom van onze intern bij Catena.

Verkocht schilderij :


Cadeau schilderij voor een C.P. liefhebber:


De chagrijnge klok:


Klei-pinguin die voor de mal die 45 gipsen C.P.'s baarde:

en het malproces:




sommige zijn beschilderd:

(later beter geworden)
34 zijn er nog normaal en wit en niet verkocht.

de shirts:

de linker 2 zijn van mijn comissie,
de rechter is 1 van de 100 shirts die verkocht worden.


de sticker in het boekje van Catena:


En onderaan iedere bladzijde een variatie op:


Dit is de poster:


en hij heeft zijn eigen site:
www.catenapinguin.nl

Ik heb 2 andere mensen C.P.'s leren tekenen
en er zijn wc-bordjes met c.p., een reuze papiermaché om een skippybal c.p. en ons hele verenigingsgebouw zit er volgende week onder bij de ELCID-week.
Advertentie
Oud 08-08-2007, 22:18
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Rooster schreef op 08-08-2007 @ 21:57 :

Ik heb 2 andere mensen C.P.'s leren tekenen
. [/B]

leren tekenen? die pinguin is toch zo simpel als het tekenen van een dikke pik?
de knuffel heeft meer vulling nodig trouwens.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 08-08-2007, 22:26
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 08-08-2007 @ 22:18 :
leren tekenen? die pinguin is toch zo simpel als het tekenen van een dikke pik?
de knuffel heeft meer vulling nodig trouwens.
niet iedereen kan zomaar tekenen he
en bij simpele tekeningen , vooral logo's, is het juist belangrijk dat de tekeningen hetzelfde zijn.
En vulling is verplaatsbaar, daar zat het gewoon iets minder goed.
Oud 08-08-2007, 23:16
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik denk dat je die pinguin van je een beetje teveel overwaardeert. ik snap in elk geval heel die pinguinlijn niet, ik weet zeker dat elke boerenkinkel zoiets kan maken.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 09-08-2007, 00:38
Fisk
Avatar van Fisk
Fisk is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 08-08-2007 @ 22:18 :
leren tekenen? die pinguin is toch zo simpel als het tekenen van een dikke pik?
de knuffel heeft meer vulling nodig trouwens.
En als ik mn piemel op het toetsenbord laat dansen komen er nog nuttigere posts uit. Wat loop je nou te zeiken?
__________________
I'm a copy, of a copy, of a copy.
Oud 09-08-2007, 01:20
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 08-08-2007 @ 23:16 :
ik denk dat je die pinguin van je een beetje teveel overwaardeert. ik snap in elk geval heel die pinguinlijn niet, ik weet zeker dat elke boerenkinkel zoiets kan maken.
Dat is niet waar het om gaat, zekers niet bij een logo/mascotte lol. De meeste logo's kan elke boerenkinkel namaken, de gedachte moet zijn, kan elke boerenkinkel zoiets bedenken/designen? Nope....tuurlijk niet.

Ik vind het erg geslaagd en cool . Die T-Shirt prints zijn doop, als het niet was voor een wacke korpsbal vereniging zou ik het misschien zelfs kopen in een winkel (mits betere kwaliteit t-shirts )
Oud 09-08-2007, 02:27
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Fisk schreef op 09-08-2007 @ 00:38 :
En als ik mn piemel op het toetsenbord laat dansen komen er nog nuttigere posts uit. Wat loop je nou te zeiken?
Haha, doe eens, gewoon ter vergelijking?
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Oud 09-08-2007, 03:31
Verwijderd
Ik vind het altijd moeilijk om te reageren op de dingen die jij maakt.

Aan de ene kant vind ik eigenlijk dat je te weinig skills hebt en zowat al je werk simpel en raffelig is.. En dan niet op de manier dat je het kunt afdoen als 'jouw stijl', want het zijn gewoon vrij stijlloze dingen.

Maar aan de andere kant steek je er wel veel energie, enthousiasme en creativiteit in. Dat is ook wat waard, want zonder dat was je pinguin bijvoorbeeld van z'n leven niet het logo van wat dan ook geworden.

Al met al lijkt het alsof je vol aardige ideeën zit, alleen komen ze nooit echt goed uit de verf. Maar omdat je er zelf zo veel plezier in hebt, compenseert dat een beetje - je enthousiasme slaat over op je publiek en daarom wordt hetgeen je maakt stukken meer gewaardeerd. (Zo'n pinguin vind ik eigenlijk niet veel meer dan een krabbel in een notitieblok waard, maar omdat je er een knuffel, een mal, een zooi gipsen beelden en schilderijen, een klok en weet ik veel wat van hebt gemaakt, is het tóch wel leuk om even naar te kijken. Aan de andere kant, dat schilderij met die wereldkoe; daar was het idee best tof van, alleen was je uitwerking gewoon simpel en onboeiend.)

Dus, tja, ik zou vooral doorgaan met waar je mee bezig bent, maar denk niet dat je een geniaal kunstenaar bent. Want arrogantie ('niet iedereen kan zomaar tekenen he' - bij je pinguin is er amper sprake van tekenen, beste man ) kan hetgene zijn wat je ondergang wordt. Er zijn tonnen zogenaamde kunstenaars die zichzelf heel goed en ondergewaardeerd vinden. Jouw charme is/was nou juist dat je een beetje prutkunst maakt, maar dat het je doel niet is (lijkt te zijn?) om heel mooie dingen te maken. Je lijkt gewoon te willen prutsen met verf omdat je het leuk vindt.

SAMENVATTING: Ik vind er geen hol aan, maar het gaat om het idee.
Oud 09-08-2007, 10:41
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 09-08-2007 @ 01:20 :
Ik vind het erg geslaagd en cool . Die T-Shirt prints zijn doop, als het niet was voor een wacke korpsbal vereniging zou ik het misschien zelfs kopen in een winkel (mits betere kwaliteit t-shirts )
Catena is de alto-vereniging van leiden korpsbal XD
de 2 linker zijn gedrukt door onze zeefcie van de vereniging, die rechter waarvan er 100 zijn zijn door een professioneel bedrijf gedrukt
Citaat:
Paranoide schreef op 09-08-2007 @ 03:31 :
Ik vind het altijd moeilijk om te reageren op de dingen die jij maakt
....
Aan de andere kant, dat schilderij met die wereldkoe; daar was het idee best tof van, alleen was je uitwerking gewoon simpel en onboeiend.)
...
SAMENVATTING: Ik vind er geen hol aan, maar het gaat om het idee.
mijn opmerking dat niet iedereen kan tekenen sloeg niet op mezelf, maar op 2 anderen die niet eens in staat zijn een te tekenen, maar die nu wel een Chagrijnige Pinguin kunnen tekenen

Die wereldkoe was ook een experiment, ik ben toen aan het werk gegaan met andere verf en paletmesjes, iets wat ik nog niet eerder had gedaan.
Ik probeer ieder idee uit te werken, maar ik heb nog wel een flinke stapel liggen, en bij ieder idee probeer ik weer iets nieuws te doen.

Dit is alleen de stijl van C.P., ik heb nog veel meer gemaakt
Als ik alles strak had willen hebben aan hem, dan had ik hem wel op de computer gemaakt, maar daar vind ik geen zak aan.

Tekenen en schilderen is mijn hobby en vooral de laatste tijd heb ik er ook nog wat roem en centjes mee weten te verdienen, dus dat maakt het extra leuk
De volgende week lopen er 110 mensen rond in een pinguinshirt met een pinguinbutton die overal pinguinstickers opplakken en ze lopen rond tussen de ELCIDers (introweek uni) die shirts, tassen, boekjes, buttons en nog veel meer dragen, met mijn andere logo erop, een spookje

Ik weet dat ik niet de meest geniale kunstenaar ben,
maar ik onderscheid me wel van de massa
en ik ben zo energiek en gepassioneerd over de meeste dingen en inderdaad wordt het meestal daardoor een succes.
Oud 09-08-2007, 11:47
iidar.orp
Avatar van iidar.orp
iidar.orp is offline
Ik vind het als ik eerlijk mag zijn foeilelijk, het idee is ongelooflijk saai. Het is daarnaast ook wel erg makkelijk om een gebrek aan techniek en fatsoenlijke uitwerking als de stijl van de 'C.P.' te brengen. Het is namelijk wél mogelijk om een strak resultaat te verkrijgen met behulp van slechts traditionele middelen.

Nu echter blijkt dat het zo'n succes is, ben ik wel nieuwsgierig. Hoeveel mocht het schilderij van bijvoorbeeld de duivelse pinguïn kosten?
Oud 09-08-2007, 12:26
Verwijderd
Die pinguïn is zo ontzettend suf. No offence, maar ik heb dat ding al een paar keer voorbij zien komen in posts van je en vind er echt geen reet aan.
Oud 09-08-2007, 12:45
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
iidar.orp schreef op 09-08-2007 @ 11:47 :
Ik vind het als ik eerlijk mag zijn foeilelijk, het idee is ongelooflijk saai. Het is daarnaast ook wel erg makkelijk om een gebrek aan techniek en fatsoenlijke uitwerking als de stijl van de 'C.P.' te brengen. Het is namelijk wél mogelijk om een strak resultaat te verkrijgen met behulp van slechts traditionele middelen.

Nu echter blijkt dat het zo'n succes is, ben ik wel nieuwsgierig. Hoeveel mocht het schilderij van bijvoorbeeld de duivelse pinguïn kosten?
Ik weet dat het wel mogelijk is om hem strak te krijgen, maar dat was dan nog steeds makkelijker geweest met de computer,
maar ik wil hem helemaal niet strak krijgen.
En gebrek aan techniek ligt het bij mij niet aan hoor.

en wat het schilderij kost, ik zei tegen de koper dat hij ervoor mocht geven wat hij juist vond, en dat bleek 25 euro
Ik heb me lekker vermaakt met schilderen, maak er iemand anders blij mee én krijg er nog geld voor ook: leuke hobby toch?
Oud 09-08-2007, 12:57
Verwijderd
ik vraag me of wat dit op artistiek doet.
Oud 09-08-2007, 13:30
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Rooster schreef op 09-08-2007 @ 12:45 :
Ik weet dat het wel mogelijk is om hem strak te krijgen, maar dat was dan nog steeds makkelijker geweest met de computer,
maar ik wil hem helemaal niet strak krijgen.



dit snap ik niet echt. want zo lijkt die pinguin echt maar een krabbel, terwijl als je hem even in illustrator zou maken, hij er veel netter uit zou kunnen zien. zeker voor een logo is zo'n halfbakken iets niet geschikt. dat moet of heel slordig zijn, of gewoon strak. en die pinguin is geen van beide. en zeker als je met zulke basiskleuren en vormen werkt is het gewoon raar als je het zo afraffelt, dat werkt gewoon stukken minder. en dat heeft niks te maken met mijn persoonlijke mening, maar gewoon met hoe de combinatie van kleur en vorm werkt voor een mens.

@ fisk: dat over die vulling was heel nuttig. en ik vroeg me gewoon oprecht af waarom je zoiets moet leren. dus ik denk dat mijn post ontegenzeggelijk meer inhoud had dan de jouwe.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 09-08-2007, 15:38
Fisk
Avatar van Fisk
Fisk is offline
Citaat:
botulismf schreef op 09-08-2007 @ 02:27 :
Haha, doe eens, gewoon ter vergelijking?
Nee sorry, met dat geintje ben ik al 3 toetsenborden kwijt geraakt.
__________________
I'm a copy, of a copy, of a copy.
Oud 09-08-2007, 17:06
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Ik zie de lol van die pinguin overigens ook niet in. Op die shirts ziet 'ie er qua afwerking best uit, maar ik vind het zo'n saai, humorloos en nietszeggend ding. Het ding komt me zo onderhand ook de neus uit, eerlijk gezegd.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Oud 09-08-2007, 17:29
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik vind hem wel hip. He tis misschien niet het ingewikkelste maar moet dat? Je moet maar op het idee komen en simpel houd vaak veel meer aandacht en herkenning vast. Vind wel dat de afwerking goed moet zijn. Opzich is dat ook alleen soms met de verf niet helemaal. En er is iets fout gegaan met het posten van je klok ik zie er iets anders in Ik wil roze met gele met paarse pinguin met glitters
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 09-08-2007, 17:38
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
waarom is een chagrijnige pinguin het logo van een alternatieve studentenvereniging die Catena heet?
__________________
Sushii is better than chocolate
Ads door Google
Oud 09-08-2007, 18:58
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Stiekem vind ik dit heel leuk, want dit is tenminste geen loze onbegrijpelijke kunst. Aan de andere kant is loze onbegrijpelijke kunst ook wel eens tof. Maar die tweede foto doet het hem :'). Geniaal ;x.
Oud 09-08-2007, 19:34
Verwijderd
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 09-08-2007 @ 18:58 :
Stiekem vind ik dit heel leuk, want dit is tenminste geen loze onbegrijpelijke kunst. Aan de andere kant is loze onbegrijpelijke kunst ook wel eens tof. Maar die tweede foto doet het hem :'). Geniaal ;x.
Ontzettend niet mee eens
Oud 09-08-2007, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Sushii schreef op 09-08-2007 @ 17:38 :
waarom is een chagrijnige pinguin het logo van een alternatieve studentenvereniging die Catena heet?
ik zie de link ook niet
Oud 09-08-2007, 21:40
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 09-08-2007 @ 13:30 :
dit snap ik niet echt. want zo lijkt die pinguin echt maar een krabbel, terwijl als je hem even in illustrator zou maken, hij er veel netter uit zou kunnen zien. zeker voor een logo is zo'n halfbakken iets niet geschikt. dat moet of heel slordig zijn, of gewoon strak. en die pinguin is geen van beide. en zeker als je met zulke basiskleuren en vormen werkt is het gewoon raar als je het zo afraffelt, dat werkt gewoon stukken minder. en dat heeft niks te maken met mijn persoonlijke mening, maar gewoon met hoe de combinatie van kleur en vorm werkt voor een mens.
Sorry ik was vergeten dat jij degene was die het boek had geschreven "hoe logo's te maken"

en over de basiskleuren: ik ben voor een groot deel kleurenblind

Citaat:
botulismf schreef op 09-08-2007 @ 17:06 :
Ik zie de lol van die pinguin overigens ook niet in. Op die shirts ziet 'ie er qua afwerking best uit, maar ik vind het zo'n saai, humorloos en nietszeggend ding. Het ding komt me zo onderhand ook de neus uit, eerlijk gezegd.
hallo, het beest heet CHAGRIJNIGE Pinguïn....
En dan kun je blij zijn dat je niet bij Catena zit.
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 09-08-2007 @ 18:58 :
Stiekem vind ik dit heel leuk, want dit is tenminste geen loze onbegrijpelijke kunst. Aan de andere kant is loze onbegrijpelijke kunst ook wel eens tof. Maar die tweede foto doet het hem :'). Geniaal ;x.
hehe dankje

Citaat:
Sushii schreef op 09-08-2007 @ 17:38 :
waarom is een chagrijnige pinguin het logo van een alternatieve studentenvereniging die Catena heet?
Citaat:
ecnelis schreef op 09-08-2007 @ 19:45 :
ik zie de link ook niet
Njet logo, mascotte.
1e post nog eens lezen.

@ Marrel:
idd verkeerde foto, maar ik kon het niet corrigeren doordat photobucket down was.
dit is de goeie:

roze met gele met paarse pinguin met glitters ?
kan geregeld worden,
kom je hem dan wel een keertje ophalen in Eindhoven?
Oud 09-08-2007, 21:48
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
oke, jezus..

ik snap niet waarom een chagrijnige pinguin de mascotte is van een alternatieve studentenvereniging.
__________________
Sushii is better than chocolate
Oud 09-08-2007, 21:58
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Rooster schreef op 09-08-2007 @ 21:40 :
Sorry ik was vergeten dat jij degene was die het boek had geschreven "hoe logo's te maken"



ik weet er nauwelijks iets vanaf maar elke debiele boerenlul weet toch de beginselen van een aantrekkelijk logo maken. als ik een studentenvereniging zocht en ik zag die 'mascotte' ( wat trouwens toch echt een logo omgedoopt moet worden als je hem zoveel gebruikt) dan zocht ik snel verder. insidersjokes zijn voor nieuwe leden echt een van de grootste verschrikkingen. en dat van die basiskleuren is op zich niet erg, als het verder gewoon netjes verzorgd zou zijn.

maar ik snap wel dat je je aangevallen en gekrenkt voelt want het zal vast je creatieve baby zijn. toch zijn het alleen maar opmerkingen waar je wat mee zou kunnen doen.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 09-08-2007, 22:14
Boebsie
Boebsie is offline
Tonstietendoos heeft wel een punt, het kan qua afwerking beter! Opzich kan je best wat kritiek meenemen...

Maar goed ach voor een alto studentenvereniging lijkt het me opzich allemaal prima....dat losse onafgewerkte is misschien juist het karakter van zo een vereniging.
Ik vind het allemaal leuk gedaan en je krijgt zekers punten voor je veelzijdigheid (klokje is ook leuk).
Advertentie
Oud 09-08-2007, 22:18
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
toostietendoos, oehh nickchange
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 09-08-2007, 22:26
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 09-08-2007 @ 22:18 :
toostietendoos, oehh nickchange
Ja srry maar die nick van jou is echt zwaar wackiedoodoo om te typen, toostietendoos klinkt leuk en autobiografisch doen doen!
Oud 09-08-2007, 22:28
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ja maar ik heb nou eenmaal vaker keelontsteking dan dan ik dikke tieten heb bovendien matcht ie met 'botulismf'
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 09-08-2007, 22:43
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
ik weet nog wel dat je vorig jaar ergens een keer een krabbeltje had gepost van die pinguin en dat je dat wat vaker uit ging werken..

Tja hmm, ik vind hem op het eerste gezicht wel grappig maar als ik dan al die uitwerkingen zie enzo word ik het wel een beetje zat..
Het is teveel uitgemolken en denk dat je je nu beter op iets anders kan richten.

en ja.. slordigheid..
ik zou 'm toch uitgewerkt hebben in illustrator,
hier:

erger ik me echt dood aan het linker vleugeltje die niet doorgaat in één vloeiende beweging en bij de t-shirts weer wel ;x
__________________
Abc.
Oud 09-08-2007, 22:46
Fisk
Avatar van Fisk
Fisk is offline
Goed topic zo
__________________
I'm a copy, of a copy, of a copy.
Oud 10-08-2007, 11:46
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Sushii schreef op 09-08-2007 @ 21:48 :
oke, jezus..

ik snap niet waarom een chagrijnige pinguin de mascotte is van een alternatieve studentenvereniging.
tijdens de introweek is er steeds bij iedere vereniging een thema en een poster, en Catena heeft een aantal keer een mascotte gehad en dat bleek heel goed te werken voor de herkenbaarheid.
Vorig jaar waren ze er een beetje laat mee en toen was het thema "bloemkool"en de mascottes bloemkolen en een zwart schaap (ten minste, bleek achteraf).
Dit jaar is dat iets beter aangepakt en c.p. is zelfs nu voor de introweek al een succes bij de huidige leden, en volgende week zien we verder bij de eerstejaars.

Citaat:
Tonsillitis schreef op 09-08-2007 @ 21:58 :
ik weet er nauwelijks iets vanaf maar elke debiele boerenlul weet toch de beginselen van een aantrekkelijk logo maken. als ik een studentenvereniging zocht en ik zag die 'mascotte' ( wat trouwens toch echt een logo omgedoopt moet worden als je hem zoveel gebruikt) dan zocht ik snel verder. insidersjokes zijn voor nieuwe leden echt een van de grootste verschrikkingen. en dat van die basiskleuren is op zich niet erg, als het verder gewoon netjes verzorgd zou zijn.

maar ik snap wel dat je je aangevallen en gekrenkt voelt want het zal vast je creatieve baby zijn. toch zijn het alleen maar opmerkingen waar je wat mee zou kunnen doen.
ik voel me heus niet aangevallen en gekrenkt, maar ik vind dat er hier een nogal hoge standaard is. Daardoor is het soms moeilijk dingen in verhouding te zien.

Echte beginselen van een mascotte/logo, volgens mij is er maar 1 echte: herkenbaarheid. En dat is gelukt.
En er zijn geen insiderjokes, grappen die ik met c.p. maak zijn algemeen over catena, en net als c.p. zelf: vrij simpel.


Citaat:
Boebsie schreef op 09-08-2007 @ 22:14 :
Tonstietendoos heeft wel een punt, het kan qua afwerking beter! Opzich kan je best wat kritiek meenemen...

Maar goed ach voor een alto studentenvereniging lijkt het me opzich allemaal prima....dat losse onafgewerkte is misschien juist het karakter van zo een vereniging.
Ik vind het allemaal leuk gedaan en je krijgt zekers punten voor je veelzijdigheid (klokje is ook leuk).
dankjewel, en idd, een strak logo zou ook eigenlijk wel misstaan op Catena maar dat zat niet in de overweging.

en verder werk ik wel alles af, alleen bij c.p. was die uitwerking niet zo nodig.
Citaat:
maxwell schreef op 09-08-2007 @ 22:43 :
ik weet nog wel dat je vorig jaar ergens een keer een krabbeltje had gepost van die pinguin en dat je dat wat vaker uit ging werken..

Tja hmm, ik vind hem op het eerste gezicht wel grappig maar als ik dan al die uitwerkingen zie enzo word ik het wel een beetje zat..
Het is teveel uitgemolken en denk dat je je nu beter op iets anders kan richten.

en ja.. slordigheid..
ik zou 'm toch uitgewerkt hebben in illustrator,
hier:
[afbeelding]
erger ik me echt dood aan het linker vleugeltje die niet doorgaat in één vloeiende beweging en bij de t-shirts weer wel ;x
Het is zoveel mogelijk uitgemolken aangezien er een paar honderd eerstejaars komende week naar Catena komen.

Daarna ga ik weer verder met alle andere dingen die ik voor C.P. even stop had gezet.

en ik ben geen computer/illustrator mens, dat hebben anderen gedaan op de vereniging.
Oud 10-08-2007, 14:28
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Rooster schreef op 09-08-2007 @ 21:40 :
hallo, het beest heet CHAGRIJNIGE Pinguïn....
En dan kun je blij zijn dat je niet bij Catena zit.
Ik doelde niet op het humeur van dat beest, maar op het logo an sich. Als fuckin' Sebastiaan de Krab chagrijnig is en kijkt, dan is dat nog steeds grappig, boeiend en betekenisvol. Zelfs al zou het beest uit moeten drukken dat 'ie zich verveelt, dan wil je toch niet dat je logo an sich je klant verveelt?
Ik vind je logo als beeld saai, humorloos en nietszeggend, en dat heeft niets met de gezichtsuitdrukking van dat beest te maken.

En trouwens, herkenbaarheid is één ding, maar het draait niet alleen om herkenbaarheid bij een logo. Een voorbeeld: ik herken het logo van de Zeeman meteen, maar ik vind het een lelijk logo en het roept meteen een hoop negatieve associaties op.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Oud 10-08-2007, 14:40
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
nou zeeman is best een leuke winkel! maarja het logo niet inderdaad.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 11-08-2007, 12:09
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
botulismf schreef op 10-08-2007 @ 14:28 :
Ik doelde niet op het humeur van dat beest, maar op het logo an sich. Als fuckin' Sebastiaan de Krab chagrijnig is en kijkt, dan is dat nog steeds grappig, boeiend en betekenisvol. Zelfs al zou het beest uit moeten drukken dat 'ie zich verveelt, dan wil je toch niet dat je logo an sich je klant verveelt?
Ik vind je logo als beeld saai, humorloos en nietszeggend, en dat heeft niets met de gezichtsuitdrukking van dat beest te maken.

En trouwens, herkenbaarheid is één ding, maar het draait niet alleen om herkenbaarheid bij een logo. Een voorbeeld: ik herken het logo van de Zeeman meteen, maar ik vind het een lelijk logo en het roept meteen een hoop negatieve associaties op.
De voorbeelden die jij geeft sluiten mooi aan bij een spreekwoord over een tang en iets met een varken:
-Sebastiaan de krab wordt vaak zat afgebeeld met een glimlach en bovendien is hij een figuur met een eigen verhaal.
-en die negatieve associaties bij de zeeman zijn persoonlijk
en daar komt nog bij dat C.P. nog niet eens oud genoeg is om als van die assiociaties te hebben. (laat staan dat de functies van C.P. en het zeemannetje nou ook niet echt helemaal het zelfde zijn.)
Oud 11-08-2007, 12:40
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
dude, mensen geven je hier goeie raad waar je wat van op kan steken en het enige wat je doet is happen dat die idiote pinguin niet zo bedoeld is en dat je kleurenblind bent en weetikveel. waarom kun jij niet met kritiek omgaan?
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 11-08-2007, 13:15
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Hij kan idd niet tegen kritiek nee
__________________
Abc.
Ads door Google
Oud 11-08-2007, 13:37
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Ik kan wel tegen kritiek, zolang die maar ergens op slaat,
wat soms echt niet is.
De meeste dingen die hier worden geroepen kan ik verklaren,
maar daar wordt blijkbaar geen genoegen mee genomen maar gezien als happen.

Terechte kritiek en goede raad neem ik heus wel mee,
maar het is schaars in dit topic.


-ik heb ervoor gekozen om C.P. niet strak te maken, dat maakt het alleen maar saaier.
Er wordt dan hier meteen geroepen dat dat is omdat ik het niet zou kunnen, beetje kortzichtig.


-ik ben kleurenblind, maar kan wel met " moeilijkere" kleuren werken, maar daar heb ik in dit geval niet voor gekozen

Paranoide had een goede onderbouwing bij zinnige kritiekpunten,
Maxwell is verder een van de weinigen die eigenlijk in mijn ogen met een echt zinnig punt kwam, namelijk van dat vleugeltje en dat klopt, dat is inderdaad over het hoofd gezien.

Dat jullie mijn keuzes niet delen kan, maar als jullie dat dan zeggen en ik daarop reageer met hoe en waarom, dat is niet gelijk aan niet tegen kritiek kunnen.
Oud 11-08-2007, 17:41
Wenomic
Wenomic is offline
Citaat:
Rooster schreef op 08-08-2007 @ 22:26 :
niet iedereen kan zomaar tekenen he
en bij simpele tekeningen , vooral logo's, is het juist belangrijk dat de tekeningen hetzelfde zijn.
En vulling is verplaatsbaar, daar zat het gewoon iets minder goed.
*slaat met een neppiemel

Natuurlijk kan iedereen tekenen. Het is alleen de kunst om er zo lang aan vast te houden dat je een eigen stijl ontwikkelt en niet de zoveelste van zovelen wordt.

Ik vind jouw logo geen eigen stijl hebben. Ik zie geen eigen handschrift. De schilderijtjes (?) zijn ook niet interessant. Je gebruikt van die uit de tube gerolde kleuren en maakt geen gebruik van schaduwen, contrasten, vervaging etcetera.

Zie dit als opbouwend kritiek, maar ik zie dt je al zelf helemeaal into dit...'poppetje' bent dat je het steeds probeert te verdedigen.
Just try some more you know..
Oud 12-08-2007, 20:13
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Rooster schreef op 11-08-2007 @ 12:09 :
De voorbeelden die jij geeft sluiten mooi aan bij een spreekwoord over een tang en iets met een varken:
-Sebastiaan de krab wordt vaak zat afgebeeld met een glimlach en bovendien is hij een figuur met een eigen verhaal.
-en die negatieve associaties bij de zeeman zijn persoonlijk
en daar komt nog bij dat C.P. nog niet eens oud genoeg is om als van die assiociaties te hebben. (laat staan dat de functies van C.P. en het zeemannetje nou ook niet echt helemaal het zelfde zijn.)
Gast, blijf jij maar fijn van je pinguin genieten en van al je persoonlijke positieve associaties die daarbij horen.
Je komt er wel, want zoals jij met kritiek kunt omgaan, dat doen je maar weinig mensen na.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Oud 12-08-2007, 22:37
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je moet in ieder geval netter schrijven. Die letters worden steeds kleiner of de zin staat schuin.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 13-08-2007, 00:33
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Wenomic schreef op 11-08-2007 @ 17:41 :
*slaat met een neppiemel

Natuurlijk kan iedereen tekenen. Het is alleen de kunst om er zo lang aan vast te houden dat je een eigen stijl ontwikkelt en niet de zoveelste van zovelen wordt.

Ik vind jouw logo geen eigen stijl hebben. Ik zie geen eigen handschrift. De schilderijtjes (?) zijn ook niet interessant. Je gebruikt van die uit de tube gerolde kleuren en maakt geen gebruik van schaduwen, contrasten, vervaging etcetera.

Zie dit als opbouwend kritiek, maar ik zie dt je al zelf helemeaal into dit...'poppetje' bent dat je het steeds probeert te verdedigen.
Just try some more you know..

niet eens een echte piemel

Echt niet iedereen kan tekenen, maar wat wel is is dat iedereen kan leren tekenen en dan gaat het verder zoals jij vertelt.

Het feit dat C.P. zo simpel is (dus ook geen schaduwen enzo), is de stijl die ik heb gekozen bij C.P. en om hem toch nog iets persoonlijker te houden ben ik hem niet met de computer gaan maken.

En ik moet altijd gebruik maken van uit de tube gerolde kleuren ivm met mijn kleurenblindheid, ik heb er alleen dit keer voor gekozen minder tubes te gebruiken.

Als ik dit allemaal onbewust had gedaan was deze post van jou fantastische opbouwende kritiek geweest
en nu is eigenlijk het deel over mijn eigen stijl het enige waar ik ook echt verder op in kan gaan. Ik ben namelijk nog op zoek naar een echte eigen stijl, vandaar oa mijn wereldkoe-experiment. Wat ik de laatste tijd vaker heb gedaan is een schilderij iets extras geven, een 3D element (zoals de koekjes op de klok), en dat vind ik wel leuk om te doen en daar ga ik na de komende week ook weer verder mee proberen. Daarnaast heb ik ook mijn anatomie-oefeningen op pauze gezet voor C.P. en nog een berg aan onuitgewerkte figuurtjes klaarliggen.

@ roos: klopt, de tekst is niet echt netjes, maar leek mij raar staan bij de pinguin.
Oud 13-08-2007, 11:41
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Eindhoven is nog redelijk langs de deur
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 13-08-2007, 12:10
Verwijderd
Citaat:
maxwell schreef op 11-08-2007 @ 13:15 :
Hij kan idd niet tegen kritiek nee
Het valt mee moet ik zeggen, de meeste waren allang gestopt met reageren op kritiek.
Oud 13-08-2007, 13:57
Wenomic
Wenomic is offline
Citaat:
Rooster schreef op 13-08-2007 @ 00:33 :

niet eens een echte piemel

Echt niet iedereen kan tekenen, maar wat wel is is dat iedereen kan leren tekenen en dan gaat het verder zoals jij vertelt.

Het feit dat C.P. zo simpel is (dus ook geen schaduwen enzo), is de stijl die ik heb gekozen bij C.P. en om hem toch nog iets persoonlijker te houden ben ik hem niet met de computer gaan maken.

En ik moet altijd gebruik maken van uit de tube gerolde kleuren ivm met mijn kleurenblindheid, ik heb er alleen dit keer voor gekozen minder tubes te gebruiken.

Als ik dit allemaal onbewust had gedaan was deze post van jou fantastische opbouwende kritiek geweest
en nu is eigenlijk het deel over mijn eigen stijl het enige waar ik ook echt verder op in kan gaan. Ik ben namelijk nog op zoek naar een echte eigen stijl, vandaar oa mijn wereldkoe-experiment. Wat ik de laatste tijd vaker heb gedaan is een schilderij iets extras geven, een 3D element (zoals de koekjes op de klok), en dat vind ik wel leuk om te doen en daar ga ik na de komende week ook weer verder mee proberen. Daarnaast heb ik ook mijn anatomie-oefeningen op pauze gezet voor C.P. en nog een berg aan onuitgewerkte figuurtjes klaarliggen.

@ roos: klopt, de tekst is niet echt netjes, maar leek mij raar staan bij de pinguin.
Sorry ik had even geen echte bij de hand.

Ik vind dat juist het vervelende aan het hele kunstgebeuren. Ja; je moet er een beetje aanleg voor hebben wil je echt ver komen, maar passie, wil en oefening brengen je al heel ver. Als je wilt tekenen dan lukt dat je ook wel, zolang je maar leert. Beetje hetzelfde met muziek. Ik zeg niet dat iedereen het doorzet of die passie ervoor heeft, velen vinden het gewoon een leuke hobby en daar blijft het dan ook bij.

Je hebt het nu wel over een stijl die je gekozen hebt, maar ik heb geen andere versies van die Pinguïn gezien. Ik heb zelf ook nog niet mijn eigen stijl te pakken en ben al meer dan 5 jaar bezig met tekenen. Het praten over een stijl is ook heel gevaarlijk omdat je jezelf alleen maar beperkt en je niet experimenteert met je kunnen. Probeer eens wat anders te schetsen of iets realistischer te werken. Probeer ALLES, het tekenen op kaftpapier behang, werken met wcpapier, krijt, verf, potlood etc. Ik wil je gewoon eerlijk vertellen dat ik hier geen eigen stijl in zie, eerder een koel figuurtje wat geen warmte uitstraat en geen eigen persoontje is. Ik vind het ook wel moeilijk om uit te leggen, maar ik bedoel ermee te zeggen dat je nog wat verder moet werken en je je niet moet verstoppen achter een bepaalde stijl. Deze stijl van tekenen is zeer westers en al tig keer overgedaan.

Je kleurblindheid lijkt me erg lastig. Ik weet niet hoeveel procent het is? Maar kan je seieus niks met kleur? Anders moet je misschien ook werken met zwart/wit of doffere kleuren. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten want ik weet niet hoe het is, daar kan ik je verder geen hulp bij bieden.

Succes ermee!
Oud 13-08-2007, 14:04
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Op zich is het een grappig beestje, maar ik vind hem nu wel érg uitgemolken worden. Hij's wel leuk als mascotte, maar dan moet hij wel heel erg goed uitgewerkt zijn als hij ook op shirts en boeken en websites enzo komt te staan, en nu istie nog een beetje slordig op sommige plekken. Ik vind hem sowiezo de moeite niet echt om er een hele lijn van te maken met t-shirts enzovoort.
De kleuren vind ik opzich wel leuk, die zijn gewoon redelijk droog. Ik vind het wel jammer dat ze op die schilderijen niet echt effen zijn. Da's ook lastig, om met verf op doek iets écht effen te krijgen, tenzij je de hele tube in een keer leegmaakt en de verf niet verdunt, wat me aardig prijzig lijkt worden op den duur.
Die koekkoeksklok vind ik leuk bedacht, het leek me alleen leuker als je die letters wegliet zodat mensen zelf konden bedenken 'Oh, hé, een Koek-Koeks klok! En dat beest heeft 2 koekjes vast! Nou snap ik hem, haha! '
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 13-08-2007, 16:58
Verwijderd
Ik vind het wel een grappig beestje . Eigenlijk.
Oud 14-08-2007, 01:23
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
marrel schreef op 13-08-2007 @ 11:41 :
Eindhoven is nog redelijk langs de deur
daarom, als Leiden dichterbij was geweest had ik dat gezegd
Citaat:
Wenomic schreef op 13-08-2007 @ 13:57 :
Sorry ik had even geen echte bij de hand.
...
Je kleurblindheid lijkt me erg lastig. Ik weet niet hoeveel procent het is? Maar kan je seieus niks met kleur? Anders moet je misschien ook werken met zwart/wit of doffere kleuren. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten want ik weet niet hoe het is, daar kan ik je verder geen hulp bij bieden.

Succes ermee!
Voordeel van een man zijn, heb je zo'n ding altijd bij de hand
en proberen ben ik dol op
Maar ik ben niet volledig kleurenblind, maar gedeeltelijk en ik ben niet echt in staat kleuren te onderscheiden. (Ze zijn erachter gekomen toen ik een groene paashaas tekende)
En zwart-wit tekenen gaat snel vervelen
en bedankt
Citaat:
Cherry Springs schreef op 13-08-2007 @ 14:04 :
Op zich is het een grappig beestje, maar ik vind hem nu wel érg uitgemolken worden.
...
Die koekkoeksklok vind ik leuk bedacht, het leek me alleen leuker als je die letters wegliet zodat mensen zelf konden bedenken 'Oh, hé, een Koek-Koeks klok! En dat beest heeft 2 koekjes vast! Nou snap ik hem, haha! '
Uitmelken is puur voor de bekendheid (en merchandise) van de vereniging. Het uiteindelijke doel is dat als ik een willekeurige elcidter aan het einde van de week een pinguin laat zien, dat die dan meteen aan Catena moet denken.
En tot mijn (trieste) verbazing snappen er nog aardig wat mensen de grap nog niet eens met de tekst :') en " of het echte koekjes zijn" :')
Oud 14-08-2007, 15:04
bingomassacre
bingomassacre is offline
Die pinguin van jou zag ik net in tas vorm bij de blokker liggen.
Hoe origineel is die simpele pinguin van jou eigenlijk?
Oud 14-08-2007, 16:56
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
hier op dit forum zie ik soms ook iemand voorbij komen met een pinguin in haar avatar die veel op deze pinguin lijkt. sowieso vind ik het een veel voorkomend type tekening.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 14-08-2007, 20:13
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
ik snap niet waarom je dat schilderij voor dat materiaal gekozen hebt. het is een heel simpel figuur en het feit dat de vlakken niet egaal gekleurd zijn stoort me daardoor heel erg.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.