Oud 30-11-2006, 22:08
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Ik ben net voor de eerste keer gaan spinnen. Mijn hart ging tekeer, niet normaal Daarna nog even gepraat met de lesgever Volgens mij heeft spinnen echt alleen maar voordelen, behalve dan dat je eerst wel een uur denkt dat je doodgaat Iemand hier ervaring mee? Op lange termijn? Merk je het aan je lichaam? Krachtiger en strakker? Is je conditie erop verbeterd en zo ja, op welk vlak?
__________________
La vida es como la espuma, por eso hay que darse como el mar...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 22:52
Verwijderd
ik spin zelf vrij regelmatig en ik was de eerste keer ook helemaal doodop.

Maar je merkt de 2e keer gelijk al dat het een stuk makkelijker gaat en je conditie wordt er duidelijk beter door.

Lekker ermee doorgaan
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 22:54
Verwijderd
ik heb een keer gedaan maar halverwege gestopt omdat ik niet meer kon vanwege gebrek aan conditie maar voornamelijk vanwege mn knieën die daar niet tegen konden. dus ik ben niet zo'n goed voorbeeld

maar de mensen die het wel doen zijn er allemaal wel enthousiast over voor zover ik hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 23:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Spinning is iets wat je moet doorzetten Na een paar keer voelt het zoveel beter. Het is de populairste fitnesssport.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 19:44
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Ja ik heb wel ruim twee jaar aan spinning gedaan, en dat merk je zeker wel aan je conditie. Je krijgt een beter uithoudingsvermogen enzo en m'n benen werden wat sterker. In het begin denk je idd dat je half doodgaat, maar dat wordt steeds minder (het punt dat je echt moe wordt, begin je steeds verder te verleggen).
En tja voor de rest je vochttekort goed bijvullen, door veel water te drinken voor, tijdens en na de les (dus geen koffie drinken direct na de les). Niet gaan spinnen als je je niet zo lekker voelt en niet te vaak per week gaan. Dan zul je zeker de meest positieve dingen eruit halen.
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 23:08
Verwijderd
nou ik heb ook een tijdje gespint. Ik denk een half jaar en ik vond het echt niet lekker. Het was wel lekker om je gewoon een keer in de week helemaal uit te leven, maar ik zette die fiets nooit op een hoog level omdat ik dan last kreeg van mijn knieen en gewrichten. Mijn conditie werd wel iets beter, maar omdat ik niet echt veel omhoog klom werkte dat ook weer niet optimaal voor mij.

Maar het is voor iedereen anders, gewoon proberen zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 18:59
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
Per week doe ik ongeveer 3 keer aan spinningn je merkt het vooral aan je conditie en dat je benen strakker worden.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 19:23
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 04-12-2006 @ 18:59 :
Per week doe ik ongeveer 3 keer aan spinningn je merkt het vooral aan je conditie en dat je benen strakker worden.
Ook je bovenbenen en kont?
__________________
La vida es como la espuma, por eso hay que darse como el mar...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 23:48
Verwijderd
Ja bekend. Zeker de eerste keer dan denk je echt help ik trek het niet meer. Wordt natuurlijk wel beter omdat je conditie omhoog gaat en je spieren sterker worden (je bovenbenen mi sowieso en je kont ws ook).
Wel goed blijven drinken voor/tijdens en na het spinnen anders heb je snel (tenminste had ik altijd) last van hoofdpijn!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 20:45
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Up.

Ik zit eraan te denken ook een spinning lesje mee te doen. Ik heb er geen ervaring mee, de zwaarte wordt individueel bepaald?
Ik heb een goede conditie, is dit dan nog wel nuttig voor me?

Ik neem aan van wel, wilde het alleen even vragen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 20:54
amor
Avatar van amor
amor is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 08-01-2007 @ 20:45 :
Up.

Ik zit eraan te denken ook een spinning lesje mee te doen. Ik heb er geen ervaring mee, de zwaarte wordt individueel bepaald?
Ik heb een goede conditie, is dit dan nog wel nuttig voor me?

Ik neem aan van wel, wilde het alleen even vragen.
Volgens mij wel. Je krijgt er strakkere benen van als het goed is.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 20:55
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 08-01-2007 @ 20:45 :
Up.

Ik zit eraan te denken ook een spinning lesje mee te doen. Ik heb er geen ervaring mee, de zwaarte wordt individueel bepaald?
Ik heb een goede conditie, is dit dan nog wel nuttig voor me?

Ik neem aan van wel, wilde het alleen even vragen.
Ja het is zeker nuttig! Ik heb het ook een keer gedaan, en ik heb ook een behoorlijke conditie, maar dit was eventjes iets anders..
Probeer het uit zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 21:44
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb nu twee keer spinning gedaan en ik vond het echt killing. Ik had echt het idee dat ik kapot ging, maar toen ik weer van die fiets was gestapt viel het best mee. Binnen 5 minuten had ik echt het idee weer een half uur te kunnen. Dat vond ik wel vreemd. Mijn knieen het in het begin niet grappig, maar met een beetje doorzetten en niet té zwaar zetten ging het wel beter.

Misschien wil ik het wel vaker doen, maar ik zit niet echt te springen om strakke benen en kont.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 08:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
amor schreef op 08-01-2007 @ 20:54 :
Volgens mij wel. Je krijgt er strakkere benen van als het goed is.
Uhu en van spinning krijg je dikke kuiten en bovenbenen. Je ontwikkelt erg veel spieren tijdens deze sport, zeker als je daar aanleg voor hebt. Ik zou er in ieder geval daarom niet voor kiezen omdat ik nogal gemakkelijk spieren ontwikkel.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 09:23
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Ja spinning is ook goed voor mensen die al een goede conditie hebben. Vandaar ook dat ik vele mensen halverwege een les heb zien afstappen (met een goede conditie!) die het niet aan konden...
Wel moet je er op letten, als het je bevalt, dat je niet te vaak gaat (en dagen ertussen laat zitten, tussen de keren dat je gaat) omdat anders de uitwerking op je spieren niet werkt, en je dus steeds minder ipv meer aankunt tijdens zo'n les.
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 09:49
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ja, ik ken het. Het heet supercompensatie.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 13:01
SPINVISJE
SPINVISJE is offline
ik heb dat ook nog gedaan, vond het wel leuk. Maar sinds mijn knie-operatie (1,5 jaar terug) moet ik het rustig aan doen. Mijn konditie is nooit slechter geweest.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 21:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Erbenda schreef op 09-01-2007 @ 09:23 :
Ja spinning is ook goed voor mensen die al een goede conditie hebben. Vandaar ook dat ik vele mensen halverwege een les heb zien afstappen (met een goede conditie!) die het niet aan konden...
Die mensen worden dan gewoon niet goed begeleid. Iedereen kan een les spinning aan omdat je het aan je eigen niveau kunt aanpassen. Dan blijf je een ronde zitten ipv dat je mee omhoog gaat. Dan fiets je wat rustiger. Waar ik werkte, werd dat bij beginners altijd goed aangegeven. Daar werd dat langzaam opgebouwd. En die mensen hielden het dus altijd, met wat moeite, gewoon goed vol.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 21:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Erbenda schreef op 09-01-2007 @ 09:23 :
Ja spinning is ook goed voor mensen die al een goede conditie hebben. Vandaar ook dat ik vele mensen halverwege een les heb zien afstappen (met een goede conditie!) die het niet aan konden...
Die mensen worden dan gewoon niet goed begeleid. Iedereen kan een les spinning aan omdat je het aan je eigen niveau kunt aanpassen. Dan blijf je een ronde zitten ipv dat je mee omhoog gaat. Dan fiets je wat rustiger. Waar ik werkte, werd dat bij beginners altijd goed aangegeven. Daar werd dat langzaam opgebouwd. En die mensen hielden het dus altijd, met wat moeite, gewoon goed vol.

Zo hard tekeer gaan zodat je moet afstappen is trouwens slecht voor de opbouw van je conditie. Het beste is dan ook om met een hardslagmeter te fietsen en daarnaar te luisteren. Ook dat was bij ons zelfs verplicht.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 22:01
Verwijderd
ik heb het een jaar lang 2 a 3 keer in de week gedaan. Was erg leuk en nu ik er geen mogelijkheid meer toe heb mis ik het eigenlijk toch wel. Als ik weer wat meer geld heb begin ik er dan ook echt weer mee.

Ik merkte dat het behoorlijk aan mn conditie bijdroeg en ook aan de spierkracht in mn benen.

Veel plezier en succes! Hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het gaat, hoe leuker het wordt!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 12:50
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het lijkt me zo saai... is dat niet zo?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 21:13
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Ik heb net voor de 3de keer de nieuwe RPM 33 gedaan... echt heerlijk! Nummer 7 van Tiesto is écht masterlijk
Dan brand k opeens los
En ik merk ook dat k veel mooiere benen heb gekregen.. ook handig natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 21:33
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
What is this phenomenon?
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna piepkleine rode spinnetjes
Fainne
6 09-06-2006 23:26
Muziek Spin Doctors - Nice Talking To Me
Carn
2 29-08-2005 03:10
Games Xbox+Top Spin
IEMOW-KOR
26 17-06-2004 00:53
Flora & Fauna hoe eten spinnen?
Verwijderd
9 09-08-2003 02:45
Verhalen & Gedichten Save the day and make the world spin
Angelleyes
1 30-05-2002 23:36
Verhalen & Gedichten Spinsel
metzondernix
8 13-10-2001 13:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.