Oud 15-12-2006, 00:45
missjackie
missjackie is offline
Ik heb een week geleden een ongeluk gehad met de brommer, waarbij ik op mijn gezicht gevallen ben, m'n voortanden lagen er allemaal uit en nu zitten daar nootvullingen in.

Ik kan er voor kiezen om kronen te nemen maar dat kost superveel geld!!!
dat gaat me dan ong. zo'n 800 euro kosten... de verzekering vergoed namelijk maar een deel,
ik kan er ook voor kiezen om m'n hele boven kaak te laten trekken en dan een kunstgebit, dan word ik helemaal vergoed!

Maar goed ik ben 21 en het lijkt me wel erg jong om dan al een kunstgebit te nemen!

iemand hier enige ervaring mee?
__________________
:D:D:Dut leven is 1 groote grap:D:D:D
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 05:44
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Geen ervaring, lijkt me dat jij uiteindelijk de enige bent die hier wat zinnigs over kan zeggen?

1. Je hebt 800 euro en je hebt dit bedrag er voor over.

2. Je hebt het geld niet of het er niet voor over.

Succes iig..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 07:26
mrsjones
Avatar van mrsjones
mrsjones is offline
Ik zou kronen nemen. Maakt niet uit wat het kost.
__________________
Laat de honden maar blaffen de karavaan trekt verder
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 08:16
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
ik zou ook altijd kronen nemen.. je bent nog zo jong.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 09:21
Verwijderd
Kronen zijn echt vele malen fijner en mooier dan een kunstgebit. Ik zou dus écht voor kronen gaan, ook al is het duurder.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 10:25
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Kronen, desnoods zou ik ergens geld lenen of kijken of ik met de tandarts een afbetalingsregeling zou kunnen treffen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 10:54
*amélie*
*amélie* is offline
een vriendinnetje heeft ook gekozen voor twee kronen op haar voortanden. De tandarts was toen zo lief om voor een een rekening te schrijven in 2005 en de andere in 2006. Zo vergoedde de verzekering een groter deel. Misschien kun je kijken of zoiets voor jou ook kan?
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 11:39
Verwijderd
Ik zou geen goede tanden eruit laten trekken voor een kunstgebit. Dat is hartstikke zonde! Je bent inderdaad nog zo jong..
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 11:42
Verwijderd
Citaat:
missjackie schreef op 15-12-2006 @ 01:45 :

Maar goed ik ben 21 en het lijkt me wel erg jong om dan al een kunstgebit te nemen!
Huh.. eigenlijk is dat ook raar.. is een kunstgebit én het laten trekken van al je boventanden dan goedkoper dan 2 kronen? (geen verstand van hoor, maar ik vind het wel vreemd)
En ik vind het ook raar dat ze het helemaal zouden vergoeden als jij gezonde tanden eruit laat halen om een kunstgebit te nemen, terwijl dat niet nodig is.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 12:22
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Kronen nemen. 18 is te jong voor een kunstgebit, en het is ook helemaal niet nodig.

Laatst gewijzigd op 15-12-2006 om 12:54.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 12:23
Tar Anárion
Avatar van Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Het lijkt me onderhand al overduidelijk maar toch: neem de kronen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 12:28
missjackie
missjackie is offline
het gaat niet alleen om mijn twee voortanden maar om alle voortanden plus snijtanden..
lening afsluiten?
meer mensen hier met kronen?
__________________
:D:D:Dut leven is 1 groote grap:D:D:D
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 13:19
Verwijderd
'Vroeger' (en tegenwoordig nog in landen als Turkije) werden soms bij meisjes die net getrouwd waren alle tanden getrokken. Als huwelijkscadeau een kunstgebit, how about that?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 14:41
Larry Flint
Larry Flint is offline
jezus christus dat lijkt me echt té verrot. sowieso kronen nemen
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 15:19
Canine 13
Canine 13 is offline
Kronen jeb...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 15:37
Verwijderd
Citaat:
missjackie schreef op 15-12-2006 @ 13:28 :
het gaat niet alleen om mijn twee voortanden maar om alle voortanden plus snijtanden..
lening afsluiten?
meer mensen hier met kronen?
Kronen .
Je kan je hele kaak nog laten trekken als je 80 bent.

En ga niet lenen, je bent pas 21. Vraag desnoods aan je ouders voor hulp, het gaat om jouw gezondheid. Dat kunnen ze toch niet weigeren.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 15:42
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Je kunt toch rood staan bij de bank? Dan hoef je het niet officieel te lenen en je kunt elke maand een bedrag terugstorten. Heb jij wel mooie tanden
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 16:35
Mariekje*
Mariekje* is offline
Absoluut kronen, die gaan er bij mij binnenkort ook in! Ik heb namelijk ook enorme last gekregen van een paar kiezen na een val van mijn paard. Ze zitten er nog wel, en kunnen nog wel eventjes mee.. maar ik wil er toch echt vanaf, omdat ik bang ben dat er anders helemaal geen houden meer aan is.

Kunstgebit? Geen denken aan! Daar ben je veels te jong voor.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 16:39
Verwijderd
Citaat:
missjackie schreef op 15-12-2006 @ 13:28 :
het gaat niet alleen om mijn twee voortanden maar om alle voortanden plus snijtanden..
lening afsluiten?
meer mensen hier met kronen?
volgensmij zijn er nog wel andere mogelijkheden behalve kronen/gebit. Zijn je tanden helemaal weg? of zitten er nog wel wortels met stuk tand in je tandvlees? Want dan kunnen ze er gewoon een stuk neptand aan maken. Als het wel helemaal weg is dan zijn stiften volgensmij ook nog een mogelijkheid. Ik weet niet of je toevallig een oude(rwetse) tandarts hebt? Ik zou dan even een moderne (jonge) tandarts gaan opzoeken met de niewste technieken/apparaten en die ook creatief is in het maken van mooie neptanden. Met andere woorden neem contact op met tandartsenpraktijk T.X. de Jong.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 17:05
missjackie
missjackie is offline
Citaat:
rxn schreef op 15-12-2006 @ 17:39 :
volgensmij zijn er nog wel andere mogelijkheden behalve kronen/gebit. Zijn je tanden helemaal weg? of zitten er nog wel wortels met stuk tand in je tandvlees? Want dan kunnen ze er gewoon een stuk neptand aan maken. Als het wel helemaal weg is dan zijn stiften volgensmij ook nog een mogelijkheid. Ik weet niet of je toevallig een oude(rwetse) tandarts hebt? Ik zou dan even een moderne (jonge) tandarts gaan opzoeken met de niewste technieken/apparaten en die ook creatief is in het maken van mooie neptanden. Met andere woorden neem contact op met tandartsenpraktijk T.X. de Jong.

ik heb nooit van stiften gehoord!..wat is het verschil tussen kronen en stiften dan? en word je daarvoor vergoed?
__________________
:D:D:Dut leven is 1 groote grap:D:D:D
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 17:49
Verwijderd
het lijkt me erg raar dat kronen maar voor een klein deel vergoed worden, en alle tanden latern trekken ÉN een prothese niet want een prothese kost echt duizenden euro's.

ik zou trouwens voor kronen gaan, je bent nog enorm jong. desnoods zou ik gaan lenen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 18:56
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Tar Anárion schreef op 15-12-2006 @ 13:23 :
Het lijkt me onderhand al overduidelijk maar toch: neem de kronen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 19:12
Verwijderd
Citaat:
uuuf schreef op 15-12-2006 @ 18:49 :
het lijkt me erg raar dat kronen maar voor een klein deel vergoed worden, en alle tanden latern trekken ÉN een prothese niet want een prothese kost echt duizenden euro's.

ik zou trouwens voor kronen gaan, je bent nog enorm jong. desnoods zou ik gaan lenen ofzo.
Toch is het zo, las laatst een brief van de tandarts in zijn wachtkamer en daar stond het ook.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 19:17
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
kronen

en ik ben een heletijd geleden op m'n voortanden gevallen

toen waren er stukken af

dat was toen gemaakt maar niet zo mooi toen heeft de tandarts t overnieuw gedaan en dat was gratis op voorwaarde datie foto's van m'n tanden mocht maken voor in z'n les

(hij geeft les)

dus meschien kan dat ofzo
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 19:19
Verwijderd
Citaat:
MCH schreef op 15-12-2006 @ 20:12 :
Toch is het zo, las laatst een brief van de tandarts in zijn wachtkamer en daar stond het ook.
huh, wat raar

maar alsnog: ik zou voor kronen/stiften/whatever gaan iig geen kunstgebit.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 19:22
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik denk dat de topicstarter onderverzekerd is?
Ik heb een uitgebreide tandarts verzekering en daar wordt toch zeker 75% van de kronen vergoed. Komt neer op een paar honderd euro zelf betalen.

En oh: neem kronen!!!
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 19:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een kunstgebit wordt vergoed vanuit de basisverzekering, ook als je geen aparte tandartsverzekering hebt. Kronen worden alleen vergoed uit een tandartsverzekering en dan vaak ook nog maar 75% en tot een maximaal bedrag.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 20:08
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Aan het geld kan je vast wel komen.. Leen het bij een familielid en neem er een baantje bij om het terug te betalen. Zelf zou ik ook kiezen voor kronen. Een kunstgebit is echt niet fijn, het kan weleens niet lekker zitten (de vorm van je kaak is ook veranderlijk). Je moet er sowieso een hele tijd aan wennen. Bovendien moet ik er niet aan denken om op mijn 20ste al elke avond mijn kunstgebit in een bakje water te leggen om het s ochtends weer in te doen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 21:48
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 15-12-2006 @ 21:08 :
Aan het geld kan je vast wel komen.. Leen het bij een familielid en neem er een baantje bij om het terug te betalen. Zelf zou ik ook kiezen voor kronen. Een kunstgebit is echt niet fijn, het kan weleens niet lekker zitten (de vorm van je kaak is ook veranderlijk). Je moet er sowieso een hele tijd aan wennen. Bovendien moet ik er niet aan denken om op mijn 20ste al elke avond mijn kunstgebit in een bakje water te leggen om het s ochtends weer in te doen.
Precies, kunstgebitten van nu zijn al wel een stuk beter dan die van een paar jaar geleden, maar nog steeds kan het voorkomen dat je er mee gaat klapperen of dat je niet fatsoenlijk kan kauwen. Kronen zijn net als je eigen tanden, die zitten gewoon goed op hun plek. Dat vind ik het geld echt wel waard.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 22:09
Verwijderd
Mijn ene voortand is een kroon, omdat ik er ooit op gevallen ben. Ik ben onderhand al bijna vergeten dat ie niet echt is.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 22:31
Verwijderd
Ik zou kronen nemen als ik jou was. Lijkt me ook fijner voor je zelfvertrouwen. Dat geld kun je vast wel van een familielid lenen en in termijnen terugbetalen. Bovendien kost een kunstgebit ook geld.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 15-12-2006 @ 23:09 :
Mijn ene voortand is een kroon, omdat ik er ooit op gevallen ben. Ik ben onderhand al bijna vergeten dat ie niet echt is.
een kroon zit toch over (een deel van) je echte tand heen? van allebei mn voortanden is namelijk ook een hoek afgebroken door een ongeluk maar daar heeft de tandarts gewoon op allebei een hele nieuwe onderkant/hoek aangemaakt. Hij heeft het zelfs zo goed gedaan dat ik nu mooiere voortanden heb dan dat ik orgineel had.

Citaat:
missjackie schreef op 15-12-2006 @ 18:05 :
ik heb nooit van stiften gehoord!..wat is het verschil tussen kronen en stiften dan? en word je daarvoor vergoed?
volgensmij zijn kronen kapsels die over het resterende stuk tand heen gaat. Stiften is volgensmij een hele nep tand (incl wortel) die ze eeuhh ja op een of andere manier weer in je mond stoppen. Weet het ook allemaal niet zeker hoor.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 00:24
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
als het ook maar enigszins mogelijk is, zijn kronen de beste optie.

vaak gaat de betaling via een ander bedrijf (hier is dat fa-med), en die willen wel een betalingsregeling treffen. (kan mss ook via de tandarts zelf). dat je bv. elke maand 50 euro betaald. Ja, dan ben je even bezig, maar goed, een kunstgebit zit je langer aan vast.

of leen. een lening heb je altijd sneller terugbetaald dan de 80 jaar die je nog met je kunstgebit mag rondlopen.

overigens, is er geen schuldige aan te wijzen (buiten jezelf) voor het ongeval ? if so, dan is dit soort schade te verhalen op de tegenpartij.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 12:34
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Kronen, absoluut.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 14:26
Verwijderd
Citaat:
uuuf schreef op 15-12-2006 @ 18:49 :
het lijkt me erg raar dat kronen maar voor een klein deel vergoed worden, en alle tanden latern trekken ÉN een prothese niet want een prothese kost echt duizenden euro's.

ik zou trouwens voor kronen gaan, je bent nog enorm jong. desnoods zou ik gaan lenen ofzo.
In mijn verzekeringspakket wordt volgens mij een kunstgebit ook vergoed en algemene tandartskosten niet. Kan me wel voorstellen dat een verzekering dat zo aanbiedt; hoe veel jonge mensen hoeven er nu een kunstgebit?

Ik zou echter ook voor de kronen gaan. Kunstgebitten slijten langzaam je kaak af en hoe vroeger je zo'n ding krijgt, hoe eerder je problemen met je kaak kan krijgen. Daarnaast lijkt het me gewoon ontzettend vervelend om 's avonds je tanden naast je bed te leggen, helemaal op deze leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 14:46
Verwijderd
Citaat:
uuuf schreef op 15-12-2006 @ 18:49 :
het lijkt me erg raar dat kronen maar voor een klein deel vergoed worden, en alle tanden latern trekken ÉN een prothese niet want een prothese kost echt duizenden euro's.
dat noemde jan marijnissen in z'n verkiezingscampagne ook "de wereld op z'n kop"..

OT: k zou voor kronen gaan als je ergens de mogelijkheid hebt..
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 10:07
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
ik kreeg opeen een idee! Je switcht gewoon van verzekering naar 1 die het wel vergoed om kronen te laten zetten, en in januari laat je je behandelen
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 11:51
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 22-12-2006 @ 11:07 :
ik kreeg opeen een idee! Je switcht gewoon van verzekering naar 1 die het wel vergoed om kronen te laten zetten, en in januari laat je je behandelen
Alleen letten ze er met dit soort dingen wel goed op dat je klachten niet al bestonden toen je naar een nieuwe verzekering ging enzo
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 14:29
Fides
Fides is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 22-12-2006 @ 11:07 :
ik kreeg opeen een idee! Je switcht gewoon van verzekering naar 1 die het wel vergoed om kronen te laten zetten, en in januari laat je je behandelen
Dat is verzekeringsfraude vermoed ik.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 14:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 22-12-2006 @ 11:07 :
ik kreeg opeen een idee! Je switcht gewoon van verzekering naar 1 die het wel vergoed om kronen te laten zetten, en in januari laat je je behandelen
Als je nu wil switchen naar een 'hogere' verzekering moet je vaak een keuring ondergaan en daar komt de TS in dit geval vast niet kosteloos doorheen dan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 20:45
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
je wil toch niet je halve gebit 's nachts naast je moeten doen in een glas water...

zoveel is 800 euro nou ook weer niet waard.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 22:32
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Fides schreef op 22-12-2006 @ 15:29 :
Dat is verzekeringsfraude vermoed ik.
nee hoor, als je ze je accepteren niet (tenzij je liegt over je lichamelijke conditie, maar mss vragen ze er niet naar)
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 17:51
Alizée!
Avatar van Alizée!
Alizée! is offline
Citaat:
mrsjones schreef op 15-12-2006 @ 08:26 :
Ik zou kronen nemen. Maakt niet uit wat het kost.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 15:38
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
Alizée! schreef op 24-12-2006 @ 18:51 :
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 15:10
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
geen kunstgebit
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 14:24
poohbeer1984
poohbeer1984 is offline
ik zou kronen nemen zeker weten maakt me niet uit wat ze kosten
Je bent nog zooo jong dan ga je toch niet met een kunstgebit rondlopen das zonde heb je later nog genoeg last mee
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 15:17
Kyoki
Kyoki is offline
Man, doe die kronen. Een kunstgebit is NIET leuk. Niet dat ik er een heb, ken wel mensen met kunstgebit. Wat maakt geld nou uit, dit gaat om je gezondheid, ook al moet je er een derde hypotheek voor nemen, wat mij betreft zou ik er niet eens over hoeven nadenken.

Citaat:
Fides schreef op 22-12-2006 @ 15:29 :
Dat is verzekeringsfraude vermoed ik.
Vind het eerder fraude dat je goudgeld betaalt voor je verzekering, en dat als je een keer een probleem hebt, je niet eens vergoed wordt.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 12:53
belli
belli is offline
ik zou absoluut kronen nemen..
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 15:20
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Mijn vriend heeft dit ook gehad op z'n 24ste of zo. Ook zijn beide voortanden eruit. Hij heeft een half jaar geloof ik van die noodvullingen gehad wat er niet echt uitzag en daarna heeft hij (en ja, het was heel duur) kronen gekregen. Nu zie je er echt niets meer van, het is dat hij het tegen me zei, anders had ik het nooit geweten. Maar goed, dat geld moet je natuurlijk wel hebben, het kan in elk geval een hele goede oplossing zijn.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 14:37
Knots
Knots is offline
Moeten voor een kunstgebid écht al je tanden uit je bovenkaak? Mijn vader heeft (ook op jonge leeftijd) een ongeluk gehad en heeft nu een plaatje/kunstgebid met 4 voortanden, de rest wat er zit is allemaal echt.

Maar ik zou ook voor kronen gaan, als het even kan. Het is duur, maar een kunstgebid levert vaak problemen/probleempjes op.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 10:35
Verhalen & Gedichten Sinterklaastopic!
xineof
12 05-12-2004 14:55
Lichaam & Gezondheid Aft - hoe kom je er vanaf?
Bloedpropje
17 02-04-2004 19:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.