Oud 05-01-2007, 22:24
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Heeyz iedereen

Ik heb al een tijde echt dooie handen

of ze zijn wit, rood of zo half paars. Weet iemand hoe dit komt en nog beter hoe 't weer weggaat
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 22:51
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Komt het door de kou?
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 22:56
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Vraag ik me ook af . Maar ik heb 't altijd, sinds paar weken. Ook binnen (en hier staat de verwarming aan )
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 14:27
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Hier staat iets vergelijkbaars: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1523945
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 19:12
Verwijderd
Als je er al een paar weken last van hebt zou ik toch echt even langs de huisarts lopen..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 23:40
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Heeft mijn hele familie en nog wel meer mensen die ik ken. Gewoon een slechte doorbloeding en icm kou doet dat rare dingen met de kleur van je handen
Handen/ polsen warm houden helpt wel een beetje. Wachten tot het warm wordt ook.

Is volgens mij niets ergs en ook niet nodig om naar de huisarts te gaan.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 10:05
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
idd je doorbloeding is niet goed. Komt met name omdat je dan waarschijnlijk verkeerd ademt of je energiestroom is geblokkeerd. Probeer naar je onderbuik te ademen en als het niet helpt zou ik eens naar accupunctuur gaan. (als je bang bent voor die naaldjes kan je ook accupressuur doen, dat is in de vorm van massage maar werkt hetzelfde)
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 11:20
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
gewoonmax schreef op 07-01-2007 @ 10:05 :
idd je doorbloeding is niet goed. Komt met name omdat je dan waarschijnlijk verkeerd ademt of je energiestroom is geblokkeerd. Probeer naar je onderbuik te ademen en als het niet helpt zou ik eens naar accupunctuur gaan. (als je bang bent voor die naaldjes kan je ook accupressuur doen, dat is in de vorm van massage maar werkt hetzelfde)
sorry maar hier geloof ik echt niks van. Van een buikademhaling krijg je heus geen betere doorbloeding van je handen.

@ lollige: Ik had ooit een klasgenootje met hetzelfde probleem, ze had echt paarsige handen vaak. Alleen in de winter overigens. Er is volgens mij niet echt iets aan te doen, afgezien van wachten tot het zomer wordt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 14:03
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Kan zijn dat je het fenomeen van raynaud hebt, maar daar is niet veel aan te doen. Bij mij helpt het vaak om op mn handen te gaan zitten, ze onder de warme kraan af te spoelen (wel een aantal minuten volhouden) en altijd handschoenen bij me te hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 15:54
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Thx iedereen!

Jaa ik heb 't ook nooit in de zomer. Tjaa paar maandjes w8en dan.
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 16:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Lijken me toch gewoon winterhanden?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 18:46
amor
Avatar van amor
amor is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-01-2007 @ 16:37 :
Lijken me toch gewoon winterhanden?
Ik dacht dat winterhanden vooral heel erg jeukte. Heb ik tenminste wel als ik wintertenen heb, dan hou ik het niet meer van de jeuk. Ik heb inde winter ook altijd enorme koude handen maar gelukkig worden ze niet paars. Ik ga dr altijd maar op zitten als ik de gelegenheid krijg.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 19:22
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 07-01-2007 @ 14:03 :
Kan zijn dat je het fenomeen van raynaud hebt, maar daar is niet veel aan te doen. Bij mij helpt het vaak om op mn handen te gaan zitten, ze onder de warme kraan af te spoelen (wel een aantal minuten volhouden) en altijd handschoenen bij me te hebben.
Beetje niferdipine (perifere vaatverwijder) helpt wel wat, alleen je krijgt er wel een lage bloeddruk van dus je moet oppassen met de dosering. Iig niet aan de dosering beginnen die ze in de bijsluiter aanraden voor Raynaud, persoonlijk lig ik dan plat door de lage bloeddruk. Met een hele lichte dosering beginnen, vaak is dat genoeg om er een stuk minder last van te hebben.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 19:35
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
Pluis schreef op 07-01-2007 @ 11:20 :
sorry maar hier geloof ik echt niks van. Van een buikademhaling krijg je heus geen betere doorbloeding van je handen.

@ lollige: Ik had ooit een klasgenootje met hetzelfde probleem, ze had echt paarsige handen vaak. Alleen in de winter overigens. Er is volgens mij niet echt iets aan te doen, afgezien van wachten tot het zomer wordt.
van een goede buikademhaling gaat je energie beter stromen en krijg je dus ook een betere doorbloeding. Verdiep je eerst in de energetische werking van de mens voordat je gaat geloven of niet geloven
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 20:34
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Ieke schreef op 07-01-2007 @ 19:22 :
Beetje niferdipine (perifere vaatverwijder) helpt wel wat, alleen je krijgt er wel een lage bloeddruk van dus je moet oppassen met de dosering. Iig niet aan de dosering beginnen die ze in de bijsluiter aanraden voor Raynaud, persoonlijk lig ik dan plat door de lage bloeddruk. Met een hele lichte dosering beginnen, vaak is dat genoeg om er een stuk minder last van te hebben.
Is wel netjes om eerst te kijken of dit inderdaad om Raynaud gaat. Ten tweede moet de secundaire vorm van Raynaud uitgesloten worden aangezien dit ernstig kan zijn. Naar de huisarts dus.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 20:56
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
DDM schreef op 07-01-2007 @ 20:34 :
Is wel netjes om eerst te kijken of dit inderdaad om Raynaud gaat. Ten tweede moet de secundaire vorm van Raynaud uitgesloten worden aangezien dit ernstig kan zijn. Naar de huisarts dus.
Mee eens natuurlijk, Lijkt me logisch. Ik ging alleen in op Sassiefje die zei dat er eigenlijk niks aan te doen is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 21:18
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
DDM schreef op 07-01-2007 @ 20:34 :
Is wel netjes om eerst te kijken of dit inderdaad om Raynaud gaat. Ten tweede moet de secundaire vorm van Raynaud uitgesloten worden aangezien dit ernstig kan zijn. Naar de huisarts dus.
Ik denk dat het een reactie op mij was, maar bij is het 'officieel' vasgesteld dat ik Raynaud heb. Mijn arts heeft nooit wat over die medicijnen gezegt, ik zal het eens vragen. Ik heb wel een hartafwijking waardoor ik al een te lage bloeddruk heb, dus misschien dat ik daarom per definitie niet in aarnmerking ervoor kom.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 00:07
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 07-01-2007 @ 21:18 :
Ik denk dat het een reactie op mij was, maar bij is het 'officieel' vasgesteld dat ik Raynaud heb. Mijn arts heeft nooit wat over die medicijnen gezegt, ik zal het eens vragen. Ik heb wel een hartafwijking waardoor ik al een te lage bloeddruk heb, dus misschien dat ik daarom per definitie niet in aarnmerking ervoor kom.
Dan moet je ermee oppassen en zal je arts moeten bekijken of je het mag hebben. (Bij bepaalde hartafwijkingen mag je het idd niet hebben)
Volgens mijn bijsluiter is de gebruikelijke onderhoudsdosering voor raynaud 40 mg per dag, maar ik gebruik zelf maar 10. Nu moet ik al oppassen voor mijn bloeddruk. (mijn bloeddruk is van mezelf al aan de lage kant) Opzich zou ik wel wat meer kunnen gebruiken voor de raynaud, maar dat is niet goed voor mijn bloeddruk. Mijn advies is dan ook als je begint begin echt heel laag (met 5 ofzo) en bouw dan op zodat je nog een evenwicht hebt. Een klein beetje helpt al wel voor je raynaud en gewoon het gevoel wat koud hebben.
Ik voel me zo ook een stuk beter. Een vriendin van me doet het op dezelfde manier en die moet er ook niet aan denken 40 te moeten slikken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 00:54
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Maar het is toch helemaal niet nódig om er iets aan te doen?
Joa, het is wel vervelend als je je sleutels niet meer vast kunt pakken omdat er geen gevoel/bloed in je vingers zit , maar levensbedreigend of echt pijnlijk oid is het niet.
Persoonlijk hou ik iig niet van medicijnen als het niet nodig is, dus ik zie niet in waarom ik dat zou nemen. Het is bij mij niet officieel vastgesteld dat ik het syndroom van raynoud heb, maarja, lijkt me iig hetzelfde.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 01:43
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 08-01-2007 @ 00:54 :
Maar het is toch helemaal niet nódig om er iets aan te doen?
Joa, het is wel vervelend als je je sleutels niet meer vast kunt pakken omdat er geen gevoel/bloed in je vingers zit , maar levensbedreigend of echt pijnlijk oid is het niet.
Persoonlijk hou ik iig niet van medicijnen als het niet nodig is, dus ik zie niet in waarom ik dat zou nemen. Het is bij mij niet officieel vastgesteld dat ik het syndroom van raynoud heb, maarja, lijkt me iig hetzelfde.
Gezond is het ook niet. Door die afknelling kan er toch iets te weinig zuurstof zijn.
Maar buiten dat voel ik me gewoon ook een stuk beter met een beetje niferdipine. Ik heb het gewoon minder vaak en minder koud.
Nodig in de zin van dat je er anders dood aan zou gaan is natuurlijk niet het geval, maar het kan soms toch wel fijn of verstandig zijn om er iets aan te doen. Medicijnen omdat het niet nodig is moet je ook niet doen natuurlijk, maar ik denk dat je nu wel overdrijft.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 21:19
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Ieke schreef op 07-01-2007 @ 20:56 :
Mee eens natuurlijk, Lijkt me logisch. Ik ging alleen in op Sassiefje die zei dat er eigenlijk niks aan te doen is.
Dan heb ik het verkeerd begrepen Sorry
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Columnwedstrijd] Hand in eigen boezem
Verwijderd
0 03-06-2005 17:45
Verhalen & Gedichten Proloog ''Het Dode Woud''
Verwijderd
17 06-04-2005 12:46
Verhalen & Gedichten IJzeren handen ..........
Gantboy86
4 29-09-2004 17:26
Verhalen & Gedichten Leven als dode --> nu wel een verhaal <--
*~SaBoTaGe~*
3 19-06-2004 18:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Alweer een dode door een familieruzie...
Dutchy15
16 25-02-2002 15:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Chirurg wil organen van dode criminelen voor transplantatie
PV
22 07-02-2002 20:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.