Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2007, 12:05
Herman15
Herman15 is offline
Is het verstandig om met lenzen achter de pc te gaan zitten?? Ik weet niet of het iets uitmaakt maar ik vraag me af of dit geen negatieve invloed heefT?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 12:09
Verwijderd
Voor zover ik weet is dat totaal geen probleem. Je kunt met lenzen bijna alles, (slapen is érg af te raden natuurlijk) je moet ze gewoon uitdoen als ze zijn uitgedroogd en je ogen gaan irriteren, verder is er niks aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 12:10
Herman15
Herman15 is offline
oke bedankt.. ik heb ze net dus ik wist het niet
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 12:33
Lautitia
Lautitia is offline
Als je dingen doet waarbij je je blik nogal gefixeerd houdt (bijvoorbeeld computeren), knipper je minder vaak met je oogleden waardoor de oogbol minder vaak voorzien wordt van 'vers' oogvocht en je ogen worden droger.

Harde lenzen drijven op je oogvocht. Wanneer er minder oogvocht op je oogbol zit, ervaar je dit als dat de lenzen 'krassen'. Ik weet niet of dit verschijnsel een grote negatieve invloed heeft op je ogen, maar het is wel erg vervelend. Daarnaast treedt er op de lange duur afzetting van eiwitten uit het oogvocht op je lenzen op waardoor deze eerder dan normaal aan vervanging toe zullen zijn.

Zachte lenzen zuigen zich vast op je oogbol. Verminderde 'verversing' van oogvocht door een lagere knipperfrequentie van je oogleden bij het dragen van zachte lenzen geeft - als ik het me goed herinner - een verhoogde kans op infecties.

Met name de duur dat je bijvoorbeeld achter je computer zit met je lenzen in is een belangrijke factor met betrekking tot een eventuele negatieve invloed. Ik raad je aan om wanneer je geen enkel risico wilt lopen een bril aan te schaffen, zodat je je ogen kunt ontzien wanneer dat nodig is.
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 14:10
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Het enige wat ik merk is dat ik 's avonds m'n lenzen minder goed uitkrijg als ik lang achter de computer heb gezeten. M'n ogen zijn dan niet vochtig genoeg geweest of en mijn zachte lenzen wat te droog. Ze zuigen zich dan een beetje vast enzo. Maar gewoon een plens water in je gezicht en het gaat een stuk beter.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 14:18
Herman15
Herman15 is offline
haha ik heb nu al moeite om ze eruit te krijgen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 18:11
Verwijderd
Merk er niet zoveel van, mijn ogen zijn alleen wat droger als ik mn lenzen echt lang in heb. Moet wel zeggen een bril voor erbij (gewoon zo'n goedkoop ding van 70 euro ofzo) errug prettig is voor als je ogen wat geirriteerd worden.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Lautitia schreef op 06-01-2007 @ 13:33 :
Als je dingen doet waarbij je je blik nogal gefixeerd houdt (bijvoorbeeld computeren), knipper je minder vaak met je oogleden waardoor de oogbol minder vaak voorzien wordt van 'vers' oogvocht en je ogen worden droger.

Harde lenzen drijven op je oogvocht. Wanneer er minder oogvocht op je oogbol zit, ervaar je dit als dat de lenzen 'krassen'. Ik weet niet of dit verschijnsel een grote negatieve invloed heeft op je ogen, maar het is wel erg vervelend. Daarnaast treedt er op de lange duur afzetting van eiwitten uit het oogvocht op je lenzen op waardoor deze eerder dan normaal aan vervanging toe zullen zijn.

Zachte lenzen zuigen zich vast op je oogbol. Verminderde 'verversing' van oogvocht door een lagere knipperfrequentie van je oogleden bij het dragen van zachte lenzen geeft - als ik het me goed herinner - een verhoogde kans op infecties.

Met name de duur dat je bijvoorbeeld achter je computer zit met je lenzen in is een belangrijke factor met betrekking tot een eventuele negatieve invloed. Ik raad je aan om wanneer je geen enkel risico wilt lopen een bril aan te schaffen, zodat je je ogen kunt ontzien wanneer dat nodig is.
Dat dus. Als ik te lang naar een beeldscherm staar met mijn lenzen in, dan voel ik ze ook zitten. Niet heel prettig, dus ik heb liever mijn bril op als ik film kijk of lang achter de computer zit.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 06:29
JustMe-L
JustMe-L is offline
Citaat:
Quis schreef op 06-01-2007 @ 13:09 :
Voor zover ik weet is dat totaal geen probleem. Je kunt met lenzen bijna alles, (slapen is érg af te raden natuurlijk) je moet ze gewoon uitdoen als ze zijn uitgedroogd en je ogen gaan irriteren, verder is er niks aan de hand.

ikndenk dat het laatste wat je zegt niet heel verstandig is. Je moet lenzen uitdoen VOOR dat je last krijgt.
irritatie moet je voorkomen door je lenzen nooit langer dan 12 uur op een dag in te houden! (tenzij je speciale lenzen hebt waar je ook mee kan slapen, ja die bestaan)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 10:18
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
JustMe-L schreef op 11-01-2007 @ 07:29 :
ikndenk dat het laatste wat je zegt niet heel verstandig is. Je moet lenzen uitdoen VOOR dat je last krijgt.
irritatie moet je voorkomen door je lenzen nooit langer dan 12 uur op een dag in te houden! (tenzij je speciale lenzen hebt waar je ook mee kan slapen, ja die bestaan)
ja ehm dan kun je ze toch net zo goed niet in doen, als je ze eruit moet halen VOORDAT je er last van krijgt.....

gewoon als ze niet lekker zitten, dan meot je ze eruit halen
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 13:16
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
pyres schreef op 11-01-2007 @ 11:18 :
ja ehm dan kun je ze toch net zo goed niet in doen, als je ze eruit moet halen VOORDAT je er last van krijgt.....
JustMe-L heeft gelijk, hoor. Bij veruit de meeste activiteiten die je plant, kun je al op voorhand zeggen dat of het al dan niet verstandig is om je lenzen in te houden. Wanneer je thuiskomt op een doordeweekse dag met bijvoorbeeld een televisie- of computeravondje voor de boeg, dan is het verstandig om je lenzen uit te doen, je bril opzetten en de volgende morgen pas weer je lenzen inzetten. Afwachten tot je last van je lenzen krijgt, is niet verstandig, omdat er dan al oogirritatie is opgetreden.
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 14:23
foefighter
Avatar van foefighter
foefighter is offline
je kan ook gewoon aanleren om vaker te knipperen natuurlijk als je met zoiets bezig bent
__________________
We uncover our heads and reveal our souls
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 16:13
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
foefighter schreef op 12-01-2007 @ 15:23 :
je kan ook gewoon aanleren om vaker te knipperen natuurlijk als je met zoiets bezig bent
Wanneer je je aandacht zeer geconcentreerd moet of wilt houden bij datgeen je aan het doen bent, lijkt het me zo goed als onmogelijk om daarbij constant te letten op de knipperfrequentie van je ogen en deze eventueel bij te sturen aangezien dit een bewust proces is dat een deel van je aandacht opeist. Daarbij zul je sneller vermoeid raken, omdat je veel vaker en vrij snel je aandacht moet switchen. Wanneer het je op een gegeven moment toch zou lukken om onbewust een knipperfrequentie te handhaven die voldoende hoog is, ben ik bang dat je er een tic aan over zult houden die moeilijk af te leren is aangezien het vele knipperen inmiddels onbewust verloopt.
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Goedkope lenzen
Greenscarfed
7 23-04-2012 22:24
Lichaam & Gezondheid Harde lenzen
Verwijderd
6 05-06-2008 10:01
Lichaam & Gezondheid Nieuwe lenzen
Verwijderd
2 10-05-2008 23:11
Lichaam & Gezondheid Adertjes en lenzen
duivelaartje
12 02-05-2006 09:48
Lichaam & Gezondheid Lenzen
Iduna
51 08-04-2006 12:53
Lichaam & Gezondheid Lenzen prob!!!!
absolution
17 15-12-2001 16:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.