Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2007, 14:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor mijn stage op het ziekenhuislab moet ik een hepatitis B vaccinatie halen. Nou heb ik gehoord/gelezen dat je zo'n zes maanden bezig bent met al die vaccinaties terwijl ik al over anderhalve maand moet beginnen met mijn stage. Is het bij hepatitis B ook zo dat als je al een prik gehad hebt dat je toch al wat beschermt bent (voor een korte tijd) en dat als je ze allemaal gehad hebt je echt voor de volle 15 jaar beschermt bent, of ben je na 1 prik nog helemaal niet beschermt?

Voor de mensen die er ook een gehad hebben: hoe hebben jullie die gekregen, via de GGD, via je stageplaats, zelf geregeld? Werd het bij jullie vergoed, zo ja door wie? Als het niet vergoed werd, wat heb je er dan ongeveer voor betaalt? Hebben jullie veel last gehad van die vaccinatie?

Ik kan er op internet heel weinig over vinden en mijn stagecoordinator was zijn folders kwijt dus vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie verhalen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 14:45
Verwijderd
ik ga over 3 dagen op reis, peru, en daar moet ik ook vaccinaties voor hebben. ik heb ze 4 weken geleden gehaald, waaronder ook hepatitis en morgen krijg ik ernog een paar, 2 dagen voor vertrek dus. Je belt gewoon de GGD op, je zegt dat je hepatitis vaccinatie nodig hebt, en met een beetje geluk heb je binnen 2,5 week een afspraak. althans, dat is hier. VAccinaties worden gewoon vergoed. als je de bonnetjes maar inlevert.


oh ja. ik had een dag of 2 spierpijn in mn armen van die vaccinaties. maar verder eigenlijk geen last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 15:08
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Ik heb die wel gehad, ongeveer een jaar geleden gehaald. Via de GGD trouwens. Bij mij werd het dacht ik niet vergoed. Was iets van €30,-
Ik zal het wel even navragen.
Ze zeiden inderdaad dat je na zoveel maanden niet meer beschermd bent. Als je ongeveer een half jaar na je 1e prik er weer een haalt, dan werkt hij jaren.

Ik ben vergeten om er nog een te halen trouwens. Ik weet nou ik niet of dat het nog werkt als ik een jaar later de 2e haal.

Verder geen bijwerkingen en geen spierpijn van de prik gehad.

Edit: volgens mij ben je na 2 weken vanaf de prik beschermd.
__________________
Geen juist moment

Laatst gewijzigd op 15-01-2007 om 15:11.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 15:13
Verwijderd
Bij geneeskunde (Leiden) is het zo dat je in ongeveer 7 maanden 3x een vaccinatie krijgt en pas daarna ben je volledig beschermd (een enkeling zelfs dan nog niet). Dit wordt geregeld door de bedrijfsgezondheidsdienst en volledig vergoed door de opleiding. Het lijkt me dat je zeker wel even kunt informeren of het voor jou ook vergoed wordt. Ik zou ook even informeren hoe het zit als je niet het volledige vaccinatietraject kunt doen, want het is wel gebruikelijk dat het minstens een half jaar duurt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 15:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik wil dat traject uiteindelijk wel afmaken maar dat red ik niet helemaal voor mijn stage begint
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 15:37
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Omdat ik in de zorg werk, kon ik ook een hepatitis B vaccinatie halen. Dit heb ik ook gedaan. Er werd mijn verteld dat als ik deze vaccinatie niet zou halen, dat je dan minder kans hebt op een stage plaats. Ik heb het via school geregeld omdat dit me €90,- scheelde. Bij mij werd het via de dokter niet vergoed, dus ik heb voor de goedkoopste oplossing gekozen.

Ik heb er €115,- voor betaald. Ik heb geen last gehad van mijn prik. Je moet je voldoende ontspannen, als je je namelijk inspant prikken ze dus 'onder spanning' en dan krijg je er last van.

Ik heb nu 2 prikken gehad (begin en eind oktober), ik moet nog 1x gevaccineerd (april) worden en daarna nemen ze wat bloed af. (mei)

Succes.
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**

Laatst gewijzigd op 15-01-2007 om 15:39.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 15:55
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ze raden het trouwen niet op alle ziekenhuis lab's aan.
2 maanden is trouwens wel al beter dan geen vaccinatie.

Alleen nu zo snel mogenlijk halen natuurlijk
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 16:01
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik heb voor mijn studie er een moeten halen en dat ging gewoon via school.. nu moet ik trouwens weer een traject in voor hep. A

eerste prik, 3 weken later 2de prik en na een maand of 5 de laatste dus het duurt een tijdje voor je volledig beschermd bent.

maar zoals de rest ook al een beetje zei.. zo snel mogelijk de eerste er in laten douwen dan ben je iig goed opweg
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 16:14
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Tegen mij zeiden ze bij de GGD dat een hepatitis B vaccinatie gratis was. Ik mocht zelf bepalen of ik dat wilde en ik heb t niet gedaan, maar ik snap neit waarom mensen er dan zoveel geld voor betaald hebben..?
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 16:18
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik heb ook via de uni een Hep B vaccinatie gehad, en pas nadat we een test hadden gehad of we helemaal beschermd waren mochten we het ziekenhuis in. Ik vrees dat je dus echt 6 maanden zult moeten wachten.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 16:21
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Sherco schreef op 15-01-2007 @ 17:18 :
Ik heb ook via de uni een Hep B vaccinatie gehad, en pas nadat we een test hadden gehad of we helemaal beschermd waren mochten we het ziekenhuis in. Ik vrees dat je dus echt 6 maanden zult moeten wachten.
zij gaat t ziekenhuis niet in.. maar een lab.. zit ook nog verschil tussen patienten contact en lab
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 16:23
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 15-01-2007 @ 17:21 :
zij gaat t ziekenhuis niet in.. maar een lab.. zit ook nog verschil tussen patienten contact en lab
Hm, dat is waar, daar had ik overheen gelezen
In dat geval zou ik gewoon even informeren, ik heb ook wel labwerk gedaan voor die vaccinaties...
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 17:58
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
wij krijgen het via de uni, en na je 2e prik ben je ws een beetje beschermd, maar na je 3e prik checken ze het echt met een bloedtest.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 18:29
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Iedereen van mijn opleiding (geneeskunde - VU) wordt verplicht ingeent, omdat ze het verplichten betalen ze het dus ook. Het inenten zelf gebeurt bij de Arbodienst, het duurde bij mij idd 6 maanden. Het schema is als volgt:
1e vac.: maand 0
2e vac.: maand 1
3e vac.: maand 6
Dus als je snel bent, kun je er iig nog 2 halen voordat je aan je stage begint.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 18:36
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Het is jammer dat ik al mijn papieren heb weggegooid.

Ik deed tot september ook de laboratoriumopleiding en daar hebben ze in het tweede jaar ook een inentingstracject. Niet verplicht en wel met korting.

Verdere specifieke gegevens heb ik dus niet meer.
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 20:06
Verwijderd
Ik ga over 6 dagen naar Bolivia om daar stage te lopen. Ik heb hiervoor verschillende inentingen gekregen, onder andere Twinrex (hepatites a + b). De eerste heb ik een paar weken geleden gekregen en de tweede injectie 3 weken geleden. De laatste inenting krijg ik pas over een half jaar, als ik weer terug ben gekomen.
Ik denk dat dat dus ook voor jou geldt. Nu krijg je de eerste 2, en over een half jaar de laatste inenting zodat je (als het goed is) 15 jaar lang beschermt bent.
Ik heb het via de GGD laten doen. Twinrex kost 57,00 euro per keer, hepatites B kost 46,50 euro per keer. Het werd bij mij vergoed, maar ik heb een jongeren + verzekering.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 20:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn verzekering vergoed het waarschijnlijk alleen als het is om op vakantie te gaan, ik weet alleen niet hoe ze dat gaan controleren Ik heb het voor de zekerheid nagevraagd en ook mijn stageplaats een mail gestuurd
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 21:18
klompje
Avatar van klompje
klompje is offline
Volgens mij kun je je ook laten inenten met maar een prik.
Deze gaat dan in je bil, en dit is een zeer dikke substantie, waardoor dit aardig wat pijn doet.
__________________
ohw
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 23:59
amor
Avatar van amor
amor is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-01-2007 @ 21:26 :
Mijn verzekering vergoed het waarschijnlijk alleen als het is om op vakantie te gaan, ik weet alleen niet hoe ze dat gaan controleren Ik heb het voor de zekerheid nagevraagd en ook mijn stageplaats een mail gestuurd
Volgens mij kunnen ze dat niet controleren. Ik heb in december de hepatitus A en DTP vaccinatie gehaald en het bonnetje naar de verzekering gestuurd. Ze vroegen niet om een kopie van een ticket ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 18:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zilveren Kruis vergoed het dus idd alleen als het is voor een vakantie naar het buitenland. Je moet dan ook naar zo'n speciale instantie. Ik weet niet of dat kan als het voor je stage is. Ik wacht eerst maar af wat mijn stageplaats te melden heeft. Ik heb inmiddels van de school ook een foldertje gehad
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 18:33
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-01-2007 @ 19:28 :
Zilveren Kruis vergoed het dus idd alleen als het is voor een vakantie naar het buitenland. Je moet dan ook naar zo'n speciale instantie. Ik weet niet of dat kan als het voor je stage is. Ik wacht eerst maar af wat mijn stageplaats te melden heeft. Ik heb inmiddels van de school ook een foldertje gehad
Misschien dat het via je school vergoed kan worden? Of via de huisarts dat het voorgeschreven is op medische basis en niet voor een reis naar het buitenland.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 18:53
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
In het Erasmus MC betaalt het ziekenhuis het gewoon.
Je mag ook best zonder vaccinatie het ziekenhuis in hier, tenminste, ik ken mensen die niet gevaccineerd zijn (verpleegkundigen).
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 19:52
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik heb er nu 2 gehad & mijn 3e krijg ik in maart.

hoe hebben jullie die gekregen, via de GGD, via je stageplaats, zelf geregeld?
Ik moest het via mijn stageplaats, omdat wij (wel eens) bij (ernstig) vervuilde gingen (kunnen) komen

Werd het bij jullie vergoed, zo ja door wie?
Ja, eerst vond ik het niet nodig, maar goed; het was gratis en je weet maar nooit

Hebben jullie veel last gehad van die vaccinatie?
Van de eerste heb ik bijna geen last gehad, bij de 2e had ik wel even spierpijn. Als je geprikt ben moet je je plek even (goed) masseren en je arm bewegen, dan heb je amper last. Ik heb dat de 2e keer niet gedaan, omdat ik meteen daarna om boodschappen moest [was in Goes, dus dan zit de AH ernaast, dat weet jij wel denk ik ] dus ik had geen tijd om echt te masseren.

De eerste keer was overigens op stage zelf (ik kreeg mijn eerste en de rest de derde) en daarna moest ik bellen naar de GGD en dan rekenen ze het een beetje uit dat je wel goed uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 20:09
Verwijderd
ik ben net klaar. ik begon in april, in maart kreeg ik de tweede en in ik meen september de laatste. een maand daarna moest ik een buisje bloed laten prikken, en nu ben ik voor 15jaar ingeent.
Mijn werk betaalde het
Als je tegen normale prikken kan zal je geen last hebben, ik viel flauw maar dat kwam omdat ik niet tegen naalden kan
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-01-2007 @ 21:26 :
Mijn verzekering vergoed het waarschijnlijk alleen als het is om op vakantie te gaan, ik weet alleen niet hoe ze dat gaan controleren Ik heb het voor de zekerheid nagevraagd en ook mijn stageplaats een mail gestuurd
Ja bij mijn verzekering zijn (of iig waren) de regels ook zo. Ik moest van mijn opleiding toen verplicht ge-ent worden, maar het werd nergens vergoed.
Het kostte volgens mij ongeveer 30 euro per inenting. Daarnaast nog kosten voor bloedonderzoek.

Zoals ik ooit heb begrepen zijn veel mensen vaak na de 2de inenting als beschermd, maar wordt de 3de inenting standaard gegeven. Ik zou (als je dat inmiddels niet gedaan hebt) het gewoon even navragen op je stage adres.

-Uiteindelijk was alles ook nog voor niks, want ik maak helaas te weinig anti-stoffen aan om te kunnen zeggen dat ik gevaccineerd ben (ook na 3 keer een booster (="herinenting"). Dat was best lastig toen ik laatst mezelf aan een gebruikte naald van een patient prikte...-
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 20:43
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Ik heb het nog even nagevraagd, mijn inenting werd niet vergoed en kostte €60,-.
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 20:44
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Ik herinner me enkel 3 dagen van 40° koorts
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 00:52
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-01-2007 @ 15:29 :
Voor de mensen die er ook een gehad hebben: hoe hebben jullie die gekregen, via de GGD, via je stageplaats, zelf geregeld? Werd het bij jullie vergoed, zo ja door wie? Als het niet vergoed werd, wat heb je er dan ongeveer voor betaalt? Hebben jullie veel last gehad van die vaccinatie?

Ik kan er op internet heel weinig over vinden en mijn stagecoordinator was zijn folders kwijt dus vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie verhalen
Ik heb de hapatitis B injecties via het GGD geregeld. Bij mij waren 3 injecties voldoende, soms kan het voorkomen dat je nog niet afdoende resistent bent waardoor je nog meer injecties moet halen. Aantal klasgenoten van me hebben het via stageplek (algemeen ziekenhuis) geregeld én vergoed gekregen.

Destijds was ik bij Groeneland Achmea verzekert, heb de injecties gedeclareerd zijnde "injecties ivm vakantiebestemming". anders krijg je niets vergoed.
Per injectie was de prijs zo'n 37 euro, verder wordt voor het bloedprikken eenzelfde soort bedrag berekend. Het vaccinatieboekje kostte zo'n 5 euro.

Van de tweede injectie heb ik het "meest" hinder ondervonden (logisch; lichaam herkent de stof en reageert daarop). Op zich heb ik er weinig last van gehad.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 21:52
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
ik moet het ook voor school
maand 0 een inenting
maand 1 een inenting
maand 6 een inenting
maand 7 bloedprikken

Maar je je kunt het sneller met een hogere dosis en een herhaling na een langere tijd geloof ik.

Ik doe het via school want de hele medische laboratorium opleiding en HBO-v krijgt hem dan. Kost 30 euro per inenting en nog zoiets voor bloed prikken en CZ vergoed het niet.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 19:39
Adrenaline
Adrenaline is offline
Ik me bij de GGD gewoon laten testen op geslachtziekten en toen werd ook gevraagd of ik niet meteen een gratis hepetitis B vaccinatie wilde...was ik er de komende 25 jaar ook meteen vanaf. En die was helemaal gratis.

Dus op naar de GGD zou ik zeggen!
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 16:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet intussen dat P&O van het ziekenhuis waar ik stage ga lopen het regelt, weet alleen niet precies hoe en wat. Ze waren nu met het lab aan het verhuizen dus ik zal volgende week wel eens bellen/mailen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 21:22
jet
Avatar van jet
jet is offline
nadat je de eerste 2 hebt gehad (zitten 1 maand uit elkaar) ben je al beschermd.

ik moest ze hebben omdat ik anders amerika niet in mocht, en toen was de regeling dus dat je na de 2e prik het land al in mocht als je anders in tijdnood zou komen, dus dat je die 3e daar zou halen..

wij hebben het toen gewoon gedeclareerd en het werd wonder boven wonder betaald door de verzekering.
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 21:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Okee, dat is goed nieuws Ik ging daar stiekem ook wel een beetje van uit. Als het me lukt om volgende week, of de week erna de eerste te halen dan red ik het nog wel voor 26 februari
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 17:23
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik heb hem ook gehaald om dezelfde reden als jij (en zelfde opleiding), maar idd na de tweede keer ben je al beschermd. Derde keer is een extra boost, waarna ze eventueel nog bepalen hoeveel antistoffen er in je bloed zitten.

Ik ben trouwens via de huisarts gegaan (we konden ook via school maar in mijn geval was dit goedkoper).
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 19:30
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Ik heb afgelopen maand de laatste vd drie vaccinaties gehad voor hep. B. Ze waren allemaal gratis bij de GGD.
en je bent er inderdaag ongeveer een half jaar mee bezig. Als ik het me goed herinner (pin me er niet op vast) ben je na de eerste vaccinatie wel beschermd maar om langdurige bescherming te krijgen moet je ze alledrie kr ijgen ofzo.
maar dat weetik echt niet zeker. je kan zo vragen/bellen/opzoeken op ggd site.
succes
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 14:10
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-01-2007 @ 22:28 :
Okee, dat is goed nieuws Ik ging daar stiekem ook wel een beetje van uit. Als het me lukt om volgende week, of de week erna de eerste te halen dan red ik het nog wel voor 26 februari
declaren kun je bij sommige (lees: groeneland achmea) alleen doen als je de vaccinaties hebt gehaald ivm vakantiebestemming.. Niet in kader van opleiding of werk... Althans, dan worden ze niet vergoed, declaren kan altijd
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 19:49
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 22-01-2007 @ 15:10 :
declaren kun je bij sommige (lees: groeneland achmea) alleen doen als je de vaccinaties hebt gehaald ivm vakantiebestemming.. Niet in kader van opleiding of werk... Althans, dan worden ze niet vergoed, declaren kan altijd
of je declareerd gewoon zonder er veel woorden over te maken en dat werkt blijkbaar ook (a)
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart Topic #149
Alyssia
500 18-09-2009 00:45
De Kantine saais like teen spirit #329
Verwijderd
500 29-08-2008 17:08
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic 113#
rare kwast
496 15-11-2007 16:42
Lichaam & Gezondheid Registratie van vaccinatie's ?
G.T.C.
15 06-03-2007 21:46
Algemene schoolzaken En hoe bevalt de nieuwe studie?
IcedEarth
74 21-09-2006 10:06
De Kantine Wat vergeet je elke keer weer?
Cookie
54 09-11-2005 09:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.