Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2007, 17:04
epidemic
epidemic is offline
ik heb eergisteren mijn tand gebroken en heb vandaag dat stuk er weer laten aanzetten met namaaktand? maar die heeft een iets donkerdere kleur dan mijn gewone tanden... kan ik hier iets aan doen, ik vind het maar niks :/
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 17:33
Verwijderd
Bel even op, want op zich horen ze dat gewoon goed gelijk te maken. Misschien verkleurt het nog iets, maar ik geloof dat dat juist vaak van licht naar donker is en niet andersom. Dus; bel gewoon even naar de tandarts
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 17:41
epidemic
epidemic is offline
nou ik ben best wel verlegen, om zomaar te bellen. en volges me vader "valt het niet op", maar daar ben ik dan nog altijd niet blij mee..
is er echt niks anders aan te doen dan terug gaan naar de tandarts?
ik ga er straks is met mijn moeder over spreken, miscchien kan ik dan naar een andere tandarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 17:48
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Nou het lijkt me niet dat je er zelf wat aan kunt doen nu. Daarbij hoort het toch wel dezelfde kleur te zijn als de rest van je tanden, dus als het dat niet is moet je toch maar even bellen. Misschien wil je moeder het voor je doen ?
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 17:54
Anika
Citaat:
epidemic schreef op 17-01-2007 @ 18:41 :
nou ik ben best wel verlegen, om zomaar te bellen.
Nou dan is dit een goede manier om te oefenen om van je verlegenheid af te komen. Je wilt toch van die verkleuring af? Heb je daar niet één telefoontje voor over? Ze zullen het bij de tandarts echt niet raar vinden hoor, het is toch logisch dat je wilt dat je tanden dezelfde kleur hebben. Als ze er wat aan gedaan hebben ben je er achteraf alleen maar blij mee dat je even gebeld hebt
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 17:54
Verwijderd
Dat probleem komt me bekend voor

Een paar jaar terug zijn mijn beide voortanden voor de helft afgebroken. Daar is toen ook extra stukje 'tand' aan geplakt. De tandarts heeft bij mij toen eerst voorlopige stukjes eraan gezet. Dit was inderdaad donkerder dan mijn eigen tand.

Dit wordt gedaan omdat de kans bestaat dat door de mogelijke klap, je wortel of zenuw kan zijn beschadigd. Dat was bij mij ook gebeurt en daarom heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad. Volgens mij hebben ze toen een maand later de definitieve kleur bepaald en eraan vastgeplakt.

Ik loop er nu al jaren mee rond en heb er geen last van gehad. Tot een paar weken terug, toen er een klein stukje vanaf is gebroken. Dus binnekort terug naar de tandarts en dan krijg ik weer nieuwe aanplaksels

Je moet dus maar gewoon even bellen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 18:12
epidemic
epidemic is offline
nou ik denk dat ik ga wachten tot me moeder thuis is dan kan k er is over spreken. zou dan ook liefst bij een andere tandarts gaan... heb het nooit voor mijn huidige tandarts gehad eigelijk.

bedankt voor de adviezen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 19:16
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:
epidemic schreef op 17-01-2007 @ 19:12 :
nou ik denk dat ik ga wachten tot me moeder thuis is dan kan k er is over spreken. zou dan ook liefst bij een andere tandarts gaan... heb het nooit voor mijn huidige tandarts gehad eigelijk.

bedankt voor de adviezen
Mijn oude tandarts loog en zij dat hij het niet witter kon maken waardoor ik jarenlang met 1 gele tand heb gelopen. Opzich niet het einde van de wereld daar ik niet een enorme ijdeltuit ben. Jaren later was ik bij een andere tandarts en die heeft het perfect gedaan. Ze kunnen de kleur van je tanden benaderen. Helemaal hetzelfde worden zal het nooit, maar wel zo gelijk dat je het niet in 1 oogopslag ziet.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 20:05
epidemic
epidemic is offline
nou dat is wat ik wil.. toen ik nog op de stoel zat heb ik ook gezegt van. er is precies een kleurverschil. maar hij was te lui om het over te doen denk ik......
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 20:07
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:
epidemic schreef op 17-01-2007 @ 21:05 :
nou dat is wat ik wil.. toen ik nog op de stoel zat heb ik ook gezegt van. er is precies een kleurverschil. maar hij was te lui om het over te doen denk ik......
Slechte zaak.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.