Oud 07-08-2002, 15:14
Verwijderd
Deze schatjes behoren allemaal tot de bedreigde diersoorten, hoe kunnen mensen dat toelaten? Alleen omdat ze zonodig iets van ivoor moeten of een 'mooie' bontjas of soep...


















Laatst gewijzigd op 07-08-2002 om 15:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2002, 16:36
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Is zielig ja.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 16:45
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
mensen denken daar niet over na...
wij in et westen misschien wat meer dan in de rest vd wereld...maar ook nog steeds niet goed genoeg....

In azië denken ze dat botten van de tijger potentieverhogend is en je sterker maakt....ook jagen ze nog vrolijk op walvissen voor zogenaamd 'wetenschappelijk onderzoek'....

En vele dieren zijn zwaar bedrijgd omdat men ze eng vind. (witte haai bijvoorbeeld....) Dit soort beesten kunnen in princiepe mensen doden, dus vindt men dat ze maar weg moeten....

In zuid Amerika kappen ze walgelijk veel bomen om voor landbouwgrond. (dat overigens helemaal niet geschikt is voor landbouw) Hierdoor wordt de habitat van de inwoners van de jungle drastisch verminderd...=>minder voedsel=> minder beesten...zodat dr weer evenwicht is in voedsel en dieren...

Een groot deel is ook nog te danken aan de onwetendheid van mensen in et verleden...de Dodo is hiervan een tragisch voorbeeld...

De mensen in Z-Amerika zijn er heel slecht van te overtuigen dat ze slecht bezig zijn...zij vinden dat wij rijke westerlingen niet moeten zeiken daarover...omdat wij rijk zijn en hun arm...

De Azianten moeten zich gewoon zwaar schamen omdat ze behoorlijk rijk zijn over et algemeen en nog zulke domme dingen doen en geloven...(waarvan et wetenschappelijke bewijs bekend is dat die botten enzo niets doen...)
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 17:04
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:
Een groot deel is ook nog te danken aan de onwetendheid van mensen in et verleden...de Dodo is hiervan een tragisch voorbeeld...
Wat is het verhaal achter de Dodo dan? (Ja sorry, ben blonT )
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 18:55
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
flapoor is ook lief en enig in zijn soort

maar mensen worden te weinig met hun neus op de feiten gedrukt vind ik
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 19:18
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:


Wat is het verhaal achter de Dodo dan? (Ja sorry, ben blonT )
ff et volledige vehaal opgezocht.....

In the year 1598 AD, Portuguese sailors landing on the shores of the island of Mauritius discovered a previously unknown species of bird, the Dodo. Having been isolated by its island location from contact with humanity, the dodo greeted the new visitors with a child-like innocence. The sailors mistook the gentle spirit of the dodo, and its lack of fear of the new predators, as stupidity. They dubbed the bird "dodo" (meaning something similar to a simpleton in the Portuguese tongue). Many dodo were killed by the human visitors, and those that survived man had to face the introduced animals. Dogs and pigs soon became feral when introduced to the Mauritian eco-system. By the year 1681, the last dodo had died, and the world was left worse with its passing.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 21:21
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
D@mien schreef:
mensen denken daar niet over na...
wij in et westen misschien wat meer dan in de rest vd wereld...maar ook nog steeds niet goed genoeg....

*hap*

In zuid Amerika kappen ze walgelijk veel bomen om voor landbouwgrond. (dat overigens helemaal niet geschikt is voor landbouw) Hierdoor wordt de habitat van de inwoners van de jungle drastisch verminderd...=>minder voedsel=> minder beesten...zodat dr weer evenwicht is in voedsel en dieren...

*hap*


Mag ik hier iets aan toevoegen: Er worden ook walgelijk veel bomen gekapt in bijv. Zuid Amerika voor wegen die aangelegd moeten worden voor de Westerse Internationale Bedrijven, die die wegen 'nodig' hebben voor HUN economie.
Bovendien, veel diersoorten worden geschoten omdat dat één van de weinige goedbetaalde manieren is voor de lokale bevolking in derde wereldlanden om geld te krijgen. Als je geen eten hebt, en een snob zegt: "ik bied je 5000 voor een tijger", dan is het imho logisch dat zo iemand op dat aanbod ingaat....kbedoel, als je zelf al moeite hebt met overleven.
Onderschat de invloed van het Westen niet, wij zijn nog steeds niet goed bezig.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 01:46
Verwijderd
Citaat:
extinction schreef:



Mag ik hier iets aan toevoegen: Er worden ook walgelijk veel bomen gekapt in bijv. Zuid Amerika voor wegen die aangelegd moeten worden voor de Westerse Internationale Bedrijven, die die wegen 'nodig' hebben voor HUN economie.
Bovendien, veel diersoorten worden geschoten omdat dat één van de weinige goedbetaalde manieren is voor de lokale bevolking in derde wereldlanden om geld te krijgen. Als je geen eten hebt, en een snob zegt: "ik bied je 5000 voor een tijger", dan is het imho logisch dat zo iemand op dat aanbod ingaat....kbedoel, als je zelf al moeite hebt met overleven.
Onderschat de invloed van het Westen niet, wij zijn nog steeds niet goed bezig.
Is ook wel zo, maar toch zou ik voor geen goud (hoe moeilijk ik het ook heb) een tijger (of ander beest) kunnen doodschieten. Ik zou dan liever mezelf dood schieten.
Als iemand mij geld zou geven om m'n kat te vermoorden zou ik ook liever mezelf (of diegene) doodschieten. En een 'vreemde' tijger vind ik net zo belangrijk als 'mijn eigen' kat.

En Damien, bedankt voor het verhaal, ik vind het alleen erg teleurstellend dat het Portugezen waren
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:52
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:


Is ook wel zo, maar toch zou ik voor geen goud (hoe moeilijk ik het ook heb) een tijger (of ander beest) kunnen doodschieten. Ik zou dan liever mezelf dood schieten.
Als iemand mij geld zou geven om m'n kat te vermoorden zou ik ook liever mezelf (of diegene) doodschieten. En een 'vreemde' tijger vind ik net zo belangrijk als 'mijn eigen' kat.

wow...en dat weet je zeker?.....wow
Maar kan je begrijpen dat mensen die een gezin hebben te onderhouden, en heel moeilijk aan eten kunnen komen, het aanbod van de snob aannemen?
Hoewel ik het natuurlijk intriest vind, heb ik er wel begrip voor.

Citaat:

En Damien, bedankt voor het verhaal, ik vind het alleen erg teleurstellend dat het Portugezen waren
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 01:14
Verwijderd
Citaat:
extinction schreef:
[B]

wow...en dat weet je zeker?.....wow
Maar kan je begrijpen dat mensen die een gezin hebben te onderhouden, en heel moeilijk aan eten kunnen komen, het aanbod van de snob aannemen?
Hoewel ik het natuurlijk intriest vind, heb ik er wel begrip voor.
Ik kan het begrijpen, maar niet respecteren.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 13:10
Built to last
Built to last is offline
nog een dier dat bedreigd is, en ook nog veel dichter bij huis.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Built to last schreef:
nog een dier dat bedreigd is, en ook nog veel dichter bij huis.
*plaatje*
Is ook zielig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Welke studie houd zich bezig met het beschermen van bedreigde diersoorten?
Oasis987
2 21-01-2014 20:20
Flora & Fauna belang van natuur vs. belang van samenleving
Kapee
29 15-09-2008 22:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bush wil bedreigde diersoorten doden?!
BillyFish
89 03-11-2003 00:04
Flora & Fauna Wereld natuur fonds , aaaaarrrrgh *zeer boos*
happy human being
56 12-03-2003 19:20
Levensbeschouwing & Filosofie als de mens uitsterft, zal dat niet beter zijn
justmeandmyself
41 31-03-2002 12:32
Huiswerkvragen: Exacte vakken bedreigde diersoorten
1 10-05-2001 11:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.