Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2016, 17:21
LittleManor
LittleManor is offline
Goedendag iedereen, Ik zal jullie vandaag laten zien hoe jullie met snoep verkopen wat extra geld kan verdienen.

De eerste stap is vrij simpel, Kies wat je wil verkopen.
Ik neem meestal een mix tussen Mars, Twix, Kauwgom en Jawbreakers.
Je denkt vast: Waarom jawbreakers?
Nouja dat heeft een goede reden:
Jawbreakers kun je goedkoop verkrijgen ( 1,00 bijv bij de Emte ) en voor wel 80% meer verkopen! Zo maak je makkelijk winst als je net begint. Maar ook voor de persoon die al wat langer bezig is, is het zeker een aanrader!

De tweede stap:
Koop het bij de juiste winkel,
Mijn aanrader is: Als je een vader, moeder broer, zus die over een makro pas beschikt, kun je natuurlijk beter daar kopen. Maar als niemand die uit jouw famillie komt een makro pas heeft kun je het beste bij de Emte/Aldi kopen. De Jamin raadt ik niet aan want die verkopen het snoep erg duur. Ook een goede plek om snoep te kopen is een lokale snoepwinkel die wel goedkoop snoep heeft, in mijn geval doet de Cigo het erg goed!

Ook is erg belangrijk dat je niet teveel of te weinig koopt.
Ik ben al 1 tot 2 jaar hiermee bezig en ik koop meestal elke dag eén of twee gemixte zakken van Mars en Twix. 3 tot 10 pakken jawbreakers ( 40 rollen ) en 3-5 pakken kauwgom ( 3 pakjes per pak )

Maar als je net begint heb je genoeg aan een mix zak, 2-3 pakjes jawbreakers en 1 pak kauwgom. Hiermee kan je rond de 2 dagen mee doen.

3e stap:
Bepaal wat een goede prijs is om je snoep voor te verkopen.
Ik heb op mijn school een automaat die 70 cent voor een Mars vraagt en ook voor een Twix, Ik verkoop een twix/mars ( niet de mini's ofc ) voor 60 cent p.s.
Kauwgom 5 cent p.s
Jawbreakers verschillen: Strawberry 10 cent p.s Zuur 15 cent p.s Energy 20 cent p.s Tropical 10 cent p.s

4e stap:
Als je wilt dat mensen bij jou kopen moet je het rumoor verspreiden, dit kun je doen door snoep aan je vrienden te verkopen, die uit eindelijk naar andere mensen gaan en het aan hun vertellen.

5e stap:
Nu alles opgezet is om te beginnen met verkopen, moet je iets hebben om op te schrijven wat je verkoopt/inkoopt.
Ik heb een kladblok waar ik een blaadje zo op indeel:

Datum
------------------------------------------

Gekocht:



Verkocht:



Openstaande betalingen:



Je moet alles opschrijven want anders is er een grote kans dat je geld misloopt.

6e stap:
Wees creatief als je weer gaat kopen, als je bijv. alleen Twix verkoopt kun je beter als die op is Mars kopen en als Mars op is koop je weer Twix.
Ook kan je bijv. mini chocolade repen kopen.
Als je liever wat zelf maakt zijn dit aanraders:
https://www.youtube.com/watch?v=WPakqUMCCIA
https://www.youtube.com/watch?v=PyRWLee6g1U

De gummy snoepjes kun je ook in bepaalde soorten drank ( energy, cola etc ) doen en dan krijg je een smaakje

7e stap:

Dit is een simpele truc om de kauwgom sneller te verkopen:
Neem 1 kauwgompje in het bijzijn van je klas, bijv. in de aula.
Genoeg kinder vragen: Mag ik der eentje
Zeg dan: 5 cent voor 1 kauwgompje.

Veel mensen zullen dat doen

Dit was de tutorial,
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en als je denkt dat je een tip hebt reageer ff
Fijne dag verder!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2016, 18:46
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Handig om erbij te zetten dat je wel toestemming nodig hebt om dat te verkopen op school.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2016, 19:07
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Inderdaad, als ze je snappen op school ben je waarschijnlijk je spullen kwijt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 03-04-2016, 12:31
LittleManor
LittleManor is offline
Sorry ik was dat vergeten erbij te zetten. Maar dat klopt wel
Met citaat reageren
Oud 10-04-2016, 15:30
Coldbrew
Coldbrew is offline
Sorry, maar op mijn school, inclusief ik zelf, zouden ze je keihard uitlachen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2016, 12:17
feniks
feniks is offline
Als ik bij de Albert Heijn een verpakking sportlife kauwgom koop, betaal ik 0.04 cent PER kauwgum. Jouw winst is dus, uitgaande van de prijs daar, 0.01 cent.
Haal je het in het groot (je ouders dus, want jij hebt waarschijnlijk geen sligro of makro pas op je naam) dan heb je misschien iets meer winst, maar daar gaan dan ook de transportkosten nog vanaf.

Dus eigenlijk niet de moeite.
Voor 10 cent "winst" moet je dus 10 kauwgums los verkopen, en 100 om 1 euro te verdienen.

Ik vraag me af of je medeleerlingen zich in lange rijen opstellen om 1 kauwgum te kopen.

Maar goed, ik wil je niet ontmoedigen, verder. Succes met de zaken.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2016, 18:25
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik vind dit een leuk topic Goed bezig, LittleManor, jonge entrepreneur die je bent!

Goed dat je zelfs een kasboek bijhoudt.

Heb je al bedacht dat je ook één luxe ding kunt verkopen? Bijvoorbeeld die kleine repen Tony's Chocolonely voor 1,50. Of anders iets wat de kantine niet heeft, zoals die dingetjes van Ferrero Rocher/Ferrero Rafaello voor 50 cent per stuk. Bij een hoge prijs lijken je andere spullen goedkoper en strik je daarnaast de rijke klasgenoten die elitair willen doen met hun geld. En bij iets exclusiefs bied je een dienst aan die klasgenoten nergens anders kunnen krijgen.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2016, 02:02
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Sluit me helemaal aan bij Dekaloog . Voor iemand van 12 is 5 euro per week best veel volgens mij, plus je moet toch ergens beginnen. Dat jij op zo'n jonge leeftijd al zo'n inzicht hebt is alleen maar te prijzen

Binnenkort is het Koningsdag, misschien daar ook wat mee doen met je verkoop? (Wel zorgen dat niet alles smelt)
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2016, 10:49
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Ik en een vriend deden dit in de brugklas. Mijn hele kluis zat vol snoep.
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Stelling: De kantine school mag alleen maar gezond voedsel verkopen! Reacties nodig
Jazzepha
52 15-04-2019 11:13
Werk, Geld & Recht Wat verdien je daar?
Verwijderd
131 01-05-2004 18:32
Eten & Drinken Uit de handel gehaald?
Elvira
15 06-04-2004 06:39
De Kantine Wat verkopen ze bij jullie in de kantine?
Maartenpaarten
56 15-09-2002 15:03
De Kantine Verkoop
dRob
11 06-09-2002 16:02
Verhalen & Gedichten Eén leven
Caatje
9 26-01-2002 16:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.