Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2001, 23:10
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Ik heb een operatie gehad aan m'n voeten, en nu nogal veel pijn, de dokter heeft mij MP-Ibuprofen 600 voorgeschreven, nu vroeg ik me af wie hier ook ervaring mee hebben. Ik heb op internet de Bijsluiter van MP-Ibuprofen 200/400 gevonden, maar ik gebruik dus de zwaardere versie 600(mg) nu krijg ik bij 't lezen van de bijwerkingen al koude rillingen

Maar ik vroeg me dus af wat doet 't en wat geeft 't voor een meerwaarde boven Paracetamol, 't is dus een pijnstiller...

Ohw ja en 't zijn super roze tabletten, zien er echt errug uit alsof 't smarties zijn ofzo...alleen dan niet geschikt voor kinderen onder de 12, waarom ze dan roze gebruiken blijft een raadsel...

Maarjah weet iemand 't?
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 23:12
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Kom er trouwens net achter dat MP staat voor MultiPharma, is een Farmasuitisch bedrijf in Weesp...
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 05:45
Verwijderd
Ik gebruik het zelf niet, maar Ibuprofen is een veel zwaardere pijnstiller dan paracetamol, zeker als je die van 600mg slikt, die wordt ook alleen op doktersvoorschrift gegeven, 200mg en 400mg kun je gewoon bij de drogist kopen. Verder werkt het spierverslappend (doet paracetamol ook wel, geloof ik, maar minder), niet zo dat je niet meer kan lopen oid, maar vaak voldoende om stijve spieren iets te ontspannen en de rest weet ik niet. Ik heb wel eens Ibuprofen400 gebruikt, maar ik vind paracetamol beter bevallen... Ik zou het gewoon een keer uitproberen, want geen of iig minder pijn hebben is ook wel eens fijn, toch?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 05:49
Verwijderd
Ennuh...elk medicijn heeft zo'n enorme waslijst aan bijwerkingen, er zijn weinig medicijnen (iig niet de zwaardere) zonder bijwerkingen. In de bijsluiter staan echt alle bijwerkingen die ooit zijn voorgekomen vermeld, soms zijn het echt incidenten, die misschien 10 keer in al die tijd oid zijn voorgekomen, de kans dat jij die krijgt is dus erg klein. Ik denk dat je je daar niet teveel door af moet laten schrikken, je moet ze er ook niet naast houden als je iets slikt, want dan krijg je spontaan 10 van de 30 bijwerkingen. Als je na het slikken van zo'n ding ergens last van krijgt dan kun je wel ff in de bijsluiter kijken of het er in vermeld staat, maar verder zou ik het laten. Als het echt een levensgevaarlijk medicijn is dan zou de dokter het of niet voorschrijven of hij zou het er wel ff bij vermelden, lijkt me. Toch?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 10:12
Ja... die troep heb ik oowk gehad geloof ik... de 200/400 versie kun je gewoon bij de drogist kopen. Ik neem geregeld 3 200 tabletten in als ik weer eens een keelontsteking heb en net al antibiotica gehad heb, en gewoon naar school wil...
Ibuprofen werkt ontstekingsremmend en vandaar dat het dan gegeven word ipv paracetamol... en het is ontzettend slecht voor je maag en darmen... meer weet ik er niet over...

Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 11:45
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Thnx,

[b-tje offtopic]
en ik bij 't lezen van de bijwerkingen dacht ik even dat ik bijna een vrouw was, menstruatie klachten, etc
[/b-tje offtopic]
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 15:32
prikkeldraad19
prikkeldraad19 is offline
Volgens mij heb ik dat ook wel eens gebruikt, maar ik had geen last van bijwerkingen. Ik weet ook niet hoe zwaar die van mij waren, waarschijnlijk niet zo zwaar.
Volgens mij werkt het gewoon als paracetemol (ofzo) alleen is het wat sterker.
__________________
Geluk zit in een klein hoekje
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 13:31
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ik vind die bijwerkingen inderdaad best wel heftig Maar ja, ik slik de pil, en wat je dààr allemaal van kunt krijgen... Ik heb nooit ergens last van gehad, maar als je de bijsluiter moet geloven, kan ik d'r in blijven als ik de pil slik... Dus met jouw "smarties" zal 't ook wel meevallen... hoop ik.

[Dit bericht is aangepast door snoopy/mamo (10-11-2001).]
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.