Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2003, 16:10
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
hoe kom ik hier in hemelsnaam vanaf?
het is zo erg, dat ik m'n kamer niet in durf als er een spinnetje zit.
hoe groot/klein, harig of kaal ze ook zijn, ik krijs de buurt wel bij elkaar.
Ik loop er niet onderdoor, er niet langs en als het even kan ook niet in de buurt, als dat wel moet, dan wel heeeeel snel, en als ze groter zijn dan 1 centimeter, en ze zijn behaard, you forget it, nooit!
het is dus geen gewone spinnenangst, het gaat veel verder.
weet iemand hoe ik hier af kom? het is echt heel vervelend.

[edit] bestaat hier een therapie voor ofzo? [/edit]
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame

Laatst gewijzigd op 28-01-2003 om 18:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2003, 18:12
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
sorry voor de up, maar ik wil echt graag een manier om hier vanaf te komen.
weet dan echt niemand iets?
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:16
notbonefish
notbonefish is offline
ja, er bestaan therapien voor.. maar ik had dit ook vroeger, en ben er gewoon overheen gegroeid....

het is trouwens arachnaphobie
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:56
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik herkende mezelf in je verhaal en ik heb denk ik een hele lichte vorm. Ik ben als de dood voor spinnen. in alle soorten en maten, maar het allerergste vind ik langpootspinnen. Ik had er ooit snacht's eentje in m'n kamer. Ik had dorst en wou wat water drinken. Toen ik m'n leeslampje aandeed zat er zo'n fijne griezel vlak naast het knopje (en dus vlak naast mijn kussen). Nadat ik als een idioot m'n bed uit was gevlogen en naar de gang was gevlucht, stond ik voor een lastige vraag: hoe kreeg ik deze ongewenste gast m'n kamer uit? Door logisch na te denken (wat niet meevalt als je nog helemaal stijf staat van de adrenaline) kwam ik tot de conclusie dat ik twee opties had:
1: Pap wakker maken
(voordeel: hij zou de spin voor me uit het raam kunnen kieperen
nadeel: waarschijnlijk zou hij mij erachteraan slingeren, aangezien het 3 uur 's nachts was, en meneer erg op zijn nachtrust is gesteld.)
2: Al mijn moed verzamelen en zelf die achtpotige indringer de deur wijzen.
Nou, optie één ging niet door, want, zoals ik al zei, dan zou er de volgende dag waarschijnlijk iets in de krant staan als "aan arachnaphobie lijdende puber roept hulp van vader in bij spin op kamer. Hoofd is nog steeds niet teruggevonden", en optie twee was ook uitgesloten, dus zat er voor mij niets anders op dan beneden op de bank te slapen. Misschien ga ik toch ook maar eens informeren naar therapie....
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 22:17
poecilotheria
poecilotheria is offline
misschien moet je je er eens iets in verdiepen?
dan zie je dat spinnen niet zo erg zijn als ze lijken...

je mag ook gerust een keer langs komen bij mij ik kan je heel wat mooie spinnen laten zien!
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 22:33
*gaapt*
Avatar van *gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Ik herkende mezelf in je verhaal en ik heb denk ik een hele lichte vorm. Ik ben als de dood voor spinnen. in alle soorten en maten, maar het allerergste vind ik langpootspinnen. Ik had er ooit snacht's eentje in m'n kamer. Ik had dorst en wou wat water drinken. Toen ik m'n leeslampje aandeed zat er zo'n fijne griezel vlak naast het knopje (en dus vlak naast mijn kussen). Nadat ik als een idioot m'n bed uit was gevlogen en naar de gang was gevlucht, stond ik voor een lastige vraag: hoe kreeg ik deze ongewenste gast m'n kamer uit? Door logisch na te denken (wat niet meevalt als je nog helemaal stijf staat van de adrenaline) kwam ik tot de conclusie dat ik twee opties had:
1: Pap wakker maken
(voordeel: hij zou de spin voor me uit het raam kunnen kieperen
nadeel: waarschijnlijk zou hij mij erachteraan slingeren, aangezien het 3 uur 's nachts was, en meneer erg op zijn nachtrust is gesteld.)
2: Al mijn moed verzamelen en zelf die achtpotige indringer de deur wijzen.
Nou, optie één ging niet door, want, zoals ik al zei, dan zou er de volgende dag waarschijnlijk iets in de krant staan als "aan arachnaphobie lijdende puber roept hulp van vader in bij spin op kamer. Hoofd is nog steeds niet teruggevonden", en optie twee was ook uitgesloten, dus zat er voor mij niets anders op dan beneden op de bank te slapen. Misschien ga ik toch ook maar eens informeren naar therapie....
dat heb ik ook wel eens, maar ik maak dan gewoon mn ouders wakker. als ik ergens anders ga slapen, dan kruipt die spin weg en zie je hem de volgende dag niet meer. dan weet je dat er een spin op je kamer is, maar je weet niet waar. dan slaap ik niet eerder, voordat ik weet dat hij er niet meer is.
__________________
Er was een donder, een bliksem, een slag toen ik je zag...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 22:49
notbonefish
notbonefish is offline
het valt mij ook op, dat angsten voor spinnen en andere insecten veel vaker bij meisjes voorkomt dan bij jongens.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 10:29
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Yatta schreef:
dat heb ik ook wel eens, maar ik maak dan gewoon mn ouders wakker. als ik ergens anders ga slapen, dan kruipt die spin weg en zie je hem de volgende dag niet meer. dan weet je dat er een spin op je kamer is, maar je weet niet waar. dan slaap ik niet eerder, voordat ik weet dat hij er niet meer is.
een kleine verrassing, er zitten gemiddeld 1500 spinnen in een huis dus......

misschien moet je zin en onzin over spinnen van koen van keer eens lezen ?
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 12:19
DarkCat
DarkCat is offline
Ik vind spinnen handig
Er zitten er een aantal op mijn kamer, die een mooi web hebben gebouwd bovenin de hoeken. Lijkt vies, maar het heeft 1 heel groot voordeel: ik word het hele jaar door overhoop gestoken door muggen (ja, serieus, zelfs nu in januari, gvd), en heb ik de zomer, als ik niet uitkijk, vaak rond de 70 muggenbeten. Heb alles geprobeerd, maar spinnen helpen ook een handje.. die kutmuggen blijven in het web hangen
En als er een spin in de weg loopt of in de buurt van mn bed (ik wil geen spinnen in mn bed, straks ga ik er nog op liggen ofzo), dan pak ik een leeg colaglas en vang de spin, en zet m het raam uit. Tsjah..
Wat ook nog weleens wil gebeuren is dat ik onder de douche sta en er komt zo'n hooiwagen aanlopen over de muur naast me.. dan wil ik nog weleens schrikken Maar ik vind het op de een of andere manier zielig om m dan door het afvoerputje te spoelen.

Bla..
Cat
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 12:35
elledc
elledc is offline
De enige manier om je angst te overwinnen is eens proberen een spin vast te nemen in de plaats van te gaan gillen en die te willen doden.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 14:17
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
De enige manier om je angst te overwinnen is eens proberen een spin vast te nemen in de plaats van te gaan gillen en die te willen doden.
Das net zoiets als mij een hond laten aaien. Dwing mij (en hun) maar eens..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 16:38
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Das net zoiets als mij een hond laten aaien. Dwing mij (en hun) maar eens..
Waarom zou je geen hond aaien? En waarom zou je bang zijn voor spinnen. Die beestjes zijn veel meer bang voor jou dat anders om.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 01:09
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Waarom zou je geen hond aaien? En waarom zou je bang zijn voor spinnen. Die beestjes zijn veel meer bang voor jou dat anders om.


(mensen die geen spinnen plaatjes willen zien, niet verder kijken!!!!)


















weet je hoe eng die beesten zijn!!!

als de trilspin
op me kamer zit (al is het in een heel klein hoekje SLAAP IK NOG LIEVER OP MIJN TOETSENBORD!

ik heb laatst zelfs een huisspin in de hal gehad, dat was zo eng want aan elke kan van de hal zat er 1 en ik moest naar boven en hoe moet je DAN naar boven?

Huisspin:

toen heb ik iemand opgebeld die moest en zou me even moeten helpen omdat halletje door te komen want ik was zo bang!!
en toen heeft hij gezegd dat ik heel vlug moest rennen en toen ging ik er doorheen ontzettend snel door die 2 spinnen die nog geen mm verliepen maar ik was zo schijt!

als ik een mini spinnetje zie in de tuin
ren ik al 15 meter weg.

ik ben echt ontzettend bang voor deze kleine kriebelige diertjes en ik denk dat die angst nooit weg zal gaan bij me. ik wil ze NOOIT aanraken al zijn ze DOOD dat intereseert me niet!

en vogelspinnen vind ik niet eng, omdat ze zacht aanvoelen en groot zijn. ik vind ze al meer een echt BEESTJE met haren dan zo'n kleintje die overal heen kruipt BRRRRRRR

dus als iemand die therapie gevonden heeft, mag tie wel met even contact met me opnemen
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 04:04
notbonefish
notbonefish is offline
van de zomer in de VS, zat in de gazeebo (tuinhuisje, zeg maar) van mijn opa 2 gele tuinspinnen. die beesten zijn groot. maar heel gaaf om naar te kijken. wees blij dat ze niet in NL voorkomen!




Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 13:54
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Het idiote is dat ik voor grote spinnen niet bang ben. M'n vriendin heeft een vogelspin, en die durf ik wel op te pakken. het zijn die kleine met die lange poten die ik eng vind, die roetsjen als gekken over de muur en net als je denkt dat 'ie dood is, zoeft 'ie weer een paar meter richting je plafon.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 18:35
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
De enige manier om je angst te overwinnen is eens proberen een spin vast te nemen in de plaats van te gaan gillen en die te willen doden.
ik heb het echt geprobeerd, toen ik naar de wc moest zat er een kleintje (halve centimeter/1 centimeter) maar toch ben ik niet het toilet uitgesprint. Ik dacht aan jou reactie en was vast van plan om hem aan te raken/op te pakken. Maar ik durfde het Echt Niet.
Is er een therapie voor? of een andere manier om er vanaf te komen?
ik blijf dit trouwens wel proberen
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 16:47
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
langpoten (hooiwagens dus) vind ik niet zo erg maar van die dikke vette spinnen wel..iehl
een paar maanden geleden zag ik iets zwart op de muur zitten, maar ik dacht dat het schaduw was...toen ging ik de volgende dag mn posters maar weer es verwisselen dus ik til zo'nposter op...zit daar zo'n super grote dikke vette zwarte turbe spin onder *hele erge schrik* ik meteen keihard weg gerent en mn vader de bij gehaald.. ik ben mn kamer niet meer ingekomen voor dat ie een inspectie op spinnen had moeten onder gaan...en telkens als ik in die kamer ben (nu is het mn kamer niet meer) kijk ik nog ff of er niet toevallig een "schaduw" op de muur zit...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 14:03
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef:
langpoten (hooiwagens dus) vind ik niet zo erg maar van die dikke vette spinnen wel..iehl
een paar maanden geleden zag ik iets zwart op de muur zitten, maar ik dacht dat het schaduw was...toen ging ik de volgende dag mn posters maar weer es verwisselen dus ik til zo'nposter op...zit daar zo'n super grote dikke vette zwarte turbe spin onder *hele erge schrik* ik meteen keihard weg gerent en mn vader de bij gehaald.. ik ben mn kamer niet meer ingekomen voor dat ie een inspectie op spinnen had moeten onder gaan...en telkens als ik in die kamer ben (nu is het mn kamer niet meer) kijk ik nog ff of er niet toevallig een "schaduw" op de muur zit...
zoiets heb ik ook wel eens gehad, maar dan met een hooiwagen, ik dacht dus dat ik zo'n beest zag zitten, en ben meteen mijn kamer uit gesprint. Maar toen mijn vader later ging kijken zij hij dat het maar stofdraadjes geweest waren
dus ik gerust en ging 's avonds gewoon naar bed, toen ik wakker werd 'smorgens, zat die stofdraad echter op een (echt waar) halve centimeter van mijn neus af.
heb ik mijn vader NOOIT vergeven.

offtopic: was jij niet diegene die buffy en angel ook zo leuk vind, want dan lijken wij wel heul veel op elkaar. Steve Irwin roels
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-02-2003, 15:38
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Toen ik (lang, lang geleden, in een land hier ver vandaan...) in de brugklas zat, besloot onze sadistische schoolleiding ons op brugklaskamt te sturen om elkaar "beter te leren kennen". We werden naar een soort boederij gestuurd, en we moesten (hoe orgineel) op hooibalen slapen. Op zich geen probleem (goddank had ik geen hooikoorts) maar de boer kwam ons vlak voor het slapen gaan nog eventjes fijn vertellen dat er soms wel eens spinnen zich tussen het hooi nestelden, maar daar moesten we ons vooral niet druk om maken!!! samengevat:

kriebelende hooibalen + spinnen + onweer = een schuur vol hysterische meiden die allemaal meteen naar huis willen.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor

Laatst gewijzigd op 06-02-2003 om 19:42.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 21:21
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
AlopiA schreef:
zoiets heb ik ook wel eens gehad, maar dan met een hooiwagen, ik dacht dus dat ik zo'n beest zag zitten, en ben meteen mijn kamer uit gesprint. Maar toen mijn vader later ging kijken zij hij dat het maar stofdraadjes geweest waren
dus ik gerust en ging 's avonds gewoon naar bed, toen ik wakker werd 'smorgens, zat die stofdraad echter op een (echt waar) halve centimeter van mijn neus af.
heb ik mijn vader NOOIT vergeven.

offtopic: was jij niet diegene die buffy en angel ook zo leuk vind, want dan lijken wij wel heul veel op elkaar. Steve Irwin roels



offtopic: hihi ja dat was ik ja
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 09:20
Verwijderd
hier bestaan therapieen voor. mijn moeder moest die therapie een keer geven toen ze psychologie studeerde. je krijgt eerst kleine spinnetjes te zien in een potje daarna op tafel en daarna laat je ze over je arm lopen (alleen als je er aan toe bent) en dan ga je naar een iets grotere enz.

het grappige was dat de tutor (leraar) eerst zelf in therapie ging voor zijn spinnenangst voordat hij die lessen moest geven...

ikzelf was eerst ook enorm bang voor spinnen totdat we een keer op vakantie gingen en wij een huis zagen waarvan de muren helemaal onder de spinnen zaten. dus mijn moeder eerst kleine spinnetjes uitzoeken en daarna een iets grotere enzo.

niet dat ik nu helemaal geen angst heb voor die beesten hoor... laatst zat er zo'n heeeele dikke spin onder mijn stoel en ik drufde me echt niet meer te bewegen... toch heb ik het gedaan want ik kon natuurlijk niet de hele dag doodstil achter mijn computertje blijven zitten.
ik houd ontzettend veel van dieren en daar denk ik altijd aan als ik een spin zie. wat kan dat beest je nou doen? lief beestje, lief beestje, lief beestje. mammie gaat jou es veilig buiten zetten .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Mooie woorden
Mea Culpa
142 17-01-2004 18:26
De Kantine Welke angst zou jij willen overwinnen?
Verwijderd
51 25-04-2003 18:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.