Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2003, 17:00
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
hmm, ik slik t nu dus 2 weken en ik heb t idee dat t nu al minder wordt (of eigenlijk, anderen zeggen dat ook tegen me) en t is helemaal niet erger geworden eerst....ik hoop maar dat het niet een grapje is en t straks toch weer erger wordt...maarja dat zien we dan wel weer
__________________
somebody to love you? yeah right, hello-o that is SO not gonna happen! stop daydreaming and get a virtual life!
Oud 09-10-2003, 17:07
Roeleke
Roeleke is offline
*Methuselah is*

Ik had ook dat 't eerst twee weekjes minder erg werd, dan een paar weekjes een beetje erger en dan gestaag minderend. Geen paniek dus als je over een weekje ofzo weer wat meer last krijgt van je acné. Hoe is't trouwens met je lippen? Veel/weinig/geen last van?
__________________
roelekeboeleke :o | <Roeleke> ©Lindansje | *Roeleke groet zijn fans*
Oud 09-10-2003, 17:49
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
hmm jammer maargoed maakt ook niet uit, en mn lippen tsja die blijf ik maar lippenstiften en mn huis trekt enorm als ik er geen crème op smeer maar ik blijf maar zeggen: tis voor t goede doel


(ja ik had al door dat jij meerdere nicks had)
__________________
somebody to love you? yeah right, hello-o that is SO not gonna happen! stop daydreaming and get a virtual life!
Oud 09-10-2003, 20:50
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
anansi_de_spin schreef op 09-10-2003 @ 18:49:


(ja ik had al door dat jij meerdere nicks had)
Ik wist niet dat ik zó bekend was, vandaar
__________________
roelekeboeleke :o | <Roeleke> ©Lindansje | *Roeleke groet zijn fans*
Oud 13-10-2003, 18:34
philips3d
philips3d is offline
ik sta binne iets meer dan een week ook met die pillen

die droge huid , begint die huid af te schilfere ???
en die lippen die barsten , is dat lelijk ? kunne andere mensen dat zien?
Oud 13-10-2003, 20:18
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
LaXa schreef op 13-10-2003 @ 19:34:
ik sta binne iets meer dan een week ook met die pillen

die droge huid , begint die huid af te schilfere ???
en die lippen die barsten , is dat lelijk ? kunne andere mensen dat zien?
Die droge huid, ik had dat die begon af te schilferen ja. Vooral op m'n handen (vingers ) en in m'n gezicht. Maar als je een vochtinbrengende crème à la Hydrafnia gebruikt, valt dat in je gezicht heel goed mee.

En die lippen die barsten: ik had het heel erg, dat was niet om aan te zien vaak. Ik kon zelfs 'n tijdje niet eten zonder eerst m'n lippen te bevochtigen zodat m'n mondhoeken niet openscheurden. Maar dat is echt wel zowat het ergste van de mensen die ik allemaal ken die 't gebruik(t)en, wat ik allemaal heb gehad.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 14-10-2003, 15:26
philips3d
philips3d is offline
is da afschilfere 6 maand lang ofzo en kunne andere da zien in u gezicht ???

kunde nog normaal onder de mense kome
Oud 14-10-2003, 16:27
shao-kahn
Avatar van shao-kahn
shao-kahn is offline
als je vochtinbrengende creme op je gezicht smeert heb je echt nergens last van ik in iedergeval niet. Mijn mondhoeken zijn wel een beetje kapot alleen eigenlijk kun je dat ook wel verhelpen met die creme en labello.
Ik mag nu van de huidarts ipv 2 pillen per dag 4 nemen
__________________
pim heeft het ook zo gewild
Oud 14-10-2003, 18:09
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
LaXa schreef op 14-10-2003 @ 16:26:
is da afschilfere 6 maand lang ofzo en kunne andere da zien in u gezicht ???

kunde nog normaal onder de mense kome
Dat was bij mij gewoon af en toe als ik vergat om een crèmeke te smeren


Tja, da hangt er vanaf wat ge normaal vindt
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 22-10-2003, 13:45
STP
Avatar van STP
STP is offline
ik heb 't gebruikt, had eerste normale dosis.

Ik bleek er érg gevoelig voor (hele droge ogen, rauwe neus van binnen -érg pijnlijk!-, hele schrale lippen en een droge keel, allemaal best behoorlijk irritant. Op een gegeven moment werd ik er zelf érg slap van, ziekjes leek het, maar al m'n botten deden zeer...

Daarna ben ik overgestapt op de halve dosis (gewoon een 50% pilletje) en dat doe ik nu nog steeds. Ik heb dezelfde bijverschijnselen nog steeds maar in minder sterkte mate!

Succes en pas goed op voor de bijverschijnselen, als je laat bent is oa je hele neus verrot van binnen, auw...
__________________
http://www.hardebaas.nl | http://hardebaas.hyves.nl
Oud 22-10-2003, 14:00
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
STP schreef op 22-10-2003 @ 14:45:
ik heb 't gebruikt, had eerste normale dosis.

Ik bleek er érg gevoelig voor (hele droge ogen, rauwe neus van binnen -érg pijnlijk!-, hele schrale lippen en een droge keel, allemaal best behoorlijk irritant. Op een gegeven moment werd ik er zelf érg slap van, ziekjes leek het, maar al m'n botten deden zeer...

Daarna ben ik overgestapt op de halve dosis (gewoon een 50% pilletje) en dat doe ik nu nog steeds. Ik heb dezelfde bijverschijnselen nog steeds maar in minder sterkte mate!

Succes en pas goed op voor de bijverschijnselen, als je laat bent is oa je hele neus verrot van binnen, auw...
Ik ben sinds gisteren gestopt, echt blij blij blij dat binnenkort m'n lippen terug normaal gaan zijn. Ik had echt dagen-weken dat ik amper kon eten omdat m'n lippen zo'n pijn deden.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 24-10-2003, 12:46
shao-kahn
Avatar van shao-kahn
shao-kahn is offline
Na hoeveel maanden had je zo erg last van je lippen dan? Want ik slik het nu al langer dan een maand. Mijn lippen zijn nog steeds helemaal in orde zo lang ik maar labello gebruik
__________________
pim heeft het ook zo gewild
Oud 24-10-2003, 20:21
philips3d
philips3d is offline
na hoeveel tijd zag je resultaat ?
Oud 24-10-2003, 22:32
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
shao-kahn schreef op 24-10-2003 @ 13:46:
Na hoeveel maanden had je zo erg last van je lippen dan? Want ik slik het nu al langer dan een maand. Mijn lippen zijn nog steeds helemaal in orde zo lang ik maar labello gebruik
Een week.
Citaat:
LaXa schreef op 24-10-2003 @ 21:21:
na hoeveel tijd zag je resultaat ?
2 weken, daarna 4 weken 'n terugval en daarna steeds beter en beter
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 25-10-2003, 09:33
philips3d
philips3d is offline
en na hoeveel tijd heb je er geen meer
Oud 25-10-2003, 13:39
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
LaXa schreef op 25-10-2003 @ 10:33:
en na hoeveel tijd heb je er geen meer
Maandje of 4? Zoiets?




Maar dat is dus allemaal bij mezelf eh, bij andere mensen verschilt dat dus: je verschilt bijna allemaal qua dosis, je lichaam reageert trager of sneller op de pillen...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 26-10-2003, 09:27
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
Blisss schreef op 05-03-2003 @ 18:15:

Nadat ik al een heleboel dingen had geprobeerd, wou mijn huidarts mij roaccutan geven (eerst had mijn huisarts het voorgeschreven, toen heb ik het 2 dagen gebruikt). Dat heb ik geweigerd en toen heeft ie me naar een huidtherapeute doorgestuurd. Tot nu toe pas twee behandelingen gehad, maar het lijkt beter te helpen dan wat dan ook tot nu toe.
Wat had je huisarts je allemaal voorgeschreven dan?
Oud 27-10-2003, 19:49
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
gefeli methuselah!/roeleke (what's in a name)
echt super,
gelukkig leven mijn lippen nog wel hoewel ik mezelf echt de hele tijd moet besmeren met die labello maarja....
ik (en anderen in mn omgeving) zien wel resultaat en ik slik t nu zo een maand, dus ik blijf goede hoop houden!
__________________
somebody to love you? yeah right, hello-o that is SO not gonna happen! stop daydreaming and get a virtual life!
Oud 27-10-2003, 23:21
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
anansi_de_spin schreef op 27-10-2003 @ 20:49:
gefeli methuselah!/roeleke (what's in a name)
echt super,
gelukkig leven mijn lippen nog wel hoewel ik mezelf echt de hele tijd moet besmeren met die labello maarja....
ik (en anderen in mn omgeving) zien wel resultaat en ik slik t nu zo een maand, dus ik blijf goede hoop houden!
ghehe thanks

Mijn lippen zien er echt al serieus héél veel beter uit, bijna normaal zelfs Ben nog maar 'n week gestopt, dus... Nog ff en dan kan ik terug normaal lachen en eten enzo
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 28-10-2003, 11:25
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
Mijn lippen zien er echt al serieus héél veel beter uit, bijna normaal zelfs Ben nog maar 'n week gestopt, dus... Nog ff en dan kan ik terug normaal lachen en eten enzo [/B][/QUOTE]



zozo dat gaat dan aardig snel zeg!
geweldig!
__________________
somebody to love you? yeah right, hello-o that is SO not gonna happen! stop daydreaming and get a virtual life!
Oud 31-10-2003, 20:29
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Met welke dosis begonnen jullie? Het gaat toch per lichaamsgewicht?

Ik weeg 58 en heb nu al 40mg
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Oud 31-10-2003, 20:34
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Voor de duidelijkheid: dit is dag 2 en ik ga gewapend met mijn Purol-stick naar de kroeg. Vanmiddag voor de zekerheid me dermatoloog gebeld, ze vind me trouwens een enorm eigenwijze trut haha, en gevraagd of ik wel 'gezellig een biertje mee kon doen', dat mocht, als ik me maar niet klem zou zuipen, maargoed, we zullen het zien of ik het er levend vanaf breng

Ik heb de volle 6 maanden voorgeschreven gekregen en ik voel me echt een proefkonijn omdat ik al begin met een hoge dosis, en ik het idee heb dat ze deze nog wilde gaan verdubbelen

Gehoord over die man die een flatgebouw invloog (in Italie?), die was ook aan de Roaccutane
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Oud 31-10-2003, 22:15
mistral
Avatar van mistral
mistral is offline
Ik slik nu sinds donderdag deze pillen (1 in de ochtend en 2 in de avond, allebei na het eten en van 20 mg). Ik heb eigenlijk nog niet echt veel last, maar het begint nu een beetje te jeuken. Toen ik de bijwerkingen las schrok ik wel even, maar ik wil er vanaf, want ik heb ze al best lang en het wordt alleen maar erger.

Ik lees hier dat veel mensen Labello smeren voor hun droge lippen, maar de dermatoloog heeft voor mij een speciaal middel voorgeschreven: ''propylenglycolum'' daar zit dan vaseline in.

Laatst gewijzigd op 01-11-2003 om 10:38.
Oud 01-11-2003, 00:17
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 31-10-2003 @ 21:29:
Met welke dosis begonnen jullie? Het gaat toch per lichaamsgewicht?

Ik weeg 58 en heb nu al 40mg
40mg per dag, woog op dat moment 82kg en nu 86kg

Ik weet niet of er een oorzakelijk verband is
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 01-11-2003, 11:22
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 01-11-2003 @ 01:17:
40mg per dag, woog op dat moment 82kg en nu 86kg

Ik weet niet of er een oorzakelijk verband is
Natuurlijk wel !

Het gaat per lichaamsgewicht, volgens mij 1mg per kilo. Jij bent netjes begonnen met de helft, ik zit er al bijna aan Maargoed, zij zal het wel weten toch ?
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Oud 01-11-2003, 11:58
mistral
Avatar van mistral
mistral is offline
Kom je altijd aan van die pillen??
Oud 01-11-2003, 12:13
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 01-11-2003 @ 12:22:
Natuurlijk wel !

Het gaat per lichaamsgewicht, volgens mij 1mg per kilo. Jij bent netjes begonnen met de helft, ik zit er al bijna aan Maargoed, zij zal het wel weten toch ?
1 mg per 2kg is de normale dosis

Maar ik had 't over die stijging in lichaamsgewicht, of daar 'n oorzakelijk verband te vinden is
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 01-11-2003, 13:54
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 01-11-2003 @ 13:13:
1 mg per 2kg is de normale dosis

Maar ik had 't over die stijging in lichaamsgewicht, of daar 'n oorzakelijk verband te vinden is
Hmm

Het zal wel Belgse humor zijn want ik volg je niet

Maar is het jou een beetje goed bevallen ? Ik vind al die bijwerkingen nog steeds een kut vooruitzicht.
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Oud 01-11-2003, 13:55
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
mistral schreef op 01-11-2003 @ 12:58:
Kom je altijd aan van die pillen??
Natuurlijk niet ...

Lees dan : het is het laatste redmiddel omdat het het agressiefste is. Denk je nou echt dat we daar meteen voor gaan als we het makkelijker konden oplossen ?
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Oud 01-11-2003, 15:18
mistral
Avatar van mistral
mistral is offline
Het enigste wat ik VOOR dit middel gebruikte was inderm....
Oud 01-11-2003, 16:26
Verwijderd
Mensen die deze kuur doen/ afgemaakt hebben... Zou je er opnieuw aan beginnen of toch niet?

Mij is het eerst sterk afgeraden, maar als het winter wordt gaat mijn huid er weer lekker uit zien en na 7 jaar heb ik het wel gezien met die acnee... (het is nu wel een heel erg stuk minder dan eerst hoor)

Hoe erge acnee hadden jullie toen je eraan begon? Een paar puistjes of echt hele grote onstekingen???
Oud 01-11-2003, 18:19
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
nou eeuhm ik ben er aan begonnen toen iemand me wees op dit middel (wist niet dat t bestond) toen vonden mn ouders t eigenlijk te aggressief maarja tis mijn gezicht dus toch maar naar de huidarts (en mn vader had uiteindelijk ook de verwijzing geschreven-- soms handig alsie huisarts is ja)
ik kwam daar en die man zei gelijk: je krijgt t, want hij vond t hele erge ontstekingen enzo blabla terwijl ik zoiets had van, t valt best mee tegenwordig maar t bleef maar dus ik wilde ervan af. ik heb er de hele middelbareschool meegelopen en nu is t klaar. ik slik t nu een maand en t gaat goed, gelukkig! niet eens zo dramatisch veel last van lippen zolang ik labello smeer
succes iedereen ermee!
__________________
somebody to love you? yeah right, hello-o that is SO not gonna happen! stop daydreaming and get a virtual life!
Oud 01-11-2003, 20:21
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 01-11-2003 @ 17:26:
Mensen die deze kuur doen/ afgemaakt hebben... Zou je er opnieuw aan beginnen of toch niet?

Mij is het eerst sterk afgeraden, maar als het winter wordt gaat mijn huid er weer lekker uit zien en na 7 jaar heb ik het wel gezien met die acnee... (het is nu wel een heel erg stuk minder dan eerst hoor)

Hoe erge acnee hadden jullie toen je eraan begon? Een paar puistjes of echt hele grote onstekingen???
Ik zou er niet opnieuw aan beginnen, ik ben nu wel volledig verlost van m'n acné, maar ik had last van spontane bloedneuzen (nog nooit gehad in die bijna 21 jaar dat ik leef), erg uitgedroogde neusgaten dus (waardoor ik ook bijna m'n neus niet kon snutten), héél veel last van m'n lippen (waardoor ik soms niet eens kon eten, tenzij ik m'n lippen bevochtigde en zacht maakte), af en toe last van afschilferende huid op m'n handen, schrale huid in m'n gezicht als ik vergat om een vochtinbrengend crèmetje te smeren (eigen schuld dus ) en héél erg snel verbrand in de zon. Ook de extra haargroei die je kan krijgen heb ik gehad, alhoewel dat ook gewoon kan zijn dat ik bijna uit de puberteit ben


Maar ik reageer vrij hevig op bijna alles wat mij gegeven wordt, dus ik ben niet echt representatief.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 01-11-2003, 22:20
mistral
Avatar van mistral
mistral is offline
Na hoeveel tijd begonnen bij jou de verschijnselen?
Oud 01-11-2003, 22:27
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
mistral schreef op 01-11-2003 @ 23:20:
Na hoeveel tijd begonnen bij jou de verschijnselen?
1 week ongeveer
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 02-11-2003, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 01-11-2003 @ 21:21:
Ik zou er niet opnieuw aan beginnen, ik ben nu wel volledig verlost van m'n acné, maar ik had last van spontane bloedneuzen (nog nooit gehad in die bijna 21 jaar dat ik leef), erg uitgedroogde neusgaten dus (waardoor ik ook bijna m'n neus niet kon snutten), héél veel last van m'n lippen (waardoor ik soms niet eens kon eten, tenzij ik m'n lippen bevochtigde en zacht maakte), af en toe last van afschilferende huid op m'n handen, schrale huid in m'n gezicht als ik vergat om een vochtinbrengend crèmetje te smeren (eigen schuld dus ) en héél erg snel verbrand in de zon. Ook de extra haargroei die je kan krijgen heb ik gehad, alhoewel dat ook gewoon kan zijn dat ik bijna uit de puberteit ben


Maar ik reageer vrij hevig op bijna alles wat mij gegeven wordt, dus ik ben niet echt representatief.
Ja nou ja ik ken dus iemand die het ook geslikt heeft, en die mij het heel erg afgeraden heeft. Zij had toen ook problemen met in zwanger raken en ze heeft altijd gedacht dat het daar mee te maken had. En ook zij had toen op gekke plaatsen haar groeien.

Maar toch, ik baal wel van de acnee onderhand, van de andere kant heeft het toch niet echt een hele grote invloed op mijn (sociale) leven (ik heb een vriendje, en vrienden genoeg), dus soms denk ik ook wel is het wel echt nodig...

Waarom begon jij eraan, omdat je er gewoon genoeg van had onderhand??
Oud 02-11-2003, 11:45
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 02-11-2003 @ 12:18:


Waarom begon jij eraan, omdat je er gewoon genoeg van had onderhand??
Ben jij het niet zat dan? Die dikke laag foundation elke morgen? Als het licht op je gezicht schijnt wegkijken? Als je al (zeldzaam) zonder make-up over straat loopt, naar de grond kijken, leuke jongens die je kent van uitgaan (= donker) op straat negeren? Als je 's ochtends in de spiegel kijkt en je walgt van jezelf <-- reden genoeg ...

En voor iedereen klinkt dit heel erg overdreven, en dat is ook altijd zo jammer, als je zelf geen acne hebt of hebt gehad, snap je het ook niet.. Denk maar niet dat ik geen commentaar krijg uit mijn omgeving omdat ik naar een agressief middel grijp :/ 'Er is toch niks aan de hand', 'Het valt wel mee, toch?'

En je moet het ook niet gaan slikken omdat je huid een invloed heeft op je sociale leven? Maar voor jezelf, omdat het psychisch nogal diep zit..

Ik zit nu op dag 4 en ik word me met de dag bewuster van mijn uiterlijk, maar tegelijkertijd ook van mijn innerlijk. De problemen zitten niet alleen in je huid. Een mooiere huid alleen lost niets op !
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Oud 02-11-2003, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 02-11-2003 @ 12:45:
Ben jij het niet zat dan? Die dikke laag foundation elke morgen? Als het licht op je gezicht schijnt wegkijken? Als je al (zeldzaam) zonder make-up over straat loopt, naar de grond kijken, leuke jongens die je kent van uitgaan (= donker) op straat negeren? Als je 's ochtends in de spiegel kijkt en je walgt van jezelf <-- reden genoeg ...

En voor iedereen klinkt dit heel erg overdreven, en dat is ook altijd zo jammer, als je zelf geen acne hebt of hebt gehad, snap je het ook niet.. Denk maar niet dat ik geen commentaar krijg uit mijn omgeving omdat ik naar een agressief middel grijp :/ 'Er is toch niks aan de hand', 'Het valt wel mee, toch?'

En je moet het ook niet gaan slikken omdat je huid een invloed heeft op je sociale leven? Maar voor jezelf, omdat het psychisch nogal diep zit..

Ik zit nu op dag 4 en ik word me met de dag bewuster van mijn uiterlijk, maar tegelijkertijd ook van mijn innerlijk. De problemen zitten niet alleen in je huid. Een mooiere huid alleen lost niets op !
Ik ben het behoorlijk zat ja, maar toch ik vraag me af of het bij mij veel psychische invloed op me heeft. Foundation heb ik echt nooit op! En ook nooit op gehad. Als ik echt zoiets heb van bah kut gezicht dan maak ik mijn ogen op, om dat er meer uit te laten springen dan die acnee...

En ook bij jongens, ik vind het abslouut niet leuk dat ik geen mooie huid heb, maar toch schaam ik me er niet echt voor. Ik ben zoals ik ben, en dat is dus met puisten. Iemand zei ook eens dat hoort gewoon bij jou, het maakt je niet minder aardig of minder leuk om mee om te gaan.
En ik denk ook dat het zo echt is, zoals ook jij zegt van een mooiere huid lost niet alles op. Daarom, als ik een mooiere huid heb ben ik nogsteeds hetzelfde meisje.

Dus echt psychisch heb ik er geen last van. Natuurlijk wel eens, maar lang niet altijd, meer niet dan wel. Daarom denk ik dat het ook wel erg zwaar is om die keur te gaan doen. Mijn vriend vindt het ook niet nodig, hij vindt me prima zo, en ook de littekens maakt hem helemaal niks uit. Laatst zei hij erg subtiel toen het over mijn gezicht ging van ja je putten worden wel minder! Lomp, maar het geeft denk ik wel aan dat het hem echt niks uit maakt, anders had hij dat wel heel anders gebracht. Ik moest er wel om lachen eigenlijk.

Maar goed, mijn hele verhaal dat hoort eigenlijk niet helemaal thuis in dit topic, laten we het nu maar weer ontopic houden.

Jij iig sterkte met je kuur!!
Oud 02-11-2003, 21:09
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 02-11-2003 @ 12:18:
Ja nou ja ik ken dus iemand die het ook geslikt heeft, en die mij het heel erg afgeraden heeft. Zij had toen ook problemen met in zwanger raken en ze heeft altijd gedacht dat het daar mee te maken had. En ook zij had toen op gekke plaatsen haar groeien.

Maar toch, ik baal wel van de acnee onderhand, van de andere kant heeft het toch niet echt een hele grote invloed op mijn (sociale) leven (ik heb een vriendje, en vrienden genoeg), dus soms denk ik ook wel is het wel echt nodig...

Waarom begon jij eraan, omdat je er gewoon genoeg van had onderhand??
't Zwanger raken daar heb ik geen problemen mee

Op gekke plaatsen niet, gewoon borsthaar enzo dat sterker groeit, maar dat kan ook gewoon de laatste fase van puberteit zijn die ik had

Ik was 't gewoon serieus beu, ik schaamde me er echt voor: was 7 jaar niet gaan zwemmen terwijl ik dat vroeger altijd deed, ik had vaak pijn als ik met m'n rug tegen 'n leuning ging zitten omdat er een grote puist verkeerd zat, van die dingen...
Vrienden heb ik ook genoeg, een vriendin nog nooit gehad (wel twee weken terug voor 't eerst gezoend, maar dat had niets met acné of geen te maken, eerder met zattigheid ). Ik ben gewoon vroeger erg gepest geweest met m'n haarkleur en daardoor had ik weinig zelfvertrouwen en die acné hielp er niet aan.

Nu is m'n zelfvertrouwen 't voorbije jaar wel wat gebeterd, maar dat heeft niet zozeer te maken met 't feit dat m'n acné verdwenen is, maar gewoon omdat ik daarvoor al gemerkt had dat ik makkelijk contact leg met mensen op universiteit, terwijl ik vroeger minder open was... Ben pas na 4-5 maanden unief begonnen met nemen, dus...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 03-11-2003, 17:27
philips3d
philips3d is offline
nog al iemand gehad da bij bloedonderzoek de levertesten nogal hoog ware
Oud 03-11-2003, 18:29
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
LaXa schreef op 03-11-2003 @ 18:27:
nog al iemand gehad da bij bloedonderzoek de levertesten nogal hoog ware
Hoge cholesterolwaarde de laatste keer, van 156 in 't begin van m'n kuur naar 210 op 't einde...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 06-11-2003, 23:11
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Hmm heb ik ook gehad. Kuur van 6 maanden. De eerste weken merkte ik er vrij weinig van, maar na een maand zijn de bijwerkingen echt goed te zien en te voelen.

Ik moest om de paar uur een nieuwe creme op mijn huid aanbrengen, anders werd het zo droog dat het zowat uitelkaar viel, plaatselijk dan. Had er ook nog psychische bijwerkingen van. Depressieve gevoel werd versterkt. Ik kon in de zomer ook niet langer dan een uur achter elkaar in de zon lopen/zitten, anders was ik al erg verbrand.

Geloof dat het bij jouw beter werkt dan bij mij... kewl
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Oud 07-11-2003, 01:31
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 07-11-2003 @ 00:11:
Hmm heb ik ook gehad. Kuur van 6 maanden. De eerste weken merkte ik er vrij weinig van, maar na een maand zijn de bijwerkingen echt goed te zien en te voelen.

Ik moest om de paar uur een nieuwe creme op mijn huid aanbrengen, anders werd het zo droog dat het zowat uitelkaar viel, plaatselijk dan. Had er ook nog psychische bijwerkingen van. Depressieve gevoel werd versterkt. Ik kon in de zomer ook niet langer dan een uur achter elkaar in de zon lopen/zitten, anders was ik al erg verbrand.

Geloof dat het bij jouw beter werkt dan bij mij... kewl
Ik kon in de zomer niet langer dan 10min in de zon lopen of ik zag al rood :­| Psychische bijwerkingen, ach, ik had af en toe rare buien maar die had ik voordien ook, dus tja... Soms was ik wel ineens erg kwaad :/
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 08-11-2003, 02:57
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 07-11-2003 @ 02:31:
Ik kon in de zomer niet langer dan 10min in de zon lopen of ik zag al rood :­| Psychische bijwerkingen, ach, ik had af en toe rare buien maar die had ik voordien ook, dus tja... Soms was ik wel ineens erg kwaad :/
De dunne huid vond ik nog het ergste eigenlijk. Elke dag die zooi op je gezicht doen, hielp dan weer niet. Viel de huid weer eens spontaan uit elkaar, zeer frustrerend. Gelukkig is de kuur nu al een paar maanden geleden, maar de positieve effecten zijn ook al helemaal verdwenen.

Bij dermatologie is het ook zo fijn druk, pas in januari weer een afspraak. Waarschijnlijk gaan ze daar zeggen dat ik de kuur nog maar een keer moet proberen...erg hoopvol allemaal
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Oud 09-11-2003, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 02-11-2003 @ 22:09:
't Zwanger raken daar heb ik geen problemen mee

Op gekke plaatsen niet, gewoon borsthaar enzo dat sterker groeit, maar dat kan ook gewoon de laatste fase van puberteit zijn die ik had

Ik was 't gewoon serieus beu, ik schaamde me er echt voor: was 7 jaar niet gaan zwemmen terwijl ik dat vroeger altijd deed, ik had vaak pijn als ik met m'n rug tegen 'n leuning ging zitten omdat er een grote puist verkeerd zat, van die dingen...
Vrienden heb ik ook genoeg, een vriendin nog nooit gehad (wel twee weken terug voor 't eerst gezoend, maar dat had niets met acné of geen te maken, eerder met zattigheid ). Ik ben gewoon vroeger erg gepest geweest met m'n haarkleur en daardoor had ik weinig zelfvertrouwen en die acné hielp er niet aan.

Nu is m'n zelfvertrouwen 't voorbije jaar wel wat gebeterd, maar dat heeft niet zozeer te maken met 't feit dat m'n acné verdwenen is, maar gewoon omdat ik daarvoor al gemerkt had dat ik makkelijk contact leg met mensen op universiteit, terwijl ik vroeger minder open was... Ben pas na 4-5 maanden unief begonnen met nemen, dus...
Nog bedankt voor al je antwoorden. En ook antwoorden van andere mensen.
Maar had je vooral acne op je rug? Of ook op je gezicht. Ik heb het vooral in mijn gezicht, amper op mijn rug.
En volgens mij is acnee niet eens echt afstotend voor een hoop mensen hoor. Ik heb ook wel eens gezoend, met acnee (en alcohol dan he ), en ik heb nu ook een super leuk vriendje, dus waar maak ik me nog druk om?!

Dus ik heb toch maar (weer) eens besloten niet die ''enge'' kuur te gaan doen.

Mensen die de kuur wel doen, sterkte ermee!
Oud 09-11-2003, 19:01
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 09-11-2003 @ 14:11:
Nog bedankt voor al je antwoorden. En ook antwoorden van andere mensen.
Maar had je vooral acne op je rug? Of ook op je gezicht. Ik heb het vooral in mijn gezicht, amper op mijn rug.
En volgens mij is acnee niet eens echt afstotend voor een hoop mensen hoor. Ik heb ook wel eens gezoend, met acnee (en alcohol dan he ), en ik heb nu ook een super leuk vriendje, dus waar maak ik me nog druk om?!

Dus ik heb toch maar (weer) eens besloten niet die ''enge'' kuur te gaan doen.

Mensen die de kuur wel doen, sterkte ermee!
Vroeger vooral in m'n gezicht, was echt wel erg, later vooral op m'n rug en borstkas en minder in m'n gezicht

Afstotend misschien niet, maar wel niet echt goed voor m'n toen op 'n héél erg laag staande zelfvertrouwen en dat straal je uiteindelijk uit...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 09-11-2003, 21:03
mistral
Avatar van mistral
mistral is offline
Even een vraag aan iedereen: Toen je met de pillen gestopt was, hoe lang duurde het toen voordat je huid weer een beetje normaal was?
Oud 10-11-2003, 13:54
Wilmy
Wilmy is offline
Ik zou de kuur inderdaad ook alleen doen als je het heel erg hebt of als je psychisch niet helemaal oke zit omdat je acne hebt! Het is echt troep, als je zwanger raakt krijg je gewoon misvormde kinderen. Moet je na gaan! Echt idioot gewoon! Margoed, ik gebruik het zelf ook, mocht het ook alleen maar gaan gebruiken als ik de pil er bij ging slikken zodat ik absoluut niet zwanger raak!

Heb eerst benzoylperioxidehydrogel gebruikt, hielp in het begin heel goed, maar na een tijdje was mijn huid er aan gewend ofzo, en was het uit met de pret. Daarna een antibioticakuur, wat totaal niet hielp. De diane-pil, wat absoluut niet hielp. De schoonheidsspecialiste, wat erg pijnlijk was, wel hielp, maar niet zo snel als ik wilde. Na een jaar er nog niet van af. En gebruik nu sinds 1.5 week roaccutane. Alleen last van kapotte lippen, achja, blijven smeren. En ook sinds vandaag last van droge ogen, das wel rot, margoed, daar heb ik het allemaal voor over.

Mijn schoonheidsspecialiste wil me trouwens niet meer behandelen omdat ik roaccutane ging gebruiken. Ze vond het troep, en onzin dat ik het wilde. Etc., etc., echt nogal gemeen. Vond dat ik er zelf te weinig aan deed met schoonmaken etc. yeh right, elke avond en morgen een half uur??!?! Niet genoeg??!!?!

Margoed, ze had ook nog een verhaal over Maurice de Hond die in die tijd dat hij roaccutane gebruikte 2 gehandicapte kinderen gekregen had, dat was op tv. Maar ik heb geen idee of dit bewezen is of het van dat spul kwam.
__________________
You're the most important person on earth!!
Oud 10-11-2003, 14:02
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Wilmy schreef op 10-11-2003 @ 14:54:
Ik zou de kuur inderdaad ook alleen doen als je het heel erg hebt of als je psychisch niet helemaal oke zit omdat je acne hebt! Het is echt troep, als je zwanger raakt krijg je gewoon misvormde kinderen. Moet je na gaan! Echt idioot gewoon! Margoed, ik gebruik het zelf ook, mocht het ook alleen maar gaan gebruiken als ik de pil er bij ging slikken zodat ik absoluut niet zwanger raak!

Heb eerst benzoylperioxidehydrogel gebruikt, hielp in het begin heel goed, maar na een tijdje was mijn huid er aan gewend ofzo, en was het uit met de pret. Daarna een antibioticakuur, wat totaal niet hielp. De diane-pil, wat absoluut niet hielp. De schoonheidsspecialiste, wat erg pijnlijk was, wel hielp, maar niet zo snel als ik wilde. Na een jaar er nog niet van af. En gebruik nu sinds 1.5 week roaccutane. Alleen last van kapotte lippen, achja, blijven smeren. En ook sinds vandaag last van droge ogen, das wel rot, margoed, daar heb ik het allemaal voor over.

Mijn schoonheidsspecialiste wil me trouwens niet meer behandelen omdat ik roaccutane ging gebruiken. Ze vond het troep, en onzin dat ik het wilde. Etc., etc., echt nogal gemeen. Vond dat ik er zelf te weinig aan deed met schoonmaken etc. yeh right, elke avond en morgen een half uur??!?! Niet genoeg??!!?!

Margoed, ze had ook nog een verhaal over Maurice de Hond die in die tijd dat hij roaccutane gebruikte 2 gehandicapte kinderen gekregen had, dat was op tv. Maar ik heb geen idee of dit bewezen is of het van dat spul kwam.
Lees de bijsluiter eens: als je deze kuur neemt, kan je best niets laten doen aan je huid qua scrubben en andere verzorgingsmiddeltjes dan normaal wassen
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 10-11-2003, 19:38
mistral
Avatar van mistral
mistral is offline
Citaat:
Wilmy schreef op 10-11-2003 @ 14:54:
Margoed, ze had ook nog een verhaal over Maurice de Hond die in die tijd dat hij roaccutane gebruikte 2 gehandicapte kinderen gekregen had, dat was op tv. Maar ik heb geen idee of dit bewezen is of het van dat spul kwam.

er staat in een boekje wat ik van de dermatoloog heb gehad, dat de pillen GEEN schade aan zaadcellen toebrengt!!
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #3
Lyne
40 03-04-2015 08:15
Lichaam & Gezondheid [Deel 2] Ervaringen met Roaccutane
johnbiezen
109 09-03-2009 15:01
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Apomes
500 02-07-2008 17:59
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Methuselah
2 19-01-2007 19:46
Lichaam & Gezondheid ervaring met deze geneesmiddelen?
Sorela
1 23-05-2005 01:31
Lichaam & Gezondheid Puisten komen 1,5 jaar na Roaccutane-kuur terug!!!
Verwijderd
2 05-11-2003 19:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.