Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2003, 17:14
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Ik heb vandaag maar eens een aquarium gekocht, 60 liter, inclusief pomp, filter, warmte-element en verlichting.

Volgens de man in de winkel kunnen morgenmiddag de vissen er al in, en dat zal dus ook gaan gebeuren.

Maar wat voor vissen zal ik nemen? Wat staat het leukste?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2003, 18:22
Lovely007
Lovely007 is offline
Als je guppy's neemt, kun je er zeker van zijn dat je vrij snel ook 'jonkies' hebt.

Persoonlijk vind ik neon tetra's erg mooi, naam zegt het al, kleine vissen met een neon streep.

(Ik heb het hier trouwens over warmwatervissen)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 19:43
marlon
marlon is offline
Welke temperatuur heeft de bak
wat ligt er op de bodem
hoeveel en wat voor planten zitten erin
Wat is de pH waarde
en wat wil je...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 19:56
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
mwhahaha..slechte zaak daar..
je moet dus beginnen met het aquarium en daar een voedingsbodem inleggen, minstens 1 week wachten, dan de plantjes erin, weer 2 weken wachten..als het aquarium er normaal uitziet (= geen overdadige algengroei e.d.) kun je er eerst een paar guppen indoen. weer minstens 2 weken wachten, als ze dan blijven leven kun je er andere vissen in gaan doen.
let wel op dat je bijvoorbeeld geen maanvissen en kempvissen in 1 bak doet. zoek anders een goede site op. Veel vissen kunnen namelijk niet samenleven, terwijl anderen juist alleen hun eigen soortgenoten doodvechten.

[edit] neontetra's staan ook altijd leuk, maar ik zou beginnen met een paar guppen. een oneven aantal is het mooiste, ik weet ook niet precies waarom [/edit]
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 22:49
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
marlon schreef op 18-08-2003 @ 20:43:
Welke temperatuur heeft de bak
wat ligt er op de bodem
hoeveel en wat voor planten zitten erin
Wat is de pH waarde
en wat wil je...
Temperatuur: 24-26 graden
Bodem: 1e laag: fijn grind; 2e laag: voedingsbodem; 3e laag: fijn grind
Beplanting: Nu nog maar 8, morgen neem ik er nog wat bij mee.
pH waarde: onbekend, zal op 7 worden gehouden
Wat ik wil: Vissen die in een school zwemmen, en mooi gekleurde vissen

EN ik heb trouwens blauw licht
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 08:07
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
begin met guppy's. En dan zou ik zeggen black molly's. Die leven goed samen met guppy's en zijn mooie beessies
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 17:02
marlon
marlon is offline
En wat corydoras voor op de bodem
Wat kleine algenetertjes
etc.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 22:26
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
tips: boeken lezen en boeken lezen en niet zomaar beginnen enz

dan krijg je het zelfde als ik mooi aquarium het helemaal verkeerd doen en een paar honderd euro aan vissen armer en dan geen zin meer hebben omdat het niet lukt
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 23:44
SatanSlut
Avatar van SatanSlut
SatanSlut is offline
pyranhas en dan gewoon een styel normaale vissen erbij en af en toe een cavia
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 19:55
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Ten eerste, nooit de vissen zo vroeg er in doen. Je moet eerst er voor zorgen dat je een stabiele omgeving hebt, dwz. alles inrichten, water en planten er in doen. Dan moet je wachten tot de planten het goed doen, en dat is ongeveer 1 week MINIMAAL zoals iemand boven al geschreven heeft. MINIMAAL, liever meer dus.

Maar wat voor vissen je er in moet doen hangt er van af, wat voor een soort aquarium je hebt (ligt aan de planten, bodem en stijl van het aquarium), je kunt geen visjes die normaal in snelle waters leven in een aquarium met brakische planten zetten. Het gaat dus niet alleen om de vissen, maar ook de omgeving die jij bouwt. Ook kun je beter geen gemengde aquarium opstellen, want dan kun je wel vissen kiezen die jij wilt, maar geen soort zal de optimale omgeving ontmoeten.

Kortom : koop een goed boek en lees het eerst door, voor je aan een aquarium begint, of praat met iemand die al ervaringen op dat gebied heeft. Het is niet zo dat je het aquarium ff met water volspuit en vrolijk visjes gaat halen, en de volgende dag een enorm leuke aquarium hebt. Vissen zijn heel kwetsbaar en hebben veel zorg nodig, al lijkt het misschien op het eerste gezicht niet zo (tenminste, wil je een beetje een fatsoenlijke aquarim hebben).
__________________
Bloedserieus

Laatst gewijzigd op 20-08-2003 om 19:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.