Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2004, 10:36
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Rode Duivels populair bij niet-Belgen

13/2/2004 19:32

De Belgische nationale ploeg mag zich dan niet hebben geplaatst voor het EK, miskende buitenlanders zien België als een populair toevluchtsoord.
Begin deze week liet Davide Moscardelli zich in de Gazzetto dello Sport ontvallen een interlandcarrière als Rode Duivel niet uit de weg te gaan. Niet dat de spits van Triestina en topscorer van de Serie B bekend is met het Belgische voetbal. 'Ik ken Enzo Scifo en dan houdt het op.' Ook met zijn geboorteland heeft de 24-jarige spits niet veel. 'Ik ben honderd procent Italiaan en voel me ook zo. Maar voor de Rode Duivels wil ik wel Belg worden.'

Na de topscorer van de Serie B heeft ook een Premiership-middenvelder zijn interesse voor de Belgische nationale ploeg kenbaar gemaakt. 'Tot dit jaar had ik me gericht op Frankrijk en dat is altijd zo geweest. Het is nog steeds mijn droom, maar ik ben nog nooit geselecteerd. Ik ben in België geboren, dus misschien kan ik voor dat land uitkomen', zei Steed Malbranque in London Evening Standard.

Het uitblijven van een uitnodiging uit Frankrijk frustreert Malbranque (24), die in alle Franse vertegenwoordigende elftallen heeft gespeeld. De middenvelder van Fulham denkt te weten waarom de Franse bondscoach Claude Santini hem over het hoofd ziet. 'Bij Lyon speelde ik niet veel onder Santini en dat is de enige reden die nog overbleef als verklaring.'

Bron: Vi.nl

-Cudicini werd misschien een Engelsman.
-Ailton word misschien een Duitser

Deze nationalieit wisselingen zijn puur om international te kunnen worden.
Wat vinden jullie hier nou van?
Tot hoever moet dit getolereerd worden, en wat moeten de voorwaarden zijn?
En zou je zelf van nationaliteit willen wisselen als je een erkend voetballer bent, maar net iets mist om international te zijn van je eigen land?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2004, 10:41
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Als spelers in het land geboren zijn maar geen paspoort hebben en dat wel willen vind ik dat het kan.
Maar zoals Ailton enzo gaat mij te ver, straks speelt Duitsland met 11 Brazilianen in het veld dat lijkt me niet echt de bedoeling eigenlijk.
Maar inprincipe snap ik die spelers wel maar vind het een beetje triest eigenlijk, zo wordt België dus gebruikt om eind toernooien te spelen door dat soort spelers..beetje jammer dat het dan zo moet eigenlijk.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 11:01
Verwijderd
Ik begrijp het op zich wel dat spelers dat willen, maar ik vind het een beetje doorgeschoten. Alleen om in een nationaal elftal te kunnen spelen een andere nationaliteit aannemen. Het is toch ronduit vreemd dat een Duits elftal uit Brazilianen kan gaan bestaan?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 11:16
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Ik vind het onzin

En gaat Belgie een serie B speler in de spits zetten ze hebben toch wel iets beters
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 11:50
houn
Avatar van houn
houn is offline
het slaat natuurlijk nergens op, het is dan ook aan de bondscoaches/hoge meneran van de nationale voetbalbond om deze spelers dan niet te selecteren.!
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 11:58
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Kan de fifa hier geen regeltje voor bedenken ofzo?
Wettelijk lijkt me er eigenlijk verder vrij weinig aan de hand, dus zal een voetbal organisatie zelf wat moeten doen om het tegen te houden voordat een land een 'b'land wordt van een grootvoetbal land.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 12:34
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
we hebben het hier natuurlijk over een uitwas van het kapitalisme die aan waanzin grenst. pure commercie en uitmelkerij van nationalistische gevoelens. dat die voetballers zich zo laten gebruiken door mac donalds en coca cola vind ik onbegrijpelijk.



ik vind het eigenlijk wel grappig
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 16:32
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Wamberto wilde eerst ook voor belgie uitkomen
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 17:06
Verwijderd
ik vind het jammer, maar als je kijkt naar het schaatsen, daar wordt ook nooit iets negatiefs over gezegd. Vind ik niet erg ook, want Marnix ten Kortenaar is
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 18:18
Co
Avatar van Co
Co is offline
Ik vind het net zo belachelijk om een bondscoach uit een ander land te hebben
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 20:19
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Als ze beter zijn en ze hebben sowieso de Belgische nationaliteit, I don't give a fuck.

Beiden zijn in België geboren, dus tja... En iemand als Wamberto die in België z'n carrière begon en hier jarenlang speelde...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 10:55
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 14-02-2004 @ 21:19:
Als ze beter zijn en ze hebben sowieso de Belgische nationaliteit, I don't give a fuck.

Beiden zijn in België geboren, dus tja... En iemand als Wamberto die in België z'n carrière begon en hier jarenlang speelde...
Jij ziet je land wel op die manier Europees kampioen worden? (om ff een voorbeeld te noemen)
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 19:09
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Qatar wil Ailton voor nationale ploeg

24/2/2004 18:46

Qatar heeft de Braziliaan Goncalves Ailton, topscorer van de Bundesliga, gevraagd om zich te laten naturaliseren. De voetbalbond van Qatar wil de doelgerichtheid van Ailton gebruiken in de aanloop naar het WK van 2006 in West-Duitsland.
'Het klopt inderdaad', besvestigde de topschutter van Werder Bremen. 'Ik heb het aanbod van Qatar nu in beraad.' Ailton zou zonder problemen voor Qatar kunnen uitkomen, omdat hij nog nooit werd geselecteerd voor vertegenwoordigende elftallen van Brazilië.

Volgens de boulevardkrant Bild Zeitung zou Ailton één miljoen euro kunnen toucheren indien hij zich zou laten naturaliseren. Daar bovenop zou hij als international van Qatar nog eens 400.000 euro per jaar kunnen verdienen.

Goncalves Ailton liet onlangs nog weten graag voor de nationale ploeg van Duitsland te willen uitkomen. Teamchef Rudi Völler liet hem daarop weten dat hij geen pogingen hoefde te ondernemen. De Mannschaft zat volgens Völler niet op Ailton te wachten.

Bron: vi.nl

Ik kan er eigenlijk best om lachen...
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 21:23
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 15-02-2004 @ 11:55:
Jij ziet je land wel op die manier Europees kampioen worden? (om ff een voorbeeld te noemen)
Dat zie ik niet meteen gebeuren, maar zolang niet héél 't elftal maar slechts 'n speler of 2-3 zo in de kern van 18 geraken, who cares?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 21:33
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
ik vind dat het kan mits de speler ook echt familiebanden heeft met het land. Dat wil zeggen: er geboren is, of 1 van de ouders die nationaliteit heeft
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 21:46
graag gedaan
Avatar van graag gedaan
graag gedaan is offline
Henk Vos is geliefd bij ieder land.




En wie we nog hebben Ronaldo Romario. Die hebben jarenlang in Nederland gespeeld.

Maarja eigen volk eerst.
__________________
Monica hoe lang ga JIJ die sig nog houden?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 12:02
Emilio
Avatar van Emilio
Emilio is offline
Citaat:
Engeland hoopt op Edu van Arsenal
LONDON - Engeland heeft misschien een oplossing gevonden voor de plek links op het middenveld. Edu heeft wel oren naar een Engels paspoort.
Edu brak dit seizoen definitief door bij Arsenal en speelde al enkele prima wedstrijden. De middenvelder kwam nog nooit uit voor de Braziliaanse ploeg en speelt al enkele jaren in Engeland. Volgens de Sunday Express heeft Edu wel zin in de overstap en wordt binnen enkele weken meer duidelijk.
__________________
Bestuur FCG Rot op!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Beschouwing democratie
Little Sister
8 29-10-2006 20:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap " De nachtmerrie van een links Kabinet "
Sanctus
296 06-04-2006 10:24
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Procentuele verandering nomimaal nationale inkomen
wj6
2 25-11-2005 10:58
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Procentuele verandering nomimaal nationale inkomen
wj6
0 25-11-2005 00:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreur teistert scholier
koelieboelie
191 27-06-2005 01:59
Algemene schoolzaken Oproep tot algehele scholieren/studenten-staking!
Rabbi Daniel
6 09-12-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.