Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2004, 15:52
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
oke, iemand die ik ken (vaag familielid ) wil twee konijntjes. Ik heb gezegd dat ze op een soort beurs hele leuke hebben maar ondertussen heb ik ook gezien dat er in het dierenasiels in utrecht een heleboel konijntjes zitten (ook écht lieve) alleen ze wil per-sé geen asiel-konijn want in een asiel heb je minder keus.
Dus nu de vraag: welk argument kan ik gebruiken om iemand te overtuigen dat asiel-konijnen ook leuk zijn en dat je zo'n beestje een goed leven moet gunnen? (en ze komt hier ook wel eens dus ze weet heeel goed over wie ik het heb! )
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2004, 18:23
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
anders worden ze dood gemaakt
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 18:25
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
(schrik)

'k heb nu foto's van alle asielkonijnen op het bureaublad gezet
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 04-05-2004 @ 19:23 :
anders worden ze dood gemaakt
Ik weet niet hoe het met konijnen zit, maar bij honden en katten is dat tegenwoordig eigenlijk vrijwel niet meer het geval...hier in Rotterdam en omgeving iig niet. De asiels hier hebben één of ander iets getekend, dat ze geen gezonde dieren in laten slapen. Lijkt me dat ze zich daar ook aan houden.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 19:31
Verwijderd
Gaat het om de kwaliteit of om de kwantiteit?

't lijkt me dat ze voordat ze naar die beurs gaan iig even langs een asiel zouden kunnen gaan. Wie weet komen ze het 'konijn van hun dromen' tegen.

Ik heb twee katten uit het asiel, ik snap dat dat in hun ogen misschien anders is, maar ik heb ze ook gehaald in een periode dat er weinig kittens in het asiel zaten en toch heb ik twee geweldige katten.

Bijkomend voordeel is btw ook dat asieldieren door een dierenarts onderzocht zijn en je dus zeker weet dat je geen ziek dier mee krijgt.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 20:37
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
hmm, tsjah, jammergenoeg heb ik gelezen bij veel van die konijnen dat ze vlooien hebben enzo. Maar volgensmij gaan ze niet eerder met de nieuwe eigenaar mee voordat de vlooien weg zijn.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 20:49
Verwijderd
Citaat:
duifeltje schreef op 04-05-2004 @ 21:37 :
Maar volgensmij gaan ze niet eerder met de nieuwe eigenaar mee voordat de vlooien weg zijn.
Dat denk ik ook niet.

Ons tweede katje stond stijf van de antivlooienspullen, ze plakte aan alle kanten, d'r haren stonden recht overeind, enz. Maar ze had geen vlooien.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 20:49
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-05-2004 @ 19:23 :
anders worden ze dood gemaakt
Ik weet niet waar je die "wijsheid"vandaan haalt, maar bij bunnybin en andere konijnen opvangen is dat echt niet zo!
Konijnen uit de opvang (en helaas is daar dus wel gigantisch veel keus) hebben als voordeel dat ze al gekoppeld zijn, rammen zijn gecastreerd, en je geeft diertjes een goede tweede, derde of weet ik veel hoeveelste kans
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 18:04
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Belle schreef op 16-05-2004 @ 20:49 :
Ik weet niet waar je die "wijsheid"vandaan haalt, maar bij bunnybin en andere konijnen opvangen is dat echt niet zo!
Konijnen uit de opvang (en helaas is daar dus wel gigantisch veel keus) hebben als voordeel dat ze al gekoppeld zijn, rammen zijn gecastreerd, en je geeft diertjes een goede tweede, derde of weet ik veel hoeveelste kans
ik ben onmetelijk wijs

Neu ik heb geen idee wat er allemaal gebeurd, maar ik kan me voorstellen als je met 50 asiel konijnen zit dat je er toch op een manier vanaf moet, zo gezegd. Niet voor alle konijnen (honden, katten, cavia's, en weet ik allemaal wat niet meer) kan een nieuw baasje gevonden worden en ik denk dat je asiel houder niet alle diertjes die geen huis vinden zelf maar houdt.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 19:25
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Je kan gewoon eens met haar een kijkje gaan nemen, ze zal wrs wel verkocht zijn als ze daar een konijntje ziet?
Je kan al de vorige argumenten er nog eens bijgebruiken ook (zijn er trouwes geen mensen in de buurt die een konijntje willen weggeven? Bij ons is het blijkbaar kweek-tijd en overal staan er bordjes met "gratis konijntjes" op )
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 20:22
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
Qimm schreef op 24-05-2004 @ 19:04 :
ik ben onmetelijk wijs

Neu ik heb geen idee wat er allemaal gebeurd, maar ik kan me voorstellen als je met 50 asiel konijnen zit dat je er toch op een manier vanaf moet, zo gezegd. Niet voor alle konijnen (honden, katten, cavia's, en weet ik allemaal wat niet meer) kan een nieuw baasje gevonden worden en ik denk dat je asiel houder niet alle diertjes die geen huis vinden zelf maar houdt.
oh.. dan heb ik toch een probleem, ik heb zelf een "asiel" voor ratten, en ja wij houden alle ratten hier die geen huisje kunnen vinden, in laten slapen komt bij ons niet aan de orde, en bij de goede opvangen ook niet
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:24
Verwijderd
Ook als het níét waar is dat ze anders dood gaan, kun je dat als argument gebruiken, dan lieg je wel ja, maar ach, weten zij veel

Maar 'je kunt eerst naar het asiel gaan en als het daar niet lukt naar die beurs' vind ik een goed argument.

Waaron wil ze eigenlijk uit veel konijnen kiezen? Goed behandelde konijnen zijn vrijwel altijd lief.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 14:18
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Belle schreef op 24-05-2004 @ 20:22 :
oh.. dan heb ik toch een probleem, ik heb zelf een "asiel" voor ratten, en ja wij houden alle ratten hier die geen huisje kunnen vinden, in laten slapen komt bij ons niet aan de orde, en bij de goede opvangen ook niet
ik val jou niet aan hoor
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 18:14
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
Qimm schreef op 27-05-2004 @ 15:18 :
ik val jou niet aan hoor
weet ik, maar ik vind het vervelend dat mensen nog steeds denken dat er dieren in asiels afgemaakt worden, dat is notabene verboden
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:14
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
lastig dat dat verboden is Ja niet dat ik wat tegen dieren heb (in tegendeel) maar je kan ze niet allemaal redden...toch?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 08:19
Janneke-ratjes
Avatar van Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
"dan hffest ze minder keus" maar zoals eerder gezegd, moet je veel keus hebben dan? Misschien zit er op die beurs geen één leuk nijntje, en zitten er in t asiel net die 2 nijntjes die ze graag willen. Bovendien zijn diertjes op een beurs, of in t asiel, altijd anders dan dat ze thuis zijn he
__________________
http://www.jannekespage.tk http://www.ratsels.tk http://www.gladdiegangsters.tk
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 16:57
ofniet
ofniet is offline
minder keus.. zucht
__________________
ja sukkel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Konijn
RienoBieno
14 03-08-2012 20:32
De Kantine Ik heb het nummer van egon's nul-saais grappenlijn! #1020
Trimm Trabb
500 24-06-2010 17:06
Flora & Fauna Algemeen namen topic #2
AlopiA
54 01-11-2009 15:08
Flora & Fauna Keuze huisdier
Verwijderd
49 12-06-2006 19:52
Verhalen & Gedichten asiel
tvg
2 24-10-2005 18:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.