Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2004, 08:33
Delifrena
Avatar van Delifrena
Delifrena is offline
Ik voel me te groot voor deze wereld. Het komt maar zelden voor dat ik een leuk kledingstuk vind dat me past. Niet omdat ik meer dan honderd kilo weeg. ik ben 1.85 en weeg 93 kilo. Goed is nog steeds wel zwaar maar niet veeeeeel te zwaar en toch lukt het me niet om normale kleren te vinden. Ik heb laatst kleding via i-net besteld bij een site, omdat ik nogal van gothic kleding hou, er stond xl ik dacht een rok moet ik in die maat zeker passen. Op het moment dat ik het thuis had bleek dat het veeeel te klein was. Ik heb daarom negatieve feedback gegeven het wasimmers geen xl wat ze me verkocht hadden. Daarop kreeg ik te horen dat de maten daar juist altijd te groot vallen. Nu vraag ik me af ben ik dan gewoon veel te groot? Ik word er iedere keer erg verdrietig van. Kan er nachten om janken en niets dat helpt om dunner te worden. Ik kan dagen lang water drinken bij wijs van spreken en ik val geen grammetje af. Ik zou zo graag willen dat stevige meiden in de mode wereld wat meer geaccepteerd zouden worden. Het voelt allemaal niet eerlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2004, 09:58
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Delifrena schreef op 24-07-2004 @ 09:33 :
Ik word er iedere keer erg verdrietig van. Kan er nachten om janken en niets dat helpt om dunner te worden. Ik kan dagen lang water drinken bij wijs van spreken en ik val geen grammetje af.
Heb je al eens gedacht over een diëtiste oid? Die kan je nl wel
helpen op een gezonde wijze af te vallen, lijkt me..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 10:14
La moustique
Avatar van La moustique
La moustique is offline
ksnap wat je bedoelt
ik ben namelijk ook 1m85
(kweeg 89, de dokter zegt dat het net niet teveel is, maar dat ik toch moet opletten enzo)
het is inderdaad soms frustrerend, als je bijvoorbeeld een broek wilt kopen ofzo, dan is ze te kort, of anders wel te smal..
Ik heb niet echt een oplossing ofzo, maar ik ben blij dat er toch nog mensen in mijn situatie zijn
eigenlijk zit ik er niet zo mee hoor, ik trek mij er weinig van aan, tot grote ergernis van mijn moeder soms
maar ik bedoel maar, je hebt nog altijd je vrienden enzo, die je aanvaarden zoals je bent, en je zal zeker toch nog kleren vinden die je passen, tis misschien wel ietsje langer zoeken maar toch
Zit er maar niet te erg mee in, gewoon een beetje opletten dat je niet verdikt, daarom moet je nog niet perse vermageren ofzo
__________________
Lookalikes are never the same
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 12:05
Gezeligemeid
Avatar van Gezeligemeid
Gezeligemeid is offline
Zelf ben ik ook 1m85 en ik grooi nog een klein beetje maar ik bestel altijd mijn kleren uit otto of wehkamp bij mij passen die kleren altijd soms zijn ze nog ietjes te groot duz Maar zelf weeg ik veel meer dan jullie duz
__________________
open je ogen en kijk wat je ziet want ik geloof mijn ogen niet
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 14:12
Verwijderd
Veel winkels beginnen steeds meer grote maten kleding te verkopen, volgens mij...mijn moeder had altijd ongeveer hetzelfde qua kleding, maar zij kan de laatste tijd steeds redelijk slagen (al moet ze soms broekspijpen verlengen).

Qua afvallen zal dagenlang alleen maar water drinken ook niet echt helpen, denk ik. Dan kun je idd beter een keer naar een dietiste (als je dat nog niet gedaan hebt), als je af wilt vallen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 17:18
Verwijderd
Ja, ik heb dat probleem ook, ik ben 1,86 en weeg dan wel iets minder, maar heb wel schoenmaat 43 terwijl damesmaten altijd tot 42 gaan. Ik koop dus altijd schoenen in zo'n hele dure winkel die grote maten heeft, en ik ben al beperkt in keus omdat ik een voetafwijking heb.

Broeken zijn mij meestal ook te kort, maar als ik bijv. een gekleurde ribbroek koop, is maat 36/36 voor mij precies lang genoeg, maarja groter zijn ze er ook niet.

Misschien kun je een keer iemand zoeken die kleding voor je kan maken, dan kun je zelf helemaal aangeven wat je wilt en dan past het ook nog, misschien ken je niemand die dat zou kunnen maar je hebt ook wel eens van die 'aparte' winkeltjes die dat doen (bijv. aan de nieuweweg in Groningen, dat is de enige die ik weet).

Ik vraag me ook af waarom leuke kleding altijd heel kleine maatjes hebben, alsof het jou of mij niet leuk zou staan...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 17:21
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 24-07-2004 @ 18:18 :

Ik vraag me ook af waarom leuke kleding altijd heel kleine maatjes hebben, alsof het jou of mij niet leuk zou staan...
Waarschijnlijk omdat het niet rendabel (noem je dat zo?) is om het in grote maten te maken oid. Natuurlijk is dat stom, maar 'economisch' gezien opzich ook wel weer logisch. Ook mensen met 'hele kleine maatjes' kunnen niet altijd alles in de goede maat krijgen ('verkeerde' verhoudingen, te veel voorkomende maat waardoor iets altijd uitverkocht is, enz.). (En ik snap dat dat andes is ed, maar toch, perfect is niks.)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 19:04
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Anders maak je toch zelf je kleding? Dat is echt enorm tof en het past ook nog eens bij een gothic stijl. Dan weet je zeker dat whet past en bovendien heb je dan kleding die niemand anders heeft!

Verder over je gewicht - ben je gezond? Als je gezond bent (een goede conditie, weinig ziek, fit) is er weinig aan de hand. Ja, je kunt gaan sporten, maar sport niet in de eerste plaats om af te vallen. Sport voor de lol, dan val je vanzelf af en het is veel beter voor je vanwege minder stress.

__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 08:04
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 24-07-2004 @ 20:04 :
Anders maak je toch zelf je kleding? Dat is echt enorm tof en het past ook nog eens bij een gothic stijl. Dan weet je zeker dat whet past en bovendien heb je dan kleding die niemand anders heeft!
Bij Black Widow in Rotterdam maken ze kleding op maat.
(Is natuurlijk wel (nog) duurder, maar goed, ze doen het wel. )
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 12:06
Delifrena
Avatar van Delifrena
Delifrena is offline
Toffe reacties zeg. Ik ben echt blij te horen dat meer mensen met dit soort dingen zitten.
Ik ga dinsdag a.s naar een de dokter voor een afspraak bij een dietiste , mijn moeder zat al te roepen dat ze wel zou zorgen dat ik een afspraak zou krijgen, maar dat doet ze ook al een half jaar dus nu ga ik lekker zelf. Heb er ook eindelijk tijd voor.
Kleding zelf maken doe ik trouwens ook wel, maar ik heb lang niet altijd evenveel tijd als ik zou willen. Tja werken en school zijn nou eenmaal tijdrovend. Verder heb ik een jurk laten maken bij Somnia een merk dat op het waterloopplein bij gothic astrid gemaakt wordt en binnekort ook bij netjes te koop is.
Wat ik trouwens heel leuk vind is dat de eigenares van de netjes ook zo ontzettend boos werd op merken als sinister die alleen maar te kleine maten verkoopt maar zeggen dathet niet zo is. Ze koopt nu ook geen kleding meer vand at merk in omdat het niet verkoopt. Ook was zij om Dynamo geweest en ze concludeerde net als ik zelf dat de meeste alternatieve gothic girls echt niet voor de meerderheid maatje S heeft, het is eerder andersom. Gelukkig is er wel markt voor een maatje meer.
Ik zat gister echt behoorlijk in een dipje, dat heb je soms je kunt niet altijd even vrolijk door het leven gaan als je jezelf niet helemaal mooi vind. Mijn vriend en andere vriendinnen en vrienden vinden mij goed zoals ik ben, maar ik zelf heb het er nog wel eens moeilijk mee. Nou dinsdag naar de dokter en dan ga ik er voor. Serieus de hele dag water drinken is ook helemaal niets voor mij, ik hou veel te veel van lekker eten
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 12:44
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik snap je probleem helemaal, ik ben 16, 1.89 en mijn egwicht zit rond de 85 kg. Broeken zijn altijd te kort, en meestal ook te smal. Ik heb daarvoor wel een oplossing gevonden. Mijn moeder maakt mijn broeken zelf. En ze zijn hartstikke mooi.
Qua truien en shirts heb ik ook nog wel eens het probleem dat ze te kort zijn, maar dat is op te lossen met een beetje zoeken.
Schoenen kopen is wel het grootste probleem, ik heb maat 45 en dat is echt onmogelijk als ej een meisje bent... ik leef dus op gympies

veel succes ermee
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 13:11
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Delifrena schreef op 25-07-2004 @ 13:06 :
Ook was zij om Dynamo geweest en ze concludeerde net als ik zelf dat de meeste alternatieve gothic girls echt niet voor de meerderheid maatje S heeft, het is eerder andersom.
Hmm verband?

Verder: Je eetpatroon aanpassenis lastig, erg lastig, maar het is te doen.

Trouwens, je topictitel deed me denken aan een narcistisch iemand die zich te goed ('groot') voelde voor deze wereld
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 20:18
Delifrena
Avatar van Delifrena
Delifrena is offline
Ja die mensen zijn er natuurlijk ook nog. Gelukkig heb ik daar geen last van.
Schoenen dat is altijd lastig ik heb maat 42/43 en ook dat is eenigzins een probleem. Ik hou gelukkig niet van hakken en dat soort grappen omdat ik dat nog langer ben en dat wil ik niet. Dr Martens en gympies doen het bij mij goed. Dus dat scheelt weer.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 23:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wat betreft praktische dingen:
- Een diëtiste is een heel goed plan. Goed dat je die stap zet, want afvallen heeft geen zin als het niet verantwoord gaat.
- Zoek eens op internet naar mensen met een maatje meer. Er zullen vast veel fora daarover zijn waar men tips kan geven over winkels die grotere maten verkopen.
- Vergeet niet dat iemand met maatje 38 (ik noem maar wat) ook vaak zat moeite kan hebben met kleding kopen (denk aan lengte, taille - heup - been verhouding enz.) Nou staat dat natuurlijk totaal niet in verhouding, want voor grotere maten is dat veel en veel lastiger, maar houd je ook geen ideaalbeeld voor waarbij je elk kledingstuk past, want zo zal het nou eenmaal nooit zijn; bij niemand.

Verder denk ik dat het geen kwaad kan om eens met een psychologe te gaan praten om jezelf te leren accepteren. Als jij je niet in deze wereld voelt passen dan is dat niet best, want je moet ook gewoon met jouw gewicht je fijn kunnen voelen. Het is veel belangrijker dat je jezelf accepteert dan dat je afvalt (want dat laatste hoeft niet eens persé. Dat is puur een uiterlijke kwestie voor als je dat zelf mooier vindt).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 14:46
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-07-2004 @ 00:29 :
- Vergeet niet dat iemand met maatje 38 (ik noem maar wat) ook vaak zat moeite kan hebben met kleding kopen (denk aan lengte, taille - heup - been verhouding enz.) Nou staat dat natuurlijk totaal niet in verhouding, want voor grotere maten is dat veel en veel lastiger, maar houd je ook geen ideaalbeeld voor waarbij je elk kledingstuk past, want zo zal het nou eenmaal nooit zijn; bij niemand.
idd
er zijn al genoeg goede reacties, niets toe te voegen
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 18:37
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Een goede vriendin van mij is ook erg lang, qua shirts kan ze nog wel slagen met kleding maar met broeken vaak niet, nou gaat ze soms naar winkels waar ze meer echte lange broeken hebben (ik bedoel hiermee dat lange mensen zoals zij en jij die ook passen en ook gewoon om de heupen goed zitten) ermz, ik zal haar eens vragen welke winkel dat is (ze heeft best leuke broeken hoor! ) en dan laat ik je het hier wel weten Ze is nu nog op vakantie maar ze komt zondag terug en ik spreek dr maandag dus ik zal het dr eens vragen. Nu is het zomer dus kan je in principe ook rokken kopen als je dat leuk vind, dat lijkt me makkelijker dan broeken zoeken!

liefs, mij
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 23:43
Squidward
Avatar van Squidward
Squidward is offline
dat is helemaal niet leuk, je hebt wel winkels waar ze grote maten verkopen volgens mij, heb ze in duitsland wel gezien, maar kweetnie of je ze hier ook hebt
__________________
Les écoliers.com est sympathique, mais certains de vous sont les perdants!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 23:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Squidward schreef op 31-07-2004 @ 00:43 :
dat is helemaal niet leuk, je hebt wel winkels waar ze grote maten verkopen volgens mij, heb ze in duitsland wel gezien, maar kweetnie of je ze hier ook hebt
Oh zeker wel.
http://grotematen.pagina.nl/ is misschien een handige pagina?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-07-2004, 23:59
Verwijderd
Nou, als je het een probleem vindt ga je aan de lijn.

Ben je weliswaar nog steeds lang, maar het moet in ieder geval minder moeilijk zijn kleding te vinden. Mijn moeder is 1m85 en die lukt het ook aardig.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 15:59
x_knorretje_x
Avatar van x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
hoi,

ik ben die vriedin maareh...ik koop vaak broeken bij capsones en verder gewoon broeken als ze met 2 maten zijn aangegeven. Das wel handig, want als je een keer weet welke maat je hebt dan is het daarna heel makkelijk te kopen in andere winkels ook enz. Het schijnt dat broeken van het merk mexx ook heel lang zijn, maar nadeel is dat die erg duur zijn. Maar dan heb je wel meer keuze in broeken en neit alleen spijkerbroeken...

liefs mij
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 16:17
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Delifrena schreef op 25-07-2004 @ 13:06 :
ik hou veel te veel van lekker eten [/B]
Dat verklaard je overgewicht...

Succes bij de dokter. (Had je eigenlijk niet veel eerder al naar de dokter kunnen gaan? Ik neem aan dat je al wat langer dan vandaag last hebt van je "grootte"?)
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 16:27
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 08-08-2004 @ 17:17 :
Dat verklaard je overgewicht...

Succes bij de dokter. (Had je eigenlijk niet veel eerder al naar de dokter kunnen gaan? Ik neem aan dat je al wat langer dan vandaag last hebt van je "grootte"?)
Niet om vervelend te doen, maar dat komt nogal bot over.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 16:31
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 08-08-2004 @ 17:27 :
Niet om vervelend te doen, maar dat komt nogal bot over.
Jij vindt alles wat ik zeg, bot overkomen, dus je reactie had ik al verwacht.
Ik bedoelde het normaal en niet bot. Bot noem ik bijvoorbeeld dit:

"hey potvis, alweer aangespoeld?"

Maar goed. Zal ik hem anders veranderen in:

"Ach lieverd, wat vervelend voor je allemaal. Nee, alleen maar water drinken is ook niet goed hoor. Je moet wel elke dag je nodige vitamines binnen krijgen. Waarom probeer je niet een dieet?"


Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 16:42
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 08-08-2004 @ 17:31 :
Jij vindt alles wat ik zeg, bot overkomen, dus je reactie had ik al verwacht.
Ik bedoelde het normaal en niet bot. Bot noem ik bijvoorbeeld dit:

"hey potvis, alweer aangespoeld?"

Maar goed. Zal ik hem anders veranderen in:

"Ach lieverd, wat vervelend voor je allemaal. Nee, alleen maar water drinken is ook niet goed hoor. Je moet wel elke dag je nodige vitamines binnen krijgen. Waarom probeer je niet een dieet?"


Ga jij maar eens naar de dokter dan, misschien kan die jou doorsturen

@ TS: Zorg ook dat je voldoende beweging krijgt. Met alleen water drinken kom je ook niet ver. Je moet toch genoeg gezond eten.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 16:42
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 08-08-2004 @ 17:31 :
Jij vindt alles wat ik zeg, bot overkomen, dus je reactie had ik al verwacht.
Ik bedoelde het normaal en niet bot.
.. je weet best dat je bot overkomt en dat je 't erom doet; je bent al eerder gewaarschuwd en zelfs gebanned geweest erom ..

http://forum.scholieren.com/showthre...3#post12633183

was trouwens ook best triest van je. Je doet 't er echt om wat dat betreft.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2004, 16:48
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 08-08-2004 @ 17:31 :
Jij vindt alles wat ik zeg, bot overkomen, dus je reactie had ik al verwacht.
Ik bedoelde het normaal en niet bot. Bot noem ik bijvoorbeeld dit:

"hey potvis, alweer aangespoeld?"

Maar goed. Zal ik hem anders veranderen in:

"Ach lieverd, wat vervelend voor je allemaal. Nee, alleen maar water drinken is ook niet goed hoor. Je moet wel elke dag je nodige vitamines binnen krijgen. Waarom probeer je niet een dieet?"


Ik raad je bij deze aan je gedrag eens danig aan te passen. Je bent bot en dat weet je zelf ook, doe dat dus niet. En als je niet normaal kunt reageren blijf je maar even weg.

Overigens, ik vind niet alles wat jij zegt bot overkomen, maar dit toevallig wel. Het is misschien ook verstandig je vooroordelen over iedereen met de titel 'forumbaas' eens te laten vallen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 16:49
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
En nou weer ontopic.

Verdere posts over botheid en weet ik het kunnen per pm of
desnoods op M&M, maar niet in deze topic.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 16:54
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Post verwijderd. Ontopic is ontopic en de rest gaat via PM.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 18:14
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
x_knorretje_x schreef op 08-08-2004 @ 16:59 :
hoi,

ik ben die vriedin maareh...ik koop vaak broeken bij capsones en verder gewoon broeken als ze met 2 maten zijn aangegeven. Das wel handig, want als je een keer weet welke maat je hebt dan is het daarna heel makkelijk te kopen in andere winkels ook enz. Het schijnt dat broeken van het merk mexx ook heel lang zijn, maar nadeel is dat die erg duur zijn. Maar dan heb je wel meer keuze in broeken en neit alleen spijkerbroeken...

liefs mij
Bij de jzz (of izz) in de Boogaard heb je ook vrij lange broeken
(vanaf lengtemaat 34)... En bij (edc by) Esprit en Mexx heb je
idd ook long-broeken.

Trouwens; klein/kort zijn is ook niet alles; als broeken altijd
weer ingekort moeten worden (en ja, dat is duur, wanneer je noodgedwongen naar de kleermaker moet daarvoor), rokken
die vaak te lang zijn enz; elke maat/lengte heeft zo z'n nadelen,
vergeet dat ook niet.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 18:34
x_knorretje_x
Avatar van x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Dat ben ik volkomen met je eens..
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 19:12
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Quiana schreef op 08-08-2004 @ 19:14 :
Trouwens; klein/kort zijn is ook niet alles; als broeken altijd
weer ingekort moeten worden (en ja, dat is duur, wanneer je noodgedwongen naar de kleermaker moet daarvoor), rokken
die vaak te lang zijn enz; elke maat/lengte heeft zo z'n nadelen,
vergeet dat ook niet.
Vraag dat snoopy of Guusie maar eens... die weten daar alles van
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Jongeren en hun kennis over de hongerproblematiek in de wereld
shuffle
3 31-01-2012 12:32
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Jongeren en hun kennis over de hongerproblematiek in de wereld
shuffle
0 28-01-2012 14:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap dubbele nationaliteit
vichog
92 21-11-2006 19:12
Verhalen & Gedichten Mijn lief
Verwijderd
2 21-01-2005 21:40
Psychologie Help, probelemen met vrienden, heel lang verhaal.. help!!
Maija
24 20-05-2004 15:19
Psychologie hebben mensen een goed beeld van hoe je bent?
Mef
36 27-04-2002 19:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.