Oud 18-08-2004, 17:27
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Hallo gister hebben me schildpadden wer en ei gelegd maar tot me verbazing zag ik dat de mannetje dat deed . Ja ik was helemaal verbaasd. En voor iemand het vraagd: kan dat niet het vrouwtje zijn? Nee want ik zag die ene mannetje zelf paren met die anders en heeft bovendien een lanegere staart.

Ok nu de vraag is deze ei dan vruchtbaar . Want ik heb nooit gehoord van mannen die eieren leggen . Ik heb die ei weg gedaan want ik wet niet wat ik ermee moest.

Leggen weekschildpadden dan eieren zowel mannetjes en vruwtjes
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2004, 18:18
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
'k zal 't eens aan mn vader vragen.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 22:42
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
mannetjes-schildpadden hebben een langere staart inderdaad, bovendien langere nagels aan de voorpoten, die worden gebruikt tijdens het paren. Verder heeft een mannetjesschildpad een iets bredere kop.

Vrouwtjesschildpadden worden vaak groter als de mannetjesschildpadden, hebben korte nagels aan zowel voor- als achterpoten. En een aanzienlijk kortere staart.

Ik heb 2 mannetjes schildpadden en heb ze nog nooit een ei zien leggen Mannetjesschildpadden kunnen geen eieren leggen net zo min als mannen zwanger kunnen raken. Daarvoor heb je namelijk een baarmoeder nodig, en dat hebben mannetjesschildpadden niet.
Weet je zeker dat je je niet vergist hebt
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 23:11
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
is het niet gewoon een vrouwelijke man?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 23:37
Boozle
Avatar van Boozle
Boozle is offline
Kelly uit Big Brother
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 05:46
Verwijderd
Citaat:
Skilly schreef op 18-08-2004 @ 17:27 :
Hallo. Gisteren hebben mijn schildpadden weer een ei gelegd maar tot mijn verbazing zag ik dat de het mannetje dat deed . Ja, ik was helemaal verbaasd. En voor iemand het vraagt: kan dat niet het vrouwtje zijn? Nee, want ik zag die ene dat mannetje zelf paren met die anders het vrouwtje. en heeft bovendien een lanegere staart. Bovendien heb ik gezien dat de schildpad die het ei legde een langere staart had, zoals een goede mannetjesschildpad betaamt.

Ok, nu de vraag: is deze dit ei dan vruchtbaar? . Want ik heb nooit gehoord van mannen mannelijke schildpadjes die eieren leggen . Ik heb die dat ei weggedaan want ik wet wist niet wat ik ermee moest.

Leggen weekschildpadden dan eieren zowel mannetjes en vruwtjes Leggen bij weekschildpadden zowel de vrouwtjes als de mannetjes eieren?
Graag gedaan, meid.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 11:37
kevertje84
Avatar van kevertje84
kevertje84 is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 19-08-2004 @ 05:46 :
Graag gedaan, meid.
ohw ernstig zeg valt niet mee, fatsoenlijk Nederlands schrijven
__________________
duzzz
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 11:09
kimberley
Avatar van kimberley
kimberley is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 19-08-2004 @ 05:46 :
Graag gedaan, meid.
verbeter de wereld, begin bij jezelf!
Het was gewoon goed leesbaar hoor
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 13:46
Super-Eefjuh
Avatar van Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Mannen leggen geen eiren hor.. wil niet heel lullig doen, maar dan is het toch echt wel een vrouw....


En of het bevrucht is? als ze met een man gepaard heeft wel.....


Ze leggen ook gewoon zonder succesvolle paring..
__________________
*reptielenmeisje* 2 baardagames, 1 egyptische doornstaart, en een witkuif kaketoe!*is niet meer vrijgezellig* Bartj de lievste :o
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 14:35
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
kimberley schreef op 20-08-2004 @ 11:09 :
verbeter de wereld, begin bij jezelf!
Het was gewoon goed leesbaar hoor
Maar onbeholpen Nederlands ontsiert zo. Me dunkt dat iemand die al 15 jaren gelegenheid heeft gehad zich een taal eigen te maken, toch op z'n minst zonder al te in het oog springende grammaticale en orthografische dwalingen moet kunnen schrijven, en dat, indien dat iemand onverhoopt toch niet lukt, op een ieder de verplichting drukt passende maatregelen te treffen!
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 18:54
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 20-08-2004 @ 14:35 :
Maar onbeholpen Nederlands ontsiert zo. Me dunkt dat iemand die al 15 jaren gelegenheid heeft gehad zich een taal eigen te maken, toch op z'n minst zonder al te in het oog springende grammaticale en orthografische dwalingen moet kunnen schrijven, en dat, indien dat iemand onverhoopt toch niet lukt, op een ieder de verplichting drukt passende maatregelen te treffen!


..Kimberley, darling, mij zie je geen gruwelijke spel- en grammaticafouten maken. Mijzelf verbeteren zal dus moeilijk gaan. Echter, het is niet zo dat de wereld enkel uit mij bestaat. Daarom probeer ik ook de rest van de wereld mooier te maken, bijvoorbeeld door een post op een geel forum zo aan te passen, dat dhr. Van Dale zich niet meerdere malen om hoeft te draaien in zijn graf.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 20-08-2004 @ 18:54 :


..Kimberley, darling, mij zie je geen gruwelijke spel- en grammaticafouten maken. Mijzelf verbeteren zal dus moeilijk gaan. Echter, het is niet zo dat de wereld enkel uit mij bestaat. Daarom probeer ik ook de rest van de wereld mooier te maken, bijvoorbeeld door een post op een geel forum zo aan te passen, dat dhr. Van Dale zich niet meerdere malen om hoeft te draaien in zijn graf.
respect!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 21:08
Verwijderd
Citaat:
-nurvana- schreef op 20-08-2004 @ 20:27 :
respect!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 00:03
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 20-08-2004 @ 18:54 :


..Kimberley, darling, mij zie je geen gruwelijke spel- en grammaticafouten maken. Mijzelf verbeteren zal dus moeilijk gaan. Echter, het is niet zo dat de wereld enkel uit mij bestaat. Daarom probeer ik ook de rest van de wereld mooier te maken, bijvoorbeeld door een post op een geel forum zo aan te passen, dat dhr. Van Dale zich niet meerdere malen om hoeft te draaien in zijn graf.
Die woorden interesseerden van Dale toen hij nog leefde al geen zak. Dus nu hij dood is al helemaal niet meer. Hij vond het maken van die boeken vreselijk klotewerk
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 01:13
Verwijderd
Citaat:
OPGEROTH schreef op 21-08-2004 @ 00:03 :
Die woorden interesseerden van Dale toen hij nog leefde al geen zak. Dus nu hij dood is al helemaal niet meer. Hij vond het maken van die boeken vreselijk klotewerk
Ja, maar hij kreeg er wel dik voor betaald. Sterker nog, zijn grafsteen is betaald van die boeken. Dus elke scholier die zijn levenswerk nooit ingekeken heeft is een verloren investering, en rrreken maar dat ons kapitalistje daarvan gaat rollebollen in het graf.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 13:27
Super-Eefjuh
Avatar van Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Even hoor, ik maak ook gruwelijke spelfouten, maar ik ben dyslectisch... ik kan 6 keer me verhaaltje doorlezen en nog geen spelfout ontdekken tot ik na 2 dagen het lees en vette fouten ontdek...

Misschien eraan gedacht dat ze ook dyslectisch is of gewoon niet goed kan schrijven? kom op zeg.. we zijn hier voor ons plezier niet om de hele tijd te worden verbeterd door andere mensen..

Misschien heeft ze het bericht zo snel getypt omdat ze er haast mee had dat ze er nooit op heeft gelet...


Wat maakt het uit zeg.... ik ben immers ook geslaagd voor me nederlands op HAVO niveau ondaks dat ik ook nogal wat taalfouten maak.....



Dierenforum.. geen spelfoutenforum
__________________
*reptielenmeisje* 2 baardagames, 1 egyptische doornstaart, en een witkuif kaketoe!*is niet meer vrijgezellig* Bartj de lievste :o
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:00
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
waar gaat dit heen..............

nee, ik heb het hier niet over de spel-fouten die gemaakt worden maar over de mensen die er zo'n probleem van maken!!

Maargoed, mn vader zegt dat het misschien zo is dat dat mannetje stiekem toch geen mannetje maar een vrouwtje is want een mannetjes-ei kan volgens hem echt niet.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:16
Super-Eefjuh
Avatar van Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
OKeej. voor de laatste keer:


Jou man is geen man.. als t eieren legt is het een vrouw.. en vertrouw mij nou maar, ik heb veel verstand van reptielen....

En je ziet ene haan toch ook geen ei leggen?
__________________
*reptielenmeisje* 2 baardagames, 1 egyptische doornstaart, en een witkuif kaketoe!*is niet meer vrijgezellig* Bartj de lievste :o
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-08-2004, 17:05
MikeyMo
Avatar van MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 22-08-2004 @ 14:00 :
waar gaat dit heen..............

nee, ik heb het hier niet over de spel-fouten die gemaakt worden maar over de mensen die er zo'n probleem van maken!!

Maargoed, mn vader zegt dat het misschien zo is dat dat mannetje stiekem toch geen mannetje maar een vrouwtje is want een mannetjes-ei kan volgens hem echt niet.

hahaha no shit
__________________
Southernplayalisticcaddilacmusikstyle on your ass
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 17:06
MikeyMo
Avatar van MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 19-08-2004 @ 05:46 :
Graag gedaan, meid.
pff..ik begon al helemaal moeilijk te doen met lezen, ik dat ik al die rode letters achter elkaar moest zetten om de boodschap te lezen oid..
__________________
Southernplayalisticcaddilacmusikstyle on your ass
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 19:56
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 22-08-2004 @ 14:00 :
Maargoed, mn vader zegt dat het misschien zo is dat dat mannetje stiekem toch geen mannetje maar een vrouwtje is want een mannetjes-ei kan volgens hem echt niet.
Ik deel die mening.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 01:55
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 24-08-2004 @ 17:06 :
pff..ik begon al helemaal moeilijk te doen met lezen, ik dat ik al die rode letters achter elkaar moest zetten om de boodschap te lezen oid..
haha sukkel
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 02:12
notbonefish
notbonefish is offline
bij veel dieren komt het voor dat de vrouwtjes het paringsgedrag van de mannetjes nadoen (zover mogelijk dan ), dus mischien is dat wat je gezien hebt
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:52
Super-Eefjuh
Avatar van Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Mijn 2 vrouwtjes baardagames paren ook met mekaar terwijl dit ook nergens op slaat...

Mannetjes leggen geen eieren . uit!
__________________
*reptielenmeisje* 2 baardagames, 1 egyptische doornstaart, en een witkuif kaketoe!*is niet meer vrijgezellig* Bartj de lievste :o
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:10
Verwijderd
Citaat:
MikeyMo schreef op 24-08-2004 @ 17:06 :
pff..ik begon al helemaal moeilijk te doen met lezen, ik dat ik al die rode letters achter elkaar moest zetten om de boodschap te lezen oid..
Hehehehe .

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2004, 21:14
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 27-08-2004 @ 21:10 :
Hehehehe .

je inbox is vol
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:25
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 22-08-2004 @ 14:00 :


Maargoed, mn vader zegt dat het misschien zo is dat dat mannetje stiekem toch geen mannetje maar een vrouwtje is want een mannetjes-ei kan volgens hem echt niet.
Het verschil (bij volwassen) moerasschildpadden tussen een vrouwtje en mannetje is anders heel goed te zien.

Naja misschien heeft de topic-start dat ei zelf wel gelegt
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 23:37
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 19-08-2004 @ 05:46 :
Graag gedaan, meid.
very funny haha
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 00:25
bobski
Avatar van bobski
bobski is offline
gewoon bemoeizuchtig de arrogantie straalt er weer vanaf...

Citaat:
Echter, het is niet zo dat de wereld enkel uit mij bestaat. Daarom probeer ik ook de rest van de wereld mooier te maken
ahhh wat lief, ze verbeterd de wereld voor ons
__________________
signature is op
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 21:02
Verwijderd
Ja, 't is ondankbaar werk, maar iemand moet het doen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 21:32
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
bobski schreef op 07-09-2004 @ 00:25 :
gewoon bemoeizuchtig de arrogantie straalt er weer vanaf...



ahhh wat lief, ze verbeterd de wereld voor ons
verbeterT
En Paranoide schrijf je natuurlijk als Paranoïde.

Laatst gewijzigd op 10-09-2004 om 21:37.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 23:24
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 23:41
Freestyler*
Freestyler* is offline
een manwijf
Serieus, de schildpad waarover jij het hebt kan niet van het mannelijke geslacht zijn.

Paranoide, ik vind jou *** irritant hier.
Wat boeit jou het nou. Kennelijk was je wel in staat het hele verhaal te lezen, dus was het nou nodig Skilly zo de les te lezen?
Bovendien, als je zo'n actie onderneemt, doe het dan goed. Zo perfect heb jij het namelijk ook weer niet verbeterd.

De discussie over taalverloedering is trouwens best interessant. Zo kun je ook zeggen dat taal nou eenmaal onderhevig is aan verandering en dat je je niet krampachtig moet vasthouden aan de huidige regels. Zolang de boodschap maar overgebarcht wordt toch?
__________________
I love dr Phil :D

Laatst gewijzigd op 11-09-2004 om 23:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Ik zoek een film/serie maar weet niet wat de titel is!
Uice
500 21-12-2012 18:29
Flora & Fauna Schildpad eieren
Skilly
12 11-08-2004 21:09
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 08:44
Seksualiteit Geen zin in sex
KiMZz
77 16-05-2003 01:10
Verhalen & Gedichten Vervolgverhaal: Moordzaken
Vlooienband
14 31-01-2003 21:15
Flora & Fauna werkstuk over bijen
linehans
3 25-02-2002 10:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12.