Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2010, 21:07
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Hangronde 6:


Dark Phoenix
Queasy
Bretlow (achteraf gezegd)

Bretlow
Dingaantouwtje (dorpeling)
Abzg (dorpeling)


Dingaantouwtje
Siorin
Toddish
Dark Phoenix
Little Phoebe

resultaat: Dingaantouwtje (dorpeling) ging dood.

Mogelijkheid 1: Alle DaT stemmers zijn dorpelingen. De uitslag is logisch, want 4 stemmen verslaat 2. Het had hooguit 4-4 kunnen worden, de geliefden denken hebben blijkbaar niet op Bretlow gestemd. (indicatie dat de geliefden Bretlow bewust als wolf proberen af te schilderen?)

Mogelijkheid 2: 1 DaT stemmer is een wolf. In het geval van de wolf zou het nog steeds 4-3 worden, en dus zou DaT nog steeds dood gaan. Ware het niet dat de geliefden waarschijnlijk samen stemmen en die dan dus niet in het DaT lijstje staan. In dat geval zou het waarschijnlijk zijn dat Bretlow zou zijn gestorven (want -1 voor het DaT lijstje omdat diegene wolf is en dus geen stem heeft, en +2 voor het lijstje van Bretlow door beide geliefden) of dat het gelijkspel was geworden (want -1 voor het DaT lijstje omdat diegene wolf is, en + 1 voor mijn lijstje omdat er al een geliefde onder mij staat. Dus 3-3 -> gelijkspel)

Mogelijkheid 3: 1 DaT speler is een geliefde. In dat geval zou basically hetzelfde zijn gebeurt als bij mogelijkheid 2. Er gaat 1 stem af van het DaT lijstje, en er komen er 1 of 2 bij in een ander rijtje.

Mogelijkheid 4: 2 DaT spelers zijn geliefde. In dat geval zou het DaT lijstje maar 2 stemmen hebben, en zouden de geliefdenstemmen zijn gegaan naar degene van wie zij dachten dat wolf was. In dat geval zou het 2-2-2 zijn geworden en dus gelijkspel of wederom zou iemand anders zijn gestorven als de geliefden daarop hadden gestemd.

Kortom, tenzij iemand doelbewust liegt over zijn of haar stem, en ik hoop toch echt niet dat dat zo is, kunnen de mensen uit het DaT lijstje haast geen bad guy zijn, aangezien het dan gelijkspel had moeten zijn of iemand anders dood had moeten gaan.

Of zie ik hier verder nog wat aan over het hoofd, Queasy?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Advertentie
Oud 06-06-2010, 21:25
Verwijderd
Sorry maar geliefden stemmen gewoon hoor?
Dus dan gaat er niet 1 stem af
Oud 06-06-2010, 21:28
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Sorry maar geliefden stemmen gewoon hoor?
Dus dan gaat er niet 1 stem af
Het punt is dat de geliefden niet stemmen wat ze zeggen te stemmen en waarschijnlijk de wolf eruit proberen te gooien. Dus dan zal ééntje zeggen op DaT te stemmen bijvoorbeeld, maar een pm sturen naar de spelleider dat hij / zij bijvoorbeeld op Abzg stemt. (bewust 2 dode spelers gebruikt btw)

Dat zou je ondertussen toch wel duidelijk moeten zijn.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 06-06-2010, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Het punt is dat de geliefden niet stemmen wat ze zeggen te stemmen en waarschijnlijk de wolf eruit proberen te gooien. Dus dan zal ééntje zeggen op DaT te stemmen bijvoorbeeld, maar een pm sturen naar de spelleider dat hij / zij bijvoorbeeld op Abzg stemt. (bewust 2 dode spelers gebruikt btw)

Dat zou je ondertussen toch wel duidelijk moeten zijn.
Het zijn alleen maar mogelijkheden, nee zwakke argumentatie om mij daarmee verdacht te maken
Oud 06-06-2010, 21:33
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Het zijn alleen maar mogelijkheden, nee zwakke argumentatie om mij daarmee verdacht te maken
Ga er dan eens tegen in en leg uit wat er zo zwak aan is? Vorige keer sloeg het nergens op wat ik zei, met als argument 'want jij bent geen geliefde' Net kon jij onmogelijk geliefde of wolf zijn als ik de stemlijstjes bekeek, nu post ik dat dat heel makkelijk kan, met een voorbeeld, en dan is het weer een zwakke manier en vertel je me weer niet waarom.

Zou je dan zelf even willen vertellen wat ik precies er fout aan doe en daarbij graag een duidelijkere, kloppende theorie met stemlijstjes voorbeeld zodat we het allemaal kunnen volgen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 06-06-2010, 21:34
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Mja, kan, probleem is dat ik bij Siorin (en ja, ik weet het) juist het gevoel dat ze heel oprecht speelt. Wat dat betreft voel ik inderdaad meer voor Queasy, want die zegt rare dingen, komt met halve theorieën en beschuldigingen en zegt dan dat het 'aannames' zijn. En daarbij zit ik nog steeds met wat er een paar rondes geleden gebeurde, wat Siorin en jou more or less vrijpleitte naar mijn idee. Hmm.

We spelen momenteel met het idee dat Bretlow de wolf moet zijn, toch? Even hardop denkend, stel dat zij geen wolf is maar geliefde? In dat geval zou dat kunnen met Queasy (ook met de rest, trouwens, maar goed) en zou Toddish / Hanneke de stille wolf kunnen zijn. Dit is trouwens geen theorie, ik heb ook niet uitgezocht of het überhaupt kan en logisch is en niet naar de stemlijstjes gekeken. Maar is er een goede of logische reden dat iets in deze richting niet zou kunnen? Want misschien proberen sommige spelers bepaalde mensen zoals eerst jou als wolf een bepaalde functie in de schoenen te schuiven om zo te kunnen winnen. Kun je misschien even met me meedenken, ik heb koppijn en heb het gevoel dat we ergens een puzzelstukje missen.

Pff, je hebt gelijk, wat een rotspel inderdaad.
Ik vind het ook moeilijk, maar in het vorige spel was Siorin verrader en was ze ook zo steengoed en dacht ik ook dat ze oprecht was.

Citaat:
Oh DP jij weet donders goed dat ik geen geliefde ben en geen wolf!
achja je bent een geniale speler.
Hoe zou hij dat nou weer kunnen weten? Zeg je nou dat hij ziener is ofzo?
Citaat:
Door de stemlijstjes na te gaan.

Jij zit nu lp gewoon te paaien
Niemand zit mij te paaien, vergeet niet dat ik hem nog steeds wil hangen (en hij mij waarschijnlijk ook ), dus doe niet zo vijandig. We hebben hetzelfde doel toch? Tenzij jij de wolf bent, uiteraard.

Citaat:
Ja, want uit jouw stemlijstjes bleek dat Siorin LP eruit wilde hebben, ondanks dat ze geloof ik niet eens meet een post heeft gemaakt over haar.

Paaien? Neh. Eerder nadenken en overleggen over de mogelijkheden. Ik zou het jou ook vragen, ware het niet dat ik je verdenk.
Je verdenkt haar van tovernaar/geliefde, right?

Citaat:
Mjuh, ik geloof het wel. Ik moet zeggen dat ik nog niet veel verder dan de laatste paar pagina's heb gelezen, dus niet zo goed weet hoe Toddish zich gedroeg, maar verder wel dus.
Ik vind inderdaad vooral Bretlow wel erg stil. Normaal is Wolter toch wel praatgraag, volgens mij!
Ik weet niet hoe Wolter speelt, maar goed, ik wist ook niet hoe Lisaaah speelde, tot nu. En ze was erg stil, misschien is daarom Bretlow wel stil, om het een beetje strategisch over te nemen ofzo?

Citaat:
Sorry maar geliefden stemmen gewoon hoor?
Dus dan gaat er niet 1 stem af
Citaat:
Het punt is dat de geliefden niet stemmen wat ze zeggen te stemmen en waarschijnlijk de wolf eruit proberen te gooien. Dus dan zal ééntje zeggen op DaT te stemmen bijvoorbeeld, maar een pm sturen naar de spelleider dat hij / zij bijvoorbeeld op Abzg stemt. (bewust 2 dode spelers gebruikt btw)

Dat zou je ondertussen toch wel duidelijk moeten zijn.
Dat soort vragen bedoel ik dus.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-06-2010, 21:38
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Hangronde 6:


Dark Phoenix
Queasy
Bretlow (achteraf gezegd)

Bretlow
Dingaantouwtje (dorpeling)
Abzg (dorpeling)


Dingaantouwtje
Siorin
Toddish
Dark Phoenix
Little Phoebe

resultaat: Dingaantouwtje (dorpeling) ging dood.
Volgens mij is hierin maar één mogelijkheid (er was geen gelijkspel, right?), of nouja twee. Eén is dat Bretlow geen wolf is en dat de geliefden dat weten () en de tweede is dat de geliefdes niet in de gaten hadden dat ze de laatste wolf eruit konden spelen of dat niet wilden - om wat voor reden dan ook. Dat zou betekenen dat de geliefdes niet al te slim zijn en zou voor mij betekenen dat DP - toch de meest ervaren speler in dit rijtje - geen geliefde is.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 06-06-2010, 21:38
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
(en hij mij waarschijnlijk ook ),
Ik heb een tijdelijke eenzijdige wapenstilstand. Die stopt morgenochtend wel weer zodat we elkaar weer lekker eruit kunnen proberen te spelen. (Hoe gaaf zou het zijn als we samen dorpeling blijken en het spel winnen ondanks dat we het héle spel elkaar hebben achterna gezeten )

Citaat:
Je verdenkt haar van tovernaar/geliefde, right?
Wie? Siorin of Queasy?

Citaat:
Ik weet niet hoe Wolter speelt, maar goed, ik wist ook niet hoe Lisaaah speelde, tot nu. En ze was erg stil, misschien is daarom Bretlow wel stil, om het een beetje strategisch over te nemen ofzo?
Bretlow was nooit erg stil, ze was juist heel fel en constant heel tactisch bezig, eigenlijk. Wat Wolter betreft, geen idee, nooit met hem gespeeld.

Citaat:
Dat soort vragen bedoel ik dus.
Precies.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 06-06-2010, 21:42
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Volgens mij is hierin maar één mogelijkheid (er was geen gelijkspel, right?), of nouja twee. Eén is dat Bretlow geen wolf is en dat de geliefden dat weten () en de tweede is dat de geliefdes niet in de gaten hadden dat ze de laatste wolf eruit konden spelen of dat niet wilden - om wat voor reden dan ook. Dat zou betekenen dat de geliefdes niet al te slim zijn en zou voor mij betekenen dat DP - toch de meest ervaren speler in dit rijtje - geen geliefde is.
Ik haat het als mensen een punt hebben Dan gaan ineens al mijn bellen bij Queasy af.

Citaat:
Ik heb een tijdelijke eenzijdige wapenstilstand. Die stopt morgenochtend wel weer zodat we elkaar weer lekker eruit kunnen proberen te spelen. (Hoe gaaf zou het zijn als we samen dorpeling blijken en het spel winnen ondanks dat we het héle spel elkaar hebben achterna gezeten )

Wie? Siorin of Queasy?

Bretlow was nooit erg stil, ze was juist heel fel en constant heel tactisch bezig, eigenlijk. Wat Wolter betreft, geen idee, nooit met hem gespeeld.

Precies.
Heel erg eenzijdig alhoewel, mijn killing you gevoel staat ook even op een laag pitje. For now
En dat zou geniaal zijn en lullig, dat we elkaar al de hele tijd heen en weer verdenken om niks.

Queasy. Dat je Siorin niet verdenkt, weet ik.

Ik heb niet echt een beeld van haar gekregen, dus dat heeft ze slim gedaan.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-06-2010, 21:44
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik denk niet dat Queasy ziener is. Ten minste, ze heeft geloof ik echt geen enkele good of bad guy ontmaskerd voor iemand anders het deed (correct me if I'm wrong). Zou ook bewust kunnen zijn, als ze geliefde ziener is zou ze bewust er vreselijk naast kunnen zitten juist en ondertussen op de wolf kunnen jagen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 06-06-2010, 21:45
Verwijderd
Jongens kijk nou even goed.
DP en siorin zijn de hele tijd theorieën aan het posten en de meeste mensen gaan met hen mee!
wat is daar tot nu toe van gekomen? dat er nog maar 2 dorpelingen inzitten.
Met zijn tweeën lijden zij eigenlijk het hele spel. De geliefden zitten er nog in dus die moeten wel goede/slimme spelers zijn. Dus mensen denk na!
De laatste rondes stemmen ze op dezelfden(zeggen ze) en dan zeggen ze hier van de geliefden gaan nooit onder twee namen staan. Daarmee willen ze zichzelf vrijpleiten.

De wolf wil de geliefden opeten. Een van de geliefden is de tovenaar en beschermd de andere, waardoor de wolf mishapt. De andere is wolfsbane, waardoor die ook mishapt.
Oud 06-06-2010, 21:47
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik denk niet dat Queasy ziener is. Ten minste, ze heeft geloof ik echt geen enkele good of bad guy ontmaskerd voor iemand anders het deed (correct me if I'm wrong). Zou ook bewust kunnen zijn, als ze geliefde ziener is zou ze bewust er vreselijk naast kunnen zitten juist en ondertussen op de wolf kunnen jagen.
Ik zei tovenaar Zei ik niet tovenaar? Nouja, ik bedoelde dus tovenaar

Citaat:
Jongens kijk nou even goed.
DP en siorin zijn de hele tijd theorieën aan het posten en de meeste mensen gaan met hen mee!
wat is daar tot nu toe van gekomen? dat er nog maar 2 dorpelingen inzitten.
Met zijn tweeën lijden zij eigenlijk het hele spel. De geliefden zitten er nog in dus die moeten wel goede/slimme spelers zijn. Dus mensen denk na!
De laatste rondes stemmen ze op dezelfden(zeggen ze) en dan zeggen ze hier van de geliefden gaan nooit onder twee namen staan. Daarmee willen ze zichzelf vrijpleiten.

De wolf wil de geliefden opeten. Een van de geliefden is de tovenaar en beschermd de andere, waardoor de wolf mishapt. De andere is wolfsbane, waardoor die ook mishapt.
Hallo, er zitten meer goede dan slechte functies in het spel, wat zeur je nou we doen het heel wat beter dan het vorige spel

De bane kan maar 1x zijn krachten gebruiken, en waarom zou de wolf wel weten wie het zijjn? Plus, de wolf gaat de geliefden echt niet opeten, dan gaat hij er als eerste aan.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-06-2010, 21:49
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Jongens kijk nou even goed.
DP en siorin zijn de hele tijd theorieën aan het posten en de meeste mensen gaan met hen mee!
Ja, LP heeft tot nu toe geen theorie gepost nee. Oh wacht, zij is ook enorm actief.


Citaat:
wat is daar tot nu toe van gekomen? dat er nog maar 2 dorpelingen inzitten.
En als we het dan toch over prestaties gaan hebben, ik had Soija in ronde 2 al door en die bleek toch echt wolf. Oh en als je het nu nóg niet doorhebt, de geliefden jagen hoogst waarschijnlijk op de wolven, dus als je me dan wilt beschuldigen, doe het dan juist OMDAT ik Soija al zo snel doorhad. Moet ik nou serieus voorkauwen hoe je me góed verdacht maakt?

Citaat:
Met zijn tweeën lijden zij eigenlijk het hele spel.
Lijden doe ik zeker.

Citaat:
De geliefden zitten er nog in dus die moeten wel goede/slimme spelers zijn. Dus mensen denk na!
Of stille onopvallende spelers. Of spelers die meer weten dan wij en dus heel handig op bepaalde mensen stemmen, omdat ze ongeveer weten welke stemmen echt zijn.

Citaat:
De laatste rondes stemmen ze op dezelfden(zeggen ze) en dan zeggen ze hier van de geliefden gaan nooit onder twee namen staan. Daarmee willen ze zichzelf vrijpleiten.
Ik zei dat het slimmer was om het niet te doen. Constant dezelfde mensen stemmen valt namelijk nogal op.

Citaat:
De wolf wil de geliefden opeten. Een van de geliefden is de tovenaar en beschermd de andere, waardoor de wolf mishapt. De andere is wolfsbane, waardoor die ook mishapt.
Nee hoor, de wolf zou wel gek zijn als hij de geliefden opeet, dan verliest hij / zij namelijk zeer waarschijnlijk, terwijl hij / zij nu immuun is. 4e keer.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 06-06-2010, 21:51
Verwijderd
Jammer dat ik dit spel niet meedoe. Het is wel interessant
Oud 06-06-2010, 21:52
Verwijderd
Ja heel leuk die goede functies maar de kans is groot dat de geliefden een goede functie hebben.

De wolf moet de geliefden er toch ook gewoon uitspelen, want als de wolf alle dorpelingen gaat eten hebben de geliefden als nog gewonnen. Plus het feit dat niemand nu volgens mij zeker weet wie wolf is.

en dp? heb ik nog nooit goed gezeten zei jij?
Op soija heb ik anders gestemd hoor. En op abzg ben ik niet meegegaan de afgelopen ronde, dus ik zit er vaak naast?
Oud 06-06-2010, 21:55
Verwijderd
Godskolere, toch ff reagere.
Oud 06-06-2010, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Ja, LP heeft tot nu toe geen theorie gepost nee. Oh wacht, zij is ook enorm actief.


En als we het dan toch over prestaties gaan hebben, ik had Soija in ronde 2 al door en die bleek toch echt wolf. Oh en als je het nu nóg niet doorhebt, de geliefden jagen hoogst waarschijnlijk op de wolven, dus als je me dan wilt beschuldigen, doe het dan juist OMDAT ik Soija al zo snel doorhad. Moet ik nou serieus voorkauwen hoe je me góed verdacht maakt?

Lijden doe ik zeker.

Of stille onopvallende spelers. Of spelers die meer weten dan wij en dus heel handig op bepaalde mensen stemmen, omdat ze ongeveer weten welke stemmen echt zijn.

Ik zei dat het slimmer was om het niet te doen. Constant dezelfde mensen stemmen valt namelijk nogal op.

Nee hoor, de wolf zou wel gek zijn als hij de geliefden opeet, dan verliest hij / zij namelijk zeer waarschijnlijk, terwijl hij / zij nu immuun is. 4e keer.
Ja dat komt jou goed uit als het stille onopvallende spelers zijn.
Ik was verdacht volgens jou, ik ben niet stil en opvallend dusseuh = geen geliefde.
edit: slimmer zijn ja maar jullie kunnen je vrijpleiten, reserve psycholgie.

Laatst gewijzigd op 06-06-2010 om 22:02.
Oud 06-06-2010, 21:57
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ja heel leuk die goede functies maar de kans is groot dat de geliefden een goede functie hebben.
Je punt is?

Citaat:
De wolf moet de geliefden er toch ook gewoon uitspelen, want als de wolf alle dorpelingen gaat eten hebben de geliefden als nog gewonnen. Plus het feit dat niemand nu volgens mij zeker weet wie wolf is.
Zolang de geliefden er in zitten mag de wolf niet dood. Zolang er nog tig goede functies inzitten, kan de wolf niet winnen. Kortom, de wolf wil de geliefden er in houden zodat niemand hem / haar wil ophangen, terwijl hij rustig 1 voor 1 dorpelingen snackt. Nogmaals. en let nu goed op want ik ga het niet nog eens uitleggen: als de wolf enige intelligentie heeft, wil hij de geliefden pas op het laatste moment dood hebben, anders gaat hij / zij er zelf aan. Duidelijk?

Citaat:
en dp? heb ik nog nooit goed gezeten zei jij?
Op soija heb ik anders gestemd hoor. En op abzg ben ik niet meegegaan de afgelopen ronde, dus ik zit er vaak naast?
Ik zei dat je nooit iemand ontmaskerd had voor een ander het deed, niet dat je nooit goed had gestemd.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 06-06-2010, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Je punt is?

Zolang de geliefden er in zitten mag de wolf niet dood. Zolang er nog tig goede functies inzitten, kan de wolf niet winnen. Kortom, de wolf wil de geliefden er in houden zodat niemand hem / haar wil ophangen, terwijl hij rustig 1 voor 1 dorpelingen snackt. Nogmaals. en let nu goed op want ik ga het niet nog eens uitleggen: als de wolf enige intelligentie heeft, wil hij de geliefden pas op het laatste moment dood hebben, anders gaat hij / zij er zelf aan. Duidelijk?

Ik zei dat je nooit iemand ontmaskerd had voor een ander het deed, niet dat je nooit goed had gestemd.
en dan ga jij er meteen vanuit dat de wolf enige intelligentie heeft.
plus ik ben het niet eens met jou theorie maar dat weet je, maar nee dan ga je zeggen 4e keer of duidelijk.
Oud 06-06-2010, 22:01
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
1. Wil iedereen die niet (meer) meedoet zijn of haar reacties in het saai topic plaatsen
2. Queasy trekt heel veel aandacht naar zich toe door het proberen af te schuiven. plus dat het al 84568934 keer is uitgelegd dat de wolf niet zo dom zou zijn.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-06-2010, 22:02
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
en dan ga jij er meteen vanuit dat de wolf enige intelligentie heeft.
*kijkt naar spelende spelers*

Bretlow (jaren ervaring), Little Phoebe (speelt zeker niet slecht), Hanneke (jaren ervaring), Siorin (vorig spel ronduit geniaal)... Ja, eigenlijk wel.

Tenzij jij nu verkapt zegt dat je wolf bent, natuurlijk.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 06-06-2010, 22:03
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dankje poes
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-06-2010, 22:04
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Jongens kijk nou even goed.
DP en siorin zijn de hele tijd theorieën aan het posten en de meeste mensen gaan met hen mee!
wat is daar tot nu toe van gekomen? dat er nog maar 2 dorpelingen inzitten.
Ik zie maar één iemand géén theoriën posten.
[quote
Met zijn tweeën lijden zij eigenlijk het hele spel. De geliefden zitten er nog in dus die moeten wel goede/slimme spelers zijn. Dus mensen denk na!
De laatste rondes stemmen ze op dezelfden(zeggen ze) en dan zeggen ze hier van de geliefden gaan nooit onder twee namen staan. Daarmee willen ze zichzelf vrijpleiten.
[/quote]
Als geliefde lang overleven is ook voor een groot deel een kwestie van geluk en niet te veel opvallen. Daar hoef je niet enorm goed voor te zijn, geloof ik. (Terzijde: hoe werkt de Cupido nu eigenlijk? Bestaat die nog, en hoort die in het kamp van geliefden of is die niet meer?)
Reverse en reverse-reverse ga ik niet eens meer over nadenken. Dat kan altijd alle kanten opgaan.
Citaat:
De wolf wil de geliefden opeten. Een van de geliefden is de tovenaar en beschermd de andere, waardoor de wolf mishapt. De andere is wolfsbane, waardoor die ook mishapt.
Dat gaat maximaal drie keer goed. Hoewel het geloof ik beter zou zijn als de wolf de komende ronde niet een dorpeling eruit stemt. Er zijn nu nog 2 geliefden - 3 dorpelingen. Zometeen (misschien) 2 geliefden - 2 dorpelingen. Als de wolf er dan een dorpeling uitspeelt is het spel over. Als de wolf er niemand uitspeelt hebben de dorpelingen nog een kans (max. gelijkspel, wolf kan kiezen) en daarna de wolf nog één keer. Mag de wolf kiezen om niemand op te eten een keer?


Maar eigenlijk gaat dat verhaal niet op, want volgende ronde zijn de geliefden eruit.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 06-06-2010, 22:05
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
reserve psycholgie.
Huhu, ik wil deze gewoon even quoten
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 06-06-2010, 22:05
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
(Terzijde: hoe werkt de Cupido nu eigenlijk? Bestaat die nog, en hoort die in het kamp van geliefden of is die niet meer?)
Geliefden worden bepaald door de eerste speler die dood gaat, in dit geval dus Mean. Cupido als functie bestaat niet meer.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 06-06-2010, 22:07
Verwijderd
Citaat:
1. Wil iedereen die niet (meer) meedoet zijn of haar reacties in het saai topic plaatsen
2. Queasy trekt heel veel aandacht naar zich toe door het proberen af te schuiven. plus dat het al 84568934 keer is uitgelegd dat de wolf niet zo dom zou zijn.
1. Nee.
Oud 06-06-2010, 22:07
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Maar eigenlijk gaat dat verhaal niet op, want volgende ronde zijn de geliefden eruit.
Je optimisme is verfrissend
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-06-2010, 22:08
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
1. Nee.
rebel
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-06-2010, 22:08
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
1. Nee.
Soija, doe eens niet zo dwars, jullie wolven winnen sowieso niet meer
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 06-06-2010, 22:09
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Je optimisme is verfrissend
Citaat:
Hanneke schreef:
Een optimist is ook maar een foutief geïnformeerde pessimist.


Niet relevant verder, maar ik moest er aan denken.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 06-06-2010, 22:13
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je pessimisme is deprimerend

Goed, ik vind dat Queasy een beetje last resort aan het doen is. Ze dacht toch al dat ze dood zou gaan, misschien heeft ze zich alleen vergist in de ronde
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-06-2010, 22:55
Bretlow
Avatar van Bretlow
Bretlow is offline
Citaat:
Mjuh, ik geloof het wel. Ik moet zeggen dat ik nog niet veel verder dan de laatste paar pagina's heb gelezen, dus niet zo goed weet hoe Toddish zich gedroeg, maar verder wel dus.
Ik vind inderdaad vooral Bretlow wel erg stil. Normaal is Wolter toch wel praatgraag, volgens mij!
Ik heb de hele dag spelletjes gespeeld en ben nu best wel aangeschoten
Ga proberen te kijken of ik nu nog zinnig kan reageren of doe dat morgen als ik weet nuchter ben
__________________
The Game | loof s'nam esiw a eb ll'I :yaw rehtie rettam t'nsoed tI .loof a m'I taht kniht emos ,nam esiw a m'I taht yas emoS | .sserpxekulegnorep ed tem sieR
Oud 06-06-2010, 22:58
Bretlow
Avatar van Bretlow
Bretlow is offline
Citaat:
Of zie ik hier verder nog wat aan over het hoofd, Queasy?
Je ziet over het hoofd dat er 2 geliefden en 1 wolf nog in het spel zitten, waarbij de wolf geen geliefde kan zijn, dus dat er minimaal 1 en waarschijnlijk 2 tot 4 mensen lopen te kloten met hun stem
__________________
The Game | loof s'nam esiw a eb ll'I :yaw rehtie rettam t'nsoed tI .loof a m'I taht kniht emos ,nam esiw a m'I taht yas emoS | .sserpxekulegnorep ed tem sieR
Oud 06-06-2010, 23:03
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:


Niet relevant verder, maar ik moest er aan denken.
Huh, wat, quote van mij?
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 06-06-2010, 23:05
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Je ziet over het hoofd dat er 2 geliefden en 1 wolf nog in het spel zitten, waarbij de wolf geen geliefde kan zijn, dus dat er minimaal 1 en waarschijnlijk 2 tot 4 mensen lopen te kloten met hun stem
Daar heb ik in mijn post dus wel degelijke rekening mee gehouden. Kom maar terug als je weer nuchter bent. (K)
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 07-06-2010, 00:13
Verwijderd
Wat doet Hanneke eigenlijk in dit spel?
Ik weet dat ik niet meedoe, maar zij ook niet, toch?

edit: of heb ik iets gemist?
ik snap er niks meer van!
Oud 07-06-2010, 00:15
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hanneke speelt in de plaats van Toddish en Wolter ipv Lisaaah.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 07-06-2010, 00:16
Verwijderd
Oh. Ja, dat laatste wist ik maar dat eerste heb ik gemist.
Oud 07-06-2010, 01:43
Verwijderd
Ik ben een beetje druk geweest, dus sorry als ik even stil was. Een paar dingen vielen mij op. Als eerste dit:

Citaat:
Ik zeg het met de kans opgegeten te kunnen worden, maar dan is dat maar zo.
Siorin of DP is echt een van de geliefden. Vanaf hangronde 4 stemmen ze beiden op dezelfde personen.

Eerst even over de wolf:
als je er vanuit gaat dat iedereen de eerste ronde eerlijk stemt, en dat denk ik ook echt.
Het was 5 stemmen voor mean en 5 stemmen voor DP

Mean
Dark Phoenix
snoopy
Mr Soija = wolf
Siorin
Absinthe

Dark Phoenix
Mean
testout.com
Queasy
ggcy8 = wolf
Little Phoebe

Dan staat het 4-4 Mean is eruit gegaan Dus MOET er wel een andere wolf onder DP staan, dan blijven LP en ik over.
Siorin kwam heel leuk aan dat bretlow de wolf moest zijn, en ze haalden er allebei stemlijstjes bij,maar de kans dat iemand liegt in de 1e ronde acht ik kleiner dan in de rondes daarop.

LP moet dus de wolf zijn.

Als siorin ervoor zorgde dat wij dachten dat bretlow de wolf was, en niet LP, dan zouden wij eerder LP (wolf) eruit stemmen, en dan had zij en haar geliefde gewonnen.
Omg, Doe je het weer. Ik zal het even uitleggen, want jouw theorie klopt wel, maar is niet waterdicht, want je vergeet de verrader.

Aan de hand van dat lijstje zou je inderdaad denken dat LP de laatste wolf is. Maar als sann (de verrader) nou heeft gelogen over haar stem, door Soija's stem te dekken, dan zag het lijstje er zo uit:

Mean
Dark Phoenix
snoopy
Mr Soija = wolf
Siorin
Absinthe
sann

Dark Phoenix
Mean
testout.com
Queasy
ggcy8 = wolf
Little Phoebe

Dan zou het gewoon 5-4 zijn geweest en dan hoeft LP dus helemaal geen wolf te zijn. Snap je dat nu?

LP en Bretlow kunnen allebei de wolf zijn als je je alléén op dit lijstje baseert.

Maar dan nog iets, want ik ben echt in de war nu. Iedereen lijkt dit te negeren, maar mij viel het een beetje op.

Citaat:
Wtf, ik ben eindelijk thuis en wilde even bijlezen, heb ik een waarschuwing ontvangen voor niet stemmen, terwijl ik gewoon ruim op tijd heb gestemd. Ik heb ondertussen een pm teruggestuurd om om opheldering te vragen en ik hoop dat het gewoon een foutje was van de Spelleider zoals bij Queasy blijkbaar gebeurd is, maar ik vind het wel behoorlijk lame.
Als de stem van DP niet meetelt, dan is het lijstje van de vorige ronde dus zo:

Dark Phoenix

Abzg
Queasy

Abzg
Siorin
Hanneke
Little Phoebe

Hanneke
Bretlow

Niet gestemd
Dark Phoenix

Dat zou dus betekenen dat LP helemaal geen wolf kan zijn, want anders was het gelijkspel geworden. Dan moet Bretlow dus wel de wolf zijn.

En dan is dit..:

Citaat:
Ja, ik ga mee met jou theorie. Ik zat er de hele tijd al aan te twijfelen maar na dat er 2 onschuldigen op zijn gehangen..

Ik dacht ook dat je geen wolf was in het aller begin, maar dan denk ik kijkend naar dat eerste lijstje dat het wel moet
..natuurlijk extra verdacht. Want als LP geen wolf KAN zijn, dan vind ik het wel heel vreemd dat Queasy nu behoorlijk op LP springt, zogenaamd gebaseerd op een theorie (die al was weerlegd en vol met gaten zit). Wil zij dat we LP weer verdacht gaan vinden of hoe zit dat nou?

Ik zou bijna denken dat Queasy ziener is, weet dat LP geen wolf is, maar ons dat wil laten denken zodat we Bretlow op kunnen hangen (zelfs na mijn grote post een paar pagina's terug en zelfs na dit stemlijstje waaruit blijkt dat Bretlow wél de wolf is). En dan draait ze het nog lekker om ook, door mij verdacht te gaan maken omdát ik Bretlow van wolf-zijn beschuldig.

LP en Bretlow kunnen, aan de hand van hangronde 1, beiden wolf zijn (dus daar zat Queasy al fout met haar 'LP MOET wolf zijn'-theorie), maar aan de hand van hangronde 7 is LP helemaal vrijgesproken.

Citaat:
hmm de wolf moet ook de geliefden eruit werken.

Ik stem morgen op dp of siorin beetje afhankelijk wat de rest gaat doen.
De wolf moet uiteindelijk de geliefden eruit spelen, dat klopt. Maar als de wolf dat te vroeg doet (m.a.w.: als er nog teveel goede spelers leven), dan is het zelfmoord.

Citaat:
Hier is mijn lijst.
Bretlow - durf niet te zeggen dat zij de laatste wolf is, jumping to conclusions is niet echt goed op het moment. Ze gedraagt zich over het algemeen stil, alleen sinds wolter het heeft overgenomen niet meer, maar daar komt ook weinig zinnigs uit.
Nouja, jumping to conclusions was het sowieso niet geweest. DP, Queasy en ik kunnen absoluut geen wolf zijn, en als jij van jezelf weet dat je onschuldig bent.. Dan is het makkelijk om tot die conclusie te komen.

Citaat:
Ik weet het, ik weet het. Ik haat dit spel eigenlijk, and yet is het geniaal. Ik stel voor dat we Siorin ophangen, omdat mijn geliefden gevoel sterker is bij haar dan bij jou op het moment. Als ze onschuldig blijkt te zijn, wat ik niet hoop, dan staat Queasy bovenaan. ik vertrouw haar ook niet.
Jezus, je bent het hele spel op DP aan het hameren en nu ben je eindelijk van gedachten veranderd?

Citaat:
Nou lekker nu durf ik niet op siorin te stemmen omdat ik dan verdacht wordt gevonden als ze onschuldig blijkt te zijn.
Ja, dit is ook stom. Als jij zo zeker bent van mijn slechtheid, dan heb je niets om bang voor te zijn toch? Of ga je nu terugkrabbelen, omdat je weet dat je zelf geliefde bent?

Citaat:
Mja, kan, probleem is dat ik bij Siorin (en ja, ik weet het) juist het gevoel dat ze heel oprecht speelt. Wat dat betreft voel ik inderdaad meer voor Queasy, want die zegt rare dingen, komt met halve theorieën en beschuldigingen en zegt dan dat het 'aannames' zijn. En daarbij zit ik nog steeds met wat er een paar rondes geleden gebeurde, wat Siorin en jou more or less vrijpleitte naar mijn idee. Hmm.

We spelen momenteel met het idee dat Bretlow de wolf moet zijn, toch? Even hardop denkend, stel dat zij geen wolf is maar geliefde? In dat geval zou dat kunnen met Queasy (ook met de rest, trouwens, maar goed) en zou Toddish / Hanneke de stille wolf kunnen zijn. Dit is trouwens geen theorie, ik heb ook niet uitgezocht of het überhaupt kan en logisch is en niet naar de stemlijstjes gekeken. Maar is er een goede of logische reden dat iets in deze richting niet zou kunnen? Want misschien proberen sommige spelers bepaalde mensen zoals eerst jou als wolf een bepaalde functie in de schoenen te schuiven om zo te kunnen winnen. Kun je misschien even met me meedenken, ik heb koppijn en heb het gevoel dat we ergens een puzzelstukje missen.

Pff, je hebt gelijk, wat een rotspel inderdaad.
Ja godver, ik heb dus net aangetoond dat LP geen wolf kan zijn, en dat daarom Bretlow wel wolf moest zijn, maar damn, ik was helemaal vergeten dat Toddish eventueel ook wolf zou kunnen zijn.

Nouja, we hebben nu in ieder geval zekerheid over LP.


Ik vind Queasy heel raar spelen, vooral omdat ze steeds bij haar punt blijft terwijl al is 'bewezen' dat haar theorie op z'n minst niet waterdicht was (en aan de hand van hangronde 6 absoluut onmogelijk). De manier waarop ze zich verdedigt vind ik ook vreemd. Ze blijft steeds dezelfde dingen roepen ("de wolf moet de geliefden toch ook eten"), maar gaat dan niet in op de reacties, alsof ze die voor het gemak maar even negeert, net zoals ze de verrader in hangronde 1 voor het gemak even negeert. Ze lijkt er teveel op gebrand om LP als wolf te zien, terwijl dat onmogelijk is.


Nu LP vrijgesproken is (als iemand een gat in mijn theorie ziet, let me know, btw), zijn we nog niet verder gekomen, want ik ben de hele tijd vergeten Hanneke in mijn theorie mee te nemen. Die kan eventueel ook nog wolf zijn. Maar dat zal ik morgen wel even bekijken. Misschien dat de stemlijstjes iets kunnen zeggen, of dat er vreemde posts zijn.

Laatst gewijzigd op 07-06-2010 om 02:09.
Oud 07-06-2010, 01:56
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik ben een beetje druk geweest, dus sorry als ik even stil was. Een paar dingen vielen mij op. Als eerste dit:



Omg, Doe je het weer. Ik zal het even uitleggen, want jouw theorie klopt wel, maar is niet waterdicht, want je vergeet de verrader.

Aan de hand van dat lijstje zou je inderdaad denken dat LP de laatste wolf is. Maar als sann (de verrader) nou heeft gelogen over haar stem, door Soija's stem te dekken, dan zag het lijstje er zo uit:

Mean
Dark Phoenix
snoopy
Mr Soija = wolf
Siorin
Absinthe
sann

Dark Phoenix
Mean
testout.com
Queasy
ggcy8 = wolf
Little Phoebe

Dan zou het gewoon 5-4 zijn geweest en dan hoeft LP dus helemaal geen wolf te zijn. Snap je dat nu?

LP en Bretlow kunnen allebei de wolf zijn als je je alléén op dit lijstje baseert.

Maar dan nog iets, want ik ben echt in de war nu. Iedereen lijkt dit te negeren, maar mij viel het een beetje op.



Als de stem van DP niet meetelt, dan is het lijstje van de vorige ronde dus zo:

Dark Phoenix

Abzg
Queasy

Abzg
Siorin
Hanneke
Little Phoebe

Hanneke
Bretlow

Niet gestemd
Dark Phoenix

Dat zou dus betekenen dat LP helemaal geen wolf kan zijn, want anders was het gelijkspel geworden. Dan moet Bretlow dus wel de wolf zijn.

En dan is dit..:


..natuurlijk extra verdacht. Want als LP geen wolf KAN zijn, dan vind ik het wel heel vreemd dat Queasy nu behoorlijk op LP springt, zogenaamd gebaseerd op een theorie (die al was weerlegd en vol met gaten zit). Wil zij dat we LP weer verdacht gaan vinden of hoe zit dat nou?

Ik zou bijna denken dat Queasy ziener is, weet dat LP geen wolf is, maar ons dat wil laten denken zodat we Bretlow op kunnen hangen (zelfs na mijn grote post een paar pagina's terug en zelfs na dit stemlijstje waaruit blijkt dat Bretlow wél de wolf is. En dan draait ze het nog lekker om ook, door mij verdacht te gaan maken omdat ik Bretlow van wolf-zijn beschuldig.

LP en Bretlow kunnen, aan de hand van hangronde 1, beiden wolf zijn (dus daar zat Queasy al fout met haar 'LP MOET wolf zijn'-theorie, maar aan de hand van hangronde 7 is LP helemaal vrijgesproken.


De wolf moet uiteindelijk de geliefden eruit spelen, dat klopt. Maar als de wolf dat te vroeg doet (m.a.w.: als er nog teveel goede spelers leven), dan is het zelfmoord.



Nouja, jumping to conclusions was het sowieso niet geweest. DP, Queasy en ik kunnen absoluut geen wolf zijn, en als jij van jezelf weet dat je onschuldig bent.. Dan is het makkelijk om tot die conclusie te komen.



Jezus, je bent het hele spel op DP aan het hameren en nu ben je eindelijk van gedachten veranderd?


Ja, dit is ook stom. Als jij zo zeker bent van mijn slechtheid, dan heb je niets om bang voor te zijn toch? Of ga je nu terugkrabbelen, omdat je weet dat je zelf geliefde bent?



Ja godver, ik heb dus net aangetoond dat LP geen wolf kan zijn, en dat daarom Bretlow wel wolf moest zijn, maar damn, ik was helemaal vergeten dat Toddish eventueel ook wolf zou kunnen zijn.

Nouja, we hebben nu in ieder geval zekerheid over LP.


Ik vind Queasy heel raar spelen, vooral omdat ze steeds bij haar punt blijft terwijl al is 'bewezen' dat haar theorie op z'n minst niet waterdicht was (en aan de hand van hangronde 6 absoluut onmogelijk). De manier waarop ze zich verdedigt vind ik ook vreemd. Ze blijft steeds dezelfde dingen roepen ("de wolf moet de geliefden toch ook eten"), maar gaat dan niet in op de reacties, alsof ze die voor het gemak maar even negeert, net zoals ze de verrader in hangronde 1 voor het gemak even negeert. Ze lijkt er teveel op gebrand om LP als wolf te zien, terwijl dat onmogelijk is.


Nu LP vrijgesproken is (als iemand een gat in mijn theorie ziet, let me know, btw), zijn we nog niet verder gekomen, want ik ben de hele tijd vergeten Hanneke in mijn theorie mee te nemen. Die kan eventueel ook nog wolf zijn. Maar dat zal ik morgen wel even bekijken. Misschien dat de stemlijstjes iets kunnen zeggen, of dat er vreemde posts zijn.
DP en ik hebben een tijdelijke wapenstilstand, morgen trekken we de haren weer uit elkaars kop

Over Queasy ben ik het met je eens. Ze doet raar, al het hele spel, en dat roep ik al een tijdje, maar niemand luistert naar een 'wolf'

Fijn dat ik ben vrijgesproken, minder fijn dat de kans dat ik opgevroten word is toegenomen (aangezien het superhandig is om mij de verdenking mee te laten slepen terwijl de wolf eet, bedoel ik daarmee). Hopen dat dat niet gebeurt.

Is niet handig dat je Toddish vergeet maar hij is de enige die ik op dit moment het minste wantrouw.


Oh, en ja, ik blijf iedereen, zoals eerder gezegd, eigenwijs bij het originele geslacht _ nickname noemen, anders ben ik door de warrrrr.

Toddih - m = Hanneke
Bretlow - v = WolterB (maar ze blijven dus een hij en een zij)
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 07-06-2010, 11:43
Bretlow
Avatar van Bretlow
Bretlow is offline
Citaat:
als iemand een gat in mijn theorie ziet, let me know, btw
Het niet-stemmen van DP de vorige ronde. Dat kan natuurlijk ook puur gespeeld zijn om de aandacht extra op het stemlijstje te vestigen terwijl hij stiekem tóch een stem heeft uitgebracht waardoor het 'gewoon' 4-2-2 zou worden. Of het mega late wisselen van LP waarmee ze zich in eerste instantie ontzettend verdacht maakte (geen gelijkspel willen, toch maar onder het veilige lijstje staan) en zich nu 'toevallig' vrijpleit aangezien DP opeens niet gestemd blijkt te hebben.

Dit kan natuurlijk prima afgesproken werk zijn van de geliefden om zo 1) de aandacht te vestigen op hele andere zaken (missen van de stemronde) 2) de aandacht af te leiden van de geliefde die verdacht wordt van wolf zijn en zo nooit als geliefde kan overleven tot het einde 3) andere mensen verdacht te maken die wel gewoon vast hebben gehouden aan hun stem in de vorige ronde en 4) nog meer verwarring zaaien in het spel waar toch al zo weinig zeker is voor alle partijen.
__________________
The Game | loof s'nam esiw a eb ll'I :yaw rehtie rettam t'nsoed tI .loof a m'I taht kniht emos ,nam esiw a m'I taht yas emoS | .sserpxekulegnorep ed tem sieR
Oud 07-06-2010, 12:11
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Het niet-stemmen van DP de vorige ronde. Dat kan natuurlijk ook puur gespeeld zijn om de aandacht extra op het stemlijstje te vestigen terwijl hij stiekem tóch een stem heeft uitgebracht waardoor het 'gewoon' 4-2-2 zou worden. Of het mega late wisselen van LP waarmee ze zich in eerste instantie ontzettend verdacht maakte (geen gelijkspel willen, toch maar onder het veilige lijstje staan) en zich nu 'toevallig' vrijpleit aangezien DP opeens niet gestemd blijkt te hebben.

Dit kan natuurlijk prima afgesproken werk zijn van de geliefden om zo 1) de aandacht te vestigen op hele andere zaken (missen van de stemronde) 2) de aandacht af te leiden van de geliefde die verdacht wordt van wolf zijn en zo nooit als geliefde kan overleven tot het einde 3) andere mensen verdacht te maken die wel gewoon vast hebben gehouden aan hun stem in de vorige ronde en 4) nog meer verwarring zaaien in het spel waar toch al zo weinig zeker is voor alle partijen.
Dus wat je zegt, is dat DP en ik geliefden zijn, terwijl we het hele spel ontzettend opvallen, voor van alles en nog wat verdacht worden gemaakt en elkaar steeds verdacht mken? Dan zouden we wel crappy geliefden zijn. Dat ik zoiets zou doen, snap ik nog wel, ik ben nog een beetje nieuw met dit spel, maar als ik geliefden was geweest met DP had hij me echt wel gezegd hoe ik me had moeten gedragen als geliefde zijnde, denk je niet?

Ik vind het een beetje vergezocht
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 07-06-2010, 13:07
Bretlow
Avatar van Bretlow
Bretlow is offline
Citaat:
Dus wat je zegt, is dat DP en ik geliefden zijn, terwijl we het hele spel ontzettend opvallen, voor van alles en nog wat verdacht worden gemaakt en elkaar steeds verdacht mken? Dan zouden we wel crappy geliefden zijn. Dat ik zoiets zou doen, snap ik nog wel, ik ben nog een beetje nieuw met dit spel, maar als ik geliefden was geweest met DP had hij me echt wel gezegd hoe ik me had moeten gedragen als geliefde zijnde, denk je niet?

Ik vind het een beetje vergezocht
Of dat jij of DP een valse stem hadden staan in het lijstje en om gelijkspel te voorkomen voor de buitenwereld (terwijl dat in werkelijkheid nooit zo had kunnen zijn) dat één van jullie een actie als deze gedaan heeft. Al kan jouw wissel ook weer een actie zijn om iemand anders uit de tent te lokken en kan DP echt zijn stem verkeerd doorgegeven hebben, maar het is, zoals zo veel in dit spel, allemaal net té toevallig vind ik.

En opzichtig spelen, lijstjes en hele uitgebreide theorieën posten heeft tot nu toe jou, DP en Siorin geen windeieren gelegd aangezien jullie er alle drie nog inzitten waarbij het echt onmogelijk is dat jullie allemaal gewone dorpelingen zijn (aangezien er nog 2 geliefden, 1 wolf, een tovenaar, een wolfsbane én een ziener in het spel zitten).

Deze hangronde is de kans dat er of een geliefde (spel gaat verder) of een wolf (geliefden winnen) uit gaat 50% en zo lang er misgehangen (dorpeling sterft) wordt stijgt de kans alleen maar dat een geliefde of wolf een keer opgehangen wordt, maar daarvoor moeten we echt snel zijn want als de wolf de volgende nacht niet mis gaat eten en de geliefden de komende 2 rondes overleven, dan is het ook gedaan.

Voor deze hangronde denk ik dat ik toch maar vast blijf houden aan de theorie van Siorin; stil spelen = geliefde en die moeten er deze ronde toch echt eerst uit gaan.
__________________
The Game | loof s'nam esiw a eb ll'I :yaw rehtie rettam t'nsoed tI .loof a m'I taht kniht emos ,nam esiw a m'I taht yas emoS | .sserpxekulegnorep ed tem sieR
Oud 07-06-2010, 13:17
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Of dat jij of DP een valse stem hadden staan in het lijstje en om gelijkspel te voorkomen voor de buitenwereld (terwijl dat in werkelijkheid nooit zo had kunnen zijn) dat één van jullie een actie als deze gedaan heeft. Al kan jouw wissel ook weer een actie zijn om iemand anders uit de tent te lokken en kan DP echt zijn stem verkeerd doorgegeven hebben, maar het is, zoals zo veel in dit spel, allemaal net té toevallig vind ik.
Laat één ding even heel erg duidelijk wezen, ik heb géén verkeerde stem doorgegeven. Ik heb geen idee wat er wél fout is gegaan, maar ik weet 100% zeker dat het in ieder geval niet mijn schuld was. (dit omdat ik zoals altijd reageerde op de functie pm, zodat ik zeker weet dat hij niet bij een van de spelleider clones aankomt)

Citaat:
En opzichtig spelen, lijstjes en hele uitgebreide theorieën posten heeft tot nu toe jou, DP en Siorin geen windeieren gelegd aangezien jullie er alle drie nog inzitten waarbij het echt onmogelijk is dat jullie allemaal gewone dorpelingen zijn (aangezien er nog 2 geliefden, 1 wolf, een tovenaar, een wolfsbane én een ziener in het spel zitten).
Soija speelde ook heel opzichtig en die is wel dood. Daarbij kan dat dus wel degelijk, het zou zelfs precies uitkomen. Het maakt jou alleen vrijwel automatisch evil, daarom 'kan' dat volgens jou niet.

Citaat:
Deze hangronde is de kans dat er of een geliefde (spel gaat verder) of een wolf (geliefden winnen) uit gaat 50% en zo lang er misgehangen (dorpeling sterft) wordt stijgt de kans alleen maar dat een geliefde of wolf een keer opgehangen wordt, maar daarvoor moeten we echt snel zijn want als de wolf de volgende nacht niet mis gaat eten en de geliefden de komende 2 rondes overleven, dan is het ook gedaan.
50%? 50% van de functies zijn slecht, 50% kans dat x gebeurt daar zou ik graag een berekening van zien.

Citaat:
Voor deze hangronde denk ik dat ik toch maar vast blijf houden aan de theorie van Siorin; stil spelen = geliefde en die moeten er deze ronde toch echt eerst uit gaan.
Hmm. Jij bent, samen met Hanneke / Toddish, volgens mij de stilste speler tot nu toe.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 07-06-2010, 13:19
Verwijderd
Ik stem op dark phoenix
Oud 07-06-2010, 13:25
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik twijfel. ik wil op Queasy stemmen. Of Siorin.

@Queasy: Wilde jij niet op Siorin stemmen? Wat is daarmee gebeurd?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 07-06-2010, 13:45
Bretlow
Avatar van Bretlow
Bretlow is offline
Citaat:
Laat één ding even heel erg duidelijk wezen, ik heb géén verkeerde stem doorgegeven. Ik heb geen idee wat er wél fout is gegaan, maar ik weet 100% zeker dat het in ieder geval niet mijn schuld was. (dit omdat ik zoals altijd reageerde op de functie pm, zodat ik zeker weet dat hij niet bij een van de spelleider clones aankomt)
Of dat waar is of niet blijkt aan het einde van het spel lijkt me. Vooralsnog geloof ik het niet helemaal

Citaat:
Soija speelde ook heel opzichtig en die is wel dood. Daarbij kan dat dus wel degelijk, het zou zelfs precies uitkomen. Het maakt jou alleen vrijwel automatisch evil, daarom 'kan' dat volgens jou niet.
Volgens mij is dat de speelstijl van Soija, want wat ik in eerdere spellen meegelezen heb, speelde hij net zo, onafhankelijk van de rol die hij had . En wat jij nu stelt is dus dat Queasy, Toddish/Hanneke en ik wolf of geliefde zijn? Als je de stemlijstjes bekijkt is dat ook praktisch gezien niet mogelijk, mits er niemand loopt te kloten met zijn/haar stem natuurlijk. Daardoor móet dus minstens één van jullie 3 een evil-funcite hebben, alleen zou ik bij god niet weten wie wat precies is.

Citaat:
50%? 50% van de functies zijn slecht, 50% kans dat x gebeurt daar zou ik graag een berekening van zien.
kans 1 op 6 (17%): Wolf wordt opgehangen
kans 2 op 6 (33%): Geliefde wordt opgehangen
kans 3 op 6 (50%): Dorpeling wordt opgehangen

Maakt dus 50% kans dat er of een wolf of een geliefde dood gaat deze hangronde

Citaat:
Hmm. Jij bent, samen met Hanneke / Toddish, volgens mij de stilste speler tot nu toe.
Sinds ik het overgenomen heb klopt dat zeker, maar heb in het topic ook uitgelegd hoe dat komt . Als je dingen doet waarbij je niet thuis bent/geen computer tot je beschikking hebt kan je lastig het ww-spel spelen
__________________
The Game | loof s'nam esiw a eb ll'I :yaw rehtie rettam t'nsoed tI .loof a m'I taht kniht emos ,nam esiw a m'I taht yas emoS | .sserpxekulegnorep ed tem sieR
Oud 07-06-2010, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Ik twijfel. ik wil op Queasy stemmen. Of Siorin.

@Queasy: Wilde jij niet op Siorin stemmen? Wat is daarmee gebeurd?
Ja siorin of dp zei ik. Kijkend wat de rest doet. Want ik wil niet dat mijn stem in het niets valt.

doe dat nou niet
Oud 07-06-2010, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Of dat waar is of niet blijkt aan het einde van het spel lijkt me. Vooralsnog geloof ik het niet helemaal

Volgens mij is dat de speelstijl van Soija, want wat ik in eerdere spellen meegelezen heb, speelde hij net zo, onafhankelijk van de rol die hij had . En wat jij nu stelt is dus dat Queasy, Toddish/Hanneke en ik wolf of geliefde zijn? Als je de stemlijstjes bekijkt is dat ook praktisch gezien niet mogelijk, mits er niemand loopt te kloten met zijn/haar stem natuurlijk. Daardoor móet dus minstens één van jullie 3 een evil-funcite hebben, alleen zou ik bij god niet weten wie wat precies is.

Kijk dp ik ben niet de enige die zeg kijkend naar de stemlijstjes dat het praktsich niet mogelijk is dat ik geliefde of wolf ben
edit op wie stem jij bretlow?
Oud 07-06-2010, 13:58
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Of dat waar is of niet blijkt aan het einde van het spel lijkt me. Vooralsnog geloof ik het niet helemaal
Dat is je goed recht.

Citaat:
Volgens mij is dat de speelstijl van Soija, want wat ik in eerdere spellen meegelezen heb, speelde hij net zo, onafhankelijk van de rol die hij had .
Volgens mij als je eerder met mij hebt gespeeld zou je weten dat ik ook altijd actief meespeel en constant probeer mee te denken, ongeacht mijn functie. Het ging er vooral om dat je deed alsof alle actieve mensen wel overleefden, want dat is onzin.

Citaat:
En wat jij nu stelt is dus dat Queasy, Toddish/Hanneke en ik wolf of geliefde zijn? Als je de stemlijstjes bekijkt is dat ook praktisch gezien niet mogelijk, mits er niemand loopt te kloten met zijn/haar stem natuurlijk. Daardoor móet dus minstens één van jullie 3 een evil-funcite hebben, alleen zou ik bij god niet weten wie wat precies is.
Ik denk zoiets inderdaad. LP is min of meer vrijgesproken for now voor mij, Siorin zou slecht kunnen zijn maar dat denk ik niet, en van Hanneke weet ik niet wat ik moet denken. Iemand van deze 3 zit me voor te liegen, maar ik weet niet wie. Dat jij wolf of geliefde bent staat voor mij als een paal boven water, en ik begin eigenlijk steeds meer te vermoeden dat je geliefde bent. Ik ga zometeen eens even terugzoeken naar bewijzen voor dit gevoel, want meestal gok ik redelijk aardig wat betreft de functies.


Citaat:
kans 1 op 6 (17%): Wolf wordt opgehangen
kans 2 op 6 (33%): Geliefde wordt opgehangen
kans 3 op 6 (50%): Dorpeling wordt opgehangen

Maakt dus 50% kans dat er of een wolf of een geliefde dood gaat deze hangronde
Fair enough.

Citaat:
Sinds ik het overgenomen heb klopt dat zeker, maar heb in het topic ook uitgelegd hoe dat komt . Als je dingen doet waarbij je niet thuis bent/geen computer tot je beschikking hebt kan je lastig het ww-spel spelen
Daarvoor was Bretlow ook geen baken van activiteit en theorieën, hoor.

Thing is, eerst leek iedereen ervan overtuigd dat LP wel wolf moest zijn. Toen was iedereen ervan overtuigd dat jij dat wel moest zijn. De eerste keer bleek dat een slimme truc om de aandacht op haar te focussen, best kans dat dat nu weer zo is. Het is allemaal net iets te voor de hand liggend.

Maar ik kwam vannacht een post van Little Phoebe tegen waarin ze zei dat ze het wel prima vond om wolf genoemd te worden, zodat ze in ieder geval niet opgehangen zou worden. En dat zette me aan het denken, jij hebt dat tot nu ook maar heel zwakjes geprobeerd te weerleggen in één post. Stel dát jij geliefde bent en heel rustig speelt, dan zou dat ook meteen verklaren waarom je het wel prima vond dat je wolf genoemd werd, want dan kon je rustig je gang gaan zonder opgehangen te worden.

Er zit me iets niet lekker aan je, en ik ga nu uitzoeken wat het is.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel 69 #4
Verwijderd
208 21-06-2010 18:03
De Kantine Weerwolfspel 69 #2
Verwijderd
500 01-06-2010 19:18
De Kantine Weerwolfspel #51
Verwijderd
500 13-09-2008 23:32
De Kantine Koelkast-topics: Het overzicht. Nieuwe aanpassing!
Mariekje*
30 23-05-2008 06:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.