Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2013, 12:53
Johan_Derksen
Avatar van Johan_Derksen
Johan_Derksen is offline
Hoihoi,

Ik vroeg mij af wat de exameneisen zijn, ik zit nu in 5vwo.
Weet jullie hoe het zit met het aantal onvoldoendes, gemiddeldes etc.
Op internet staan verschillende dingen dus daarom vraag ik het hier.

bij voorbaat dank!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2013, 13:06
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Dit schooljaar geldt:

Citaat:
De kandidaat die eindexamen vwo heeft afgelegd, is geslaagd:

a. indien het rekenkundig gemiddelde van zijn bij het centraal examen behaalde cijfers ten minste 5,5 is,

b. indien hij:
1°. voor al zijn vakken waarvoor een eindcijfer is vastgesteld, als eindcijfer 6 of meer heeft behaald,
2°. voor één van zijn vakken waarvoor een eindcijfer is vastgesteld, als eindcijfer 5 en voor de overige vakken waarvoor een eindcijfer is vastgesteld, als eindcijfer 6 of meer heeft behaald,
3°. voor één van zijn vakken waarvoor een eindcijfer is vastgesteld met uitzondering van de vakken Nederlandse taal en literatuur, Engelse taal en literatuur en wiskunde A, wiskunde B of wiskunde C, als eindcijfer 4 en voor de overige vakken waarvoor een eindcijfer is vastgesteld, als eindcijfer 6 of meer heeft behaald, en het gemiddelde van de eindcijfers tenminste 6,0 bedraagt, dan wel
4°. voor twee van zijn vakken waarvoor een eindcijfer is vastgesteld, als eindcijfer 5 heeft behaald dan wel voor één van de vakken waarvoor een eindcijfer is vastgesteld als eindcijfer 4 en voor één van deze vakken als eindcijfer 5 heeft behaald, en voor de overige vakken waarvoor een eindcijfer is vastgesteld, als eindcijfer 6 of meer heeft behaald, en het gemiddelde van de eindcijfers tenminste 6,0 bedraagt, met dien verstande dat hij daarbij voor één van de vakken Nederlandse taal en literatuur, Engelse taal en literatuur en in voorkomende gevallen wiskunde A, wiskunde B of wiskunde C als eindcijfer 5 heeft behaald en voor het andere genoemde vak dan wel de andere twee genoemde vakken als eindcijfer 6 of meer heeft behaald,

c. indien geen van de eindcijfers van maatschappijleer, het profielwerkstuk en algemene natuurwetenschappen, lager is dan 4, en

d. indien de vakken culturele en kunstzinnige vorming en lichamelijke opvoeding van het gemeenschappelijk deel van elk profiel alsmede de maatschappelijke stage, zijn beoordeeld als «voldoende» of «goed».
Met citaat reageren
Oud 13-01-2013, 13:07
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Volgend schooljaar wordt toegevoegd:

Citaat:
Eindcijfers Nederlands en rekenen ten minste 5 en 5
Met citaat reageren
Oud 13-01-2013, 13:09
Johan_Derksen
Avatar van Johan_Derksen
Johan_Derksen is offline
Oké, hartstikke bedankt!!!
Dit geldt dus zeker voor mij?? (ervan uitgaand dat ik dit jaar over ga)
Met citaat reageren
Oud 13-01-2013, 13:12
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Oké, hartstikke bedankt!!!
Dit geldt dus zeker voor mij?? (ervan uitgaand dat ik dit jaar over ga)
Ja.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2013, 14:57
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Het rekenexamen is twee jaar uitgesteld, dus daar heb je niets mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2013, 18:02
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Het rekenexamen is twee jaar uitgesteld, dus daar heb je niets mee te maken.
Ik zie het, websites van de overheid zijn niet allemaal up-to-date...

Wel een nuancering: rekenen wordt wel gewoon ingevoerd volgend schooljaar als onderdeel van het centraal examen, maar het telt niet mee voor de vraag of je slaagt of zakt. Bovendien wordt het cijfer vermeld op de officiele cijferlijst.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 14:57
Winstanley
Winstanley is offline
Citaat:
Ik zie het, websites van de overheid zijn niet allemaal up-to-date...

Wel een nuancering: rekenen wordt wel gewoon ingevoerd volgend schooljaar als onderdeel van het centraal examen, maar het telt niet mee voor de vraag of je slaagt of zakt. Bovendien wordt het cijfer vermeld op de officiele cijferlijst.
Dus rekenen bepaalt niet of je slaagt of zakt, je kan bijv ook een 4 halen?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 15:44
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dus rekenen bepaalt niet of je slaagt of zakt, je kan bijv ook een 4 halen?
Volgend schooljaar en het schooljaar daarna nog wel!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 15:59
Winstanley
Winstanley is offline
Citaat:
Volgend schooljaar en het schooljaar daarna nog wel!
Raar. Hebben ze dit zeer kort geleden aangepast dan? Want aanvankelijk ging die regel toch vanaf volgend jaar in?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 16:01
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Raar. Hebben ze dit zeer kort geleden aangepast dan? Want aanvankelijk ging die regel toch vanaf volgend jaar in?
Klopt, ongeveer een maand geleden besloten tot uitstellen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 16:06
Winstanley
Winstanley is offline
Citaat:
Klopt, ongeveer een maand geleden besloten tot uitstellen.
Oke. Geldt dit ook voor de regel dat je maar één 5 mocht staan voor vakken Engels, Nederlands en wiskunde?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 16:30
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Oke. Geldt dit ook voor de regel dat je maar één 5 mocht staan voor vakken Engels, Nederlands en wiskunde?
Nee, dat geldt dit jaar al: zie onder 4° in mijn eerdere post.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 17:02
ADO070
Avatar van ADO070
ADO070 is offline
Dat klopt niet hoor. Heel veel hogescholen en universiteiten gaan je gewoon afwijzen omdat je totaal niet kunt rekenen.
Je bent wel erg dom als je lager dan 5(op onze school het absolute minimum) haalt voor rekenen(wat je al volgt sinds groep 3 van de basisschool).
Ik zit nu in 4 HAVO, en krijg vrijstelling voor het vak Rekenvaardigheid als ik minimaal een 5.0 haal.
__________________
FUCK YEAH
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 17:12
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Je wordt toch sowieso toegelaten op een opleiding, behalve als het een lootstudie is? Dus hoezo afwijzen?

En ik vind het wel een beetje kort door de bocht om iemand zomaar erg dom te noemen. TS noch iemand anders vermeldt nergens dat hij/zij onvoldoende staat. En al was dat het geval, vind ik dat je houding wel wat minder denigrerend mag zijn. Niet iedereen is even goed in elk vak, als je maar je best doet en er serieus mee bezig bent.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 20:30
Endorsed
Endorsed is offline
Volgens mij had ik rekenbijles nodig in de derde klas toen mijn school hoorde dat het misschien ingevoerd werd. Kan het nog steeds niet snel genoeg. Kan wel een computer programmeren die het voor mij doet ^.^
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 09:37
laalala
Avatar van laalala
laalala is offline
Citaat:
Dat klopt niet hoor. Heel veel hogescholen en universiteiten gaan je gewoon afwijzen omdat je totaal niet kunt rekenen.
Nee, want er wordt maar zelden gevraagd naar je cijferlijst, m.u.v van studies waarbij een loting is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.