Oud 24-01-2004, 01:07
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
De stichting Bijzonder Jeugdwerk werd een aantal jaren geleden zwaar ingekort. Dit was een stichting die zich bezighield met preventieve hulpverlening en deed goed werk!
Een aantal jaren geleden werd deze stichting zwaar ingekort wegens bezuinigingen in de zorgsector en dus ook in de hulpverlening.
Nu begint men te merken wat de gevolgen hiervan zijn geweest. Daarom is besloten om dan wel onder een andere naam het BJ weer op te krikken en het weer goed werk te laten doen in de hoop voor een betere toekomst voor onze jeugd.

Ik kan niet uitdrukken hoe blij ik hiermee ben!
Maar da's grotendeels denk ik omdat ik van 1e hand mee heb gemaakt wat voor werk daar gedaan werd met wat voor jeugd. En wat er van hen geworden is toen BJ niet meer was. Het was in 1 stoot recht naar beneden. Gevolg: andere stichtingen kregen het drukker: jeugdzorg kreeg langere wachtlijsten, jeugddelinquentie groeide enorm.

Door het weer toegankelijk maken van preventieve jeugdhulpverlening zullen deze cijfers afnemen. Persoonlijk ben ik daar zeer blij mee, maar wat jullie?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2004, 01:37
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 24-01-2004 @ 02:07:
Door het weer toegankelijk maken van preventieve jeugdhulpverlening zullen deze cijfers afnemen. Persoonlijk ben ik daar zeer blij mee, maar wat jullie?
Ik heb geen idee wat deze stichting doet, maar als het betekend dat de wachtlijsten bij o.a jeugdzorg afnemen, nou dan ben ik dolblij.. niet voor mezelf. maar ik heb gemerkt hoe lang die wachtlijst is, voor de provincie utrecht.. 8 maanden.
en nu sta ik weer op een wachtlijst voor iets anders en pff.. ik word dr gek van.. nu 2 maanden wachten en daarna miss nog een keer...
Ik zou dus heel blij,en niet alleen voor mezelf, zijn als die wachtlijsten afnemen..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 08:44
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Wat voor beeld moet ik me vormen dan met preventieve
jeugdhulpverlening?

Kortere wachtlijsten zijn altijd .
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 20:08
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Quiana schreef op 24-01-2004 @ 09:44:
Wat voor beeld moet ik me vormen dan met preventieve
jeugdhulpverlening?

Kortere wachtlijsten zijn altijd .
Bij preventieve jeugdhulpverlening moet je denken aan jeugd die al bezig is het verkeerde pad in te slaan maar er nog net niet is. Die worden opgevangen bij BJ zodat ze in de toekomst niet echt het verkeerde pad inslaan. Slagingspercentage van BJ was destijds ruim 95%.
Nu BJ er niet meer is slaan dus al die kinders wel het verkeerde pad in en komen dus bij jeugdzorg terecht. Vandaar dat ook daar de wachtlijsten zullen afnemen als er weer aan preventieve zorg wordt gedaan. Snappie?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 09:19
light fighter
light fighter is offline
als dat zo is, waar ik vanuit ga. Is dat super!!!

Want, ik denk dat heelveel mensen daar voor in aan merking komen die nu een intensievere behandeling hebben bij jeugdzorg ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 11:53
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
nou nog 25-50% van de allochtone jeugd erheen dumpen

maarja ff serieus, is het vrijwillig of hoe komen mensen er?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 12:09
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
light fighter schreef op 25-01-2004 @ 10:19:
als dat zo is, waar ik vanuit ga. Is dat super!!!

Want, ik denk dat heelveel mensen daar voor in aan merking komen die nu een intensievere behandeling hebben bij jeugdzorg ofzo.
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 14:18
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 25-01-2004 @ 12:53:
nou nog 25-50% van de allochtone jeugd erheen dumpen

maarja ff serieus, is het vrijwillig of hoe komen mensen er?
Zowel vrijwillig als door justitie of RIAGG. Je kan je vrijwillig aanmelden als je aan jezelf merkt dat het fout dreigt te gaan, als justitie merkt dat het fout dreigt te gaan kom je daar vaak terecht en als het RIAGG de nood van Jeugdzorg behandeling nog niet inziet maar zeker wel behandeling nodig acht kom je daar ook terecht.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 14:22
light fighter
light fighter is offline
waarom nu pas???

ik was daar echt geod terecht gekomen denk ik, als het ten minste bestond een jaar geleden, want nu moet ik echt prof. hulp omdat het fout gegaan is, helaas
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 14:44
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 25-01-2004 @ 15:18:
Zowel vrijwillig als door justitie of RIAGG. Je kan je vrijwillig aanmelden als je aan jezelf merkt dat het fout dreigt te gaan, als justitie merkt dat het fout dreigt te gaan kom je daar vaak terecht en als het RIAGG de nood van Jeugdzorg behandeling nog niet inziet maar zeker wel behandeling nodig acht kom je daar ook terecht.
als het door justitie gaat, is het niet echt preventief meer he.
En hoe kom je bij het riagg? vrijwillig of ook nadat het al fout is gegaan.

Kijk allemaal leuk en aardig, maar ik denk dat het niet goed werkt als preventie, dus kaart het dan ook zo niet aan. Waarom werkt het niet goed genoeg? Het grootste gros mensen die het echt nodig hebben, gaan daar echt niet vrijwillig heen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 16:32
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 25-01-2004 @ 15:44:
als het door justitie gaat, is het niet echt preventief meer he.
En hoe kom je bij het riagg? vrijwillig of ook nadat het al fout is gegaan.

Kijk allemaal leuk en aardig, maar ik denk dat het niet goed werkt als preventie, dus kaart het dan ook zo niet aan. Waarom werkt het niet goed genoeg? Het grootste gros mensen die het echt nodig hebben, gaan daar echt niet vrijwillig heen.
Vergis jij je nog in denk ik. Vele mensen merken dat er iets fout gaat en kloppen zelf bij een hulpverleningsinstantie aan.

Ik heb ook nergens gezegd dat alles vrijwillig aangemeld was. Degenen die door justitie ermee in aanraking komen, zijn vaak kinders die een kleine winkeldiefstal gepleegd hebben. Op zich niets ernstigs. Maar ja, als je eenmaal zover bent, zeker 50% gaat steeds verder voor de kick, die komen daar ook terecht.

Bij het RIAGG kom je voornamelijk vrijwillig, dit is een door-stuur instantie om het zo maar te noemen, zij inventariseren, en sturen door naar de instantie die het best bij je past. Ook bij het RIAGG komen mensen die aangemeld worden door justitie of bij jeugd door ouders noem maar op, maar het RIAGG zelf doet niet aan behandeling. Alleen analyseren en doorsturen.


Aan Light Fighter:

BJ bestond tot 5 jaar geleden en liep goed. Uitzonderlijk goed. Maar toen kwam er een overheidje om de hoek kijken die vond dat bezuinigingen het beste gedaan konden worden in de zorg. Jeugdzorg werd ingekort, maar preventive hulpverlening zag de overheid het nut helemaal niet van in: afbouwen en weg ermee dus. Sinds ongeveer 2 jaar terug is daar het resultaat van te merken, overheidje denkt nu: shit, dat was een foute beslissing.. BJ moet maar weer terug, maar wel onder een andere naam, anders gaat het volk nog zien dat wij toegeven een fout gemaakt te hebben en dat kan niet.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 18:25
light fighter
light fighter is offline
Bij mij is het sinds twee jaar dat ik richting prof. hulp moest maar steeds niet ging waarom weet ik niet eigenlijk maar goed ik vind het wel goed. Helaas heb ik er zelf niet van profiteren.

Maar wel kinderachtig dat ze dat niet durven toe te geven dat ze een fout hebben gemaakt, ze geven wel toe dat de basisvorming een mislukking is.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:35
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
light fighter schreef op 25-01-2004 @ 19:25:
Bij mij is het sinds twee jaar dat ik richting prof. hulp moest maar steeds niet ging waarom weet ik niet eigenlijk maar goed ik vind het wel goed. Helaas heb ik er zelf niet van profiteren.

Maar wel kinderachtig dat ze dat niet durven toe te geven dat ze een fout hebben gemaakt, ze geven wel toe dat de basisvorming een mislukking is.
Degene die de overheid snapt, mag het me uitleggen, ik snap er niets meer van.

Maar hoe zit het nou? Zit je nu inmiddels wel bij een hulpverlener of niet?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.