Oud 25-07-2001, 13:08
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Annie, en ik ben 53 jaar oud. Als mensen vragen welk werk ik doe, zeg ik meestal dat ik medewerker ben op het gebied van sanitaire voorzieningen. Eigenlijk ben ik gewoon toiletjuffrouw, zoals dat in de volksmond genoemd word.

Als jonge vrouw was ik een prostitueé. Ik zat bij tante Greet achter het raam, een schat van een wijf. Ze had vroeger zelf in de prostitutie gezeten en zorgde goed voor ons. Ik was erg in trek. 'Blonde Annie', noemden ze me. Ik ben van nature een brunette, maar blond trok meer klanten.

Maar zoals dat wel vaker gaat in het leven, veranderde de dingen om mij heen. We kregen steeds meer concurrentie van blitse pooiers met hun geimporteerde exotische schoonheden. De klanten waren nu niet alleen meer zondigende huisvaders, maar nu ook lastige en onverstaanbare toeristen. Ik werd ouder en minder aantrekkelijk. Een hoer van de oude stempel. Toen tante Greet overleed, ben ik ermee gestopt. Het was moeilijk om het wereldje van de prostitutie te verlaten, maar uiteindelijk kwam ik hier terecht.

Tja, en hier werk ik dan al een aantal jaartjes. In de hema, die jullie ongetwijfeld kennen. Ze verkopen er nu weer schoolspullen, trouwens. Ik weet alles te liggen, maar beperk me tot mijn taak, het toilet. Elke dag komt er een leger van mensen langs. Gehaaste mensen, relaxte mensen, jengelde kinderen, vlakke zakenmannen. Sommige mensen glimlachen naar me als ze hun kwartje geven, anderen kijken minachtend, sommigen negeren me totaal en betalen niet. Maar ik ben een geduldige vrouw.

Het werk is simpel, maar daardoor niet minder vermoeiend. Ik zit niet alleen daar in mijn stoeltje, ik maak de vloeren en de toiletten schoon, vul de rollen aan. Help moeders met lastige kinderen. Slechts weinig mensen hebben respect voor mijn beroep, maar het zal me een worst wezen. Ik heb het gezellig met Truus en Miep, mijn collega'tjes. Miep heeft zelfs ook nog in de prostitutie gezeten vroeger, iets waar we na werktijd hele gesprekken over kunnen hebben.

Maar ja, op een dag kwam er een vuiltje aan de lucht. De hema had een nieuwe medewerker, die aan ons allen werd voorgesteld. Ik herkende hem direct. Het was Magere Fred, een pooier, een gluiperd. Ik vroeg me verbaasd af wat hij in de hema deed. Hij bleek nog een hoge functie te hebben ook, de zak. Hij herkende mij ook en knipoogde. Benauwd ging ik terug naar de toiletten.

Met Magere Fred in de zaak werd het een stuk minder gezellig. Miep en ik voelden ons niet op ons gemak. Af en toe kwam hij bij ons langs, ging naar het toilet en legde daarna een dubbeltje neer. En maar vals grijnzen. Toen ik een week ziekteverlof had omdat ik plat moest liggen wegens rugpijn, bleek hij dat hij mijn ontslag aangekaart had omdat ik te oud zou zijn voor mijn zware beroep. Dit hoorde ik achteraf via via. Gelukkig was niemand erop ingegaan.

En op een dag was Fred weg. Verdwenen, foetsie. Gefluisterd werd er op de vleesafdeling, na sluitingstijd vlogen de roddels je om de oren. De baas had hem proberen te bereiken, maar zijn vrouw wist ook niet waar hij was. Radeloos was ze. Hij werd als vermist opgegeven. Het stond zelfs in de kranten. Weken gingen voorbij, maar van Magere Fred geen spoor.

De opwinding verdween pas na maanden. Iemand anders had Magere Fred's functie overgenomen, de roddels vervaagden. Maar nog steeds wist niemand waar hij gebleven was. Behalve Miep en ik. Het was gewoon een kwestie geweest van een paar keer flink doortrekken.

[ Cat ]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2001, 13:41
PV
PV is offline
leuk einde
Met citaat reageren
Oud 25-07-2001, 14:56
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
PV schreef:
leuk einde
Hehe,


Met citaat reageren
Oud 25-07-2001, 19:03
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
kewl einde, ik dacht eerst, waar gaat dit heen, waar wil ze nou naartoe, maar aan het einde werd het me helemaal duidelijk. doorspoelen, hoe kom je derop.
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2001, 20:16
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline


Ik vond het eerst niets, maar het einde maakt alles weer goed.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 30-07-2001, 15:53
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
een eind op Roald Dahl-niveau

redelijk goed dus
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2001, 15:56
Citaat:
Lindansje schreef:
een eind op Roald Dahl-niveau

Als er één schrijver is waar ik een hekel aan heb...

Met citaat reageren
Oud 30-07-2001, 16:38
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
solly

en weetje, eigenlijk lijkt het totaal niet op Roald Dahl, welke onverlaat heeft bedacht dat jouw einde Dahleriaans is

ik sla de boosdoener voor je op zijn/haar bek

[Dit bericht is aangepast door Lindansje (30-07-2001).]
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2001, 17:10
Gebruik jij altijd zoveel smilies in je posts?

Cat
Met citaat reageren
Oud 30-07-2001, 17:14
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
Offtopic: nee, eigenlijk nooit, ik verveel me gloov ik
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2001, 21:21
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
leuwk, hihi
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2001, 17:36
Heelduh
Heelduh is offline
WEl een grappig verhaal
t kan denk ik nog wel wat uitgebreider, maar leuk plot!

(Roald Dahl is wel kewl!!!!)
__________________
Als je een vinger in je oor steekt en je teen in je mond en je draait op één been 20 rondjes, val je dan om?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2001, 18:01
Citaat:
Heelduh schreef:
(Roald Dahl is wel kewl!!!!)
(Niet waar!)

Met citaat reageren
Oud 31-07-2001, 18:35
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Darkcat schreef:

(Niet waar!)

(mee eens )
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 01-08-2001, 09:26
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
(mee eens )



Met citaat reageren
Oud 03-08-2001, 22:13
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Je schrijft echt tov!!! Leuk verhaal, leuk geschreven.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 04-08-2001, 14:53
metzondernix
metzondernix is offline
Dit is het leukste verhaal wat ik ooit heb gelezen. Ik rol schaterlachend van mijn stoel. MAAR ROALD DAHL is best leuk! TOEVALLUG! Enne Lindansje... Hoe doe je dat zielige blauwe huilgezichtje? Even bij de weg... Oh wat een geweldig verhaal. Nog nooit zoiets lekker luchtigs gelezen. Goh, dit had het forum echt even nodig!
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2001, 17:59
Leuk! Ik had eerst iets van okay... Maar het wordt steeds van, dat je het einde wil weten.
Het zou echt iets zijn voor "een dag uit het leven van"of een dag boek pagina ofzo. Heel leuk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-08-2001, 21:26
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
hahahaha
echt
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:35
Juultje Molecuultje
Juultje Molecuultje is offline
__________________
~~Als je iets doet, doe het dan goed~~ ~~"en het leven is meer dan jij er van maakt"~~
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:02
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Geweldig
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 18:28
Trebbor
Trebbor is offline
Citaat:
Lindansje schreef:
een eind op Roald Dahl-niveau
sorry, dit was ook meteen het eerste dat in me opkwam, en wat mij betreft is dit een groot compliment
__________________
Wees consequent, maar niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 22:50
Verwijderd
wel grappig geschreven, einde is wel geestig, maar roald dahl had echt n compleet andere wending, en da is dit niet, evengoed leuk hoor...zal wel de namen miep en truus vervangen, die zijn n beetje afgezaagd...maar voor de rest cool!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 17:33
dinky@17
dinky@17 is offline
nice story!
echt een goeie!!!!!!!!!
__________________
love is a answer for everything.... why is there no answer for love
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 18:19
punkyfish
punkyfish is offline
MOOI! *kreeg stiekem rilling op ut einde* *schaam*
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2002, 18:57
scala
scala is offline
whahaha zo lol verassend einde leuk verhaaltje
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 20:13
DarkCat
DarkCat is offline
Wie for fuck's sake is op het idee gekomen deze topic na een half jaar opeens te uppen?

Enne diej simpele namen als Truus en Miep zijn afgezaagd, daarom juist! Weet je hoeveel van diej vrouwtjes ook serieus Truus of Miep heten? Iig ik verwacht geen Louise-Georgina achter t geldbakje van de hema plee
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 20:23
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
whieieieie, echt goed verhaal! idd Dahl-stijl... ilmw
thumbs up!
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 15:46
Black Bird
Black Bird is offline
Annie, Miep, Truus, tante Greet, magere Fred.. Glappigz bez wel..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 16:49
*~*DutchGirl*~*


Vooral dat einde is supergoed!

je maakt mooie verhalen Super !
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 17:07
OsoNke
Avatar van OsoNke
OsoNke is offline
Citaat:
killah_babe schreef:

Het zou echt iets zijn voor "een dag uit het leven van"of een dag boek pagina ofzo.
nee het is een heel levensverhaal, niet een dag.
maargoed, tis wel grappig verhaal, niet supergeweldig maar wel cool op zich...

X
__________________
Tot mijn dood blijf ik geloven dat ik alles overleef.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 21:03
lateralis
lateralis is offline
lol, hij eindigt echt heeeel anders dan je zou verwachten. pas na een paar seconden drong et tot me door =)

echt heel grappig =)
__________________
Ik sla huppelende mensen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Beverly Hills 90210
Rachel
32 17-01-2009 14:56
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 22:45
Muziek 2004 Releases
NERD
63 07-01-2004 13:05
Lifestyle Tevreden met je haar?
Quantes
118 16-02-2003 14:03
De Kantine lijk jij veel op je broers/zussen
het dappere meisje
50 07-11-2002 19:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.