Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2002, 16:14
Verwijderd
hey,

ehm waarschijnlijk zijn hierover wel superveel topics over geopend... maar ik hoef ook maar 1 goed antwoord. dus ik plaats em toch ff hierzo..

ik wil dus met mijn vriend vrijen, en ik mag van mijn ma nie aan de pil, want daar wordt ik dik van (net als mijn zus) en ze vind me daar te jong voor. dus ik respecteer dat dan maar... als ik naar me vriend ga ben ik van 1 tot 5 mei waarschijnlijk of langer ongesteld... dus na die 5 mei kunnen we wel met elkaar vrijen (doe ik namelijk liever nie als ik ongesteld ben) en dan willen we dat dus wel doen met condoom, alleen heb ik vaak gehoort dat die scheuren... maar ALS hij nou zou scheuren he... dan kan ik toch nog niet zwanger worden??? want je bent drie dagen rond je ovulatie (de 14e dag van je cyclus) toch vruchtbaar...

dus die dagen dat ik met hem kan vrijen kan ik toch niet zwanger raken dan???

(sorry dat het zo een geplan is enzo... maar ja ik heb mijn vriend sinds valentijn niet gezien en ik zie hem dus ook pas weer 3 mei... tot de 11e)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 16:52
stefanietje
stefanietje is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
hey,

ehm waarschijnlijk zijn hierover wel superveel topics over geopend... maar ik hoef ook maar 1 goed antwoord. dus ik plaats em toch ff hierzo..

ik wil dus met mijn vriend vrijen, en ik mag van mijn ma nie aan de pil, want daar wordt ik dik van (net als mijn zus) en ze vind me daar te jong voor. dus ik respecteer dat dan maar... als ik naar me vriend ga ben ik van 1 tot 5 mei waarschijnlijk of langer ongesteld... dus na die 5 mei kunnen we wel met elkaar vrijen (doe ik namelijk liever nie als ik ongesteld ben) en dan willen we dat dus wel doen met condoom, alleen heb ik vaak gehoort dat die scheuren... maar ALS hij nou zou scheuren he... dan kan ik toch nog niet zwanger worden??? want je bent drie dagen rond je ovulatie (de 14e dag van je cyclus) toch vruchtbaar...

dus die dagen dat ik met hem kan vrijen kan ik toch niet zwanger raken dan???

(sorry dat het zo een geplan is enzo... maar ja ik heb mijn vriend sinds valentijn niet gezien en ik zie hem dus ook pas weer 3 mei... tot de 11e)


sorry dat ik het zeggen moet, maar dit is geen slimme methode, je kan altijd zwanger worden. De kans dat je zwanger wordt is groter dan dat het condoom skeurt...
__________________
| Wanneer ik s'avonds naar de sterren kijk, knipoogt er altijd één terug...*Loesje* |
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 17:39
rabecca
rabecca is offline
Ja das waar en je kan het nooit prcies plannen want het is waarschijnlijk bijna elke maand anders het verschilt altijd dus ALS het condoom scheurt zou ik voor de zekerheis de morning after halen.
Waarom willen je ouders niet dat je aan de pil gaat? misschien ben je wel jong maar liever aan de pil dan strax zwanger.
Als ze toch weten dat het doet waarom dan niet weilig?!
niet iedereen hoeft dik te worden van de pil er zijn heel veel verschillende soorten pillen en het verschilt ook per persoon.
succes!!

Dikke Zoen
__________________
*-_-*If you love something set it free, if it comes back it`s yours, if not, it never was yours*-_-*-----> Denk er maar aan!!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:05
Verwijderd
ja maar eehhh!!!!! je bent pas 14e dag vruchtbaar!! ! dus als het scheurt dan kan je toch nog amper zwanger worden??? want je eicel is nog nie eens vrijgekomen!! natuurlijk is het verstandiger als je aan de pil gaat.... maar wat als dat nou niet mag! kan ik er wat aan doen en een condoom scheurt ook niet altijd.... voor zover ik weet... en Als ie dan per ongeluk scheurt dan kan ik toch nie zwanger rake??? want ik ben dan niet vruchtbaar.... toch ?? ik snap er nie zo heel veel meer van maar ja
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:08
Verwijderd
op de helft van je cyslus ben je vaak vruchtbaar,maar dit kan afwijken in een week,de ene keer is het vroeger dan de andere keer.

Je blijft maar 24 uur vruchtbaar,maar sperma kan 4 dagen in je lichaam leven.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:15
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Volgensmij ben je 1 dag vruchtbaar, maar zo bedoel je het waarschijnlijk niet.
Het kan heel goed gaan met condooms. In principe hoeft er niks fout te gaan, bij mij is dat dus wel gebeurd.
De condoom was van boven helemaal opengescheurd, en we weten niet hoe dat kan
Ik zou over de mornigafterpil niet te makkelijk denken, want in 1 zo'n pilletje zit dezelfde hormoonhoeveelheid als 5 jaar lang pil
Ik vind het raar van je moeder dat je niet aan de pil mag. Zij wil toch ook dat jij het zo veilig mogelijk doet?
Als ze echt niet over te halen is kan je het misschien stiekem doen. Ik weet niet precies of dat kan, iig vroeger wel bij de rutgersstichting, maar dat is gesloten

Sussces ermee
_X+je
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:16
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Keb ook nog gehoord --- ik wil je geen angstgevoelens geven!! --- dat het 'zaad' zichzelf nog redelijk lang in leven kan houden. Het maximum is waarschijnlijk 3 t/m 6 dagen, maar ja, ik weet t ook niet zeker. O ja, condooms scheuren niet zo gauw, dat zijn een v/d oudste, veiligste (en meest gebruikte) voorbehoudsmiddelen. Natuurlijk is 't nou ook weer niet helemaal 100% veilig maar dat is de pil òòk niet.

Nog 1 tip: zorg er voor dat er zeeer weinig spanning is bij jullie beiden (speciaal bij jouw als vrouw zijnde). Soms komt t ook voor dat t condoom scheurt doordat er teveel wrijving is tussen de geslachtsdelen. Mede daardoor is er ook een grotere kans op scheuren omdat t condoom dan al waarschijnlijk ernstig verzwakt wordt. Bij het klaarkomen komt het zaad met 50 km/h 'eruit' dus beeldt je dan maar in dat t heel moeilijk wordt voor het condoom om het zaad dan nog op te vangen. Een lange voorspel is dan wel handig en nog leuker ook

Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:30
Verwijderd
hele nacht lang voorspel dan maar
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:44
lake bodom
lake bodom is offline
condoom scheurt niet zo snel hoor.. dus je hoeft niet zoveel te vrezen.. en als je het meteen doet voor of nadat je ongesteld bent.. dan kan er toch niet zoveel fout gaan...
en als er toch iets gebeurd kan je altijd nog morning after pil..

maar alsk jou was zouk toch eve doorzeuren over de pil, want dat is wel t beste als je die er ook bij gebruikt
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:52
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
niet een extra dun condoom nemen iig (die scheuren sneller, jammer dan voor je vriend).
en je kan in die weken wel zwanger raken. wanneer de kans het kleinst is om zwanger te raken is net voor je ongesteldheid, maar als je aan de pil bent is dat nogal moeilijk om te weten, omdat je niet precies weet wanneer je ongesteld bent.

wees niet bang dat 't condoom scheurt en als 't gebeurt... tsja, dan is 't lastig.

maar iig is het dus niet zo dat je niet zwanger kan worden dan, want dat kan je wel.

en wat ik vind (maar dat vind ik en wie ben ik): begin niet met sex voor je voor de eventuele gevolgen kunt zorgen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 20:38
Verwijderd
voor de eventule gevolgen zou wel ik kunnen zorgen, maar dat zou niet leuk zijn.... en jullie zeiden ook dat ik moet door blijven zeuren over de pil.... maar dat doe ik al een hele lange tijd, al minstens 4 maanden. maar ze wilt het echt niet...dus ja...

bedankt voor jullie reacties... en ik probeer zo voorzichtig en verstandig mogelijk te doen....
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 21:19
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:


bedankt voor jullie reacties... en ik probeer zo voorzichtig en verstandig mogelijk te doen....
lijkt me een hele goede beslissing
absoluut NOOIT zonder condoom.
en dus niet van die hele dunne nemen (neem iets van durex topsafe ofzo).

succes! en veel geluk. doe voorzichtig met jezelf.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 16:02
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:


lijkt me een hele goede beslissing
absoluut NOOIT zonder condoom.
en dus niet van die hele dunne nemen (neem iets van durex topsafe ofzo).

succes! en veel geluk. doe voorzichtig met jezelf.

ja ik doe 't wel met condoom hoor en ik heb me vriend gevraagt welke die had... want die heb er 'n paar dus ja....
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 11:39
Verwijderd
is durex fetherlite goed ??? betrouwbaar ?????
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 12:09
@pie
@pie is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
is durex fetherlite goed ??? betrouwbaar ?????
da's dus een voorbeeld van een dun condoom afaik

ik zou dus n normale pakken

en confronteer je moeder es ofzo: wil je dat ik zwanger raak, of dat ik MISSCHIEN een kilootje aankom

heeft mn zusje gedaan, ze heeft n week lang ruzie gehad (relatie tussen ouders en me zusje is nooit goed geweest), maar ze mocht wel aan de pil
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 12:49
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Maar je hebt de toestemming van je moeder niet nodig om aan de pil te gaan.
Bovendien, wat boeit t jouw moeder of je wat dikker wordt (hoeft trouwens niet eens)? Dat vind ik best wel ziek als ik t goed begrepen heb iig.
Ze vind je te jong om aan de pil te gaan, maar je bent niet te jong om zwanger te raken!
succes (met alles)
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 13:57
Verwijderd
Citaat:
@pie schreef:


da's dus een voorbeeld van een dun condoom afaik

ik zou dus n normale pakken

en confronteer je moeder es ofzo: wil je dat ik zwanger raak, of dat ik MISSCHIEN een kilootje aankom

heeft mn zusje gedaan, ze heeft n week lang ruzie gehad (relatie tussen ouders en me zusje is nooit goed geweest), maar ze mocht wel aan de pil
oh shit!!! moet ik dus toch andere hale me vriend heb die namelijk.... zucht....
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 13:57
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef:
Maar je hebt de toestemming van je moeder niet nodig om aan de pil te gaan.
Bovendien, wat boeit t jouw moeder of je wat dikker wordt (hoeft trouwens niet eens)? Dat vind ik best wel ziek als ik t goed begrepen heb iig.
Ze vind je te jong om aan de pil te gaan, maar je bent niet te jong om zwanger te raken!
succes (met alles)
ja maar ik mag niet met me vriend vrijen dus jah...
ze is gewoon dom ofzo
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 14:59
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Je moeder hoeft toch niet te weten dat je aan de pil bent?
Ik zou eens met je dokter bespreken hoe het zit; misschien kan hij je moeder over halen?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 15:22
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:


oh shit!!! moet ik dus toch andere hale me vriend heb die namelijk.... zucht....
die heeft mijn vriend ook, en ik heb er geen klachten over gehad,volgens mij is t net zo veilig als andere condooms hoor
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 16:00
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:

die heeft mijn vriend ook, en ik heb er geen klachten over gehad,volgens mij is t net zo veilig als andere condooms hoor
ja nu weet ik het helemaal nie meer
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 17:01
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:


ja nu weet ik het helemaal nie meer
gewoon doen meissie, het komt volgens mij dat er veel valse beweringen worden gegooid,en omdat het nieuw is en dunner dan een gewone condoom, lijken ze minder betrouwbaar, maar als ze niet betrouwbaar waren waren ze toch allang uit de schappen gehaald
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 18:27
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
misschien scheuren ze sneller? sneller dan wat dikkere? je ne sais pas, maar dat zou ik me zo voor kunnen stellen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 18:31
Verwijderd
ze zijn van een andere sterkere rubber gemaakt he
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 19:37
June bug
June bug is offline
Citaat:
spacegirl schreef:

sperma kan 4 dagen in je lichaam leven.
Wacht even, dus stel je voor, je slikt de pil... en je neemt op een donderdag de laatste van je strip, en begint daarna aan je stopweek... Dan kun je dus dinsdag, woensdag, en donderdag zelf, geen seks hebben zonder condoom?? (sorry als 't een beetje verwarrend is )

ontopic:

Vindt het erg raar dat je van je moeder geen pil mag. Ze kan je toch niet tegenhouden om seks te hebben met je vriend? En als ik je moeder was geweest had ik echt zoiets gehad van: liever veilig, en maar gewoon toegeven, zij kan het toch niet bepalen voor je wanneer het wel mag/kan ofzo? Dat moet je zelf doen... Dus als het nu de tijd ervoor is, kan ze dat alleen maar accepteren vind ik...
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:06
Caroo
Avatar van Caroo
Caroo is offline
Citaat:
Nirv@nafreak schreef:
Wacht even, dus stel je voor, je slikt de pil... en je neemt op een donderdag de laatste van je strip, en begint daarna aan je stopweek... Dan kun je dus dinsdag, woensdag, en donderdag zelf, geen seks hebben zonder condoom?? (sorry als 't een beetje verwarrend is )
Jawel dauwie dat kan wel! Je bent zelf in je stopweek nog veilig.. dus tussen je laatste pilletjuh en je ongesteld worden.. (zie topic: http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=49488 )

Ennuh, Je kan toch meteen nadat je ongesteld bent geweest wel met je vriend naar bed.. ook al scheurt het condoom? Ik bedoel dat eitjuhding dat komt toch pas na +/- anderhalve - 2 weken vrij? Zo erg snel raak je toch niet zwanger???

Het is natuurlijk wel altijd slimmer sex te hebben met condoom...
__________________
[ Caroo.nl ]
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:07
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Nirv@nafreak schreef:


Wacht even, dus stel je voor, je slikt de pil... en je neemt op een donderdag de laatste van je strip, en begint daarna aan je stopweek... Dan kun je dus dinsdag, woensdag, en donderdag zelf, geen seks hebben zonder condoom?? (sorry als 't een beetje verwarrend is )

ontopic:

Vindt het erg raar dat je van je moeder geen pil mag. Ze kan je toch niet tegenhouden om seks te hebben met je vriend? En als ik je moeder was geweest had ik echt zoiets gehad van: liever veilig, en maar gewoon toegeven, zij kan het toch niet bepalen voor je wanneer het wel mag/kan ofzo? Dat moet je zelf doen... Dus als het nu de tijd ervoor is, kan ze dat alleen maar accepteren vind ik...
als je de pil slikt kan je als het goed is ook in je stopweek veilig vrijen (veilig tegen zwangerschap dan).

misschien vind haar moeder stefanlovertje gewoon nog te jong. maar dan is het nog dom van die moeder eigenlijk. maar ok.

stefanlovertje, je kan ook naar de rutgersstichting gaan voor de pil. http://www.rutgers.nl
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:09
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
10-age $ schreef:

Jawel dauwie dat kan wel! Je bent zelf in je stopweek nog veilig.. dus tussen je laatste pilletjuh en je ongesteld worden.. (zie topic: http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=49488 )

Ennuh, Je kan toch meteen nadat je ongesteld bent geweest wel met je vriend naar bed.. ook al scheurt het condoom? Ik bedoel dat eitjuhding dat komt toch pas na +/- anderhalve - 2 weken vrij? Zo erg snel raak je toch niet zwanger???

Het is natuurlijk wel altijd slimmer sex te hebben met condoom...
FOUT
de kans is KLEINER, maar WEL aanwezig

en zo raken dus heel veel jongeren zwanger, omdat ze denken dat het toch wel kan als ze net ongesteld zijn geweest.

sorry, maar dat vind ik gewoon DOM en ik snap niet dat daar niet genoeg voorlichting over is gegeven op scholen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:15
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:


oh shit!!! moet ik dus toch andere hale me vriend heb die namelijk.... zucht....

Die condooms zijn even goed hoor! Het zijn gewoon fabeltje dat ze sneller scheuren als ze dunner zijn.

En de pil kan je ook bij de dokter halen zonder dat je het moeder weet. Alleen moet je (soms) dan wel zelf betalen. Ik ben zelf aan de pil, maar ik hoefde er niet voor de betalen, maar ik weet niet precies hoe dat zit.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:25
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
waarom heet de stevigste dan 'topsafe'?
lijkt me ook niet echt zomaar en voor niets.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:30
Verwijderd
ooohh dankjewel voor jullie reacties... nu weet ik eindelijk wat ik moet doen maar volgens mij heeft 10-age :$ gelijk...tenminste een beetje en dat was dus precies wat ik wilde horen, want dat eitje komt pas na anderhalve week of 2 weken vrij, (als dat eerder komt, dan wordt je ook eerder ongesteld) maar ik ben al sinds groep 7 ongesteld, en nu is het gewoon regelmatig dus ja... en natuurlijk doen we het met condoom, maar ALS die nou zou scheuren bestaat er een kleine kans.. dat ik dus wel zwanger zou kunne raken.... maar dat is ook maar een kleine kans, en dat het condoom scheurt is ook een kleine kans....

dusjah....

in ieder geval heel erg bedankt
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:32
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
waarom heet de stevigste dan 'topsafe'?
lijkt me ook niet echt zomaar en voor niets.

ja daar zit ook wel wat in maar ja... als die fatherlite altijd zou scheuren (of vaak zou scheuren) dan lijkt het mij dat ze niet verkocht zouden mogen worden... kan aan mij liggen... maar die topsafe, die heeft ook een zaaddodend middel en dat heeft fatherlite niet... dat is het verschil denk ik
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 12:11
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:



ja daar zit ook wel wat in maar ja... als die fatherlite altijd zou scheuren (of vaak zou scheuren) dan lijkt het mij dat ze niet verkocht zouden mogen worden... kan aan mij liggen... maar die topsafe, die heeft ook een zaaddodend middel en dat heeft fatherlite niet... dat is het verschil denk ik
dat zou ook kunnen (ik ken ze verder niet, dus ik zou niet weten).

verder: de eisprong vindt 2 weken plaats na je eerste ongesteldheidsdag.
we hebben in dit topic kunnen lezen dat zaadcellen zo'n 4 dagen kunnen overleven in het lichaam van de vrouw (ik weet niet precies of dit waar is, maar ik weet wel dat ze een paar dagen kunnen overleven).
als je dus gaat vrijen NADAT je ongesteld bent geweest (net erna), dan zit je dus net een week voor de eisprong (ervan uitgaande dat je ongeveer een weekje last hebt van je ongsteldheid). als je eisprong dus iets eerder plaatsvindt dan normaal, is er een kans dat je zwanger wordt.

begrijp je het nou?

en als het condoom scheurt (ALS), ga dan DIRECT naar de dokter voor een morning-afterpil, want, zoals je hierboven al kan lezen, er IS NOG STEEDS een kans dat je dan zwanger wordt.

denk er nou niet 'te licht' over, want wat ik al zei: op zo'n manier worden de meeste jongeren zwanger: als ze denken: ben net ongesteld geweest, kan toch niet zwanger worden nu.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit kan ik zwanger worden als...
QueenOfTheBongo
17 08-05-2005 15:15
Lifestyle Mooie mannen & vrouwen
O-Ren Ishii
500 29-03-2005 13:02
Levensbeschouwing & Filosofie dump hier u religieuze teksten
beaming eye
116 05-02-2005 10:19
Levensbeschouwing & Filosofie Creationisme is onzin
Kaneelstok
120 17-01-2005 18:18
Lichaam & Gezondheid Even een vraagje voor een goede vriendin.
Mira Dos Santos
26 26-04-2004 22:35
ARTistiek Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame!
Verwijderd
3 05-09-2001 08:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.