Oud 14-05-2015, 17:57
Mokka.
Mokka. is offline
Hallo,

Ik had ff een vraagje:

Ik had gisteren mijn nederlands examen gemaakt.
Bij de schrijfopdracht(brief) wilde ik meteen met de netversie beginnen.
Dus ik schreef een paar woorden op en ontdekte een fout.
(maar heb niet gekrast)
Dus ging ik meteen heel mijn brief opschrijven op mijn kladversie.
Na afloop v/d examen heb ik mijn kladversie in de uitwerkbijlage gedaan.
En het woord kladversie doorkruist en heb 'netversie' erboven geschreven.

Dus dan wordt die tog gwn nagekeken?

En nog een vraag:

Ik had de samenvattingsopdracht als laatst gemaakt.(max aantal woorden 150)
Eerst op kladversie. Toen op netversie.
Bij de netversie had ik 6 alineas. Toen hoorde ik dat we weinig tijd hadden.
Dus ik begon snel te tellen. Ik kon alleen tot alinea 4 tellen. En het aantal woorden was ong.100. En daarna dacht ik dat de 2 volgende alinea's mij nog ong. 40 woorden zou opleveren.
Dus had ik snel bij aantal woorden 140 opgeschreven.
Toen ik thuis was had ik mijn aantal woorden geteld en het waren er ong. 146.(weet het niet precies zeker)

Is dit een probleem?


Sorry voor mijn lange tekst.
Ik stress hem hier kapot.

Alvast bedankt.
Advertentie
Oud 14-05-2015, 18:07
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
1. Ja, lijkt me voldoende duidelijk en zal nagekeken worden. Ik kan me voorstellen dat er 1 of 2 punten worden afgetrokken omdat er een aantal (niet doorgestreepte) woorden in de uitwerkbijlage staan.

2. Nee, je zult geen puntenaftrek krijgen omdat je zelf het aantal woorden verkeerd geteld hebt.


Je kunt altijd voor de zekerheid dit soort dingen ook aan je leraar vragen natuurlijk!
Oud 18-05-2015, 20:32
kcerfontaine
kcerfontaine is offline
Ik doe ook vmbo-T, en ik heb Nederlands ook gemaakt. Ik hoop dat ik je hiermee zal helpen:

1) Normaal moet een leerkracht alles gewoon nakijken wat op de uitwerkbijlage staat. Ik weet dat mijn docent altijd zei dat ze ook alleen daar naar mogen kijken. Ik weet dus niet of dit bij alle docenten geldt, dus daar kan ik je niet erg gerust mee stellen. Misschien kun je aan je docent Nederlands vragen wat ze hiermee gaat doen. Ik weet niet of ze hier antwoord op mag geven, maar niet geschoten is altijd mis

2) Het aantal worden van de samenvatting moet je eronder schrijven. Als je dit niet doet, krijg je hier normaal gesproken geen punten voor in mindering. In het correctievoorschrift staat ook nergens dat ze je hiervoor mogen 'afstraffen'. De docent is trouwens verplicht om het na te tellen, en als je een telfout of iets dergelijks heb gemaakt, krijg je hier ook geen minpunten voor.

Als je te veel woorden hebt, dan krijg je hiervoor wel minder punten. Jij had als het goed is rond de 146. Zolang je niet meer hebt dan 160 woorden, krijg je geen punten aftrek. Je mocht namelijk 150 woorden stond in de opdracht, maar je mag er ALTIJD 10 meer. Als je meer dan 161 woorden hebt gaat het als volgt:

161-170: 1 scorepunt aftrek;
171-180: 2 scorepunten aftrek;
181-190: 3 scorepunten aftrek;
191-200: 4 scorepunten aftrek;
201-210: 5 scorepunten aftrek;
211-220: 6 scorepunten aftrek;
221-230: 7 scorepunten aftrek;
231-240: 8 scorepunten aftrek;

Ik denk dat je je over die samenvatting dus niet heel erg druk moet maken. Als je alle inhoudspunten erin hebt, en misschien iets te veel woorden hebt, kun je nog 7 van de 8 punten krijgen!

Dont worry, alles komt goed
Oud 20-05-2015, 17:36
Mokka.
Mokka. is offline
Heeeeel erg bedankt voor jullie antwoorden!
Jullie hebben me wel al een beetje gerust gesteld.

Thanks! 😃
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.