Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2007, 00:29
JustWe
JustWe is offline
Hoihoi, ik mocht dit topic onder de naam van een goede vriendin van mij posten.

Ik ben nu ongeveer een jaar verliefd op een meisje, wat ik haar rond december heb verteld.
Na die tijd kon ik het niet laten om nogal vaak interesse te tonen in wat ze beleefd had enz. Ook was ik nogal aan het bekritiseren, wat zij niet altijd even leuk vond. Daar hebben we echter over gepraat en dat ging naar mijns inziens weer een tijd goed doordat ik er mee minderde en zij wat vaker offline was. Vanaf het moment dat ze op studiereis is geweest 2 weken terug lijkt ze opeens heel anders te reageren als ik haar ook maar op wat voor manier aanspreek. De ene keer is ze gewoon heerlijk aanspreekbaar, terwijl ze de andere keer al boos word als ik ook maar 1 zin typ. Nu lijkt ze ook steeds minder zin te hebben om mij te zien, en een maandenlange belofte om iets te doen heeft ze mij gewoonweg genegeerd, om later te zeggen dat ik voorspelbaar was dat ik zei dat het best lullig was. Ook zei ze dat ik zo langzamerhand gewend zou moeten zijn dat ze een egoïstische trut is, en dat er geen problemen meer zouden zijn als ik haar volkomen zou negeren. Ondertussen zitten we in dezelfde vriendengroep en kunnen we altijd normaal met elkaar opschieten in het echt, al behandelt zij me ook niet bepaald hetzelfde als de anderen, ze lijkt vooral schuw qua lichaamscontact tegenover mij.

Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik haar heel erg heb gekwetst ofzo. En vooral hoe kom ik over haar heen? Leuke dingen doen, en dat soort stuff werken niet Die doe ik al genoeg.

Help mij!, een radeloze jongen
__________________
Just smile!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2007, 05:30
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Zij weet dat jij verliefd op haar bent, maar zij is niet op jou? Zo komt het op mij over. En de reacties die zij naar jou toe geeft, dat zijn angstige reacties, bang dat je toch verliefd op haar blijft.
Ze doet zoveel mogelijk zodat jij haar niet meer aardig vindt en over je verliefdheid heen komt. Zo komt het op mij over.
Als je al weet dat zij niet verliefd op jou is: zeg dat je verliefdheid op haar over is, en dat je graag vrienden wilt zijn.
Als je niet weet of zij wel of geen gevoelens voor je heeft: vraag naar haar gevoelens voor jou, en zeg dan dat je graag vrienden wilt zijn
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 07:56
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Ze is niet leuk voor je, waarom vind je haar nog leuk dat is de vraag die je jezelf moet stellen.
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 09:10
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ze wil je niet, en voelt zich bedreigd omdat het overduidelijk is dat jij haar wel wilt. Laat haar links liggen dan komt het misschien ooit (op vriendschappelijk gebied) nog goed.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 09:16
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
JustWe schreef op 21-05-2007 @ 01:29 :
Nu lijkt ze ook steeds minder zin te hebben om mij te zien, en een maandenlange belofte om iets te doen heeft ze mij gewoonweg genegeerd, om later te zeggen dat ik voorspelbaar was dat ik zei dat het best lullig was.
Hier wilde ik ook nog op reageren: natuurlijk wil ze niet meer met jou afspreken omdat jullie er heel andere bedoelingen bij hebben en dat haar ook heel duidelijk was. Dan zeggen dat dit 'lullig' van haar is, is alleen maar uitgaan van je eigen zwakte.
Als ze niet wil, dan wil je toch niet dat ze toch iets met je gaat doen uit een soort sociale verplichting, 'omdat het anders lullig is'?Zo werkt het gewoon niet.

Het is niet fijn voor jou maar ik herken haar bitchy gedrag wel van mezelf als ik me onder druk gezet voel, als ik het benauwd krijg van een jongen die teveel van me wilt. Ik zeg niet dat dit volledig jouw schuld is maar jij bent wel de enige die het patroon kan doorbreken. Namelijk door niets meer van haar te willen. Dit is moeilijk omdat je verliefd op haar bent maar je zult jezelf moeten dwingen je niet meer met haar bezig te houden door je op andere dingen te richten en geduld te hebben. Dingen als haar op msn aanspreken (om dan te kijken hoe ze reageert en daar weer overna te denken) of met haar af proberen te spreken, moet je niet meer doen. Succes.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 11:58
JustWe
JustWe is offline
Allemaal superbedankt voor het reageren hierop! Wat jullie zeggen klopt ook wel, hij is misschien ietwat teveel bezig met hem *overduidelijk* het is natuurlijk ook een moeilijke situatie.. we zitten allemaal in dezelfde vriendengroep. Hij ziet haar (en mimj, ik ben zijn huisgenoot) ongeveer vier keer per week. Omdat we allemaal altijd bij elkaar eten en leuke dingen met elkaar doen!... Hoe zouden jullie dit dan oplossen? Daar ben ik wel benieuwd naar. Want ik weet niet zo goed hoe ik hem nog moet helpen... ...
__________________
Just smile!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 12:01
Verwijderd
Contact verbreken natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 12:15
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Haar zo min mogelijk zien. Als het niet te voorkomen is, zich op de andere aanwezige mensen richten. Normaal/neutraal tegen haar doen. Niet met haar alleen willen afspreken of speciaal contact opzoeken. Moeilijk maar anders blijft het aanslepen.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 12:18
JustWe
JustWe is offline
Ja dat is dus het probleem... We zijn een vriendengroep die altijd samenkomt in mijn huis (waar hij en nog twee leden van de vriendengroep) ook wonen en zij kan wel goed opschieten eigenljk met iedereen. De jongens zijn best gek van haar zegmaar. Ook wle leuke meid (ik kne haar nog niet zo goed dat ik dit allemaal tegen haar kan zeggen)...

Daarom wil ik hem nu helpen erover heen te komen. Alleen jongens hebben er op een of andere manier echt zoveel moeite mee!!... Echt zonde...
__________________
Just smile!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 12:23
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Tsja hij zal het toch echt zelf moeten doen, ondanks dat het niet makkelijk is.

Ik kan je trouwens bij deze al voorspellen dat die 'vriendengroep' binnen de kortste keren heel ingewikkeld wordt als dit soort gevoelens bij meerdere mensen een rol gaan spelen.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 12:44
JustWe
JustWe is offline
Hahaha serieus, iedereen gaat relaxt met elkaar om...
En hahaha ze waren binnen die vriendengroep ook met drie jongens verliefd op haar ... haha het arme meisje!...

Ik weet niet of ze dat weet hoor, maar hij is echt een schatje, dus single meiden... zet je mail hier haha.... hij begrijpt meiden...

Maar ja, nog steeds geen oplossing voor hem
__________________
Just smile!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 13:08
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
JustWe schreef op 21-05-2007 @ 13:44 :
hij begrijpt meiden...

Maar ja, nog steeds geen oplossing voor hem
Het eerste blijkt niet echt uit zijn openingspost.

En wat voor oplossing wil je nog meer dan ?

Ik denk dat het tijd wordt om me terug te trekken uit dit topic.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 13:25
Verwijderd
Citaat:
JustWe schreef op 21-05-2007 @ 13:44 :
Maar ja, nog steeds geen oplossing voor hem
De oplossing: niet zo'n "schatje" zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 16:05
me... just me
Avatar van me... just me
me... just me is offline
Helaas maar waar, dit meisje ziet niets in hem... Dus misschien inderdaad op zoek naar een ander! En als ie meiden zo goed begrijpt, zal die snel weer een meisje tegenkomen dat hem leuk vind
__________________
You know it: brunettes do it better!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 08:15
Gevederde
Gevederde is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 21-05-2007 @ 06:30 :
Zij weet dat jij verliefd op haar bent, maar zij is niet op jou? Zo komt het op mij over. En de reacties die zij naar jou toe geeft, dat zijn angstige reacties, bang dat je toch verliefd op haar blijft.
Ze doet zoveel mogelijk zodat jij haar niet meer aardig vindt en over je verliefdheid heen komt. Zo komt het op mij over.
Als je al weet dat zij niet verliefd op jou is: zeg dat je verliefdheid op haar over is, en dat je graag vrienden wilt zijn.
Als je niet weet of zij wel of geen gevoelens voor je heeft: vraag naar haar gevoelens voor jou, en zeg dan dat je graag vrienden wilt zijn
Dit lijkt mij ook. Ik kan me wel identificeren met de situatie van het meisje. Het is niet altijd leuk als iemand helemaal verliefd op je is en jij niet op hem/haar. Ze kan gebruik maken van jouw verliefdheid, maar zij vindt het een vervelende situatie en doet onaardig zodat jij haar niet meer leuk vindt. Waarschijnlijk wil ze wel gewoon vrienden zijn. Ik zou als ik de TS was de laatste of de op een na laatste tip hierboven gebruiken! Dat neemt waarschijnlijk al een groot deel van de 'spanning' tussen jullie weg. Duidelijkheid doet soms wonderen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 10:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Angst voor de islam is niet terecht
Santje03
35 07-02-2003 09:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pervers en/of Tiranniek
Quivarum
95 06-02-2003 15:27
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.