Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2004, 18:18
Expanium
Avatar van Expanium
Expanium is offline
Hij is nog niet af, maar heb er toch flink wat tijd in gestoken. Gebruikte software, renoise en buzz. Verder wat ragga samples en de rest zelf gefabriceerd mbv samples en generators. Er moeten zeker nog wat soundfx in maar oordeel zelf

save as

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 18:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2004, 00:26
Type
Avatar van Type
Type is offline
wow, frigging squarepusher begin... dan een beetje onduidelijkheid met scratches.

Beats wel heel vet, lekker snel

Ik mis eerlijk gezegd wel een beetje een neurotische bassline, die hoort er toch wel bij. Kan naturlijk ook komen doordat ik een basswhore ben...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 11:51
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
ik ging gister naar een breakcore feestje wat er opeens niet was. dat was naar.

en dit klinkt wel lekker, beetje kid606 en venetian snares stijl <3
waar heb je buzz precies voor gebruikt?
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 12:29
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Hehe klinkt wel tof, lekker chaotisch ( positief )

Ik vind alleen dat de track iets te '' trebly '' klinkt, misschien ietsje meer cutten in de mids en meer bass in de Eq. Maarja ik ken deze muziekstijl niet echt, misschien hoort trebly wel bij deze muziek if so vergeet dan maar wat ik heb gezegd.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 12:56
Expanium
Avatar van Expanium
Expanium is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 31-07-2004 @ 12:51 :
ik ging gister naar een breakcore feestje wat er opeens niet was. dat was naar.

en dit klinkt wel lekker, beetje kid606 en venetian snares stijl <3
waar heb je buzz precies voor gebruikt?
bedankt voor de positieve replys

het is voornamelijk renoise wat de klok slaat. In buzz heb ik enige generators gebruikt voor de harde kicks in combinatie met enkele effecten. Deze heb ik vervolgens gesampled en in renoise teruggebracht

@ chameleon 2000, je hebt wel gelijk. Maar het equalisen was al een hele opgave omdat er veel door elkaar loopt qua frequenties. Ik zal eens kijken of ik het wat kan aanpassen.

Laatst gewijzigd op 31-07-2004 om 12:58.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 17:30
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
die stem van die neger lijkt op die stem van die gast die in Run the Place Red van afx van de smojphace ep maar ook weer op de gast van hand throw van de chocolate weelchair album van vsnares

ik heb opzich wel een zwak voor dat soort samples

verder vind ik de amen break een beetje te lang 'standaard' door gaan en te 'trebly' zoals eerder gezegd werd maar dat hoort wel bij breakcore lekker ranzig. die harde (buzz) kick vult de lage tonen wel weer aan trouwens.

naar mate het nummer vordert worden de breaks wel relaxter alleen op het begin had van mij wel wat meer variatie gemogen.

maar all in all een vette track, jammer dat het alleen zo abrupt eindigt
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 19:53
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 31-07-2004 @ 18:30 :
({)
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 19:59
hi
hi is offline
heerlijk wat een herrie en toen was het over
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 01:24
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 31-07-2004 @ 18:30 :

verder vind ik de amen break een beetje te lang 'standaard' door gaan en te 'trebly' zoals eerder gezegd werd maar dat hoort wel bij breakcore lekker ranzig. die harde (buzz) kick vult de lage tonen wel weer aan trouwens.

naar mate het nummer vordert worden de breaks wel relaxter alleen op het begin had van mij wel wat meer variatie gemogen.
Helemaal mee eens...Met de bas open op de speakers klinkt het stukken beter. Die harde beats op 1:17 klinken erg goed en aanvullend maar je kan er misschien nog iets creatiever mee zijn? (de rest ontbreekt iets qua toon...Het komt idd te trebly over)
Jammer dat ze minder hoorbaar zijn na 1:21 het zou het geheel echt betere balans geven...echt laten doorbeuken op de hogere breaks

Identiek hetzelfde voor de amen break...Nogal afgezaagd op den duur...moet echt wat speelser in het begin, het klinkt niet organisch genoeg

Op 54 tot 56 hoor je die opwaartse en neerwaartse drum waarvan de pitch veranderd...Opwaarts ok, de neerwaartse misschien met enkele cuts in(tak-tak-tak, haha ik hoor hoe het moet zijn in mijn hoofd maar het is moeilijk uit te leggen ), en op een iets minder voorspelbare plaats...Iets langere wachttijd, of hoe leg je dat uit. Dan krijg je dat echte geflipte gevoel in breakcore, onvoorspelbaar, maar toch klopt het.


Verder helemaal niet fout
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn

Laatst gewijzigd op 01-08-2004 om 01:30.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 13:41
Expanium
Avatar van Expanium
Expanium is offline
Citaat:
Droyd schreef op 01-08-2004 @ 02:24 :
Helemaal mee eens...Met de bas open op de speakers klinkt het stukken beter. Die harde beats op 1:17 klinken erg goed en aanvullend maar je kan er misschien nog iets creatiever mee zijn? (de rest ontbreekt iets qua toon...Het komt idd te trebly over)
Jammer dat ze minder hoorbaar zijn na 1:21 het zou het geheel echt betere balans geven...echt laten doorbeuken op de hogere breaks

Identiek hetzelfde voor de amen break...Nogal afgezaagd op den duur...moet echt wat speelser in het begin, het klinkt niet organisch genoeg

Op 54 tot 56 hoor je die opwaartse en neerwaartse drum waarvan de pitch veranderd...Opwaarts ok, de neerwaartse misschien met enkele cuts in(tak-tak-tak, haha ik hoor hoe het moet zijn in mijn hoofd maar het is moeilijk uit te leggen ), en op een iets minder voorspelbare plaats...Iets langere wachttijd, of hoe leg je dat uit. Dan krijg je dat echte geflipte gevoel in breakcore, onvoorspelbaar, maar toch klopt het.

Verder helemaal niet fout

Bedankt voor de goede kritiek. Ik ben van plan de amen break af te wisslelen met een andere, komt de onvoorspelbaarheid iid ten goede. Het moet na de break ook wat agressiever, hoewel ik daar al lang op heb gezeten. Zal de drums wat cutten in de hogere frequenties en het laag wat meer aanvullen. Al met al ben ik al dik tevreden met de opbouwende kritiek en positieve reacties, aangezien ik nog niet lang met breakcore aan de slag ben.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 14:03
Verwijderd
Goede shit. Die snare die van pitch verandert is een beetje cliche maar de afwisseling met die zware bass is erg cool. Ietsje meer melodie erin gooien en een beetje meer van de amen break afwijken idd denk ik verder. Dit was mijn snelle review. al met al een 7.5
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 16:35
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
niet zo op secondes peuteren en er 6 minuten van maken, details komen daarna wel
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 16:39
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
klopt
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 19:28
Expanium
Avatar van Expanium
Expanium is offline
Citaat:
konflict schreef op 01-08-2004 @ 17:35 :
niet zo op secondes peuteren en er 6 minuten van maken, details komen daarna wel
haha, je weet toch, ik ben een framefucker. Dus ook met muziek
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 15:37
Verwijderd
opzich zou ik hier natuurlijk wel keihard loos op gaan
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 15:51
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
Expanium schreef op 01-08-2004 @ 20:28 :
haha, je weet toch, ik ben een framefucker. Dus ook met muziek
framefucken doe je maar als je 6 minuten aan frames hebt
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 17:11
\/ince
Avatar van \/ince
\/ince is offline
hehe vet, zitten toffe stukken in.. idd een (simpele rustige) melodielijn erdoor zou vet zijn..
__________________
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 20:10
Expanium
Avatar van Expanium
Expanium is offline
Citaat:
Wishmaster schreef op 02-08-2004 @ 18:11 :
hehe vet, zitten toffe stukken in.. idd een (simpele rustige) melodielijn erdoor zou vet zijn..
ghehe, een rustige melodielijn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-08-2004, 21:03
Verwijderd
vette track dude
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 23:57
\/ince
Avatar van \/ince
\/ince is offline
seriously, zou echt goed kunnen, ik heb 't ze ook horen doen... en 't klonk strak
__________________
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 04:18
Expanium
Avatar van Expanium
Expanium is offline
gaat dat dan niet ten koste van de energie? alhoewel squarepusher er regelmatig mee werkt, ookal is dat meer idm.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.