Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2010, 14:05
wuppie123
wuppie123 is offline
hallo,
ik heb een probleempje..
ben zondag voor het eerst ongesteld geworden, en woensdag gaan we zwemmen met de klas
heb al geprobeert een tampon in te brengen maar lukte niet
help, wat moet ik nu gaan doen?
hopelelijk helpt iemand me!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 14:07
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Heb je mini tampons gekocht?
zo ja, dan nog een paar keer proberen, lees anders in de bijsluiter hoe het het beste gaat.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 14:12
wuppie123
wuppie123 is offline
heb ob normal, die had me zus nog liggen
durf niet naar de winkel om zelf te kopen,
dat vind ik zo voor schut :$
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 14:15
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het is niet raar om ze te kopen hoor, daar kijken die kassameisjes heus niet vreemd van op. Maar misschien kun je aan je moeder of zus vragen of die ze voor je willen kopen?

Maar ik had me ziek gemeld als ik jou was, dat kun je in geval van nood (als het niet lukt met die tampons, wat ook niet heel raar is of zo) altijd nog doen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 14:15
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Er is niks raars aan hoor, iedere meisje/vrouw wordt ongesteld....dus...
al durfde ik dat zelf op die leeftijd ook niet
Kan je moeder of zus het niet voor je gaan halen?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 14:21
wuppie123
wuppie123 is offline
ze heeft vandaag gehaald, maar dat zijn dus die ob normal
dus vind het zo raar om te zeggen dat het niet lukt met die,
en of ze dan kleine wil halen.
ik weet het, ik ben schijt :$
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 14:23
Verwijderd
Probeer mini tampons (gewoon zelf gaan kopen, als je dat spannend vind, gewoon nog iets lekkers erbij kopen, dan vallen die tampons helemaaal niet meer op en anders idd even aan je moeder/zus vragen), en dan rustig proberen. De eerste keer is het het makkelijkst wanneer je een been wat hoger zet, bijvoorbeeld op de rand van het bad of op de wc. Haal het plastic van de tampon, trek even kort aan het touwtje (zit goed vast, maar altijd even controleren) en dan duw je je wijsvinger onder tegen de tampon. Met een been wat hoger, duw je dat tampon tegen je vagina aan en dan is het een kwestie van naar binnen duwen. Wat heeeel erg kan helpen is van te voren even douchen en dan zonder tampon een vinger naar binnen duwen, zodat je weet waar je moet zijn en welke kant je op moet met tampon. Dan is het met tampon echt veel makkelijker.

Zelf zou ik trouwens gaan voor van die OB mini tampons met een speciaal laagje (comfort heten die geloof ik), die zijn veel makkelijker in te brengen en ook heel makkelijk weer te verwijderen. Ik gebruik die altijd, zonder dat laagje vind ik het veel te ruw.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 14:25
Verwijderd
Citaat:
ze heeft vandaag gehaald, maar dat zijn dus die ob normal
dus vind het zo raar om te zeggen dat het niet lukt met die,
en of ze dan kleine wil halen.
ik weet het, ik ben schijt :$
Gewoon zeggen;'Goh, die normal dingen zijn een beetje lastig... zou je alsjeblieft mini tampons kunnen kopen?'
En anders zelf even gaan, 't is even spannend, maar als je ze hebt, zul je echt heel opgelucht zijn dat je dat gedurfd hebt
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 17:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben ook begonnen met mini's van OB en ging dan juist liever gehurkt zitten. Wat bij mij ontzettend geholpen heeft is om eerst je vinger even nat te maken met wat spuug, dan even voor te verkennen (zodat het ook wat vochtiger wordt en beter glijdt) en dan je tampon in te brengen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 00:52
Girl-Lara
Avatar van Girl-Lara
Girl-Lara is offline
Nou ik gebruik ook mini's en toen ik ze voor de eerste x in bracht stond ik met een voet op de grond en met de andere op de badrand en het lukte redelijk hetinbregen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 09:07
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik hád mini's, maar ik ben begonnen met een iets-grotere-dan-normaal. Had iets te maken met dat ik zojuist doorgelekt was op school EN DAN BOEIT HET NIET DAT HET NIET PAST WANT HET MOET ERIN. Want je wilt niet wéér doorlekken.

En het deed pijn, ja, en ik vind het nog steeds niet echt tof. Maar als je weet in welke richting je moet duwen (ook maar even uitvinden) dan is het - bij mij - gewoon een kwestie van doordouwen. Hoewel in de bijsluiter allerlei 'standjes' () staan en dat je uit moet ademen als je 'm inbrengt (en dat je er maar één tegelijk moet doen, haha xD) kan ik niet zeggen dat ik dat nou echt dóé.

En als het helemaal volgebloed en geslijmed en whatever is, dan gaat het ook een stuk makkelijker. Bij mij, tenminste. xD
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 14:42
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Het gaat makkelijker als je ontspant (die spieren die je ontspant als je plast).
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 14:46
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Het gaat makkelijker als je ontspant (die spieren die je ontspant als je plast).
Dan zou ik wel eerst even gaan plassen.

Zegmaar.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 13:19
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ik ben al 12 jaar ongesteld en heb nog een hekel aan tampons.
Toen ik 12 wat had ik nog geen seks en ook nooit een vinger bij mezelf naar binnen gebracht, dus tampon was toen sowieso voor mij nog geen optie (pijn!).
Nu ik al wel seks heb gehad en ook mijn lichaam goed ken vind ik tampons nog steeds niet prettig in te brengen, maar het gaat wel en doet niet echt pijn meer. Voor mij zijn tampons met inbrenghuls absoluut een uitkomst!!! Geen pijn, gaat makkelijk naar binnen en zit direct goed.

Ik kan me alleen voorstellen dat je dat al helemaal vervelend vind om te kopen of te laten kopen. maar echt.. om mee te beginnen ideaal.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 13:34
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben begonnen met ob-mini's met zo'n zacht laagje er omheen. Ik was toen 14 geloof ik en dat ging eigenlijk best goed. Je moet zorgen dat je niet te 'droog' bent, dus zeker aan het einde van je menstruatie kun je soms beter even een half uurtje rondlopen (wcpapiertje/inlegkruisje in je ondergoed doen) en het dan weer proberen.

Ik vind tampons overigens geen probleem. Maar ik gebruik dan nog steeds ob-mini's. Hoera voor een pil die het blijkbaar allemaal minder heftig laat worden.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 14:57
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Tampax heeft tampons met 'n inbrenghulsje. Wie weet is dat 'n oplossing?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 19:17
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ga eens op bed liggen met je benen omhoog/gehurkt. Voel eerst met je vinger welke "kant" je op moet en ga zo zitten/liggen dat de weg redelijk recht is. Gebruik kleine tampons en oefenen. Inbrenghuls kan idd ook een oplossing zijn maar ook dan zorg in het begin voor een goede houding. Zelf kopen is absoluut niet voor schut.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 22:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik ben al 12 jaar ongesteld en heb nog een hekel aan tampons.
Toen ik 12 wat had ik nog geen seks en ook nooit een vinger bij mezelf naar binnen gebracht, dus tampon was toen sowieso voor mij nog geen optie (pijn!).
Nu ik al wel seks heb gehad en ook mijn lichaam goed ken vind ik tampons nog steeds niet prettig in te brengen, maar het gaat wel en doet niet echt pijn meer. Voor mij zijn tampons met inbrenghuls absoluut een uitkomst!!! Geen pijn, gaat makkelijk naar binnen en zit direct goed.

Ik kan me alleen voorstellen dat je dat al helemaal vervelend vind om te kopen of te laten kopen. maar echt.. om mee te beginnen ideaal.
Same here.
In geval van nood kan ik ook best een gewone tampon inbrengen, maar die tampons met inbrenghuls (met name Tampax, die van OB vind ik niet zo handig) vind ik veel prettiger.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 02:00
Miss<3
Avatar van Miss<3
Miss<3 is offline
ik heb áltijd ob pro comfort mini, en in de nacht inlegkruisjes(geen idee waarvan)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Welke tampons bij lichte menstruatie?
Daantje_0705
23 06-08-2016 01:40
Lichaam & Gezondheid tampon zit vast
lovinglife
7 17-12-2012 08:52
Lichaam & Gezondheid Tampon
Verwijderd
12 28-06-2009 23:18
Lichaam & Gezondheid Tampon probleem..
Minami
11 09-05-2006 09:23
Lichaam & Gezondheid Help! Tampon-probleem!
Zyndel
20 13-08-2003 07:30
De Kantine Probleempjes met tampons :
Bikinie-meisje
6 11-04-2002 14:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.