Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2011, 23:01
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Daboman
Ik begrijp dat je denkt dat ik evilziener ben. Maar dan had ik Geel natuurlijk wel opgevraagd. Want die vond ik ook verdachter en verdachter worden door zijn postgedrag.
Citaat:
Daboman
Lol, meen je dat nou? Ik draai al een aardig tijdje mee. Natuurlijk zou ik dan niet op hem stemmen. En het is inderdaad ook logisch dat als ik wel evilziener ben, dat ik hem opgevraagd zou hebben.
Fijn dat je dat met me eens bent. Dan begrijp je hopelijk ook dat áls jij evilziener bent, ik niet denk dat Martino wolf is?
Dus: ben jij evilziener, dan stuur je ons nu op een dorpeling.

Maar het punt is: ik wéét niet of je evilziener bent. En wolven hangen heeft een hogere prioriteit, met 5 dorpelingen en 3 wolven in het spel.

Ik ben bang dat jij momenteel, als evilziener, ons op een onschuldige dorpeling aan het sturen bent...

Citaat:
Vegs, waarom ga je niet in om de hangronde van Honestsmile? Daar ben ik ook niet bepaald logisch bezig geweest als ik evilziener ben. Waarom negeer je dit steeds? Waarom geef je me zelfs geen kans dit te laten zien? Ik heb je hard nodig, want ik overleef deze ronde misschien niet. volgens mij ben je gewoon een dorpeling op het verkeerde spoor. Ik kan je logica volgen, maar het klopt gewoon niet met het hele spel.
Dat negeer ik helemaal niet, Daboman; lees mijn vorige posts maar na. Mijn voornaamste reden om Rops te vertrouwen, en om te twijfelen over de logica dat jij evilziener was, was juist jullie gedrag: jullie brachten beiden een wolf in groot gevaar.
Rops blijkt nu toch verrader; ik zat er daar flink naast. Hoe zit het dan met jou?

Hetzelfde geldt voor Severus; zij kan ook evilziener zijn.
Maar: Severus heeft het opgenomen voor de ziener én voor de tovenaar! Als zij evilziener is, dan wel de slechtste die ik ooit gezien heb...
Zij lijkt mij dus niet logisch als evilziener. Wel potienteel wolf!

Dus: vertrouw ik jou én ben je evilziener, dan hangen we een dorpeling op...
Of is Severus wolf en is daarom Rops gegeten? Of is Wammus wolf, en zegt Rops daarom dat hij denkt dat Wammus wél een stem te vergeven heeft (omdat hij dat juist niet heeft?)

Daar komt bij dat Rops en Absinthe ook aangeven: als het een discussie is tussen bad guys, dan is één van jullie evilziener en de ander wolf! En dan zou jij juist weer eerder wolf zijn en Martino evilziener... Argh.
Of jij én Severus zijn te vertrouwen, maar in dat geval móeten Dabo, Severus, Absinthe, Fantome en ik dorpeling zijn en is de rest niet te vertrouwen en ergens kan ik dat ook neit helemaal rijmen met het spel.

Ik raak in de war hier. Ik ga film kijken met vrienden (ik ben even heel erg niet-gezellig bezig ), even alle info laten bezinken.
Daarna ga ik bedenken of ik jou meer zie als evilziener (vanwege Interglot) of juist niet, vanwege het risico (Geel). Of dat ik Severus, Wammus of Martino verdachter vindt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2011, 23:18
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Fijn dat je dat met me eens bent. Dan begrijp je hopelijk ook dat áls jij evilziener bent, ik niet denk dat Martino wolf is?
Dus: ben jij evilziener, dan stuur je ons nu op een dorpeling.

Maar het punt is: ik wéét niet of je evilziener bent. En wolven hangen heeft een hogere prioriteit, met 5 dorpelingen en 3 wolven in het spel.

Ik ben bang dat jij momenteel, als evilziener, ons op een onschuldige dorpeling aan het sturen bent...


Dat negeer ik helemaal niet, Daboman; lees mijn vorige posts maar na. Mijn voornaamste reden om Rops te vertrouwen, en om te twijfelen over de logica dat jij evilziener was, was juist jullie gedrag: jullie brachten beiden een wolf in groot gevaar.
Rops blijkt nu toch verrader; ik zat er daar flink naast. Hoe zit het dan met jou?

Hetzelfde geldt voor Severus; zij kan ook evilziener zijn.
Maar: Severus heeft het opgenomen voor de ziener én voor de tovenaar! Als zij evilziener is, dan wel de slechtste die ik ooit gezien heb...
Zij lijkt mij dus niet logisch als evilziener. Wel potienteel wolf!

Dus: vertrouw ik jou én ben je evilziener, dan hangen we een dorpeling op...
Of is Severus wolf en is daarom Rops gegeten? Of is Wammus wolf, en zegt Rops daarom dat hij denkt dat Wammus wél een stem te vergeven heeft (omdat hij dat juist niet heeft?)

Daar komt bij dat Rops en Absinthe ook aangeven: als het een discussie is tussen bad guys, dan is één van jullie evilziener en de ander wolf! En dan zou jij juist weer eerder wolf zijn en Martino evilziener... Argh.
Of jij én Severus zijn te vertrouwen, maar in dat geval móeten Dabo, Severus, Absinthe, Fantome en ik dorpeling zijn en is de rest niet te vertrouwen en ergens kan ik dat ook neit helemaal rijmen met het spel.

Ik raak in de war hier. Ik ga film kijken met vrienden (ik ben even heel erg niet-gezellig bezig ), even alle info laten bezinken.
Daarna ga ik bedenken of ik jou meer zie als evilziener (vanwege Interglot) of juist niet, vanwege het risico (Geel). Of dat ik Severus, Wammus of Martino verdachter vindt.
Aha, dan begrijp ik ook waar het fout gaat. Ik zou namelijk als ik evilziener ben zeker wel op zoek gaan naar de wolven want dan weet ik wie ik moet helpen. Ik ben zo overtuigd dat Martino wolf is, dat die daarop volgende gedachtegang gewoon niet in me opgekomen is. Misschien moet ik dan ook even afstand nemen, want dat wijst weer op tunnelvisie.

Ik ga morgen het een en ander nazoeken als ik denk dat dat nog zin heeft.

Hoe het dan met mij zit? Ik ben een dorpeling die gefrustreerd is geraakt over de nogal oneerlijk aanvoelende verdeling (9 bad guys + leerling) op 17 spelers, come on, wie heeft dat bedacht?). Bij mij is het juist omgekeerd. Ik heb gewoon de ziener domweg in gevaar gebracht en moet het nu bekopen met verdacht-zijn en misschien de guillotine. Ik heb mijn meest belangrijke overweging hierover nu al vele malen gepost. Hoe zie jij dit dan? Ik voelde me als dorpeling al vanaf het begin kansloos en heb daarom dus ook wat meer risico genomen (want wie niet waagt, wie niet wint). Vind jij dat er een eerlijke verdeling is qua good en bad guys?
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 00:52
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
OMG de hoeveelste keer is dit wel niet dat die kukels me opeten terwijl ik verrader/evilziener ben, stel uilskuikens. Serieus Scheelt dat het nu niet in ronde 2 is ofzo maar dan nog Verlies maar

Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 03:41
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Oke, ik heb vojuist judge dredd en blade 2 aan moeten zien (alleen te overleven met veel wijn) dus miss ben ik niet helemaal toerekeningsvatbaar...

Maar ik bedacht me iets. Dabo kan evilziener zijn, of dorpweling.
Hij zegt.dat hij severus.vertrouwd. Dan zijn absinthe en fantome en ik dorpeling.
wolven/evilziener volgens Dabo: martino, wammus, BB en queasy

Is hij evilziener (of zelfs wolf!) dan moeten die spelers.dat. Weten omdat ze onschuldig zijn.

Dus ik kan rustig Martino stemmen, samen met fantome en absinthe.
En de rest kan dabo stemmwn want dat zijn toch wolven volgens hem. En liegthij is iig de evilziener er uit en hebben we meer info!

Want gevecht tussen twee bad guys zoals rops zei ia niet logisch gezien hoe.dabo.speelt.
Dus dabo leidt ons op een dorpeling eb is evilzienr of martino miss wolf. Maar niet beide; en zo zou de foute.err uit moetwn gaan

*gaat spelleidr pm'en met stem op.martino*
Stomme iPhone
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 08:40
Verwijderd
Ja, ik vind het het proberen waard en hoop heel erg dat ik je niet voor niets vertrouw, anders ben je heel netjes aan het manipuleren
Ik ga stemmen op Martino!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 09:06
Verwijderd
Oke ik vind het echt een heel raar spel.
Ik weet nu echt niet meer wie ik moet vertrouwen.
Mijn stem gaat dan ook uit naar Bright Blue/Neko in de gok dat er gewoon sowieso 1 stille wolf is.
Tenzij iemand voor vanavond nog met hele goede argumenten komt dat ik op iemand anders moet stemmen.

edit: Ik ben vandaag weg dus kan alleen mobiel een beetje mee lezen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 09:08
Verwijderd
Queasy vind ik ook raar spelen, met haar gerandom-stem met slechte redenen steeds.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Queasy vind ik ook raar spelen, met haar gerandom-stem met slechte redenen steeds.
Oke waar komt dit opeens vandaan?

Nee jij hebt veel gepost dit spel!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 09:59
Verwijderd
Daar gaat het toch helemaal niet om Het valt mij op dat je al een paar keer vrij random en los op een andere speler stemt, zonder echt goede reden, wat mij betreft. Lekker veilig stemmen dus.
En het dan meteen weer persoonlijk gaan maken
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 10:04
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
OMG Severus, wat een werk heb je er van gemaakt, je bent maar beter dorpeling...

en fijne uitslag!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 10:30
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
fuuu wat gebeurt hier

Allereerst prima nieuws dat Rops/verrader eruit is. Verder ga ik proberen alles bij te lezen en straks met een gepast antwoord te komen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 10:47
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
jeetje Vegs, heb je post 3 keer moeten lezen
Ik waag de gok en ga met je mee op Martino
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 10:51
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Weet je, ik denk dat het best zou kunnen kloppen met de monsterpost van Severus. Dan is het dus toch het in het haar ogen onwaarschijnlijke scenario 3. Wat weer overlapt met de theorie van Vegs.

Misschien is het ook wel een goed idee om het hele spel nog eens goed door te lezen met Vegs, absinthe, fantome en ik als dorpeling in gedachte. En dan Wammus, Queasy, Neko/BB en Martino als de bad guys. Even checken of het klopt.

Ik stem dan ook op Martino.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 13:41
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Okee, tijd voor mijn eigen monsterpost. Ik heb het lijstje getoetst aan de hand van het spel. Hieronder volgen mijn bevindingen. In spoilers, anders krijgen we wall of text crits you for over ninethousand!!!

Over hangronde 1:
Spoiler


Eindoordeel: goed kloppend met de veel latere bekentenis van Honestsmile.

Eetronde 1

Spoiler


Eindoordeel: redelijk goed te rijmen, alleen Wammus die een opmerking maakt naar Geel. Misschien alleen om hem erop aan te spreken ofzo.

Hangronde 2:
Spoiler


Mijn eindconclusie: heel goed te rijmen.

Eetronde 2:

Spoiler


Eindoordeel: makkelijk te rijmen

Hangronde 3:

Spoiler


Eindoordeel: Alleen te rijmen met enige creativiteit. Maar dat de feiten niet zo voor de hand liggen moet een keertje kunnen imo.

Eetronde 3

Spoiler


Eindoordeel: redelijk goed te rijmen.

Hangronde 4
Hier zijn we nu gekomen.

Nou, zo te zien past het allemaal vrij goed, behalve een opmerking van Wammus. Maar 1 niet te plaatsen opmerking wil ik nog wel wegstrepen. Daarnaast vereist hangronde 3 enige creativiteit. Maar het kan dus wel, het is niet onmogelijk.

Tot zo ver mijn eigen monsterpost voor dit spel
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 14:46
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Heb weinig tijd (hele weekend weg) maar denk jij nu dat martino wolf is en wammus evilziener of andersom?
Voor we op de verkeerde zitten.

Ik hoop echt dat je me nu niet briljant aan het manipuleren bent
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 15:01
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Heb weinig tijd (hele weekend weg) maar denk jij nu dat martino wolf is en wammus evilziener of andersom?
Voor we op de verkeerde zitten.

Ik hoop echt dat je me nu niet briljant aan het manipuleren bent
Oef, lastige vraag. Inderdaad, ik denk dat het een van die 2 zou kunnen zijn en de ander heeft de andere rol. Ik neig net wat meer naar Martino als evilziener, omdat hij er toch wat meer alleen voor lijkt te staan. Hij kreeg bijv geen bijval tijdens mijn clash met hem. Maar over deze vraag heb ik me dus ook de hele tijd lopen buigen. Maar ik denk dat we hier niet teveel stil bij moeten staan, want verdeeldheid is ons doodsvonnis. Ik heb het niet nauwkeurig nagerekend, maar volgens mij kunnen we het net halen als we de evilziener eruit stemmen. Even kijken. Dan wordt het:

Na de komende hangronde: 5 dorpelingen vs 3 wolven
Na de eetronde erna: 4 dorpelingen vs 3 wolven
Na de hangronde: 4 dorpelingen vs 2 wolven
Na de eetronde: 3 dorpelingen vs 2 wolven
Na de hangronde: 3 dorpelingen vs 1 wolf
Na de eetronde: 2 dorpelingen vs 1 wolf

En als we een wolf hangen wordt het:

Na de komende hangronde: 5 dorpelingen vs 2 wolven + evilziener
Na de eetronde: 4 dorpelingen vs 2 wolven + evilziener
Na de hangronde: 4 dorpelingen vs 1 wolf + evilziener
Na de eetronde: 3 dorpelingen vs 1 wolf + evilziener
Na de hangronde: gewonnen, laatste wolf hangt. Evilziener vlucht naar Timboektoe.

Hmm die laatste hangronde is ook wel riskant, dan moeten die 3 dorpelingen unaniem stemmen, anders wordt het gelijkspel. Ik neem aan dat de evilziener dan ook wel weet wie zijn medestanders zijn. Wat ook nog in ons voordeel werkt is dat de wolfsbane zijn of haar kracht misschien nog heeft en dat er dus een ronde niet gegeten wordt.

Hmm. Toch Martino hangen dan maar.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 06-08-2011 om 15:09.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 18:40
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Stemlijstje

Daboman
Severus (1)

Martiño
Vegs (2)
Absinthe (3)
Fantome (5)
Daboman (6)

Bright Blue
Queasy (4)
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 18:41
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Tja, dit ziet er dus niet zo fraai uit. Erg jammer dat ik niet de kans had om me te kunnen verdedigen. Uit lijfsbehoud stem ik dan maar op daboman, ook al zal me dat weer op een storm aan kritiek komen te staan.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 19:21
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Tja, dit ziet er dus niet zo fraai uit. Erg jammer dat ik niet de kans had om me te kunnen verdedigen. Uit lijfsbehoud stem ik dan maar op daboman, ook al zal me dat weer op een storm aan kritiek komen te staan.
Eeh, waarom zou je je niet verdedigen? Er wordt wel gezegd dat ik misschien aan het manipuleren ben, maar het zou net zo goed kunnen dat ik zelf gemanipuleerd word, zonder dat ik het in de gaten heb. Als je heilig overtuigd ben dat je onschuldig ben en wil winnen, dan verdedig je jezelf. Hoe klein de kans dat het gaat werken ook lijkt.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 20:20
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Are you lonesoooome tonight...

De plant die hij eerder had gegeten, bleek giftig te zijn. Martiño wist dat hij zou sterven, daar in zijn camper. Martiño hijgt. Hij gebruikt zijn laatste krachten om te schrijven: ‘Happiness is only real when shared’. En met een laatste blik op de wolken, stierf Martiño een eenzame dood.

Martiño is dood. Hij was een weerwolf. Het tij lijkt te keren. De wolven zijn nu weer aan zet. Zij hebben tot morgenavond 20.30 om door te geven wie zij aan stukken willen scheuren.

1. Snoopy - tovenaargeliefde
2. Geel - weerwolf
3. Fantôme
4. Röps – verrader
5. Honestsmile – leerling-tovenaar
6. Daboman
7. Interglot – ziener
8. Absinthe
9. Martiño - weerwolf
10. Neko/Bright Blue
11. VeGs
12. Luts - dorpeling
13. Little Phoebe - dorpelinggeliefde
14. Wammus
15. Severus
16. Adamczowice - dorpeling
17. Queasy

Blauw = opgehangen
Roze = dood door liefdesverdriet
Rood = opgegeten
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 20:43
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
YEAH!!! Take that!

Nou Vegs, misschien durf je me nu te geloven... Je geeft me het voordeel van de twijfel en gelijk kost het de bad guys een wolf. Ik zei niet voor niets dat ik je hard nodig heb. En aangezien er nog steeds 3 bad guys zijn, blijft dat ook nog even zo. Datzelfde geldt natuurlijk voor Absinthe, Fantome en Severus. Ik hoop van harte dat je nu niet toch nog gaat denken dat ik een wolf of evilziener ben. Want nu heb ik al 2 wolven in behoorlijk gevaar gebracht. Ik hoop wel dat ook Severus nu gaat heroverwegen of ik misschien toch niet gewoon een onschuldige dorpeling ben.

Volgende hangronde is het de beurt aan Queasy wat mij betreft.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 20:52
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Helaas een noodzakelijke opoffering, maar de belangen van de groep gaan voor die van mij. Jammer dat ik de afgelopen dagen geen tijd had om actief te spelen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 23:58
Verwijderd
Hoera

Ik denk dat Queasy wel eens mijn volgende stem kan gaan zijn, ook omdat ik nu terugkom op mijn verdenking van Daboman, en vanwege haar veilige stemmen en haar domme reactie op mijn verdenking van haar.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 05:56
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Whoa, 't gaat goed zo! 't Is maar goed dat jullie niet naar mij hebben geluisterd, anders hadden we nu een probleem.

Citaat:
Datzelfde geldt natuurlijk voor Absinthe, Fantome en Severus. Ik hoop van harte dat je nu niet toch nog gaat denken dat ik een wolf of evilziener ben. Want nu heb ik al 2 wolven in behoorlijk gevaar gebracht. Ik hoop wel dat ook Severus nu gaat heroverwegen of ik misschien toch niet gewoon een onschuldige dorpeling ben.
Alhoewel het louter technisch gezien nog steeds mogelijk is dat één van de twee scenario's (die ik het waarschijnlijkst achtte) van toepassing is, geloof ik je nu wel. Voorheen vond ik je ook helemaal niet verdacht, maar toen ik na analyse van de stemlijst van hangronde #3 op die scenario's uitkwam, dacht ik dat het niet anders kon en je erg goed geslaagd was in het veinzen van dorpeling-zijn. Maar je stelt nu terecht dat je twee wolven in gevaar hebt gebracht, wat je als wolf of evilziener nooit gedaan zou hebben (slechteriken maken elkaar wel een beetje verdacht, maar nooit in die mate). Dit wordt versterkt door het feit dat je nu op jacht wilt gaan naar Queasy, die zoals iedereen weet al langer één van mijn verdachten is. Aldus hoef je uit mijn hoek nu niets meer te vrezen.

Zo, dus we hebben hier te maken met scenario 3. Da's erg geraffineerd spel van de slechteriken, maar helaas voor hen is de hele opzet nu in het water gevallen. Nu is het slechts een kwestie van één voor één ophangen, 't is niet vaak dat dorpelingen het zo gemakkelijk hebben. Scheelt mij ook weer wat tijd en moeite, hoef ik geen ellenlange stukken meer te schrijven.

Verder wil ik zoals beloofd toch nog even reageren op de aan mij gerichte stukjes, al is het maar ter verduidelijking.

Citaat:
Ik lees jouw opmerking: 'Wammus moet er geducht rekening mee houden dat ik hem stem.' als dat je vermoedelijk Wammus gaat stemmen, ja.
Dat je toen twijfelde tussen hem en Geel was mij daar niet duidelijk; of beter gezegd, je leek te stellen dat de kans het grootst was dat je Wammus ging stemmen.
Dan heb je verkeerd of te snel gelezen, want jij baseert jouw oordeel (gepost op 3 augustus) op een oudere post van mij (gepost op 1 augustus), terwijl ik in een recentere post (gepost op 2 augustus) heel duidelijk heb uitgelegd te twijfelen tussen Geel en Wammus. Aangezien jouw post het recentst van allen is, had je dus eigenlijk mee moeten krijgen dat het duidelijk was dat ik tussen Geel en Wammus twijfelde. Misschien was je toen ook ietwat beneveld?

Citaat:
@ Severus,
Hoezo stond ik ook lekker veilig?
Als je kijkt naar de stemvolgorde valt dat nogal mee. Ik heb 2x als eerste mijn stem doorgegeven dus dat heeft niet veel met veilig te maken en de derde keer stond ik gewoon in het rijtje van Honestsmile en ging Honestsmile eruit terwijl GEEL een ogenschijnlijk grote meerderheid had. Dus...
Als eerste je stem doorgeven is juist wél heel veilig - als je een slechterik bent, is het heel uitgekookt, want dan kan je precies zeggen: "Ik heb als eerste gestemd, dus kon nooit weten hoe alles zou gaan verlopen en ben dus nergens verantwoordelijk voor!" en je zo dus indekken. En in het rijtje van Honestsmile staan tijdens hangronde #3 is op zich ook geen automatisch bewijs van onschuld, aangezien ik in mijn monsterpost duidelijk had uitgelegd dat het mogelijk is dat daar één slechterik tussen staat. Maar goed, die hele discussie is nu toch moot, aangezien het mij nu wel duidelijk is dat je een dorpeling moet zijn.

Tenslotte ben ik verder ook voornemens op Queasy te stemmen, als ik deze eetronde overleef tenminste. Naast hetgeen ik (hier) en anderen al genoemd hadden (Soija, Absinthe), is dit ook vanwege die constante besluiteloosheid en het feit dat ze mij eerst wel verdacht vindt (hier), dan niet (hier en hier), een beetje slijmt om me te paaien (hier), en mij dan toch weer wél verdacht vindt (hier). Slecht is ze sowieso, maar zulke draaikonterij is een typisch wolventrekje, dus ik acht de kans groot dat ze wolf is en dus het verstandigst om op te hangen.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 09:08
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
mooie uitslag! Zo even squashen en zal vanmiddag weer goed bijlezen.
[edit] heeft Bright Blue nu geen stem doorgegeven trouwens? ow en Wammus ook niet? oke, moet eerst maar eens gaan lezen denk ik [/edit]
__________________
Dit is een coole sig.

Laatst gewijzigd op 07-08-2011 om 09:16.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 09:23
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Even doorgelezen omdat Bright Blue en Wammus dus niet in het stemlijstje stonden, maar ze hebben ook daadwerkelijk geen stem doorgegeven. Dat is wel irritant, omdat het veel uitsluitsel had kunnen geven. nu staan er vier stemmen onder Martino en twee op Daboman en één op Bright Blue. Dat Martino eruit ging klopt dus zonder meer en er kan zelfs nog een wolf onder Martino staan ook.
Martino's opmerking: "Helaas een noodzakelijke opoffering, maar de belangen van de groep gaan voor die van mij. Jammer dat ik de afgelopen dagen geen tijd had om actief te spelen." doet mij ook nog vermoeden dat de wolven niet zo voorspelbaar verstopt zitten als het lijkt. tenzij het reverse is natuurlijk.
Nou goed, eerst maar weer eens zien wat de wolven doen vanavond.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 10:21
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Even doorgelezen omdat Bright Blue en Wammus dus niet in het stemlijstje stonden, maar ze hebben ook daadwerkelijk geen stem doorgegeven. Dat is wel irritant, omdat het veel uitsluitsel had kunnen geven. nu staan er vier stemmen onder Martino en twee op Daboman en één op Bright Blue. Dat Martino eruit ging klopt dus zonder meer en er kan zelfs nog een wolf onder Martino staan ook.
Martino's opmerking: "Helaas een noodzakelijke opoffering, maar de belangen van de groep gaan voor die van mij. Jammer dat ik de afgelopen dagen geen tijd had om actief te spelen." doet mij ook nog vermoeden dat de wolven niet zo voorspelbaar verstopt zitten als het lijkt. tenzij het reverse is natuurlijk.
Nou goed, eerst maar weer eens zien wat de wolven doen vanavond.
Hij probeert natuurlijk gewoon de jacht te saboteren, omdat hij ook ziet dat het tij begint te keren. Wat mij betreft doen we alsof hij het nooit gepost heeft. Je gaat het hem toch niet laten lukken dat hij zelfs na zijn dood nog verwarring zaait?

Verder nog een wat meer algemene opmerking. Ik heb die toetsing van die lijst nog eens zitten bekijken, volgens mij klopt het plaatje echt heel goed met Wammus als evilziener. Of ze denken dat ik wolfsbane ben (ik heb martino natuurlijk behoorlijk uit zitten dagen), of ze zouden al lang geprobeerd hebben om me te eten. Want als Wammus wolf is, zou ik maar liefst 3 wolven in mijn verdachtenlijstje hebben gehad. Maar wel raar dat hij er dan voor kiest om het steeds te "vergeten". Dan zou ik eerder denken dat hij vergeten is dat hij meedoet, dan zou het kunnen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Okee, tijd voor mijn eigen monsterpost. Ik heb het lijstje getoetst aan de hand van het spel. Hieronder volgen mijn bevindingen. In spoilers, anders krijgen we wall of text crits you for over ninethousand!!!

Over hangronde 1:
Spoiler


Eindoordeel: goed kloppend met de veel latere bekentenis van Honestsmile.

Eetronde 1

Spoiler


Eindoordeel: redelijk goed te rijmen, alleen Wammus die een opmerking maakt naar Geel. Misschien alleen om hem erop aan te spreken ofzo.

Hangronde 2:
Spoiler


Mijn eindconclusie: heel goed te rijmen.

Eetronde 2:

Spoiler


Eindoordeel: makkelijk te rijmen

Hangronde 3:

Spoiler


Eindoordeel: Alleen te rijmen met enige creativiteit. Maar dat de feiten niet zo voor de hand liggen moet een keertje kunnen imo.

Eetronde 3

Spoiler


Eindoordeel: redelijk goed te rijmen.

Hangronde 4
Hier zijn we nu gekomen.

Nou, zo te zien past het allemaal vrij goed, behalve een opmerking van Wammus. Maar 1 niet te plaatsen opmerking wil ik nog wel wegstrepen. Daarnaast vereist hangronde 3 enige creativiteit. Maar het kan dus wel, het is niet onmogelijk.

Tot zo ver mijn eigen monsterpost voor dit spel
Oke daboman ten eerste. In de eerste hangronde stemde ik random. Dus dat veilig meeschapen op interglot is niet waar. Dit kan natuurlijk iedereen zeggen dus je zal mij moeten geloven op mijn woorden. Wat betreft wammus. Wammus was eerst heel rustig en kwam toen actiever in het spel. Iets wat ik een evilziener zie doen. Eerst rustig afwachten en mensen opvragen en daarna vol gaan meespelen.

Voor de rest zijn het conclusies zoals jij ze interpreteert.

Dikgedrukt:

-Over welk werk heb je het. Hoezo zou serverus dat moeten kunnen opklaren?
- En ja tuurlijk is het aannemelijk dat er een wolf onder Geel staat. Zo kunnen wolven zich toch indekken. Waarom zet ik jullie daarmee op een verkeerd spoort?

Bizarre conclusies heb je.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 12:37
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
*checkt even kort*

Wolf

Vanaf vanavond kan ik weer meer reageren.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 12:39
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Hij probeert natuurlijk gewoon de jacht te saboteren, omdat hij ook ziet dat het tij begint te keren. Wat mij betreft doen we alsof hij het nooit gepost heeft. Je gaat het hem toch niet laten lukken dat hij zelfs na zijn dood nog verwarring zaait?
Dat kan natuurlijk ook, dat hij de jacht probeert te saboteren, maar je kan moeilijk ontkennen dat het mogelijk is dat er een wolf onder Martino staat, met deze uitslag, toch?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 12:39
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik heb overigens nog even gekeken of er voor alle good guys die we nu te boek hebben staan een goede reden te bedenken is dat ze ook echt onschuldig zijn. Die is er! Op zijn minst kunnen we stellen dat dat geen wolven zijn.

Vegs stemde in hangronde 3 op honestsmile. Echt niet kloppend te krijgen denk ik als ze bad guy is.
Fantome stemde op een redelijk cruciaal moment op honestsmile, waarmee ze ook nog eens in het goede rijtje staat. Moet wel gek gelopen zijn als zij bad guy is.
Absinthe staat ook in het goede rijtje in hangronde 3.
Severus stemde in hangronde 2 op een cruciaal moment en nam het op voor zowel de tovenaar en ziener. Zou het niet logischer zijn voor haar om die op te eten ipv ze te verdedigen? En voor een evilziener is het ook niet logisch natuurlijk, die valt de goede functies juist aan.
Daboman bracht zowel Geel als Martino in gevaar

Dus dan kunnen we ze inderdaad 1 voor 1 gaan ophangen Te beginnen met Queasy uiteraard.

@Queasy: natuurlijk zijn mijn conclusies niet raar. En ik ben ook niet van plan om je op je woord te gaan geloven.

Ik heb het natuurlijk over de monsterpost van Severus in hangronde 4. Waar ze ook op mij heeft gestemd. Dat is het werk dat hangronde 3 misschien kan verklaren.

Je zet ons op een verkeerd spoor omdat wij misschien wel gaan geloven dat jij leuk een wolf aanwijst en daarom onschuldig lijkt. Dat is wat ik bedoel met "op een verkeerd spoor zetten".
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 12:44
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik geloof Queasy ook niet en vind haar verdediging ook zwak, dus wil de volgende ronde ook wel op haar stemmen.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 12:46
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dat kan natuurlijk ook, dat hij de jacht probeert te saboteren, maar je kan moeilijk ontkennen dat het mogelijk is dat er een wolf onder Martino staat, met deze uitslag, toch?
Dat is dan 1 uit Fantome, Vegs, Absinthe, Daboman. Hoe wil je dat rijmen met hangronde 3? Daarmee kan ik mezelf natuurlijk niet vrijpleiten, maar waarom zou ik dan zowel Geel als Martino en nu Queasy willen hangen? En waarom zou ik Interglot dan niet al veel eerder gegeten hebben? Je wist immers dat ik al vrij snel dacht dat ze misschien ziener was (ik twijfelde tussen honestsmile en Interglot). Of anders had ik honestsmile wel gegeten. Dat zou in ieder geval logisch geweest zijn met de gedachtes die ik heb gehad.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 12:50
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Hee Dabo, rustig maar. ik wil volgende ronde gewoon Queasy stemmen hoor

en als ik de posts goed las, kon in de vorige ronde (Vegs, Absinthe en ikzelf) evengoed nog een wolf zijn. Ik had Vegs en Absinthe al naar de achtergrond geschoven, maar Severus kwam met een theorie waarin dat nog wel zou kunnen.

Bovendien zou ik het wolventeam best geniaal vinden als één iemand alle wolven één voor één ophangt zodat hij daarna niet verdacht is en de wolven kunnen winnen.
Ik zeg niet dát dat gebeurt, maar het kan natuurlijk wel en ik wil me niet blindstaren.
Maar voor nu gewoon eerst Queasy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 14:16
Verwijderd
Je gaat helemaal niet op mij in daboman. Maar fantome waarom vind jij mij verdacht?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 17:25
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Ronde 1:

Rops (verrader)
Fantome (1)

Daboman
Martino (2) (weerwolf)

Interglot (ziener)
Neko*/BB (3)
VeGs (9)
Snoopy (15) (dorpeling geliefde)
Queasy (16)
Luts (18) (dorpeling)

Luts (dorpeling)
Severus (6)
Absinthe (8)
Little Phoebe (10) (tovenaar/geliefde)
Wammus (12)
Adamczowice (14) (dorpeling)
Interglot (19) (ziener)

Fantome (dorpeling)
Rops (7) (verrader)
Geel (17) ) (weerwolf)

VeGs
Daboman (13)

Uitslag: gelijkspel Luts/Interglot
Niet gestemd:

Verdacht:
Wammus, Absinthe en Severus

Opties:
1) Rups heeft zijn stem gehouden zoals hij was. Het zou dan betekenen dat er één wolf onder Luts staat en geen wolf onder Interglot. Andere (bekende) wolven zijn Martino (onder Daboman) en Geel (onder Fantome). De andere wolf zou in dit geval Daboman of Fantome moeten zijn. Ik weet mijn eigen rol, dus enige optie bij dit scenario is dat Daboman ook wolf is en dat daarbij Wammus wolf is. Als je kijkt naar theorieën m.b.t. latere stemlijstjes is dit niet heel logisch omdat Wammus eerder evilziener lijkt te zijn en dan kan Daboman geen wolf zijn.

2) Rups heeft zijn stem veranderd en ipv op Fantome te stemmen heeft hij Interglot gestemd.
In dit geval zal er nog één wolf onder Interglot moeten staan en één wolf onder Luts.
Hoofdverdachten zijn in dat geval (voor mij) Queasy óf Neko/BB (onder Interglot) (let op: beiden zou dan niet kunnen!) en Wammus onder Luts. Wammus komt hier dus weer niet als evilziener naar voren, maar eerder als wolf. Severus en Absinthe kunnen dan ook nog de wolf zijn, maar dan is er iets raars gebeurd in ronde 3.

3) Rups is onder Luts gaat staan. Het werd evengoed gelijkspel. In dit geval staan er twee wolven onder Luts. Wat mij betreft is dan Wammus verdacht. Ik vind Absinthe en Severus niet zo verdacht, maargoed het is een optie.

!!!! Als we hiernaar kijken zie ik geen optie waarin Wammus de evilziener kan zijn. Hij kan wel de wolf zijn. Maar als dat zo is, dan is er toch weer een kans dat Daboman óók wolf is (of dus Wammus als wolf samen met Queasy of Neko/BB en Daboman geen wolf.\

4) Verderop lijkt het logischer dat Wammus de evilziener is.
Als we dat scenario hier uitvoeren dan denk ik dat Wammus een oprechte stem heeft gehad want hij heeft nog niemand kunnen opvragen. Waarom zou je het jezelf dan moeilijk maken?
In dat geval is Daboman ook wolf en is Absinthe of Severus de andere wolf. Ik weet dat deze theorie niet voor iedereen opgaat, maar ik weet natuurlijk mijn eigen rol.

Ronde 2:

Honestsmile (leerling)
Fantome (1)
Snoopy (11) (dorpeling/geliefde)

LP (tovenaar/geliefde)
Interglot (2) (ziener)
Rops (10) (verrader)
Severus (13)
Wammus (14)
Honestsmile (15) (leerling)

Wammus
VeGs (3)
Daboman (8)

Adamczowice (dorpeling)
Geel (4) (weerwolf)

Geel (weerwolf)
Adamczowice (6) (dorpeling)

Severus
Queasy (7)
LP (12) (dorpeling/geliefde)

Daboman
Martino (9) (weerwolf)

Niet gestemd: Absinthe, Neko*

Uitslag: Little Phoebe werd opgehangen. Zij bleek tovenaar en geliefde te zijn.

Uit dit rijtje valt imo niet zoveel af te leiden.
Wat wel opvalt is dat Absinthe en Neko/BB hier niet hebben gestemd.
Neko/BB was ook al verdacht in ronde één (kijkend naar het scenario waarin Rups zijn stem heeft veranderd en op Interglot heeft gestemd).


Ronde 3

Wammus
Queasy (1)

Geel (Weerwolf)
Interglot (2) (ziener)
Rops (3) (verrader)
Daboman (7)
Honestsmile (leerlingtovenaar)
Severus

Honestsmile (leerlingtovenaar)
VeGs (4)
Absinthe (5)
Fantome

Daboman
Martiño (8/10) (weerwolf)

Severus
Geel (9) (weerwolf)

Niet gestemd: Neko, Wammus
Uitslag: Honestsmile wordt opgehangen

Er staat dus een meerderheid op Honestsmile aan echte stemmen terwijl uit het stemlijstje blijkt dat er 5 stemmen voor Geel moeten zijn en drie stemmen voor Honestsmile.

opties:

- 2 wolven + verrader op geel. In dat geval is Rups bij zijn stem gebleven en zijn Daboman en Severus de overgebleven weerwolven. Deze theorie zou kunnen kloppen als theorie 4 bij hangronde 1 klopt. Maar om dat te weten moeten we de functie van Wammus weten.

- Verrader is veranderd van Geel naar honestsmile. Dat maakt de stemming 4-4 en de evilziener is gewijzigd van Wammus naar Honestsmile (dan is Queasy evilziener) of van een ‘niet stem’ naar honestsmile (dan is Neko/BB of Wammus evilziener). Dat betekent dan wel dat er géén wolven staan onder zowel Geel als Honestsmile. Dat wil zeggen dat Daboman, Severus, Vegs, Absinthe en Fantome geen wolven zijn en dat Neko/BB, Wammus en Queasy de overgebleven slechteriken zijn. Als Wammus wolf blijkt kan deze theorie kloppen en is hij goed te rijmen met andere theorieën, maar als Wammus evilziener is, klopt dit weer niet met eerdere theorieën over ronde 1.

- De verrader (Rups) is op Geel blijven staan. De evilziener stond onder Geel en heeft zijn stem gewijzigd naar honestsmile. Hierdoor werd het 4-4. Honestsmile vloog eruit dus 4 echte stemmen (die er al staan + die van de evilziener) op honestsmile en 3 echte stemmen op Geel (dus een weerwolf). In dit geval zijn zowel Daboman als Severus slecht. Een is dan de evilziener en een is de weerwolf.



Ronde 4

Daboman
Severus (1)

Martiño (weerwolf)
Vegs (2)
Absinthe (3)
Fantome (5)
Daboman (6)

Bright Blue
Queasy (4)

Niet gestemd: Neko/BB en Wammus.

Uitslag: Martino wordt opgehangen.

Het is hier logisch dat Martino eruit gaat, want hij had overduidelijk de meeste stemmen.
Vegs kwam met het idee dat zijzelf, Absinthe en Fantome (en Dabo, toch?) op Martino moesten stemmen omdat Martino en Daboman steeds strijd met elkaar aan het voeren waren. De rest kon dan op Daboman stemmen. Dit heeft alleen Severus gedaan. Queasy heeft een (opvallende!) stem naar BB gedaan. Natuurlijk kan ze (Queasy) op BB stemmen want Neko is niet actief en BB is óók niet actief, maar blijkbaar wou ze niet echt meewerken aan het idee van Vegs om zo de wolven te ontmaskeren.

Neko/BB en Wammus ook niet, want die stemmen doodleuk niet.

Mijn hypothese is dan ook dat als zij dit wel hadden gedaan (dus Neko/BB, Wammus en Queasy op Daboman) het dus 4-4 was geworden. De wolven hadden dan mogen kiezen. Zij hadden sowieso géén Martino gekozen want hij, zo blijkt nu, is wolf.
2 opties:
- De wolven hadden dan een moeilijke keuze gehad want Daboman en Martino zijn beide wolven. Het was dan meteen duidelijk dat de ander ook wolf was geweest. Op deze manier kunnen zij de dorpelingen mogelijk nog beïnvloeden om anders te stemmen.

- Als de slechteriken het plan van Vegs hadden mee uitgevoerd, werd het dus 4-4. Zij hadden dan Daboman opgehangen (want van Martino is sowieso al duidelijk dat dat geen optie was, tenzij beide wolf zijn). Het was voor de dorpelingen dan duidelijk geweest dat hij een dorpeling was. De ronde erna hadden de dorpelingen Martino opgehangen.
Ik zit dan erg met het volgende punt: Waarom hebben ze dit niet gedaan? Want door hun huidige beslissing hebben ze de dorpelingen voorsprong gegeven.
Nú is Martino namelijk meteen opgehangen en hebben de dorpelingen daarmee een voorsprong. Reden om hiervoor te kiezen: Daboman is toch echt een wolf en Neko/BB en Wammus beschermen hem door niet te stemmen. Dan is Neko/BB de andere wolf en Wammus de evilziener of omgekeerd. Echter omgekeerd is niet logisch, zie eerdere hypotheses van andere hangrondes. Queasy is dan een onschuldige dorpeling die BB er gewoon uit wil hebben.

Optie conclusie 1:
Wammus is waarschijnlijk slecht in de vorm van een evilziener.
Neko/BB is waarschijnlijk weerwolf.
Daboman is waarschijnlijk de andere weerwolf.
Queasy, Fantome, Absinthe, Severus en Vegs zijn dorpeling.

Wat mij betreft is het volgende het meest voor de hand liggend:
Optie conclusie 2:
Neko/BB, Wammus en Queasy zijn slecht. Ik schat de kans wederom groter in (omdat die conclusie in een aantal ronden logischer is) dat wammus de evilziener is en Neko/BB en Queasy de wolven. Reden hiervoor is dat Wammus zich in het begin op de achtergrond hield en later wat actiever wordt, maar toch heel schijnheilig geen stem doorgeeft in ronde 4.
In dit geval zijn Daboman, Fantome, Absinthe, Severus en Vegs dorpeling.

Hoewel ik dus zei op Queasy te willen stemmen, ga ik veranderen naar iemand die in beide opties voorkomt: Neko/BB of Wammus.
We hebben er heel veel aan om te weten of Wammus evilziener is of wolf (want dan weten we wat we van daboman moeten denken etc.). De kans is echter weer wat groter dat Neko/BB wolf is ipv evilziener…
Ik wacht nog even af.
__________________
Dit is een coole sig.

Laatst gewijzigd op 07-08-2011 om 18:38. Reden: na wat Dabo zei
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 17:28
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
mensen sorry! ik had een post met spoilers, en dikgedrukt en onderstreept etc. maar mijn computer ging heel traag doen en heeft dat allemaal niet meegenomen in deze post. ik weet dus niet zeker of alles goed is opgenomen hierin

maar voor de duidelijkheid stem ik dus wammus om meer te weten te komen over de rollen van daboman/absinthe en severus. als hij evilziener is kunnen we er idd vanuit gaan dat we BB en Queasy kunnen hangen als wolf.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 18:31
Verwijderd
En je ziet of zag mij dus als verdacht omdat ik steeds of vaak in het verkeerde rijtje sta?
(Om even te checken waarom je mij nou precies als verdacht ziet)

De verrader (Rups) is op Geel blijven staan. De evilziener stond onder Geel en heeft zijn stem gewijzigd naar honestsmile. Hierdoor werd het 4-4. Honestsmile vloog eruit dus 4 echte stemmen (die er al staan + die van de evilziener) op honestsmile en 3 echte stemmen op Geel (dus een weerwolf). In dit geval zijn zowel Daboman als Severus slecht. Een is dan de evilziener en een is de weerwolf.

Scenario lijkt me onwaarschijnlijk. Ik denk dat de verrader ook geprobeerd heeft om geel nog te redden. Dus ik denk dat de evilziener en verrader niet onder Geel staan.

2 wolven onder geel lijken mij dan weer te riskant. Dat er een wolf onderstaat geloof ik zeker. Dit om zichzelf in te dekken later. Oh en ik ga morgen wel een monsterpost maken
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 18:33
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Fantome, wat doe je me aan?

Je analyse stikt van de tegenstrijdigheden en je bent verdeeldheid aan het creëeren.

Belangrijkste tegenstrijdigheid is het volgende:

Citaat:
Optie conclusie 1:
Wammus is waarschijnlijk slecht in de vorm van een evilziener.
Neko/BB is waarschijnlijk weerwolf.
Daboman is waarschijnlijk de andere weerwolf.
Queasy, Fantome, Absinthe, Severus en Vegs zijn dorpeling.

Optie conclusie 2:
Neko/BB, Wammus en Queasy zijn slecht. Ik schat de kans wederom groter in (omdat die conclusie in een aantal ronden logischer is) dat wammus de evilziener is en Neko/BB en Queasy de wolven. Reden hiervoor is dat Wammus zich in het begin op de achtergrond hield en later wat actiever wordt, maar toch heel schijnheilig geen stem doorgeeft in ronde 4.
In dit geval zijn Daboman, Fantome, Absinthe, Severus en Vegs dorpeling.
Citaat:
maar voor de duidelijkheid stem ik dus wammus om meer te weten te komen over de rollen van daboman/absinthe en severus. als hij evilziener is kunnen we er idd vanuit gaan dat we BB en Queasy kunnen hangen als wolf.
Waarom wil je uberhaupt meer weten over Absinthe en Severus als ze in beide conclusies gewoon dorpeling zijn? Dus dan vertrouw je ze niet, maar toch zeg je gewoon dat ze dorpeling zijn.

Ik geloof nog steeds dat jij wel gewoon een dorpeling ben, dat wel. Maar dit maakt het lastig. Zo jammer dat ik op basis van de lijstjes een stuk moeilijker te vertrouwen ben.

Stem maar gewoon op Queasy, dan weet je dat conclusie 2 de kloppende is.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 18:34
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
hee Queasy, dat scenario lijkt me ook onwaarschijnlijk net als twee wolven onder geel, maar aan de andere kant spelen er aardig wat ervaren spelers mee en moeten we niet altijd uitgaan van de waarschijnlijkste scenario's
Ik vind jou verdacht omdat je de laatste ronde niet mee ging in het idee van VeGs terwijl we daaruit veel informatie hadden kunnen krijgen (zie ook mijn post hierboven) en omdat je in een aantal scenario's gewoon als mogelijke wolf naar voren komt.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 18:35
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ Daboman, even teruglezen, want ik heb ook tig keer zitten aanpassen (iets met bomen en bos). momentje.
[edit] mijn conclusies kloppen niet idd. Er is nog een (redelijk kleine, maar toch) kans dat Absinthe en/of severus slecht zijn ipv goed. Hierover krijgen we meer duidelijkheid door de rol van Wammus te weten en door zijn rol te weten krijgen we ook duidelijkheid over jou. ik zal het aanpassen in mijn post.

Verder; ik wil geen verdeeldheid saaien als in; zorgen voor verwarring, maar ik wil wel breed blijven kijken en de opties open houden en me niet blind starten op iets.
Jij speelt al weet ik hoelang het weerwolfspel en ik denk dat de wolven niet per sé in de meest logische rijtjes verstopt zitten.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 18:38
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
en oja Dabo, vindt jij het een slecht idee om Wammus op te hangen dan? Of denk je dat er een kans in zit dat hij dorpeling is en geen evilziener of wolf?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 18:45
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
mensen sorry! ik had een post met spoilers, en dikgedrukt en onderstreept etc. maar mijn computer ging heel traag doen en heeft dat allemaal niet meegenomen in deze post. ik weet dus niet zeker of alles goed is opgenomen hierin

maar voor de duidelijkheid stem ik dus wammus om meer te weten te komen over de rollen van daboman/absinthe en severus. als hij evilziener is kunnen we er idd vanuit gaan dat we BB en Queasy kunnen hangen als wolf.
Je bedoelt dat Daboman en Martino bewust Martino geofferd hebben, zodat wij nu blind achter Daboman aanlopen? Dat zou wel heel erg sluw zijn... En riskant.

Rops zei wel dat de discussie tussen Daboman en Martino er één tussen bad guys leek. Misschien was dat een mislukte poging tot een hint naar de wolven?
Dan snap ik wel waarom ze Rops een groot gevaar vonden.

Maar toch... Ik vond na de uitslag Queasy verdachter dan Daboman; maar nu breng je me weer aan het twijfelen. En ik denk dat ik jou wel kan vertrouwen: liever iemand die kritisch kijkt, dan meeschapen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 18:46
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
en oja Dabo, vindt jij het een slecht idee om Wammus op te hangen dan? Of denk je dat er een kans in zit dat hij dorpeling is en geen evilziener of wolf?
De wolven kunnen de evilziener ook nog eten. Ik denk dat ze onze analyse ook vrij geloofwaardig vinden, ook al zullen ze zeggen van niet. Dus dan zullen ze Wammus sowieso niet eten. Als iemand anders evilziener is, wordt die dan misschien opgegeten.

Plus, we vinden allemaal Queasy verdacht en dan ook nog enigszins onafhankelijk van elkaar, dus dan is het toch logisch dat we haar hangen?
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 18:49
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Zie je Fantome? Hier heb je je verdeeldheid, want nu ben ik weer verdacht, jij wil Wammus hangen en ik Queasy. En bedankt...
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 18:52
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Je bedoelt dat Daboman en Martino bewust Martino geofferd hebben, zodat wij nu blind achter Daboman aanlopen? Dat zou wel heel erg sluw zijn... En riskant.
Ik bedoel idd, als optie, dat de wolven Martino hebben geofferd.

Citaat:
Rops zei wel dat de discussie tussen Daboman en Martino er één tussen bad guys leek. Misschien was dat een mislukte poging tot een hint naar de wolven?
Dan snap ik wel waarom ze Rops een groot gevaar vonden.
Waarom vonden ze rups dan een groot gevaar? Als hij zegt dat één van hen een bad guy moet zijn, maar stiekem zijn ze het allebei, is dat ook wel weer veilig toch? sorry, ik snap hem niet helemaal.

Citaat:
Maar toch... Ik vond na de uitslag Queasy verdachter dan Daboman; maar nu breng je me weer aan het twijfelen. En ik denk dat ik jou wel kan vertrouwen: liever iemand die kritisch kijkt, dan meeschapen.
Ik vond/vind Queasy ook wel verdachter dan Daboman. alleen toen ik alles op een rijtje ging zetten met alle mogelijke scenario's, bedacht ik me dat alles ook in scene gezet kan zijn en we veel daarover te weten komen door Wammus' zijn rol te kennen. Het maakt nogal uit of hij evilziener of wolf blijkt te zijn in de conclusie wie de overige wolf is/wolven zijn. Daarom ben ik er dus voor om Wammus te hangen.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 18:55
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
De wolven kunnen de evilziener ook nog eten. Ik denk dat ze onze analyse ook vrij geloofwaardig vinden, ook al zullen ze zeggen van niet. Dus dan zullen ze Wammus sowieso niet eten. Als iemand anders evilziener is, wordt die dan misschien opgegeten.

Plus, we vinden allemaal Queasy verdacht en dan ook nog enigszins onafhankelijk van elkaar, dus dan is het toch logisch dat we haar hangen?
Tuurlijk kunnen ze de evilziener ook nog eten. Daar gaat het toch helemaal niet om. Het gaat erom dat ik wil weten wát Wammus is. Ik zie niet dat hij nog dorpeling kan zijn. Hooguit evilziener of wolf. De wolven zullen dat ook wel inzien en hém dus heus niet eten terwijl we juist veel hebben aan info over zíjn rol. Begrijp je me nou echt niet of doe je alsof?

Verder; de wolven moeten toch nog eten, dus maak je niet zo druk. Verdeeldheid is helemaal niet zo erg nu; blind achter iemand aanlopen is erger want dan kunnen we er allemaal in de wolvenval lopen.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 19:02
Verwijderd
@fantome ja dat ik niet mee ging met VeGs was een domme zet ja.
Maar ik vind dat, als je kijkt naar de rest van het spel, ik verder geen domme zet heb gemaakt.

Maar daboman kom nu eens met bewijzen waarom je mij zo verdacht vindt?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 19:08
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ Queasy; mhaw, je hebt idd verder geen 'domme' sets gedaan maar je valt wel op met waar je staat in de rijtjes. niet per sé in de verkeerde maar wel vaak ergens waardoor we niks over je te weten komen en dus veilig.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 19:09
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Tuurlijk kunnen ze de evilziener ook nog eten. Daar gaat het toch helemaal niet om. Het gaat erom dat ik wil weten wát Wammus is. Ik zie niet dat hij nog dorpeling kan zijn. Hooguit evilziener of wolf. De wolven zullen dat ook wel inzien en hém dus heus niet eten terwijl we juist veel hebben aan info over zíjn rol. Begrijp je me nou echt niet of doe je alsof?

Verder; de wolven moeten toch nog eten, dus maak je niet zo druk. Verdeeldheid is helemaal niet zo erg nu; blind achter iemand aanlopen is erger want dan kunnen we er allemaal in de wolvenval lopen.
Ik begrijp je wel, maar je creëert wel verdeeldheid. En spelers gaan weer twijfelen aan mij, wat ik nogal vervelend begin te vinden.

Goed ik maak een deal met je, aangezien ik eigenlijk toch niets te verbergen heb. Als jij mij de komende hangronde verdedigt als dat nodig is, dan zal ik op Wammus stemmen. Dit verbond geldt alleen tijdens de komende hangronde, daarna mag je me weer wantrouwen wat je wil. Dan heb jij je extra informatie en hoef ik me niet telkens opnieuw in mijn eentje te verdedigen. Lijkt me dus een prima deal. Wat zeg je ervan?
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #87
Furby Feeder
500 02-08-2011 20:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.