Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2003, 12:59
load_harmony
load_harmony is offline
hmmm okeej, het valt me al een hele tijd op dat zodra mensen dicht bij me komen ik hel veel afstand ga zoeken. Ik heb bijvoorbeeld een goede vriend, en ik was een tijdje best een beetje verliefd op hem, totdat k hoorde dat hij me ook leuk vond. Ik durfde echt niet meer alleen met hem te zijn, en tlekens als we wat afspraken nogdigde ik zijn beste vriend ook uit, of een vriend van mij. (onder het motto: hoe meer zielen, hoe meer vreugd).
Zoiets is me al heel vaak voorgekomen, en zodra mensen een poging doen tot serieus met mij praten, word ik of super melig, of ik maak er een soort toneelstukje van. (ik vertel dan wel wat, maar het lijkt dat niet uit mijn hart te komen of zo).
Er is nog nooit iemand echt dicht bij mij gekomen, en ik schrik gewoon terug als dat gebeurt. soms heb ik er niet zoveel last van, maar ik schrik echt weg als een jongen mij leuk vind (en soms ik hem ook) of als ik over mezelf moet praten.
wie heeft er tips of zo?
aan de ene kant wil ik er van af.. aan de andere kant.... pffff
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2003, 13:39
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
mm, ik weet hier niks zinnigs op te zeggen
Sommige mensen maken inderdaad makkelijk contact met anderen en stellen zich beter open... Wellicht herken je je een beetje in het gedicht van blueeyz (ook een topic hier).
Maargoed, sommige mensen vinden het makkelijk zich open te stellen en anderen vinden dat moeilijk. dit HOEFT geen probleem te zijn, maar dat is het voor jou dus duidelijk wel. Met oppervlakkig praten heb je zo te lezen geen problemen?! Misschien helpt het bij jou, als iemand jou iets persoonlijks verteld, dat jij ook het gevoel hebt dat te kunnen? Tjahh, ik weet niet... Sorry, lekker onnuttig dus!

kus! wendy

p.s. ik hoop dat er veel 'wel zinnige' reacties komen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 13:44
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Je bent 'bang' dat mensen je 'echte' ik leren kennen?
Uit bescherming oid?

Kan niet echt tips geven, tis moeilijk om
te stoppen met mensen van je af te houden,
tis gewoon een soort houding volgens mij..

Zijn er wel mensen met wie je meer dan
oppervlakkig contact hebt?
Misschien kan je bij hun proberen om wat dichterbij
te komen, als jij je ervoor probeert open te stellen,
gaat het voor hun ook makkelijker..

Hm.. vaag. Lama zitten.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:14
Ceiridwen
Avatar van Ceiridwen
Ceiridwen is offline
Ik snap wel een beetje wat je bedoeld. Ik heb dit vooral met jongens. Zo kan ik makkelijk verliefd worden op iemand, maar zodra diegene vertelt dat hij ook iets voor mij voelt weet ik niet wat ik er mee aanmoet. Dan durf ik niet iets met hem af te spreken ofzo.

Misschien moet je het er een keer met iemand over hebben, zodat je kan vertellen waarom je soms afstandelijk bent of hoe je je soms voelt als iemand 'te dichtbij' komt. Als je moeite hebt dit gewoon in het echt te vertellen kan je het desnoods ook via msn doen ofzo.

Ja hoor, mijn post klinkt weer lekker doelloos.

Ik wens je er in elk geval veel sterkte mee.
__________________
Dacht het niet.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:51
CoolJessy
CoolJessy is offline
Citaat:
Ceiridwen schreef op 06-04-2003 @ 17:14:
[B]Zo kan ik makkelijk verliefd worden op iemand, maar zodra diegene vertelt dat hij ook iets voor mij voelt weet ik niet wat ik er mee aanmoet. Dan durf ik niet iets met hem af te spreken ofzo.
Ja dat heb ik ook een beetje, maar om een of andere vage reden doe ik het op zo'n moment juist toch, terwijl ik hartstikke in m'n broek schijt denk ik tegelijkertijd zoiets als nu of nooit, je ziet vanzelf wel wat er gebeurd..

Maar als ik echt niets durf ofzo meer, dan vind ik (helaas) msn maar vaak een al te handige oplossing, maar ja, dat loopt bij mij dus soms een beetje uit de hand (een echte vriendschap wordt ineens iemand die ik alleen nog over msn spreek en in het echt nooit meer ofzo) daar kan je dus beter gelijk al niet aan beginnen..

mja dus ook weer erg nutteloos geloof ik...
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 20:29
Ceiridwen
Avatar van Ceiridwen
Ceiridwen is offline
Citaat:
CoolJessy schreef op 06-04-2003 @ 17:51:
Maar als ik echt niets durf ofzo meer, dan vind ik (helaas) msn maar vaak een al te handige oplossing, maar ja, dat loopt bij mij dus soms een beetje uit de hand (een echte vriendschap wordt ineens iemand die ik alleen nog over msn spreek en in het echt nooit meer ofzo) daar kan je dus beter gelijk al niet aan beginnen..
Is ook zo, maar voor de 1e stap is het wel handig. Je moet jezelf in elk geval wel voornemen om het niet te vaak te gaan gebruiken, want ander loop je inderdaad het risico dat je al je contacten alleen via msn onderhoudt omdat dat zo lekker makkelijk gaat. Gewoon even alles uitleggen en daarna toch weer overgaan op de gewone irl gesprekken.
__________________
Dacht het niet.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 22:51
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Offtopic:
Citaat:
Ceiridwen schreef op 06-04-2003 @ 21:29:
Is ook zo, maar voor de 1e stap is het wel handig. Je moet jezelf in elk geval wel voornemen om het niet te vaak te gaan gebruiken, want ander loop je inderdaad het risico dat je al je contacten alleen via msn onderhoudt omdat dat zo lekker makkelijk gaat. Gewoon even alles uitleggen en daarna toch weer overgaan op de gewone irl gesprekken.
en als dat irl nie kan/wil
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 23:02
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
load_harmony schreef op 05-04-2003 @ 13:59:
hmmm okeej, het valt me al een hele tijd op dat zodra mensen dicht bij me komen ik hel veel afstand ga zoeken. Ik heb bijvoorbeeld een goede vriend, en ik was een tijdje best een beetje verliefd op hem, totdat k hoorde dat hij me ook leuk vond. Ik durfde echt niet meer alleen met hem te zijn, en tlekens als we wat afspraken nogdigde ik zijn beste vriend ook uit, of een vriend van mij. (onder het motto: hoe meer zielen, hoe meer vreugd).
Zoiets is me al heel vaak voorgekomen, en zodra mensen een poging doen tot serieus met mij praten, word ik of super melig, of ik maak er een soort toneelstukje van. (ik vertel dan wel wat, maar het lijkt dat niet uit mijn hart te komen of zo).
Er is nog nooit iemand echt dicht bij mij gekomen, en ik schrik gewoon terug als dat gebeurt. soms heb ik er niet zoveel last van, maar ik schrik echt weg als een jongen mij leuk vind (en soms ik hem ook) of als ik over mezelf moet praten.
wie heeft er tips of zo?
aan de ene kant wil ik er van af.. aan de andere kant.... pffff
Ga niet denk dat je "een grrot probleem" hebt. Is heel normaal hoor. Dat alles.
Het is gewoon "eng". En als je aan je angst tegeeft "heel erg eng". Dat laatste moet je niet doen.

Ik heb het ook (nog) wel, andere mensen mogen niet te dicht bij me in de buurt komen. Op me verliefd zijn mag al helemaal niet want je kent me toch niet. Staat een groot STOP bord voor. Of in ieder geval een grote omleiding met oranje bordjes. ( )
Maar gelukkig n.v.t. toepassing bij mij.
Ik heb een liefde/haat verhouding met de vraag "hoe gaat het" naja ,, zeur zeur

ehm iig
Laat asjeblieft die beste vriend erbuiten, vraag hem niet erbij..
Om verder trauma's te voorkomen.

srry weet even verder ook niet
Wees niet bang voor jezelf.
je bent niet raar.
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 09:14
Ceiridwen
Avatar van Ceiridwen
Ceiridwen is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef op 06-04-2003 @ 23:51:
Offtopic:

en als dat irl nie kan/wil
Ssst, zeg dat nou niet... het klonk net zo intelligent
__________________
Dacht het niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Centraal] Audio/video [2]
Manuzhai
251 09-06-2006 15:29
Liefde & Relatie Vriendin ook verliefd
Silver_Rose
22 26-10-2005 14:45
Liefde & Relatie Nieuwe vriend - moeder mag hem niet
KiMZz
32 23-03-2005 15:26
Liefde & Relatie Vrienden van ander geslacht
Savagé
46 22-02-2004 11:28
Huiswerkvragen: Exacte vakken ahhhh wiskunde (kansberekeningen)
Spacemonkey
12 18-05-2003 09:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.