Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2003, 19:51
Agnès
Avatar van Agnès
Agnès is offline
Ik heb even een topic geopend over karate omdat ik van plan ben er zelf op te gaan, maar eigenlijk weet ik er niet veel van.. Zijn er hier mensen die me kunnen uitleggen wat het verschil is tussen karate en taekwondo? Is het waar dat je bij karate vooral afweerbewegingen leert, en dingen leert breken?
__________________
L'exit du *Squarelty*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2003, 23:49
Agnès
Avatar van Agnès
Agnès is offline
niet al le maal te ge lijk ....
__________________
L'exit du *Squarelty*
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 10:40
Martijngr
Martijngr is offline
Hey

Im zelf zit op Wado Karate. Ik heb ook n kleine site gemaakt, mss dat je er wat aan heb...

Karate site

Laters
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:39
Grandiozo
Grandiozo is offline
Citaat:
hardstyle_rulez schreef op 02-05-2003 @ 11:40:
Hey

Im zelf zit op Wado Karate. Ik heb ook n kleine site gemaakt, mss dat je er wat aan heb...

Karate site

Laters
Zo vet, relaxte site gekke!
Grafisch kan die wel beter, maar de inhoud is toppie!!
__________________
Grandiozo.com
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 22:39
Thomas
Thomas is offline
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 20:54
Sansonnet
Sansonnet is offline
Citaat:
*Squarelty* schreef op 01-05-2003 @ 20:51:
Ik heb even een topic geopend over karate omdat ik van plan ben er zelf op te gaan, maar eigenlijk weet ik er niet veel van.. Zijn er hier mensen die me kunnen uitleggen wat het verschil is tussen karate en taekwondo? Is het waar dat je bij karate vooral afweerbewegingen leert, en dingen leert breken?
Ik ben ook een vrouw en doe aan Kyokushinkai- Karate, dat is een full- contact stijl. Ik vind het echt een geweldige sport en zou het je zeker aanraden!! Bij Karate train je niet alleen techniek en vechten, maar ook je conditie, geest en zelfvertrouwen. Het is een zware sport, vooral ook voor vrouwen, maar als je eenmaal de basistechnieken etc onder de knie hebt wordt het alleen maar leuker. Je hebt verschillende stijlen in karate. Ik heb voor de full-contact gekozen, omdat je hierbij in de les heel realistisch leert vechten. Maar als je dat niks lijkt heb je ook nog non-contact, dat is dat de aanval net vóór de tegenstander moeten stoppen, of dat je je tegenstander wel raakt maar niet volop. En je hebt ook nog semi contact, dat is echt zonder contact. Naja, je moet het zelf ook gewoon eens proberen allemaal.
En nee, bij Karate leer je niet voornamelijk afweren, het is juist meer op de aanval gericht. Natuurlijk zijn de afweertechnieken wel een onderdeel van de sport, maar de meeste technieken zijn voor de aanval. Bij karate leer je om aan te vallen met je hele lichaam: vuisten, open handen, ellebogen, knieen, hielen, wreven enz. Daarom heet het ook Karate, wat letterlijk betekend:"open hand". (Kara=open, Te= hand) Hoewel je bij karate ook leert vechten met een stok en steekwapens. Ook wordt er natuurlijk aandacht gegeven aan de breektechnieken, maar als je Karate goed beheerst is dat maar een kleine stap.
Er is weinig verschil met Taekwondo. Taekwondo kenmerkt zich door de vele hoge trappen, maar voor de rest lijkt het veel op Karate. Taekwondo betekend letterlijk: "manier van de voet en de vuist". Het heeft ook weer trap- en stoottechnieken inzich. Ook bij taekwondo is er sprake van een zware training.
De volgende sites zijn misschien wel handig:
www.karate.pagina.nl
www.taekwondo.pagina.nl en voor meer karatesites:
www.musashi.nl en www.kamakura.demon.nl of www.kyokushin.at (een duitse site, wel met engelse vertaling haha!)
Ook heb ik een tijdje terug een topic geopend over allerlei vechtsporten: Karateka's: alle soorten Karate en er is er nog een: welke vechtsport? waarin er veel is gediscussieerd en informatie is gegeven over allerlei vechtsporten...
En als je nog vragen hebt: hier is een enthousiaste martial artist die je topic nog regelmatig ff zal checken!!!

Laatst gewijzigd op 03-05-2003 om 20:58.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 21:26
Sansonnet
Sansonnet is offline
Owja, en nog een goede site voor de verschillende oefenvormen van Karate: www.karatedoyokoso.nl en dan moet je bij "competitie" kijken...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 22:20
Agnès
Avatar van Agnès
Agnès is offline
Thanks voor de info en sites! ik ga eerst gewoon eens 'op proef' meedoen, maar het altijd handig als je eerst een beetje weet wat alles inhoud enzo
__________________
L'exit du *Squarelty*
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 20:42
phmpruim
phmpruim is offline
tip: ga niet op karate maar op Tang Soo Do! Dat is Koreaans Karate en veel cooler!


meer info
__________________
"God houdt niet van ons omdat we waardevol zijn, wij zijn waardevol omdat God van ons houdt!"
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 13:00
el manuel
Avatar van el manuel
el manuel is offline
Is misschien wel een leuke sport maar is in de wijde omgeving niet te bekennen. Ik houd het wel bij tae kwon do lijkt er volgens mij heel veel op.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Sansonnet schreef op 03-05-2003 @ 21:54:
Ik ben ook een vrouw en doe aan Kyokushinkai- Karate, dat is een full- contact stijl. Ik vind het echt een geweldige sport en zou het je zeker aanraden!! Bij Karate train je niet alleen techniek en vechten, maar ook je conditie, geest en zelfvertrouwen. Het is een zware sport, vooral ook voor vrouwen, maar als je eenmaal de basistechnieken etc onder de knie hebt wordt het alleen maar leuker. Je hebt verschillende stijlen in karate. Ik heb voor de full-contact gekozen, omdat je hierbij in de les heel realistisch leert vechten. Maar als je dat niks lijkt heb je ook nog non-contact, dat is dat de aanval net vóór de tegenstander moeten stoppen, of dat je je tegenstander wel raakt maar niet volop. En je hebt ook nog semi contact, dat is echt zonder contact. Naja, je moet het zelf ook gewoon eens proberen allemaal.
En nee, bij Karate leer je niet voornamelijk afweren, het is juist meer op de aanval gericht. Natuurlijk zijn de afweertechnieken wel een onderdeel van de sport, maar de meeste technieken zijn voor de aanval. Bij karate leer je om aan te vallen met je hele lichaam: vuisten, open handen, ellebogen, knieen, hielen, wreven enz. Daarom heet het ook Karate, wat letterlijk betekend:"open hand". (Kara=open, Te= hand) Hoewel je bij karate ook leert vechten met een stok en steekwapens. Ook wordt er natuurlijk aandacht gegeven aan de breektechnieken, maar als je Karate goed beheerst is dat maar een kleine stap.
Er is weinig verschil met Taekwondo. Taekwondo kenmerkt zich door de vele hoge trappen, maar voor de rest lijkt het veel op Karate. Taekwondo betekend letterlijk: "manier van de voet en de vuist". Het heeft ook weer trap- en stoottechnieken inzich. Ook bij taekwondo is er sprake van een zware training.
De volgende sites zijn misschien wel handig:
www.karate.pagina.nl
www.taekwondo.pagina.nl en voor meer karatesites:
www.musashi.nl en www.kamakura.demon.nl of www.kyokushin.at (een duitse site, wel met engelse vertaling haha!)
Ook heb ik een tijdje terug een topic geopend over allerlei vechtsporten: Karateka's: alle soorten Karate en er is er nog een: welke vechtsport? waarin er veel is gediscussieerd en informatie is gegeven over allerlei vechtsporten...
En als je nog vragen hebt: hier is een enthousiaste martial artist die je topic nog regelmatig ff zal checken!!!

Ik wist dat ik Sansonnet hier kon vinden
Maar ik merk wel dat jouw karate-vorm geen pure karate is. Het is een mix van allerlei vechtsporten geloof ik (nix mis mee), want met karate mag niet met wapens worden gevochten. Kara betekent volgens mij leeg toch? "lege hand". En breektechnieken: als je stenen en stokken bedoelt heb je gelijk, maar bij karate mag je een tegenstander niet vastgrijpen in een houdgreep ofzow om vervolgens een arm of been te breken. (tenminste bij de vorm die ik doe). Misschien heb ik helemaal ongelijk...Ik raad trouwens ook aan om karate te gaan beoefenen, ff teruggekomen op de vraag van *Squarelty*

Greetz
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 14:42
Sansonnet
Sansonnet is offline
Hey Champ-00!! Tja, bij topics met "karate" in de titel of iets dergelijks kom je nu eenmaal bekenden tegen...
Maar Kyokushinkai karate is wel een "pure" karatestijl hoor, alleen is het net even wat meer gebaseerd op de werkelijkheid en wordt het ook op die manier beoefend. Dat wij in de les ook leren om met wapens om te gaan behoort allemaal tot de karatesport, zo heb je bijvoorbeeld de "bo", dat is een lange stok van een speciaal soort hout waardoor je er zelfs een zwaardslag mee op kan vangen zonder dat-ie breekt. Niet dat er tegenwoordig nog met zwaarden wordt rondgezeuld, maar om ff aan te geven hoe sterk die zijn. Ook heb je een soort steekzwaarden, meer dolken. In ieder geval behoren ook deze wapens tot het traditionele karate, alleen bij de ene vorm meer dan de andere. Welke stijl doe jij, Champ-00?? En ik bedoelde trouwens met die breektesten de Tameshiwari, niet dat je iemands botten breekt maar had ook gekund.... Cya
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 14:49
Sansonnet
Sansonnet is offline
By the way: bij mij in de groep traint een vrouw die oorspronkelijk Tang Soo Do doet, maar die Kyokushinkai erbij doet omdat ze dan nog meer trainingsuren in de week heeft waardoor ze goed op niveau blijft. Maar ik ben een keer wezen kijken op een Tang Soo Do toernooi waarbij zij jury was en het sprak me ook erg aan. Dat komt ook omdat Tang Soo Do en Kyokushinkai karate veel op mekaar lijken, Tang Soo Do heeft alleen lagere standen en andere benamingen, maar ook daarin heb je loopvormen (bij ons de Kata's) en oefengevechten etc.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 21:21
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
hoeveel tijd besteden jullie relatief aan de verschillende oefenvormen zoals kata, sparren, breektesten , specifiek zelfverdediging etc. ?
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 11:15
Sansonnet
Sansonnet is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 10-05-2003 @ 22:21:
hoeveel tijd besteden jullie relatief aan de verschillende oefenvormen zoals kata, sparren, breektesten , specifiek zelfverdediging etc. ?
Dat staat helemaal niet vast. Gewoonlijk elke les een aantal onderdelen, maar als we iets onder de knie moeten krijgen dan trainen we het vaker. De Kata's trainen we trouwens wel bijna elke les, maar dat gaat om de herhaling, dus dat moet "erin slijten". Daar zijn we soms ook maar 10 minuten mee bezig, echt puur om ze weer even te herhalen. Net als de Kumites. Voor de rest wisselen we heel veel af.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 22:07
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
gebaseerd op de werkelijkheid? welke werkelijkheid?

hoe bereid je je op die werkelijkheid voor?

Wat ik dus bedoel is ,, hoe concreet moet ik me dit voorstellen?

Ik geloof namelijk dat je vecht zoals je traint, dus wil je je redden op straat (er vanuit gaande dat je dat bedoeld) moet je daar ook specifiek op trainen.

dus, op welke situaties train je?
Ter illustratie, ik zit op freefight en boksen en vind van geen van die 2 dat ze me voorbereiden voor op straat. Het helpt allebei maar het is er niet voor bedoeld en er zitten grote fouten in als je het puur op straat zo zou gebruiken.
Je riskeert bijvoorbeeld bloedcontact (erg leuk met die junks en zo), en je leert geen verdediging tegen wapens of meerdere personen.

Hoe wordt jij op de werkelijkheid voorbereid?
Hoe lang train je trouwens al?
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 14:30
Sansonnet
Sansonnet is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 12-05-2003 @ 23:07:
gebaseerd op de werkelijkheid? welke werkelijkheid?

hoe bereid je je op die werkelijkheid voor?

Wat ik dus bedoel is ,, hoe concreet moet ik me dit voorstellen?

Ik geloof namelijk dat je vecht zoals je traint, dus wil je je redden op straat (er vanuit gaande dat je dat bedoeld) moet je daar ook specifiek op trainen.

dus, op welke situaties train je?
Ter illustratie, ik zit op freefight en boksen en vind van geen van die 2 dat ze me voorbereiden voor op straat. Het helpt allebei maar het is er niet voor bedoeld en er zitten grote fouten in als je het puur op straat zo zou gebruiken.
Je riskeert bijvoorbeeld bloedcontact (erg leuk met die junks en zo), en je leert geen verdediging tegen wapens of meerdere personen.

Hoe wordt jij op de werkelijkheid voorbereid?
Hoe lang train je trouwens al?
Kyokushinkai karate wordt gewoon heel erg realistisch getraind, maar daarmee bedoel ik dat je dicht bij mekaar staat en elkaar ook raakt. Maar je kan jezelf natuurlijk nooit volkomen voorbereiden op de echte werkelijkheid, omdat die altijd als een verassing komt. Wat je met een vechtsport leert is jezelf te verdedigen en een flinke klap kun je dan dus ook wel uitdelen, maar als ik op straat door een man wordt lastiggevallen ga ik hem echt geen mooie mawashi geri geven en daarna nog een aantal technieken alsof je met een competitie meedoet, ik zou hem gewoon flink in z'n ballen trappen of hem op een andere manier raken waardoor hij op de effectiefste manier wordt uitgeschakeld.... en wie weet als dat dan nog niet genoeg is dat ik dan nog een paar mooie technieken laat zien..
Wat ik bedoel is dat je misschien wel een voordeel hebt als je een vechtsport hebt geleerd maar dat je je nooit volkomen kan voorbereiden op wat er kan gebeuren als je uitgaat.... Je kan slechts PROBEREN om je zo goed mogelijk op zo'n situatie voor te bereiden.
Als jij echt op een vechtsport wilt waar je leert om je op straat te verweren zou ik als ik jou was eens informeren naar Krav Maga, hoewel deze vechtsport alleen in Den Haag wordt gegeven geloof ik. Maar ik heb hier en daar gehoord dat daarin echt wordt uitgelegd hoe moet omgaan met bepaalde situaties op straat of ergens anders. Ook leer je hoe je het beste kan reageren als iemand een pistool op je richt...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 17:30
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
hehe ik ben niet op zoek naar een vechtsport. Ik beoefen momenteel boksen en freefight. Ik heb ook sporten gedaan die wel gericht waren op puur zelfverdediging hapkido (soort koreaanse vorm van aikdo grofweg) en jiu jitsu. ook heb ik voor mijn opleiding zelfverdediging gehad.
Ik zit ff niet te wachten op iets nieuws.

Maar ik vind vooral de discussie interresant over zelfverdediging en vechtsporten etc.
dus ff weer een vraagje

Vind je dat ze vechtsporten cq weerbaarheidstrainingen moeten invoeren op de middelbare cq basisschool?
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-05-2003, 12:12
Sansonnet
Sansonnet is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 14-05-2003 @ 18:30:
hehe ik ben niet op zoek naar een vechtsport. Ik beoefen momenteel boksen en freefight. Ik heb ook sporten gedaan die wel gericht waren op puur zelfverdediging hapkido (soort koreaanse vorm van aikdo grofweg) en jiu jitsu. ook heb ik voor mijn opleiding zelfverdediging gehad.
Ik zit ff niet te wachten op iets nieuws.

Maar ik vind vooral de discussie interresant over zelfverdediging en vechtsporten etc.
dus ff weer een vraagje

Vind je dat ze vechtsporten cq weerbaarheidstrainingen moeten invoeren op de middelbare cq basisschool?
Dat vind ik een moeilijk punt. Op zich is het natuurlijk goed als kinderen op school leren hoe ze zich moeten verdedigen, maar je hebt altijd kans dat er misbruik van wordt gemaakt. Bovendien heeft lang niet iedereen dezelfde mening over vechtsporten, denk bijvoorbeeld aan de ouders.
Ik denk dat mensen die een vechtsport willen leren of zichzelf willen leren verdedigen, uit zichzelf een sportschool/trainer opzoeken. Dan hebben deze mensen denk ik ook een betere instelling en motivatie, want dan doe je het vrijwillig, terwijl de gymlessen op scholen verplicht zijn en misschien alleen maar het verkeerde effect bewerkstelligen.
Maar misschien is het wel een goed idee om op scholen korte cursussen te houden, op vrijwillige basis, waardoor mensen kunnne kennismaken met vechtsporten.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 20:51
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Er word toch al op veel scholen zelfverdediging gegeven tijdens de bewegingsonderwijslessen?

Het lijkt me ook goed dat leerlingen zo kennismaken met vechtsporten en er misschien ook buitenschools aan gaan doen, zeker niet slecht nu er zo weinig belangstelling voor is.

Natuurlijk is er een risico dat mensen er misbruik van maken, maar een groot deel is geholpen doordat ze leren zichzelf te verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 14:58
Sebadoh
Avatar van Sebadoh
Sebadoh is offline
ik heb zelf ook wado ryu karate gedaan maar na 5 jaar ging ik toch liever skateboarden
__________________
I am angry with my skateboard.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 15:07
Verwijderd
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 14-05-2003 @ 18:30:
Vind je dat ze vechtsporten cq weerbaarheidstrainingen moeten invoeren op de middelbare cq basisschool?
ik vind van wel. Niet alleen om jezelf te kunnen verdedigen maar ook de discpline wat de leerlingen zullen krijgen. ikzelf zit ook op kyokushinkai karate en in de loop der tijd ben ik zelf wat rustiger geworden. ikzelf ben nu ook veel gedisciplineerder. Ik denk niet echt dat mensen hiervan misbruik gaan maken, van een vechtsport wordt je niet sterker ofzo. Je leert wel op een handige manier met je kracht om te gaan, maar ikzelf kan heus wel door iemand anders verslagen worden die niet op karate zit.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 15:11
chiquita
chiquita is offline
tja, ik had mijn knieschijf ernaast gekregen door karate (shotokan)..ik kan het niet aanraden dus, mits je ijzersterke gewrichten hebt...want het was nog geen eens in een gevecht gebeurd, maar tijdens een kata.
__________________
Daan!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 13:15
Sansonnet
Sansonnet is offline
Citaat:
chiquita schreef op 18-05-2003 @ 16:11:
tja, ik had mijn knieschijf ernaast gekregen door karate (shotokan)..ik kan het niet aanraden dus, mits je ijzersterke gewrichten hebt...want het was nog geen eens in een gevecht gebeurd, maar tijdens een kata.
Hehe!! In een Kata nog wel, maar ja, kan gebeuren he?!! Heb al wel een aantal blessures gehad die lang duurden door het sparren, maar nog nooit in een kata... Anyway, sterkte!!!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 13:21
Sansonnet
Sansonnet is offline
*Squarelty*, ben je al eens wezen kijken bij Karate of een andere vechtsport??? Ben benieuwd...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2003, 16:28
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Citaat:
chiquita schreef op 18-05-2003 @ 16:11:
tja, ik had mijn knieschijf ernaast gekregen door karate (shotokan)..ik kan het niet aanraden dus, mits je ijzersterke gewrichten hebt...want het was nog geen eens in een gevecht gebeurd, maar tijdens een kata.
Gelukkig valt het meestal wel mee. En ehh Ik kan nog wel een aantal sporten noemen waar ze regelmatig diongen breken,,, voetbal, turnen etc.
Dus laat je niet tegenhouden
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 18:49
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
chiquita schreef op 18-05-2003 @ 16:11:
tja, ik had mijn knieschijf ernaast gekregen door karate (shotokan)..ik kan het niet aanraden dus, mits je ijzersterke gewrichten hebt...want het was nog geen eens in een gevecht gebeurd, maar tijdens een kata.
Klinkt als vervelend toeval. In 5 jaar heb ik nog nooit een serieuze blessure gehad.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 21:15
Ða kiwi
Avatar van Ða kiwi
Ða kiwi is offline
je kan ook op basketball gaan

als je tegen mij moet spellen iz het bijna altijd matten
Maar voor de rest ben ik heel vredelievend
SWEET PIECE and MASSOL

__________________
My tricks are sweet as pie, my dunks are mountain high
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 18:51
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Ða kiwi schreef op 20-05-2003 @ 22:15:
je kan ook op basketball gaan

als je tegen mij moet spellen iz het bijna altijd matten
Maar voor de rest ben ik heel vredelievend
SWEET PIECE and MASSOL

Heb jij enig idee waar deze topic over gaat? Kun je niet een nieuwe topic over basketbal starten?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 20:40
Ða kiwi
Avatar van Ða kiwi
Ða kiwi is offline
Citaat:
S@nder schreef op 21-05-2003 @ 19:51:
Heb jij enig idee waar deze topic over gaat? Kun je niet een nieuwe topic over basketbal starten?
DAT HEB IK AL GEDAAN
MAAR JAH BASKETBALL IS MIJN LEVEN DUS JAH

__________________
My tricks are sweet as pie, my dunks are mountain high
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 13:12
Sansonnet
Sansonnet is offline
Wie kan mij iets vertellen over Muay Thai? Dus wat voor technieken heeft het in zich en zit er ook een bepaalde filosofie achter net als bij Karate of jiu jitsu en dergelijke....
Ik ben trouwens net begonnen met Tang Soo Do, zijn er nog meer mensen op dit forum die dit beoefenen?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 16:28
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
muay thai oftewel thaiboksen komt heel sterk overeen met kickboksen. Deze 2 termen worden vaak door elkaar heen gebruikt.

Bij muay thai wedstrijden zijn vaak stoten met ellebogen toegestaan (hangt van de bond af) en je mag gooien tijdens het clinchen.
Ook zijn er wel rituelen voor de wedstrijd en thaise muziek tijdens de wedstrijd.

Verder lijkt het dus ereg op kickboksen. Dus full-contact wedstrijdsport met veel low kicks (trappen naar bovenbenen) en uiteraard andere trap en bokstechnieken. En uiteraard ook veel knie technieken tijdens de clinch of zoals types als Gilbert Yvel, gewoon springend.

Tang Soo Do ken ik niet. Ik heb wel 3 jaar ongeveer hapkido gedaan,, mischien lijkt het er wat op?
Wat voor stijl is Tang Soo do?
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 08:55
Sansonnet
Sansonnet is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 26-05-2003 @ 17:28:
muay thai oftewel thaiboksen komt heel sterk overeen met kickboksen. Deze 2 termen worden vaak door elkaar heen gebruikt.

Bij muay thai wedstrijden zijn vaak stoten met ellebogen toegestaan (hangt van de bond af) en je mag gooien tijdens het clinchen.
Ook zijn er wel rituelen voor de wedstrijd en thaise muziek tijdens de wedstrijd.

Verder lijkt het dus ereg op kickboksen. Dus full-contact wedstrijdsport met veel low kicks (trappen naar bovenbenen) en uiteraard andere trap en bokstechnieken. En uiteraard ook veel knie technieken tijdens de clinch of zoals types als Gilbert Yvel, gewoon springend.

Tang Soo Do ken ik niet. Ik heb wel 3 jaar ongeveer hapkido gedaan,, mischien lijkt het er wat op?
Wat voor stijl is Tang Soo do?
Aha, dankjewel!! Ik ga volgende week even met een proefles meedoen.
Maar Tang Soo Do is Koreaans Karate, het lijkt erg veel op Kyokushinkai karate. Bij Tang Soo Do springen ze echter meer traptechnieken en worden de technieken veel korter uitgevoerd. Ook zijn de standen iets lager. En het is niet full-contact maar non-contact. Ik weet niet of het op Hapkido lijkt, wat is hapkido?? Of waar lijkt het op?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 14:56
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
tja, je hebt 35 bvrerschillende hapkido stijlen. De een lijkt erg op taekwondo en de ander meer op aikido.
De stijl die ik beoefende leek erg op aikido. Dus weinig schoppen en slaan, maar veel de energie van de aanval gebruiken tegen de aanvaller zelf.
Veel werken met klemmen en worpen op de polsen en zo. Maar ook veel andere facetten van zelfverdediging zoals tegen wapens, en gebruik van drukpunten (vaak zenuwknooppunten)etc.
De stijl die wij deden leek ontzettend veel op de aikido stijl die Steven Seagal in zijn film gebruikt.
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 15:27
Sansonnet
Sansonnet is offline
Aaah, dan lijkt het dus niet zo op Tang Soo Do... Maar Aikido is wel een hele mooie sport om te beoefenen, een paar vrienden van me doen het ook. Vooral mooi om te zien, heel "gracieus" en onvoorstelbaar hoe weinig moeite het lijkt te kosten...
Waarom ben je ermee gestopt??
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 20:41
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
De technieken van hapkido zijn op zich goed, maar dat zegt niet alles.
De stijl die we deden vooral in het begin toen ik er op zat zag er ff wat minder mooi uit dan aikido. Helemaal als je het uitvoerde.
Het was gewoon keihard van zo kun je het best de ogen aanvallen en op die manier schop je die slagader kapot en uiteraard de technieken om de aanval tegen de aanvaller te gebruiken. Ik vond het heel gaaf.

Er zat voor mij een grote kanttekening aan. De stijl werd door de trainers steeds mooier gemaakt. Het ging allemaal veel ontspannener en vooral de aanval was niet meer realistisch naar mijn mening. Ik was vooral een straatvechter type en een bokser.
Dus dat stoorde me erg. Naar mijn mening werd het te mooi en niet echt realistisch meer. Dit heeft dus niks te maken met wel of niet effectieve vechtsport of technieken, maar de manier van trainen.

Toen wouden ze dus de dag van de training veranderen naar een avond waarop ik al jiu jitsu had, toen koos ik voor jiu jitsu.
jiu jitsu is ook erg op zelfverdediging gericht en combineert heel fijn met boksen. Vult elkaar lekker aan bedoel ik daar dus mee .
Ook daar ben ik inmiddels mee gekapt, maar goed


Citaat:
Sansonnet schreef op 29-05-2003 @ 16:27:
Aaah, dan lijkt het dus niet zo op Tang Soo Do... Maar Aikido is wel een hele mooie sport om te beoefenen, een paar vrienden van me doen het ook. Vooral mooi om te zien, heel "gracieus" en onvoorstelbaar hoe weinig moeite het lijkt te kosten...
Waarom ben je ermee gestopt??
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-05-2003, 22:53
Verwijderd
kwil ook nog eens pencak silat proberen weet iemand of deze sport ernstig is??


en wat voor sport is Koryy ju justu? jiu jitsu of zo?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 19:29
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
ernstig? moah je gaat er vast aan
ik stel voor dat je het gewoon probeert, je kan altijd wel een paar lessen of zo proefdraaien
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie karate
==mii_girlii==
17 17-02-2009 16:00
Vrije tijd Karate-seizoen 2007
vtxm
3 03-02-2007 09:46
Vrije tijd karate
marla
2 13-04-2005 09:47
Vrije tijd Karate van tegenwoordig
Bodien
47 19-04-2004 16:31
Vrije tijd meisjes en KARATE!
devilcat
55 07-04-2004 22:34
Vrije tijd Karateka's-alle soorten Karate
Sansonnet
53 02-04-2003 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.