Oud 02-09-2003, 19:09
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
1.Ik hou van jou,
maar ik wil niet dat je met me praat.
Ik wil niet dat je me aanraakt,niet dat je me verleid,
vergeet mij,
Ik wil niet dat je me benijd

met je zachte rode lippen,
wenk je me ; kom dichterbij.
Ik durf de stap niet te zetten.
Ik kan alleen maar zeggen:
vergeet mij

Ik wil zo graag gaan slapen,
in jouw wit en in jouw zwart.
Maar ik zou het nooit durven,
eens ben je me vergeten,
en dat is wat mij tart.


2.Als de zwartse schaduw zo donker
Het deed me zoveel pijn,
Eerst de flits en toen de donder,
Precies zoals het hoorde te zijn.

Je hebt me verlaten,
VERRADEN MET EEN KUS
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2003, 19:13
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
(hij was nog niet af foutje ik zet het 2de gedicht hier nog maar een x neer)

Als de zwartste schaduw zo donker,
Het deed me zoveel pijn,
Eerst de flits en toen de donder,
Precies zoals het hoorde te zijn.

Je hebt me verlaten.
VERRADEN MET EEN KUS,
Ik had het niet in de gaten.
Je hing me op,
In feite maakte jij de lus.


en het 3e gedicht:

Als een vlinder gevangen en aan een speld geprikt,
hang ik hier in mijn gedachten.
Over ons samen zijn,over ons zoenen,
Over hoe we samen lachten.
Maar ik zit hier vast,als een vlinder aan een speld,
Ik kan geen kant op,ik ben bedrogen,
Waarom heb je het me nooit verteld?
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:15
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
het gaat over hoe ik in feite vast zit in de relatie met mn vriend, ik kom geen stap verder omdat ik zo bang ben dat het allemaal maar tijdelijk is en dat hij binnen no time is vergeten..
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:26
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
streepje schreef op 02-09-2003 @ 20:09:
1.
met je zachte rode lippen,
wenk je me ; kom dichterbij.
Ik durf de stap niet te zetten.
Ik kan alleen maar zeggen:
vergeet mij
Ik vind je woordgebruik niet echt apart, maar deze strofe sprak me best wel aan. Vooral de eerste twee regels, hoe nietszeggend die ook lijken. Daarna loopt het naar mijn idee niet helemaal soepel meer. De eerste strofe klopt qua vorm niet met de andere twee, eigenlijk vind ik het hele gedicht niet echt soepel lopen, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik vind het woordje tart niet in het gedicht passen omdat je over het algemeen spreektaal gebruikt en ik nog nooit het woordje tart heb uitgesproken . Het komt zo verplicht gerijmd over, als je begrijpt wat ik bedoel.

Tweede gedicht vond ik de eerste strofe best leuk, maar in de tweede strofe heb je toch weer die verplichte rijm vind ik. Dat is jammer. Ook niet echt speciaal taalgebruik, wat op zich niet erg is, als je de standaard woorden op een originele manier hebt gebruikt, dat vind ik hier niet echt het geval, maar ondanks dat vind ik je tweede gedicht het beste.

Je derde gedicht zou ik de mooiste vinden, als je daar aan het einde niet gerijmd had. Het beeld van een vlinder aan een speld is duidelijk en leuk gevonden.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:48
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Citaat:
lovetear schreef op 02-09-2003 @ 20:26:
Ik vind je woordgebruik niet echt apart, maar deze strofe sprak me best wel aan. Vooral de eerste twee regels, hoe nietszeggend die ook lijken. Daarna loopt het naar mijn idee niet helemaal soepel meer. De eerste strofe klopt qua vorm niet met de andere twee, eigenlijk vind ik het hele gedicht niet echt soepel lopen, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik vind het woordje tart niet in het gedicht passen omdat je over het algemeen spreektaal gebruikt en ik nog nooit het woordje tart heb uitgesproken . Het komt zo verplicht gerijmd over, als je begrijpt wat ik bedoel.

Tweede gedicht vond ik de eerste strofe best leuk, maar in de tweede strofe heb je toch weer die verplichte rijm vind ik. Dat is jammer. Ook niet echt speciaal taalgebruik, wat op zich niet erg is, als je de standaard woorden op een originele manier hebt gebruikt, dat vind ik hier niet echt het geval, maar ondanks dat vind ik je tweede gedicht het beste.

Je derde gedicht zou ik de mooiste vinden, als je daar aan het einde niet gerijmd had. Het beeld van een vlinder aan een speld is duidelijk en leuk gevonden.
thnx!!
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 22:02
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Ik vind het eerste gedicht niet zo sterk, ik vind het een beetje waggel (sorry voort stomme woord ) geschreven; het loopt niet lekker voor mijn gevoel. Bovendien had ik na de tweede strofe het idee dat het gedicht afgelopen was, dat vond ik een veel mooiere afsluiter dan de laatste zin, welke een beetje geforceerd op mij overkomt.

Bij het tweede gedicht vind ik juist de afsluiter heel erg goed! De rijm is goed gevonden, helemaal niet gedwongen. Verraden met een kus doet me enorm veel denken aan de arrestatie van jezus (maar dat is maar een beeld wat het bij me oproept), niet storend ofzo.

Het derde gedicht vind ik vrij kort, het lijkt net alsof deze nog niet helemaal is uitgewerkt. Ik vind de beeldspraak in dit gedicht heel leuk, maar ik denk dat je er nog meer van kunt maken.

En dan nog even als algemene vraag: hoe heten ze??
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 14:10
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Citaat:
xineof schreef op 02-09-2003 @ 23:02:
.

Bij het tweede gedicht vind ik juist de afsluiter heel erg goed! De rijm is goed gevonden, helemaal niet gedwongen. Verraden met een kus doet me enorm veel denken aan de arrestatie van jezus (maar dat is maar een beeld wat het bij me oproept), niet storend ofzo.


En dan nog even als algemene vraag: hoe heten ze??
Ik heb dat van die kus ook van de arrestatie van jezus.
Ennuh ze hebben nog geen naam die verzin ik pas als ik er tevreden over ben, ik maak ze eerst dan zet ik ze hier neer en kijk wat ik met het commentaar kan wat ik krijg..en dan werk ik ze later af tot ik er tevreden mee ben en dan pas verzin ik een naam
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een paar gedichtjes.
Juxienn
8 11-11-2010 20:27
Verhalen & Gedichten Paar gedichtjes
Falling*Star
1 22-01-2006 19:35
Verhalen & Gedichten Paar gedichten voor DMDM, graag feedback
Christiana
11 25-12-2005 17:24
Verhalen & Gedichten Paar gedichtjes :)
Verwijderd
3 01-06-2005 16:04
Verhalen & Gedichten een paar gedichtjes..
my tears fall
2 21-03-2005 14:39
Verhalen & Gedichten Een paar gedichten..... niet van mij!
Verwijderd
2 24-06-2002 08:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.