Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2010, 10:56
Verwijderd
Vertel hier over al je ervaringen met gluren! Kun jij het ook niet laten om door sleutelgaten te kijken? Vind je het ook zo verleidelijk als mensen 's avonds hun gordijnen niet dichtdoen, zodat jij in hun woonkamer kunt kijken? Wil je ook altijd weten wat er achter muren zit en dichte deuren?

En omgekeerd, ben jij wel eens begluurd? Of vaker? Wanneer? Ben je wel eens betrapt terwijl je iets deed waar je je eigenlijk voor schaamt? Heeft iemand wel eens staan kijken terwijl jij je omkleedde? Lag je wel eens op een strandje met je vriendje toen er achter je een blote man met een fiets zich ging staan aftrekken? (true story!) Kom maar op!

(Verkapt ik-weet-niet-wat-ik-met-mijn-project-moet-topic)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2010, 10:59
Verwijderd
Kijk wel eens bij mensen naar binnen, gewoon om te zien hoe mensen leven.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:01
Verwijderd
Veel te kort door de bocht. Anekdotes! Wat ontdek je zoal! Of ontdek je iets over jezelf?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:03
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik kijk af en toe door het raam, ja. Meestal niet eens per se omdat ik het wil zien maar uit een soort van automatische reactie.

Daarom vind ik het ook heel logisch als mensen dat hier doen maar wel grappig. Ik woon anti-kraak in een kantoorpand dus als mensen bij mij naar binnen kijken verwachten ze een kantoor. En wat ze zien is een tafel, bank, tv, bed, boekenkast, klerenkast, etc. Ik heb een keer gehad dat ik op de bank zat te leren en dat iemand uit een soort van reflex naar binnen keek.. weer voor zich uit keek, blijkbaar een paar seconden nodig had om dit beeld te verwerken en toen vol verbazing weer naar binnenkeek. En pas na een paar seconden zag-ie mij grijzend op de bank zitten en werd-ie eerst een beetje rood en moest toen ook lachen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:08
Verwijderd
Ok, voor je project:

Ik kijk nooit lang bij mensen naar binnen, als ik langs een huis loop, dan kijk ik naar binnen tot het niet meer kan. Zo zie je wel eens dat een bepaalde stijl kwa inrichting alleen voorkomt bij oudere mensen en nooit bij jongere mensen. Iemand waar je mee samen loopt kan zich eraan ergeren, zoals beide exen, die vonden "dat niet kunnen".
Zelden zie ik iemand een boek lezen of iets zonder computer/tv, terwijl juist bij de mensen die piano spelen het sfeertje geheel anders is. Interresanter, dan komen de vragen "zal ze goed zijn?""wat voor een muziek zal ze spelen hmz" Verjaardagen zijn ook mooi om te zien, zo'n groepje mensen dat zo knus bij elkaar zit in een kleine kamer puur omdat "het moet". Als mensen mij zien lopen de reacties ook uiteen, zo is de een juist vrolijk en zwaait terug terwijl de ander geergerd kijkt met een blik "rot op, kijk niet kakgebak!" Een amusante bezigheid dat slechts enkele seconden duurt, heb ooit een huis gezien dat was heel ouderwets ingericht maar met 1 modern rood gekleurde muur, het was mooi ook nog. Of het was oranje, dat kan ook want toen ik laatst daar langst fietste leek het meer oranje.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:12
Verwijderd
Ik gluur hier

Ik krijg wel eens de indruk dat mensen mij begluren, maar dat komt omdat ik drie lagen transparante gordijnen heb, en als het buiten donker is en bij mij binnen licht, kan iedereen zien dat ik de hele nacht zit te forumen ;P Dénk ik. Maar misschien ook niet.

Ik kijk wel altijd bij anderen naar binnen, gewoon, omdat het kan. Niet dat ik blijf staan voor een raam, want dat staat ook weer een beetje weird, maar vaak wissel je dan wel een blik uit met een oud omaatje van: "eh hoi, ik kijk even naar binnen als dat mag. ah u kijkt RTL Boulev..." - "WAAROM KIJK JIJ NAAR BINNEN, VIEZE GLUURDER?! ".
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:15
Verwijderd
Paranoide naamzoek!
Dit beloofd wat te worden.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:18
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
In de zomer ga ik vaak bij een maat op het balkon zitten en dan bedenken we allerlei vooroordelen over bepaalde mensen. Vervolgens volgen we ze een hele tijd om te kijken of we goed zitten. We hebben o.a. uitzicht op: Een man die echt in een crappy huis woon met z'n hele gezin met een veel te dikke amerikaanse pickup voor de deur (gloednieuw ziet hij eruit) wat echt z'n alles is. Hij was een keer met dat wijf van hem aan het badmintonnen voor de deur, toen z'n vrouw/vriendin de shuttle nogal hoog sloeg. We zagen de shuttle op het dak een paar keer stuiteren, waarna hij snoeihard op z'n auto terecht kwam, met een dikke ruzie midden op straat als gevolg

We hebben ook mooi uitzich in een tuin/woonkamer van familie tokkie. Het was een keer 's avonds toen ze de poes kwijtwaren. Na een lange zoektoch (+/- 10 minuten) hadden ze het maar opgegeven. Vervolgens komt het vrouwtje naar buiten waar zij de kat op de (pas geverfde) schutting aantrof. Ze pakte hem eraf, al leunend tegen de (pas geverfde) schutting. Waarop het mannetje naar buiten kwam gestormd, compleet over de zeik en vervolgens 's avonds laat z'n schutting opnieuw ging schilderen. Waarop wij nog riepen: 'HEY BUURMAN! MOOIE AVOND HE?!'
Wat volgens ons niet erg meehielp om z'n goede humeur weer te herstellen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:18
Verwijderd
Op LJ al commentaar van da Mash, en dat helpt idd.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:19
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Wat voor project heb je eigenlijk?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:19
Verwijderd
Citaat:
In de zomer ga ik vaak bij een maat op het balkon zitten en dan bedenken we allerlei vooroordelen over bepaalde mensen. Vervolgens volgen we ze een hele tijd om te kijken of we goed zitten. We hebben o.a. uitzicht op: Een man die echt in een crappy huis woon met z'n hele gezin met een veel te dikke amerikaanse pickup voor de deur (gloednieuw ziet hij eruit) wat echt z'n alles is. Hij was een keer met dat wijf van hem aan het badmintonnen voor de deur, toen z'n vrouw/vriendin de shuttle nogal hoog sloeg. We zagen de shuttle op het dak een paar keer stuiteren, waarna hij snoeihard op z'n auto terecht kwam, met een dikke ruzie midden op straat als gevolg

We hebben ook mooi uitzich in een tuin/woonkamer van familie tokkie. Het was een keer 's avonds toen ze de poes kwijtwaren. Na een lange zoektoch (+/- 10 minuten) hadden ze het maar opgegeven. Vervolgens komt het vrouwtje naar buiten waar zij de kat op de (pas geverfde) schutting aantrof. Ze pakte hem eraf, al leunend tegen de (pas geverfde) schutting. Waarop het mannetje naar buiten kwam gestormd, compleet over de zeik en vervolgens 's avonds laat z'n schutting opnieuw ging schilderen. Waarop wij nog riepen: 'HEY BUURMAN! MOOIE AVOND HE?!'
Wat volgens ons niet erg meehielp om z'n goede humeur weer te herstellen.
In dat geval is het dus minder gluren dan dat mensen hun leven voor jouw neus uitspelen. Ik vraag me altijd af of ze nou publiek wíllen of dat ze er gewoon niet bij nadenken?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Wat voor project heb je eigenlijk?
Een veel te vage, ik moet er 'een beeld bij maken dat spannend is'
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:20
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
In dat geval is het dus minder gluren dan dat mensen hun leven voor jouw neus uitspelen. Ik vraag me altijd af of ze nou publiek wíllen of dat ze er gewoon niet bij nadenken?
Wij zijn na een seizoen opserveren tot de conclusie gekomen dat ze er waarschijnlijk gewoon niet bij nadenken
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:24
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Bij de benedenbuurman hebben we wel eens een wedje afgesloten.
Er was een kinderfeestje van z'n zoontje (jaar of 4/5 denk ik), waarbij het grootste deel van de visite bestond uit vrienden van de vader. En waar overigens flink geblowd en gezopen werd.
Maargoed, er waren ook wat slingers opgehangen in de tuin en er stond een opblaasbadje voor de 3 aanwezige kinderen. Toen vroegen we ons af hoelang het zou duren voordat de slingers en het badje opgeruimd zouden worden.
Mijn gok was: 4 maanden.
Zijn gok was: 2 weken (erg positief).

Het was uiteindelijk 14 weken later 'opgeruimd'. En met opgeruimd bedoel ik dan dat het badje vol bladeren bovenop de schuur was gedonderd. En de slingers waren verplaatst van de schuur (waar ze aan hingen) naar de tafel.
Daar liggen ze nu nog overigens en het feestje was in April
Handig voor over een paar maanden, scheelt weer met slingers zoeken e.d. hoewel ze wel redelijk verregend zijn
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:27
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Oh, ik vind niet dat het onder gluren valt maar goed.. Ik woon hier dus op een industrieterrein. En daar is het 's avonds natuurlijk best wel stil. Af en toe ga ik dan een wandelingetje maken en echt ontzettend vaak komt het voor dat ik langs een auto (ik geloof wel steeds andere auto's trouwens ) loop waar 2 mensen duidelijk op zoek waren naar een stil plekje. En dan moet ik altijd grinniken en ga ik me afvragen of dit dan de directeur en z'n secretaresse of zo zijn want er moet toch een goeie reden zijn waarom je in godsnaam op een industrieterrein in de auto wil neuken
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:31
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Telt op internet gluren ook? Ik google soms wel eens mensen of zoek hun hyves op, om te kijken hoe het met ze is of hoe ze buiten de situatie waar ik ze van ken (school of werk ofzo) zijn.

En ik kijk wel eens in een raam naar binnen, maar dat is meer in het voorbijgaan of dat ik uit mijn eigen raam kijk en bij de overburen naar binnen kijk ofzo. Dat vind ik niet echt gluren.

Ik ben wel eens slachtoffer geweest van gluren, toen woonden we net in onze huidige woning. De slaapkamer ligt aan de galerij (we hebben de ramen wel afgeplakt met folie, dus niemand kan naar binnen kijken), maar als de raam in kiepstand staat, is er een smalle gleuf waardoor je vanuit de galerij naar binnen kunt kijken.
Ik lag braaf op bed een boekje te lezen, loopt er een vrouw langs, die stopt bij ons raam om ongegeneerd naar binnen te gluren. Ik had echt zo iets van eeeh wtf? Die vrouw stond daar echt een minuut ofzo te gluren (en zag mij waarschijnlijk niet zitten). Toen zei ik "Goedendag mevrouw", ze schrok, ze moest daarna grinniken en toen liep ze door.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:34
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Oh, ik vind niet dat het onder gluren valt maar goed.. Ik woon hier dus op een industrieterrein. En daar is het 's avonds natuurlijk best wel stil. Af en toe ga ik dan een wandelingetje maken en echt ontzettend vaak komt het voor dat ik langs een auto (ik geloof wel steeds andere auto's trouwens ) loop waar 2 mensen duidelijk op zoek waren naar een stil plekje. En dan moet ik altijd grinniken en ga ik me afvragen of dit dan de directeur en z'n secretaresse of zo zijn want er moet toch een goeie reden zijn waarom je in godsnaam op een industrieterrein in de auto wil neuken
Oh, dat ken ik ook wel. We gaan wel eens met wat mensen 'chillen' op rustige plekjes en dan zie je dat soort taffarelen vrij vaak. Leuk om dan met lampen op te schijnen of dingen te roepen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Mijn oma is overigens meesteres in het begluren van mensen. Als er iemand voorbij haar huis loopt weet ze precies wie het is, waar hij/zij vandaan komt, waar hij/zij naartoe gaat, wie zijn/haar ouders zijn, wat voor werk hij/zij doet etc.
Ziek
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-01-2010, 11:36
Verwijderd
Ik gluur weleens als ik benieuwd ben welk boek iemand aan het lezen is in de trein bijv. Eigenlijk gluur ik nooit door ramen, want ik heb er zelf een bloedhekel aan als mensen dat bij mij doen. Als ik mijn neus in andermans zaken wil steken ben ik daar meestal gewoon open over
Door dit topic vraag ik me af of ik weleens begluurd ben (ongekleed of tijdens bepaalde activiteiten). Soms is preventie namelijk teveel werk + de kans op gluurders klein + wat niet weet wat niet deert.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:37
Verwijderd
Op mijn stage in Amsterdam zaten we in een pand (drie hoog) met uitzicht op een binnentuin. Aan de overkant van de binnentuin was een kindercrèche, dus rond het middaguur gingen al die kotertjes buitenspelen. Prima moment om even lekker te pauzeren van het werk en met een kopje koffie erbij gingen we dan kleutertjes observeren. Dat was wel grappig, want dan zie je als een soort Alziend Oog welke kleutertjes leuk en lief zijn en welke asociaal en gemeen. Wat vaak geheel voorbij ging aan de drie (overigens knappe ) crècheleidsters.
Vaak gingen we ook 'nadoen' wat die kinderen tegen elkaar zeiden. Dat werden vaak soap-achtige toestanden met drama, liefde, overspel en bedrog.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:38
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Wij begluren de buren, de buren van boven, de buren van beneden en de buren van zij. Wij begluren de buren en het kan wel even duren, want er komen alsmaar nieuwe buren bij.

Ik gluur altijd bij mensen naar binnen eigenlijk, ik vind het gewoon leuk om te zien hoe mensen hun huis hebben ingericht en wie ze zijn. Vooral bij mijn eigen flat gluur ik veel, maar dat heb ik nu wel een beetje gezien, ben gewoon benieuwd hoe mensen dezelfde ruimte op allerlei manieren in hebben gericht. Ik woon op drie hoog tegenover een andere klein flatje van twee hoog en daar kan ik echt perfect naar binnen gluren, maar ze zijn allemaal bijna nooit thuis. Als ik thuiskom na het uitgaan is er in de eerste flat na de kruising richting mijn huis altijd één kamer waar nog licht brandt, daar kijk ik altijd even naar. Ik zou er volgens mij best naar van worden als dat licht ineens uit bleek te zijn. Maar niemand kan eigenlijk mijn huis in gluren. Ik gluur ook vaak naar beneden, want daar fietst iedereen langs richting college, tentamens, sporten enzo en dan vind ik het altijd grappig als ik toevallig net kijk wanneer er een bekende langsfietst.

In de kamer hiervoor woonde ik op de tweede verdieping en keek ik uit over een school, dat was niet interessant op zich. Maar in de zomer ging de buurvrouw van schuinonder altijd naakt in de tuin liggen zonnen, dat was echt grote gruwel. En daar kon men dus ook niet goed naar binnen gluren, behalve als je op het balkon van het huis naast ons zat. Dus de gordijnen hoefden op zich niet per se dicht als je seks ging hebben. Totdat mijn ex en ik een keer bezig waren en er mensen op dat balkon kwamen staan loeren. Nou toen gingen die gordijnen altijd dicht.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:39
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
In gluren op internet ben ik master, want ik kijk om de zoveel tijd even op de hyves van mensen die ik vroeger goed kende enzo om te kijken wat ze nu doen enzo.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:42
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mijn oma is overigens meesteres in het begluren van mensen. Als er iemand voorbij haar huis loopt weet ze precies wie het is, waar hij/zij vandaan komt, waar hij/zij naartoe gaat, wie zijn/haar ouders zijn, wat voor werk hij/zij doet etc.
Ziek
Oh, dat is oma's eigen. Die van mij doet dat namelijk ook.

Citaat:
Op mijn stage in Amsterdam zaten we in een pand met uitzicht op een binnentuin. Aan de overkant van de binnentuin was een kindercrèche, dus rond het middaguur gingen al die kotertjes buitenspelen. Prima moment om even lekker te pauzeren van het werk en met een kopje koffie erbij gingen we dan kleutertjes observeren. Dat was wel grappig, want dan zie je als een soort Alziend Oog welke kleutertjes leuk en lief zijn en welke asociaal en gemeen. Wat vaak geheel voorbij ging aan de drie (overigens knappe ) crècheleidsters.
Vaak gingen we ook 'nadoen' wat die kinderen tegen elkaar zeiden. Dat werden vaak soap-achtige toestanden met drama, liefde, overspel en bedrog.
Oh, gaaf.

Ohja, op stage hadden we een klein labje aan de rand van de afdeling, en daar had ik uitzicht op de sportruimte van de fysiotherapiepoli. En als daar dan een knappe jongeman moest benchpressen, gewichtheffen of fietsen was Martiño wel eens ergens anders met zijn gedachten dan bij de bloedmonsters en bacteriekweekjes.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:43
Verwijderd
Oh in mijn oude huis kon je vanuit een paar ramen aan de overkant ook bij mijn slaapkamer naar binnen kijken, maar ik had er meestal schijt aan en ging ook niet de gordijnen dichtdoen. Dus ik weet niet hoeveel mensen mij hebben zien seksen maar goed er kwamen maar weinig mensen voor die ramen staan.

Toen mijn ex nog in een flat woonde, woonde er in een kamer schuin tegenover hem een meisje die schijnbaar niet doorhad dat alle flats van de andere kant bij haar naar binnen konden kijken... dus zij kleedde zich altijd om voor het raam. Hebben veel mannen van genoten (en zij misschien ook wel, weet ik veel.)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:44
Verwijderd
Ik ben heel nieuwsgierig van aard, dus ik kijk graag naar mensen. Heel erg boeiend/opvallend ogende mensen volg ik weleens een stukje, als ik tijd teveel heb. Ik kijk ook graag in huizen en eigenlijk wil ik best graag een verrekijker, zodat ik de mensen in de flat hier tegenover kan begluren, maar ik koop er maar geen want het lijkt me wel heel erg zo van hoi-ik-ben-een-engerd. Zelf houd ik m'n gordijnen altijd dicht, want ik wil natuurlijk niet dat mensen híer naar binnen kunnen kijken.

Maar volgens mij ben je meer op zoek naar anekdotes. Hm. Eén keer was ik op een soort klassenreisje naar een klooster. Toen sliepen we in hun voormalige wasruimte, die nu was ingericht als een soort woonhuis, maar dan voor groepen van 15/20 mensen. Er hoorde ook een grote tuin bij, die half grensde aan een soort bos. Omdat er natuurlijk veel alcohol en ander ondeugd te pas komt bij zo'n week was het allemaal een teringbende, en gingen we op de laatste dag braaf opruimen. Ik en een vriendin deden de tuin. Een aantal mensen had bierblikjes richting het bos gegooid, dus ijverig als we zijn gingen we daar ook 'ns kijken. Na een beetje ronddwalen, zwerfafval verzamelen en naar bomen kijken kwamen we opeens bij een soort open binnenpleintje. Op dat binnenpleintje stond een aantal houten kistjes. We zijn nieuwsgierige agen, dus natuurlijk hebben we het deksel van één kistje een stukje opgetild. Toen viel dat deksel opeens ín de kist. Enige seconden later vlogen er opeens allemaal insecten uit.

Long story short: we zijn gillend weggerend en het bleek achteraf een bijenkast te zijn. :')

Citaat:
Op LJ al commentaar van da Mash, en dat helpt idd.


Citaat:
Paranoide naamzoek!
Dit beloofd wat te worden.
Volgens mij valt dat reuzemee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2010, 11:45
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Ik gluur niet ja!
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:46
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Internetgluren doe ik inderdaad ook

Oh, ik ben ook wel eens begluurd. Niet erg stiekem maar toch. Mijn Zweedse ex (toen nog geen ex.. hell, volgens mij toen officieel zelfs nog niet eens m'n vriend ) was in Nederland en we hadden elkaar al 3 maanden niet gezien.. We liepen door amsterdam (Ik weet niet precies waar, maar bij een van de wat stillere grachtjes) en na een tijdje stopten we om te zoenen en zo.. en laten we zeggen dat zijn handen overal aan mijn lichaam zaten En na een paar minuten hadden we door dat er een kantoorruimte vlak achter ons was waar alle medewerkers geïnteresseerd zaten te kijken wat wij deden Echt, 6 mensen op een rijtje stonden uit het raam te staren.. Wij moesten er heel erg om lachen en zijn toen gewoon door gegaan
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:46
Verwijderd
Oh dat is ook briljant ja, dat je ergens gaat gluren en dan heb je zoiets als die bijen
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:46
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
lol

Doet me denken aan die Coca-Cola reclames, met die glazenwasser.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:47
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Oh in mijn oude huis kon je vanuit een paar ramen aan de overkant ook bij mijn slaapkamer naar binnen kijken, maar ik had er meestal schijt aan en ging ook niet de gordijnen dichtdoen. Dus ik weet niet hoeveel mensen mij hebben zien seksen maar goed er kwamen maar weinig mensen voor die ramen staan.

Toen mijn ex nog in een flat woonde, woonde er in een kamer schuin tegenover hem een meisje die schijnbaar niet doorhad dat alle flats van de andere kant bij haar naar binnen konden kijken... dus zij kleedde zich altijd om voor het raam. Hebben veel mannen van genoten (en zij misschien ook wel, weet ik veel.)
Geloof me, als je opzij kijkt en er mensen ziet staan lachen dan is het wel een ohnoes-momentje. Als mensen je nou gewoon zien en je het niet weet is er natuurlijk niks aan de hand.

Oh dat had een vriendin van mij ook altijd, de jongens in het huis tegenover het hare liepen altijd in boxer enzo door het huis. En als we daar dan zaten met vrienden konden we allemaal meegenieten, dat was wel mooi!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:49
Verwijderd
Oja en dit. Tegenover Uice woont een - naar het schijnt - tamelijk vervelende man. Ik zal wel niet uitleggen waarom hij vervelend is, temeer omdat ik niks te maken heb met de voorgeschiedenis, maar hem betrapte ik een keer op halfnaakt door de woonkamer dansen. Met volgens mij nog een andere man erbij. Dus toen was het zo van "EMG JONGENS DE KUTMAN IS HALFNAAKT DOOR DE WOONKAMER AAN HET DANSEN" en toen rende iedereen binnen gehoordafstand gauw ook naar het raam.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:50
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Oja en dit. Tegenover Uice woont een - naar het schijnt - tamelijk vervelende man. Ik zal wel niet uitleggen waarom hij vervelend is, temeer omdat ik niks te maken heb met de voorgeschiedenis, maar hem betrapte ik een keer op halfnaakt door de woonkamer dansen. Met volgens mij nog een andere man erbij. Dus toen was het zo van "EMG JONGENS DE KUTMAN IS HALFNAAKT DOOR DE WOONKAMER AAN HET DANSEN" en toen rende iedereen binnen gehoordafstand gauw ook naar het raam.
Doet me denken aan die overbuurman van friends
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:54
Verwijderd
Zelf ben ik overigens ongetwijfeld begluurd tijdens de seks, aangezien er per ongeluk een aantal behoorlijk onsubtiele plaatsen op mijn lijstje staan wat dat betreft. Hoewel het je overal kan overkomen. Ik had eens een keer dat de slaapkamergordijnen open waren, overdag, en het was een huis in zo'n smal Amsterdams straatje waar alle overburen recht elkaars huizen in kijken. Wat deze bewuste overburen dan ook met plezier deden, bleek achteraf. Ik heb maar naar ze gezwaaid. Toen gingen ze snel weg.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:58
Verwijderd
Ik wil trouwens heel graag zo'n kijkgaatje in mijn deur, want dan kan ik zien hoe mijn (beroerd-)saxofoon-en-piano-spelende klushobbyist van 'n buurman eruit ziet.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:59
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oja en dit. Tegenover Uice woont een - naar het schijnt - tamelijk vervelende man. Ik zal wel niet uitleggen waarom hij vervelend is, temeer omdat ik niks te maken heb met de voorgeschiedenis, maar hem betrapte ik een keer op halfnaakt door de woonkamer dansen. Met volgens mij nog een andere man erbij. Dus toen was het zo van "EMG JONGENS DE KUTMAN IS HALFNAAKT DOOR DE WOONKAMER AAN HET DANSEN" en toen rende iedereen binnen gehoordafstand gauw ook naar het raam.
Citaat:
Doet me denken aan die overbuurman van friends
Ja, ugly naked guy!
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 13:18
Verwijderd
Gluren doe ik niet, maar ik vind het altijd wel leuk om bijv. buren te horen ruzieen, vooral als je dan kunt horen waar het over gaat (helaas is dat niet vaak zo).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-01-2010, 13:32
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.

Laatst gewijzigd op 26-01-2010 om 16:39.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 16:30
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn vriendje woont in Amsterdam en vanuit zijn keuken kijk je dus recht het huis in van de mensen in het huis hierachter. Daar staan we altijd tijdens het koken naar binnen te gluren.
De vrouw zit ALTIJD achter de computer en soms komt haar man achter haar staan met een kop koffie maar meestal staat hij in de keuken. Soms is de vrouw er niet, dan is het meestal heel vroeg of heel laat, en dan zit er een tiener achter de computer, hij is zelden verlaten.

Dat vind ik wel gluren. Het is een soort reallife soap maar we kunnen zelf het verhaaltje bedenken
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 16:41
Verwijderd
Ik woonde voorheen tegenover een hotel en kon 4 kamers van binnen zien vanuit mijn appartement. En een stukje badkamer. Ik heb veel gegluurd maar eigenlijk vrij weinig interessants gezien; mensen deden zelden de gordijnen dicht, de kamers waren waarschijnlijk heel benauwd en de ramen gingen naar binnen open, dus konden de gordijnen niet fatsoenlijk dicht voor een open raam. Soms zag je iemand zich volledig verkleden in de kamer, een enkele keer gingen ze met z'n tweetjes het bed testen. Eigenlijk was het heel saai.

Andersom ben ik ook een keer begluurd; iemand vanuit het hotel stond in die badkamer waar ik een stukje van kon zien en keek heel intens bij mij naar binnen. Ik keek zelf zeer intens - voor mijn gevoel dan - terug en na een minuut zwaaide ik. Vervolgens was die persoon ook meteen weer verdwenen 8)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 17:22
Rationeel
Rationeel is offline
ik woon op de bovenste verdieping en op een hoek dus uitzicht alom. er kan echter niemand bij mij naar binnen kijken...

standaard ligt mijn verrekijker bij het raam
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 18:38
This.is.Emm.
This.is.Emm. is offline
ik fiets al 4 jaar lang langs dezelfde weg naar school.
onderweg heb je een straat met een hoekhuis met enorm grote ramen. Altijd als ik erlangs fiets kijk ik toch even naar binnen. Het eerste wat me opviel was dat het heel modern was ingericht, en later merkte ik dat er een jong stel woonden. ong. 2 jaar later zag ik ( aan versiering ) dat er een jongetje geboren was. Zijn naam Niels stond met blauwe letters op het raam geplakt. Een paar weken geleden zag ik dat er weer een kindje geboren was, ditkeer hing er in grote roze letters Laura.
Ik vind het onwijs leuk dat ik dat zomaar 'meegemaakt' heb zonder dat ik die mensen ooit in het echt gezien/gesproken heb.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 20:24
Verwijderd
Ah dat is mooi, al glurend meeleven! Dat doe ik via het internet nog wel eens
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 20:34
annoniempje
Avatar van annoniempje
annoniempje is offline
Ik heb een tijdje in Spanje gezeten en in de stad waar ik was was alles vet dicht op elkaar gebouwd. Vanuit de keuken kon ik in keukens van anderen kijken, vanuit mijn slaapkamer kon ik in slaapkamers van anderen kijken en vanuit woonkamer kon ik ook in woonkamers en slaapkamers van anderen zien. Best grappig, vooral als ik mij verveelde kijken wie er thuis was, klinkt heel raar, i know.
het was wel grappig. Hun waslijnen hingen ook in mijn zicht dus ik zag regelmatig die grote omaonderbroeken (waren meer oudere vrouwen die daar woonden dan jongeren) eraan hangen en aparte soepjurken. Nou, ze zeggen dat Spanje modieus is... die mensen niet.
De woonkamers of slaapkamers in kijken deed ik neit zo vaak. Ook omdat er of nooit iemand was (ze leven daa rop straat, zitten niet vaak voor de tv) of de rolluiken naar beneden hingen.
Op een gegeven moment hadden mijn huisgenoot en ik wel pleziertjes. Zagen meisje van jaar of 15 en hadden haar via bluetooth opgespoord en gingen toen echt dagenlang met haar sms'en via bluetooth (zo is het gratis) of gewoon alles naar elkaar schreeuwen, werrd erg gewaardeerd door de buren. Ook een keer gehad dat er echt stuk of 5 spaanse chicks ergens anders met ons contact maken. Was heel grappig, maar daarna nooit meer gezien., geen idee waarom.
Maar denk toch dat waslijnen het meest vermakelijk waren... die oma onderbroeken waren soms hilarisch.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 20:58
Verwijderd
Mijn homobuurman in Den Haag was nogal fan mij. Verder google ik wel eens iemands naam maar in het dagelijkse leven zie je mij niet ongeneerd naar iemand kijken hoor, nouja soms
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 16:20
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
In mijn vorige woonplaats (bijna naast N00dles) was gluren heerlijk. Allemaal dezelfde kleine hokjes, en iedereen richt het op zijn eigen manier in, en veel mensen zijn erg creatief met ruimte. Ik kwam altijd ruimte tekort (voornamelijk omdat ik probeerde twee keer het volume aan boeken in het hok te stoppen dan erin kon) en het was altijd leuk om te kijken hoe anderen dat oplosten. Laatst was ik nog even bij de nieuwe bewoonster om te vragen of er nog post voor mij gekomen was nadat ik verhuisd was, ze had de muren knalroze en grijs geverfd (terwijl ik een combinatie van lentegroen en lila had). Maar dat is natuurlijk geen gluren, want ze liet me binnen (al had ik wel gegluurd als dat niet zo was geweest en het kon).

Op de basisschool gymden wij altijd in een gebouw waar de kleedkamers aan elkaar grensden en de douches verbonden waren met een deur. Die deur zat op slot, maar er zat een groot sleutelgat in. Dus we zijn één voor één even gaan kijken, want dat was spannend en bad-ass. Maar na een poosje kregen we er genoeg van, ik heb er toen een handdoek voor gehangen (toen dat later in de klas besproken werd beweerde een ander meisje bij hoog en laag dat ik expres voor het sleutelgat ging staan, de bitch, maar iedereen sprak dat tegen). De week erop was het sleutelgat afgeplakt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 16:28
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
In mijn vorige woonplaats (bijna naast N00dles) was gluren heerlijk.
Citaat:
Ik krijg wel eens de indruk dat mensen mij begluren, maar dat komt omdat ik drie lagen transparante gordijnen heb, en als het buiten donker is en bij mij binnen licht, kan iedereen zien dat ik de hele nacht zit te forumen ;P Dénk ik. Maar misschien ook niet.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 16:36
Verwijderd
Ik heb uitzicht op water en een flat, niet op de andere spaceboxen

@ Nona: Jij bent er alweer weg he, las ik op het KK-forum. Ik ben je eigenlijk nooit tegengekomen geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 16:49
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Onze huiskamer is echt aan de straat en mensen 'gluren' dan ook altijd naar binnen (nooit erg subtiel). Toen we net getrouwd waren hadden we de kaarten die we gekregen hadden in de vensterbank staan en er gingen echt mensen die uitgebreid bespreken:

"volgens mij zijn ze getrouwd"
"Oh ja, hier staat het 'lief bruidspaar' "
"Maar hoe heten ze dan?"
"Eh... Hier staat 'Marjolijn en Tijl' "
"Rare naam trouwens, Tijl..."

En ik zat in de woonkamer en keek ze echt zo aan van: WTF?!

Zelfde is gebeurd toen Sarah net geboren was, toen kreeg je hetzelfde gesprek maar dan over de geboorte van Sarah:
"Ik denk dat er een baby'tje geboren is"
"Ja, klopt! Ze heet Sarah"

__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 17:00
Verwijderd
Ik heb altijd mijn gordijnen dicht in de huiskamer , want daar kunnen ze precies vanaf 1,2 en 3 hoog naar binnen kijken, als ik die gordijnen open heb voel ik me echt in de etalage zitten. Die in de keuken zijn wel vaak half open. Ik ben geloof ik nooit begluurd, iig heb ik het niet doorgehad.

Als ik bij iemand naar binnen kan kijken dan zal ik dat niet nalaten, ik probeer het zo onopvallend mogelijk en snel te doen. Ik ga niet ongegeneerd staan gluren omdat ik dat niet vind kunnen maar het liefst doe ik dat wel. Als ik een lege woning zie blijf ik altijd wat langer kijken.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Ik ben heel nieuwsgierig van aard, dus ik kijk graag naar mensen. Heel erg boeiend/opvallend ogende mensen volg ik weleens een stukje, als ik tijd teveel heb. Ik kijk ook graag in huizen en eigenlijk wil ik best graag een verrekijker, zodat ik de mensen in de flat hier tegenover kan begluren, maar ik koop er maar geen want het lijkt me wel heel erg zo van hoi-ik-ben-een-engerd. Zelf houd ik m'n gordijnen altijd dicht, want ik wil natuurlijk niet dat mensen híer naar binnen kunnen kijken.

Maar volgens mij ben je meer op zoek naar anekdotes. Hm. Eén keer was ik op een soort klassenreisje naar een klooster. Toen sliepen we in hun voormalige wasruimte, die nu was ingericht als een soort woonhuis, maar dan voor groepen van 15/20 mensen. Er hoorde ook een grote tuin bij, die half grensde aan een soort bos. Omdat er natuurlijk veel alcohol en ander ondeugd te pas komt bij zo'n week was het allemaal een teringbende, en gingen we op de laatste dag braaf opruimen. Ik en een vriendin deden de tuin. Een aantal mensen had bierblikjes richting het bos gegooid, dus ijverig als we zijn gingen we daar ook 'ns kijken. Na een beetje ronddwalen, zwerfafval verzamelen en naar bomen kijken kwamen we opeens bij een soort open binnenpleintje. Op dat binnenpleintje stond een aantal houten kistjes. We zijn nieuwsgierige agen, dus natuurlijk hebben we het deksel van één kistje een stukje opgetild. Toen viel dat deksel opeens ín de kist. Enige seconden later vlogen er opeens allemaal insecten uit.

Long story short: we zijn gillend weggerend en het bleek achteraf een bijenkast te zijn. :')
Hoe krijg je het voor elkaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hoe vind je het om bloot te zijn in aanwezigheid van anderen
supergirl#1
47 11-06-2010 22:06
Verhalen & Gedichten Stukje van "Wordt vervolgt"
Diary of Dreams
5 17-10-2005 10:14
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen blind date BOEKVERSLAG
wolfgang
6 03-06-2003 11:57
ARTistiek Feurre deel 2 (eigenlijk heet deze: Victor).
metzondernix
6 18-10-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.