Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2003, 10:42
RoelMasselink
RoelMasselink is offline
Ik vraag me wel eens af wat nu het verschil is tussen een jongen en meisje, op het gebied van gedrag. Zoals dat ik vind dat meisjes meer roddelen als meisjes, en dat ze vaker andere meisjes op hun uiterlijk beoordelen.

Wat zijn er nou eigenlijk nou nog meer voor wezenlijke verschillen?
__________________
*Lang leve de lol!!*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2003, 10:56
~Golvend Badeendje~
Avatar van ~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Hm als je dat verschil niet eens ziet
__________________
They hit you with a prettystick
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 10:58
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Ach... ik geloof daar niet echt in!
Volgens mij maakt het qua innerlijk weinig uit of je een meisje of een jongen bent. Meisjes zijn onderling ook weer allemaal verdeeld en jongens ook. Alleen het uiterlijk is het grootste verschil.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 12:23
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Het heeft voornamelijk te maken met de opvoeding. Jongens wordt geleerd om niet te emotioneel te zijn, meisjes mogen wel huilen en bord eten bijv laten staan, maar jongens moeten altijd flink blijven. Er zijn nog heel veel mensen die opvoeden volgens het idee van "sterk en stoer" maar wat het stomme is, is dat er van jongens later juist verwacht word dat ze ook gevoelig zijn. Als jongs huilen vinden mensen dat heel bijzonder. Meisjes huilen ook sneller als ze zich pijn doen ofzow. Zo zijn ze gewoon opgevoed. Verder proberen meisjes meestal lief/aardig/soms juist bitchy, maar meestal "vrouwelijk" over te komen. Jongens kieze meestal voor stoer en beschremend. Maar beide partijen willen vaak wel een goed gesprek/intilligentie enzow. Dat heeft wir nix te maken met een jongen of meisje. Ht ligt eiggenlijk voornamelijk aan de omgeving
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 12:43
Verwijderd
het feitelijke verschil:
Jongens hebben meer testosteron. Daardoor hebben ze baardgroei, een zware stem, een penis en ballen, smallere heupen en bredere schouders. Verder zijn ze daardoor agressiever, actiever en impulsiever.
Mannen hebben ook minder verbindingen tussen de linker- en de rechterhersenhelft. Hierdoor hebben ze gemiddeld meer moeite om verbanden te leggen tussen de dingen die de linker- of rechterhersenhelft doen.
Vrouwen hebben meer oestrogeen en progestaron. Daardoor hebben ze minder haar, een hogere stem, een vagina, borsten, bredere heupen en smallere schouders. Verder reageren ze daardoor heftiger op emoties en twijfelen ze meer.
Doordat vrouwen meer verbindingen tussen de linker- en de rechterhersenhelft hebben, kunnen ze gemiddeld beter verbanden leggen, maar hebben ze meer moeite om alléén de ene hersenhelft te gebruiken.

ik ben geen bioloog/psycholoog/neuroloog, dus neem het me niet kwalijk als ik fouten heb gemaakt maar verbeter me wel!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 13:02
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
In tegenstelling tot wat een aantal mensen hier beweert, is er psychisch wel degelijk een groot aangeboren verschil tussen jongens en meisjes. Er zijn experimenten genoeg gedaan waarin de jongen en het meisje precies gelijk werden opgevoed, of het voorbeeld van een jongetje die bij een besnijdenis zijn penis was verloren en daarom als meisje werd opgevoed. Later werd het duidelijk merkbaar dat het een jongen was. Toch vind ik dat geen reden om een jongen als jongen en meisje als meisje op te voeden. Ieder kind moet dezelfde kansen op ontplooiing van het karakter krijgen in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:23
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
ik denk dat het verschil ook is
(deels uit eigen mening)
dat het meisje voor sommige situaties meer naar haar hart gaat luisteren
en dat de jongen meer er over gaat nadenken

ook zo is dat de jongen volgens mij altijd sterk wil overkomen door bv het niet tonen van gevoelens (hoeveel jongens durven toe te geven dat ze huilen als ze gekwetst worden)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:06
gamemaster
Avatar van gamemaster
gamemaster is offline
duik maar es met een man en een vrouw et bed in dan merk je het wel
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:17
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
meisjes meer roddelen? dat is een vooroordeel
iedereen die de kans krijgt, roddelt de oren van ze kop, jongens ook

verschil? ik dank dat meisjes meer met hun uiterlijk bezig zijn
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:57
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Divine SilveR schreef op 13-03-2003 @ 12:21:
eigenlijk maakt de mens het verschil tussen vrouwen en mannen ligt allemaal aan de opvoeding en dingen die daar mee gerelateerd zijn. zoals je directe omgeving,
ooit gehoord van transexuelen??
worden geboren als een meisje opgevoed als eenn meisje totdat in de puberteit de testosteron door het lichaam raast en ze een jongetje blijken te zijn

deze mannen zijn net zo mannelijk als ierder andere man in hun interesses en gedrag. Je zal echter geen enorme bodybuilders tegenkomen aangezien je daar wel erg veel hormonen voor nodig hebt
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 20:46
KissMyJackass
Avatar van KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Iedereen is anders, dus individueel kun je t verschil volgensmij niet eens zo heel goed merken.
Het is vooral zo dat jongens en meisjes zich in groepen erg verschillend gedragen. Jongens gaan meer voor het 'leiderschap' enzo, en zijn stoerder, mogen hun gevoelens niet tonen. En als ze elkaar niet mogen, zeggen ze het recht in diegene zn gezicht en zeiken dr verder niet meer over, of gaan gewoon vechten
Maar de meeste meisjes zijn acherbaks en regelen dingen achter iemands rug om. Meisjes praten ook meer, ze willen het over alles hebben, en jongens zijn meer van 'to the point', zeggen iets en hebben het er meestal niet uitgebreid over.
Nouja, dit alles is natuurlijk zonder de lichamelijke verschillen
Als je daaraan het verschil niet kan zien, weet ik t ook niet meer...
En niet alle jongens/meisjes zijn natuurlijk zo, maar over t algemeen gaat t in groepen dr wel zo aan toe, volgensmij.
__________________
*It's better to be hated for what you are than to be loved for what you are not*
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 21:07
RoelMasselink
RoelMasselink is offline
Maar jongens bijvoorbeeld spelen vaker computerspelltjes dan meisjes.
Ligt dat dan soms ook aan de opvoeding??
En wat af en toe wel eens hoor is dat jongens, als ze ruzei met elkaar hebben, ze het betrekkelijk snel weer bijleggen.
Ik heb van een aantal meisjes zelf gehoord dat als ze ruzie hebben met een ander meisje dit soms weken kan duren!

Dat van de mannen klopt geloof ik wel (in mijn geval althans).

Klopt dat van de meisjes ook?
__________________
*Lang leve de lol!!*
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 21:44
FastDuck
FastDuck is offline
waarom val ik dan wel op jongens en niet op meisjes als er zo weinig verschil zou zijn?
__________________
ga iets nuttigs doen. eten of vrienden maken ofzo*
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 23:41
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
FastDuck schreef op 14-03-2003 @ 22:44:
waarom val ik dan wel op jongens en niet op meisjes als er zo weinig verschil zou zijn?
sex?
+mening omgeving
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 23:44
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 13-03-2003 @ 13:43:
Verder reageren ze daardoor heftiger op emoties en twijfelen ze meer.
Doordat vrouwen meer verbindingen tussen de linker- en de rechterhersenhelft hebben, kunnen ze gemiddeld beter verbanden leggen, maar hebben ze meer moeite om alléén de ene hersenhelft te gebruiken.
Volgens mij komen die dingen later tot stand, Aanleg is er misschien wel voor.
Maar zelfs de hoeveelheid (en zelfs welke) hormonen kunnen/worden beinvloed door de omgeving.
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 09:50
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 13-03-2003 @ 14:02:
In tegenstelling tot wat een aantal mensen hier beweert, is er psychisch wel degelijk een groot aangeboren verschil tussen jongens en meisjes.
Idd, ik erger me zo aan het ontkennen van biologie wegens politieke correctheid.

zie verder
deze site
voor een beknopte uitleg over verschillen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 10:11
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Zojuist op www.psychologiemagazine.nl gelezen dat er volgende maand (april) een extra dik nummer uitkomt over Mannen/Vrouwen en de verschillen ertussen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 12:04
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 15-03-2003 @ 11:11:
Zojuist op www.psychologiemagazine.nl gelezen dat er volgende maand (april) een extra dik nummer uitkomt over Mannen/Vrouwen en de verschillen ertussen.
ja leuk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-03-2003, 12:58
Vlekje
Vlekje is offline
Citaat:
saartjeh schreef op 13-03-2003 @ 13:23:
meisjes mogen wel huilen en bord eten bijv laten staan, maar jongens moeten altijd flink blijven.
Ik heb geen idee hoe je hier aan komt, dat meisjes hun eten mogen laten staan. Dat heeft PUUR met de opvoeding te maken en niet of je een meisje of een jongen bent. Mij is geleerd "eten wat de pot schaft, al is het dan maar een beetje"
Maar goed, dit heeft met opvoeding te maken en niet met meisje of jongen zijn!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 13:04
Vlekje
Vlekje is offline
Citaat:
KissMyJackass schreef op 13-03-2003 @ 21:46:

Maar de meeste meisjes zijn acherbaks en regelen dingen achter iemands rug om. Meisjes praten ook meer, ze willen het over alles hebben, en jongens zijn meer van 'to the point', zeggen iets en hebben het er meestal niet uitgebreid over.
Meisjes praten onderling meer over problemen, daar ben ik het over eens. Maar het valt best wel mee hoor, dat achter iemands rug om praten en niet recht to the point. DAt verschilt ook weer per persoon. Ik heb moeite om om dingen heen te draien, ik ben dus ool best to the point. Dus dat verband gaat niet zo zeer op. Alleen dat meiden er onhderling vaker over praten, dat volgens mij wel
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 13:07
Vlekje
Vlekje is offline
Citaat:
RoelMasselink schreef op 14-03-2003 @ 22:07:
En wat af en toe wel eens hoor is dat jongens, als ze ruzei met elkaar hebben, ze het betrekkelijk snel weer bijleggen.
Ik heb van een aantal meisjes zelf gehoord dat als ze ruzie hebben met een ander meisje dit soms weken kan duren!

Dat van de mannen klopt geloof ik wel (in mijn geval althans).

Klopt dat van de meisjes ook?
Nou dat ligt ook weer aan je opvoeding en karakter. ALs ik met iemand ruzie heb, kan ik daar echt wakker van liggen. Ik kan niet wachten totdat het weer goed is. Alleen wanneer iemand in mij ogen ECHT fout is, kan het lang duren, maar bij een gewone ruzie... nee, dan wil ik het echt zo snel mogelijk weer goed maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Discriminatie bij gymnastiek, iets tegen te doen?
kutautist
12 11-01-2017 07:51
Liefde & Relatie Het grote zwangerschaps- en babytopic #10
Lorelei
500 19-05-2010 09:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bijna net als wij, de wortels van vreemdelingenhaat
Verwijderd
17 09-09-2006 14:56
Psychologie Na een plotseling overlijden..
Miracle
55 09-01-2005 18:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.