Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2004, 17:52
Co
Avatar van Co
Co is offline
Wat kan je doen tegen veel zweten?
Waar ligt het aan?

Je conditie?
Je lichaamsgewicht?
Is het genetisch bepaald?

Hoe kan je het oplossen?

reacties graag
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:02
Verwijderd
ik wilde net hetzelfde posten. ik heb echt enorm veel last van zwete.. het schijnt dat je dan vooral katoen moet dragen, want dat neemt goed op... maar katoen dan heb ik zweetplekken van een meter bij een meter op mijn truitje.. dat is niet zo fijn..
op de fiets zweet ik ook veel, en ik durf mijn jas bijna niet af te doen op school omdat ik bang bent dat het zo stinkt.. mijn rug is namelijk helemaal nat na het fietsen..

en anti-transpirant deo... ja dat houd het tegen zeggen ze, nou bij mij niet echt, en je moet uitkijken met opzettende kliertjes.. want het is ook niet echt gezond om je zweet tegen te houden
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 19:22
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Normaalgezien zweet ik niet zó veel maar bij de minste inspanning zweet ik me te pletter...
Ik volg tennisles met nog enkele andere mensen. En na 5 minuten spelen is mijn gezicht al helemaal rood en druipt het zweet er al af...en bij de andere mensjes niet Ofwel zweten zij niet genoeg, dat kan ook natuurlijk
Ohja, en deo werkt niet bij mij hoor
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 19:48
treesje16
treesje16 is offline
heey allemaal

ik herken deze verhalen maar al te goed geen strakke truitjes durfen dragen altijd enorme zweetplekken ik had al veel geprobeertt maar wat bij mij echt heel goed hielp is 5 dagen zweet weg zo heet het geloof ik bij de meeste etos winkels is het te koop het kost 9.95 best duur opzich maar je hoef het niet iedere dag te gebruiken en het helpt echt als het niet helpt krijg je je geld terug.
heel veel suxes
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 19:55
floortje1985
floortje1985 is offline
Hey, ik ken(de) het probleem!

Bij mij hielp Oderex Extra Dry, héél erg! Ook tekoop in de Ah, voor ongevere 2,30 €!
Ik breng het een keer in de week op, en dan een nachtje slapen, en weer douchen.
Maar ik merk wel, hoe langer ik het gebruik, dat ik er een beetje immuun voor word!

Maar goed, ik hoop maar dat ik ooit over mn zweet probleem zal groeien!

(Trouwens, wat bij mij erg helpt, is altijd een proefmonsterje geur bij je te hebben! Dat helpt natuurlijk niet tegen het zweten, maar wel psychologisch! zeg maar, dat je niet het gevoel hebt dat je gaat stinken! En aaaalsss het dan gebeurt, gewoon wat geur!)

Trouwens... je stinkt pas als je je niet vaak wast! En echt niet van een beetje veel zweetjes!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 19:59
Verwijderd
ok bedankt, ik ga nog eens shoppen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 22:38
artless
artless is offline
Zweet stinkt niet meteen, maar pas uuuuren later.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 22:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
floortje1985 schreef op 17-03-2004 @ 20:55:
Hey, ik ken(de) het probleem!

Bij mij hielp Oderex Extra Dry, héél erg! Ook tekoop in de Ah, voor ongevere 2,30 €!
Het helpt idd wel, maar ik geloof dat het niet zo heel goed voor je is, omdat het de kliertjes helemaal verstopt.
Wat ook helpt is een hemd dragen. Veel mensen denken: maar dan krijg ik het juist warmer en ga ik nog meer zweten, maar zo'n hemd neemt de zweet op, zodat je andere kleren schoon en fris blijven. Je hebt hele dunnen hemdjes, gewoon voor een paar euro op de markt te koop, die al heel veel kunnen helpen.
En nooit synthetische kleding dragen. Katoen is echt het beste.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 00:14
Co
Avatar van Co
Co is offline
Citaat:
Balance schreef op 17-03-2004 @ 23:47:
En nooit synthetische kleding dragen. Katoen is echt het beste.
Haha, katoen ja...

als je érgens van die ranzige zweetplekken in ziet, is het wel katoen... echt, het duurt een half uur voordat die smerige vlekken wegtrekken.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 07:57
kneisje
Avatar van kneisje
kneisje is offline
Citaat:
floortje1985 schreef op 17-03-2004 @ 20:55:
Hey, ik ken(de) het probleem!

Bij mij hielp Oderex Extra Dry, héél erg! Ook tekoop in de Ah, voor ongevere 2,30 €!
Ik breng het een keer in de week op, en dan een nachtje slapen, en weer douchen.
Maar ik merk wel, hoe langer ik het gebruik, dat ik er een beetje immuun voor word!

Ik gebruik het ook al een jaar ofzo en het helpt echt goed, zelfs na een tijd intensief sporten heb je geen zweetplekken. Maar inderdaad zoals Balance al zei lijkt het me ook niet al te goed voor je... Ik probeer het gebruik in ieder geval te minderen en in de winter gebruik ik het sowieso niet. Maar van de zomer wel weer
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Co schreef op 18-03-2004 @ 01:14:
Haha, katoen ja...
als je érgens van die ranzige zweetplekken in ziet, is het wel katoen... echt, het duurt een half uur voordat die smerige vlekken wegtrekken.
Je kan ook zoals Balance al zei, iets onder je shirtje aantrekken. Een hemd vind ik dan weer niet zo'n goed idee, aangezien je dan alsnog zweetplekken bij de oksels ziet. Dus trek gewoon 2 shirtjes over elkaar aan. En daardoor ga je echt niet nog meer zweten, zoveel warmer is het niet. Van synthetische kleding ga je echter wel meer zweten.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 09:44
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef op 17-03-2004 @ 19:02:
ik durf mijn jas bijna niet af te doen op school omdat ik bang bent dat het zo stinkt.. mijn rug is namelijk helemaal nat na het fietsen..
Ik had hier een paar jaar geleden (toen ik nog fietste naar school) ook weleens last van. Bij mij kwam het vooral doordat ik m'n schooltas tijdens het fietsen op m'n rug had en niet op m'n achterrekje ofzo. Dat je rug dan extra warm word en nog meer gaat zweten...

Tsja, en anders misschien gewoon heel langzaam fietsen, zodat je het niet zo warm krijgt en dus niet gaat zweten?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 10:31
Zweefvliegtuig
Zweefvliegtuig is offline
Ik herken het probleem. Een manier is om om de zoveel uur je oksels even te wassen en nieuwe deo op te doen, maar ja, daar heb je niet altijd de gelegenheid voor.
Odorex Extra Dry probeer ik alleen te gebruiken bij speciale gelegenheden, omdat het me niet echt heel gezond lijkt. Dan werkt het wel goed.
Verder heb ik ook vaak 2 truitjes over elkaar aan, dit helpt wel een beetje. Of donkere kleuren dragen, dan zie je de plekken in ieder geval niet zo. Maar goed, dat verhelpt het probleem natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:43
Verwijderd
mijn ma heeft odorex gekocht voor me

ik ga het niet te vaak gebruike, want mijn oksels zijn nogal gevoelig.maar ik hoop wel dat het helpt
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:47
Verwijderd
ik zweet vrij gauw bij inspanning en op zich helpt gewoon rexona daar goed genoeg tegen, dus ik zweet wel 'normaal' bij m'n oksels nu, ik vraag me alleen wel af hoe ik kan voorkomen dat m'n gezicht en rug zo gaan zweten, deo erop rollen lijkt me geen fijn idee... maargoed, een gezicht is zo drooggeveegd en mijn rug zweet nou ook weer niet zó erg dat ik echt zweetplekken krijg.

Meestal zweet je meer in de puberteit, dus dat zou betekenen dat het voor de meeste mensen in dit topic nog wel overgaat.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 18:06
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Co schreef op 18-03-2004 @ 01:14:
Haha, katoen ja...

als je érgens van die ranzige zweetplekken in ziet, is het wel katoen... echt, het duurt een half uur voordat die smerige vlekken wegtrekken.
Ja, maar van synthetische kleding ga je alleen maar meer zweten. Dat 'ademt' namelijk niet. Je lichaam is zo ongeveer afgesloten van de buitenlucht. Daardoor gaat het broeien onder je shirt en ga je meer zweten. Dus ook al zie je meer zweetplekken, het is toch echt beter om katoen te dragen.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Zweten
-x-Anoniem-x-
1 26-07-2009 12:01
Lichaam & Gezondheid Zweten en snurken...
Little me
16 08-02-2007 13:38
Lichaam & Gezondheid Zweet
Stofzuigerslang
25 12-12-2005 21:02
Lichaam & Gezondheid Zweten tijdens slaap
soske
2 15-05-2003 14:32
Lichaam & Gezondheid Zweten bij de oksels
Cryptic Winterstorm
23 18-11-2002 23:50
Lichaam & Gezondheid zweten??????
MissLopez
41 29-05-2002 10:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.