Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2007, 14:22
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Vorige week dinsdag in m'n verstandskies verwijdert (2e maal) en opzich ging dat wel goed. Ik had wel een ontzettend nabloeding, maar de zwelling was na 3 dagen zo goed als weg, amper een blauwe plek en ik kon m'n mond gewoon wijd open doen.

Alleen de pijn trekt langzaam weg. Het is een soort stekende pijn rond het wondje. Ook proef ik sinds gister een beetje een rare smaak. Nou vond ik op internet dat alveolitis (ofzo) kan zijn. Een soort onsteking. Daar stond dat het na een week vanzelf overgaat. Op andere kaakchirurg-sites vind ik weer dat je bij een vieze smaak moet bellen en bij anderen dat je weer moet gaan spoelen.

Ik heb wel zo'n spuitje gekregen en ik probeer ín het wondje te reinigen met water en een beetje zout.

Moet ik dit gewoon nog iets vaker gaan doen en het nog even aankijken of dit een 'erge' ontsteking zijn/worden en moet ik morgen de kaakchirurg bellen?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 14:54
Verwijderd
Ik had dat ook, dacht dat het gewoon een ontsteking van de wond was, met wondvocht, pus, what ever..
Heb je ook hechtingen? Ik heb ze nl alle 4 laten weghalen, maar aan 1 kant had ik hechtingen, en juist toen had ik die vieze smaak. Geen idee of het er iets mee te maken heeft, je weet het niet

En als je het niet vertrouwd; gewoon bellen, ook daar zijn assistentes voor
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 15:20
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja, er zit ook een hechting. Die voel ik nog een beetje zitten, maar is dus bijna opgelost. Ik zie er niet echt spul uitkomen, ook tijdens het spoelen niet. Aangezien de kaakchirurgie vroeg sluit hier in het ziekenhuis ga ik denk ik morgen bellen als het nog niet weg is. Behalve als hier zoveel berichten komen van: Ja, had ik ook hoor.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 23:09
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik had zelf maar 24 uur een vieze smaak, dat was gewoon bloed. Wat jij vertelt, heb ik niet gehad.

Het kan duiden op een ontsteking. Ik zou in ieder geval je mond regelmatig spoelen met zout water. Met dat spuitje, en ook zachtjes gorgelen (zoals je met mondwater doet).

En bellen naar de kaakchirurgie kan geen kwaad. Zoiets als wat jij hebt, zal wel vaker voorkomen, dus ze weten daar precies wat je wel/niet moet doen Ik zou geen onnodig risico willen lopen, want als het echt uitgroeit tot een nare ontsteking, kan je daar best veel last en pijn van krijgen. Maar, niet stressen, gewoon even bellen

Succes!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 09:25
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
M'n paracetamol is op, dus ik ga straks wel even langs de apotheek, om even te vragen wat zij weten. Ik heb nu geen nare smaak meer (klein beetje misschien nog) en toen ik wakker werd ook niet echt. Maar wel nog steeds een wat stekende pijn.

Als dat ook niet snel bijtrekt ga ik bellen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 09:39
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 27-08-2007 @ 16:20 :
Ja, er zit ook een hechting. Die voel ik nog een beetje zitten, maar is dus bijna opgelost. Ik zie er niet echt spul uitkomen, ook tijdens het spoelen niet. Aangezien de kaakchirurgie vroeg sluit hier in het ziekenhuis ga ik denk ik morgen bellen als het nog niet weg is. Behalve als hier zoveel berichten komen van: Ja, had ik ook hoor.
nee, dat had ik ook niet, ik zag het ook niet, niet zo heel verwonderlijk. Het zal wel verder overgaan als je hechting eruit valt, of helemaal opgelost is.

Maar zou voor de zekerheid wel ff bellen.. Succes
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 13:32
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben even langs de kaakchirurg geweest en ze hebben het bekeken. De wond blijkt een beetje onrustig te zijn en niet goed te helen en toch wat lastig schoon te maken. Ik heb er nu een gaasje met wat ontsmettingsmiddel inzitten (nou maar te hopen dat die er niet zomaar uitkan ) en dan gaan ze morgen even verder kijken. Het lijkt namelijk nu nog niet echt op een ontsteking.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.