Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2007, 23:03
Marisse
Marisse is offline
hallo,

ik ben echt heel erg verliefd op een collega van mij. Ik ben 20 en hij is 39, dus dat scheelt een aantal jaar. Ik werk in een klein zaakje met minder dan 10 werknemer en vaak ook met hem.

Het werk valt me zwaar omdat ik constant naar hem kijk en me erg opgelaten voel.

Af en toe dan krijg ik wel eens een knuffel of legt hij zijn hoofd op mijn schouder. Ook doet hij vaak dingen om mij (op een heel onschuldige manier) te plagen. Eerst vond ik dit allemaal geen probleem totdat ik er gevoelens bij kreeg, eerst een beetje en nu kan ik alleen maar aan hem denken.

Hij heeft een vriendin waar hij niet bepaald gelukkig mee is, en dat heeft hij mij al vaak duidelijk gemaakt. Hij zorgt dat hij zoveel mogelijk van huis is en als ie thuis is is hij alleen met zijn kids.

Ik weet niet of ik hem over mijn gevoelens moet vertellen of dat ik het maar zo moet laten. Het nadeel is dat het werk erg moeilijk wordt omdat ik me geen houding meer weet te geven. Volgens mij heeft hij ook niet door dat ik iets voor hem voel.

En mijn baan opzeggen, daar zit ik ook niet op te wachten want ik vind het er erg leuk en ik heb een fijne baas.

Wat moet ik hiermee? Graag een paar suggesties want ik kom er zelf niet meer uit!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2007, 23:04
Verwijderd
Wat houdt je nu precies tegen om iets met hem te beginnen?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 23:08
Marisse
Marisse is offline
omdat ik niet weet of hij ook gevoelens voor mij heeft, en als ik het ter sprake breng weet ik niet hoe hij reageert.

Misschien sta ik dan wel voor lul en kan ik nog moeilijker met hem werken.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 23:10
Verwijderd
Wees dan subtiel, daar zijn vrouwen toch zo goed in?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 02:57
Verwijderd
die kerel heeft kinderen,

blijf gewoon van hem af
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 08:56
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Hij heeft een vriendin en hij heeft kinderen. Nu weet ik niet of die kinderen bij een vorige vrouw zijn verwekt, maar in ieder geval heeft hij een gezin thuis. Niet zo fijn om daar tussen in te komen.
Bovendien is hij bijna 20 jaar ouder. Nu hoor ik te zeggen dat leeftijd niet uitmaakt, maar dat vind ik wel een groot verschil. Jullie zitten in verschillende levensfases en op een gegeven moment gaat dat toch botsen.

Natuurlijk kun je het met hem bespreken, maar allereerst moet je je afvragen: wat wil je? Wil je dat de verliefdheid verdwijnt of wil je een relatie met hem? Pas dan kun je bepalen wat je volgende stap is. Het er met hem over hebben zorgt er namelijk voor dat hij zijn eventuele gevoelens voor jou ook uit kan spreken en als je hem wilt vergeten is dat dus geen goed idee
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 09:50
Marisse
Marisse is offline
Verliefd worden op een veel oudere man, ik heb het nooit begrepen en heb ook gedacht dat het mij niet zou overkomen...
Maarja dat is toch gebeurd.

Dus ja ik vind het leeftijdverschil ook wel (te) groot maar ik kan weinig aan mijn gevoelens doen.

Eigenlijk zou ik het liefst niet meer over hem willen denken maar dat is lastig als ik de hele dag met hem moet werken.
Natuurlijk heb ik eerst geprobeerd om die gevoelens weg te stoppen en hem te zien als collega maar dat werkte op een gegeven moment niet meer.

Ik kan hem gewoon niet vergeten als ik af en toe weer een knuffel krijg of als hij even weer iets anders kleins doet en mij aanraakt.

Citaat:
Het er met hem over hebben zorgt er namelijk voor dat hij zijn eventuele gevoelens voor jou ook uit kan spreken en als je hem wilt vergeten is dat dus geen goed idee
Maar als ik hem wil vergeten hoe doe ik dit dan zonder een andere baan te zoeken of er met hem over te praten? Hij blijft toch doorgaan met mij aanraken of knuffelen.
en als ik niets durf te zeggen dan helpt dat ook niet veel tegen mijn verliefdheid.

waarom zou hij die dingen doen?

Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 10:24
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Marisse schreef op 21-07-2007 @ 10:50 :
Maar als ik hem wil vergeten hoe doe ik dit dan zonder een andere baan te zoeken of er met hem over te praten? Hij blijft toch doorgaan met mij aanraken of knuffelen.
en als ik niets durf te zeggen dan helpt dat ook niet veel tegen mijn verliefdheid.

waarom zou hij die dingen doen?

Dan zou ik een soort zakelijk gesprek met hem aangaan, waarin je aangeeft dat je liever wat afstand van hem bewaart omdat je hem leuk vindt.
Hij kan aangeven dat hij jou ook leuk vindt, en als hij dat van jou dan ook weet, kunnen er nare dingen gebeuren (gezien hij een vriendin heeft). Als dit gebeurt ben je wel de pineut, gezien jij hem graag wilt vergeten. En dan is het voor zelfbehoud wel slim dat je ander werk zoekt.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 10:30
Marisse
Marisse is offline
hmm, ik vind het moeilijk om een beslissing te nemen maar in ieder geval bedankt

Ik denk dat ik nu eerst even de tijd neem om er over na te denken en misschien dat ik het hem vertel.


Dank je
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 11:23
ViperDax
Avatar van ViperDax
ViperDax is offline
ik zou je er niet mee bemoeien! is niet de moeite waard om een huwelijk op kapot te laten lopen!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 12:01
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Tja, hij heeft een vriendin en kinderen... Hij is ook bijna 20 jaar ouder. Op zich zijn dat al een paar minpunten. Oh, hij is ook je collega en waarschijnlijk bedoelt hij de dingen die hij doet vriendschappelijk en waarschijnlijk plagerig flirterig. Het verstandigst is om dit gewoon te laten gaan. Misschien idd een andere baan zoeken uit zelfbehoud, zoals Spek ook al zei. Makkelijker gezegd dan gedaan, though. Sterkte ermee!
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 22:57
Gambokkur
Gambokkur is offline
van werk veranderen lykt me een drastische oplossing. Laat het voorlopig gwn begaan, en bekyk hoe het verloopt tussen hem en zyn vriendin.
__________________
Lees dit 1 7 : De ver3tige bran2rman en Kris10, hem zeer ge9, verw8ten niet dat zijn verkr8er g1 z11moord pleegde, maar zijn suc6 4de.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 06:56
Marisse
Marisse is offline
Citaat:
ViperDax schreef op 21-07-2007 @ 12:23 :
ik zou je er niet mee bemoeien! is niet de moeite waard om een huwelijk op kapot te laten lopen!
Hij is verder niet getrouwd maar t maakt ook niet meer uit....

ik heb heel toevallig gisteren een hele leuke man ontmoet die maar een paar jaar ouder is dan mij (25) !
Dit helpt me om mijn gedachtes even ergens anders op te richten...

waarschijnlijk kom ik zo wel over mijn verliefdheid heen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 11:16
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
Marisse schreef op 22-07-2007 @ 07:56 :
Hij is verder niet getrouwd maar t maakt ook niet meer uit....

ik heb heel toevallig gisteren een hele leuke man ontmoet die maar een paar jaar ouder is dan mij (25) !
Dit helpt me om mijn gedachtes even ergens anders op te richten...

waarschijnlijk kom ik zo wel over mijn verliefdheid heen
You go girl!
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 18:32
ratonita7
Avatar van ratonita7
ratonita7 is offline
Citaat:
I C U schreef op 22-07-2007 @ 12:16 :
You go girl!
Inderdaad beter je gedachten op die andere man richten. Uit onderzoek is gebleken dat 70% van de bevolking ooit al eens gevoelens gehad heeft voor een collega maar in slechts zo'n 20% van de gevallen is er ook daadwerkelijk een relatie uitgekomen.Verliefd worden is enerzijds wel normaal als je zo close samenwerkt en elkaar zo vaak ziet maar meestal gaat het wel over na een tijdje
Zeker niet van werk veranderen daarvoor hoor, het overkomt de meesten wel eens

(Ikzelf moet natuurlijk niet te luid roepen want ik heb ook verkering met een collega MAAR slechts 4 jaar ouder en geen kinderen dus minder obstakels )
__________________
Grow up! What for?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik val op oudere vrouwen. Wat nu?
Reigert
49 10-03-2010 17:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.