Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2013, 19:00
Deniman
Deniman is offline
Hallo allemaal,
Ik weet vrij zeker dat ik na de middelbare school bij het korps mariniers wil.

Ik vroeg me alleen af of iemand weet of er bepaalde toelatingseisen voor de opleiding korps mariniers zijn. Kan hier weinig over vinden.

Daarnaast vroeg ik me af of je sowieso wel vanuit het vwo naar deze opleiding kan of dat je daarvoor nog iets moet doen.

Alvast bedankt!

Gr Dennis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2013, 19:59
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik denk dat een MBO-opleiding genoeg is(tenzij je officier wil worden). Je zal wel een heel goede conditie moeten hebben! Kijk eens op www.werkenbijdemarine.nl.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 18:06
Deniman
Deniman is offline
Ik had er misschien bij moeten melden dat ik VWO Doe wat volgens mij wel wat dingen veranderd...

Gr Dennis
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 18:15
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Zie hier: http://werkenbijdefensie.nl/vacature...r-ms-t-95.html
Met citaat reageren
Oud 18-02-2013, 14:50
Verwijderd
Wil je officier worden of niet? Dat scheelt geloof ik nogal.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2013, 15:19
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wil je officier worden of niet? Dat scheelt geloof ik nogal.
Ging ik inderdaad vanuit, gezien de later toegevoegde vermelding VWO, maar goede vraag
Met citaat reageren
Oud 25-02-2013, 08:34
Deniman
Deniman is offline
Ja dat wil ik inderdaad,
Op die site van defensie staat n&t of n&g zag ik.
maar op internet staat op verschillende site dat je gewoon wiskunde a of b moet hebben en bij je eindexamen een voldoende moet staan voor Nederlands, Engels en wiskunde.

Snapt iemand wat het dan is?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2013, 09:32
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja dat wil ik inderdaad,
Op die site van defensie staat n&t of n&g zag ik.
maar op internet staat op verschillende site dat je gewoon wiskunde a of b moet hebben en bij je eindexamen een voldoende moet staan voor Nederlands, Engels en wiskunde.

Snapt iemand wat het dan is?
Ik zou uitgaan van wat op de website van Defensie staat en anders moet je Defensie maar even mailen/bellen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2013, 09:50
Verwijderd
Houd het in je eigen topic, voor ieder vraagje een nieuw topic is niet nodig. Zoals Axel al zegt: uitgaan van de website van defensie is een goed eeerste stap, maar het beste bel je even met defensie om zeker te zijn.

Als je niet van die vakken houdt, moet je je ernstig afvragen of je nog wel zo nodig officier der mariniers wilt worden. Die opleiding is namelijk grotendeels een technische opleiding die sterk leunt op wis- en natuurkunde.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2013, 00:54
Seriously020
Avatar van Seriously020
Seriously020 is offline
Citaat:
Hallo allemaal,
Ik weet vrij zeker dat ik na de middelbare school bij het korps mariniers wil.

Ik vroeg me alleen af of iemand weet of er bepaalde toelatingseisen voor de opleiding korps mariniers zijn. Kan hier weinig over vinden.

Daarnaast vroeg ik me af of je sowieso wel vanuit het vwo naar deze opleiding kan of dat je daarvoor nog iets moet doen.

Alvast bedankt!

Gr Dennis

Ik zou toch maar even kijken voor Veiligheid & Vakmanschap! (afgekort: VeVa)
Als je het googled krijg je van alles wat je maar wilt.


De bedoeling van deze opleiding is om je erg goed voor te bereiden op een functie bij het leger.
Je gaat een half jaar voor het behalen van je diploma solliciteren bij de land of luchtmacht of korps mariniers!
Je kunt dus alle richtingen op!
Van de Luchtmobiele Brigade tot het Korps Mariniers, en nog veel meer.

Het is wel een MBO opleiding, er zijn verder geen HBO opleiding voor vergelijkbare opleidingen.
Na het behalen van deze MBO opleiding kun je doorgaan voor een HBO opleiding binnen het leger, dus niet via VeVa

Er zijn open dagen. Die weet ik niet uit mijn hoofd maar dat kun je allemaal op de site van VeVa vinden!

O, en trouwens dat je vwo doet zegt nog niet gelijk dat je officier der Mariniers kan worden, je moet ook nog leidinggevende capaciteiten hebben natuurlijk!

Ik ga deze opleiding zelf ook doen, ben al door de Sport Medische keuring (SMA keuring) en door de intake's!

Ik hoop dat je hieraan iets hebt, als je vragen hebt: stel ze!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2013, 11:44
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Er zijn wel bepaalde gezondheidseisen, mijn buurjongen heeft al jarenlang geen last meer van zijn nierziekte omdat hij medicijnen gebruikt, toch werd hij niet aangenomen omdat hij in geval van nood niet zonder die medicijnen kan.
Er zijn nog meer van die eisen, het is geen probleem als je een bril of lenzen hebt, maar je mag niet meer dan +5 of -5 hebben volgens mij, en inderdaad heel veel conditietesten etc. die eraan voorafgaan.
Allemaal omdat als je op uitzending bent je in geval van nood je moet kunnen overleven zonder dat je medicijnafhankelijk bent ofzo.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2013, 23:58
Seriously020
Avatar van Seriously020
Seriously020 is offline
Citaat:
Er zijn wel bepaalde gezondheidseisen, mijn buurjongen heeft al jarenlang geen last meer van zijn nierziekte omdat hij medicijnen gebruikt, toch werd hij niet aangenomen omdat hij in geval van nood niet zonder die medicijnen kan.
Er zijn nog meer van die eisen, het is geen probleem als je een bril of lenzen hebt, maar je mag niet meer dan +5 of -5 hebben volgens mij, en inderdaad heel veel conditietesten etc. die eraan voorafgaan.
Allemaal omdat als je op uitzending bent je in geval van nood je moet kunnen overleven zonder dat je medicijnafhankelijk bent ofzo.
Ja klopt over dat medicijnen gebruik.
Je sterkte van je bril heeft ook te maken met welke richting je op kan.
Voor het korps mariniers mag je volgens mij niet meer afwijken dan +2 of -2.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 09:14
Deniman
Deniman is offline
Hallo, Allemaal nog bedankt voor de reactie's.

Aangezien N&T of N&T profielen mij niet liggen ben ik wat verder gaan zoeken naar andere functie's.
Vooral officiers opleidingen want dat is eigenlijk wat ik wil worden, maar dan vraag ik mij af, kan je niet beter gewoon beginnen als soldaat en dan een weg omhoog bouwen? Ik denk namelijk als je meteen officier word dan zou dat voor mij als alles goed gaat op mijn 23 ong zijn. ik heb dan totaal geen 'veld' ervaring en de mensen die jij moet leiden misschien wel, waardoor zei misschien minder respect voor jou hebben.

Beetje ingewikkelde vraag maar hoop dat jullie het begrijpen

Gr
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Korps Marnier Worden!
Kevin1255
5 04-11-2013 18:21
Psychologie Ruzie met mijn ouders
crazycamel070
12 20-08-2012 18:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'VS straffen Nederland bij afhaken Afghanistan'
Verwijderd
500 10-02-2006 00:52
Werk, Geld & Recht Piloot / BBE
Verwijderd
10 03-11-2005 09:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap geen vrouwen bij de elite-onderdelen van het leger?
-moi-1988
159 21-03-2005 14:12
Algemene schoolzaken Het verschil
Verwijderd
4 05-10-2002 15:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.