Oud 06-02-2014, 21:52
Garmon
Garmon is offline
Hey allemaal,

Ik kom hier vandaag om airsoft in het licht te zetten. Voor de gene die dit nog niet weten, airsoft is nu al een klein jaartje legaal in Nederland.

Maar wat is airsoft? Hier is een quote van de Nederlandse Wikipedia:

Citaat:
Airsoft is een veldslagsimulatiesport waarbij twee teams het tegen elkaar opnemen om missie(s) te volbrengen. Bij airsoft wordt gebruikgemaakt van 1:1 replica’s van bestaande wapens. Deze wapens worden replica's of AEG (Automatic Electric Guns) genoemd. Airsoft wordt met plastic balletjes van 6 mm gespeeld, ook genaamd BB's. Deze BB's bestaan in verschillende gewichten, van 0,12 gram tot 0,50 gram.

Airsoft is een sport die zo realistisch mogelijk gespeeld wordt. Veel teams proberen die mate van realiteit onder andere uit te drukken in hun uitrusting. Zo zijn er teams die bijvoorbeeld het Korps Mariniers nabootsen, maar er zijn ook teams die bijvoorbeeld de US Navy SEALs, SWAT-eenheden proberen na te bootsen. Er zijn ook airsoftteams die terug gaan in de tijd met hun uitrusting. Zo zijn er veel airsoftteams die in de stijl van Tweede Wereldoorlog of Vietnamoorlog zijn gekleed.
Zelf beoefen ik de sport nu 7 maandjes en ga ik bijna elke weekend een dagje airsoften. Ik film mijn airsoft avonturen en maak dus airsoft gerelateerde video's. Zoals reviews, previews, unboxing en skirm video's.

Mijn Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/GarsoftTV

Ik hoop via deze post en mijn video's meer interesse op te wekken voor deze sport.

Graag beantwoord ik ook vragen en zal ik deze topic actief volgen.

-Garmon
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2014, 21:55
Verwijderd
Dus een soort larp voor niet-autisten?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2014, 21:57
Verwijderd
Er zijn ook airsoftlarps.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2014, 21:58
Garmon
Garmon is offline
Citaat:
Dus een soort larp voor niet-autisten?
Klopt. Ook accepteer ik "soldaatje spelen voor volwassenen."

Citaat:
Er zijn ook airsoftlarps.
Dit word in airsoft ook wel Milsim genoemd. Waar ze het zo realistisch mogelijk proberen te doen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2014, 13:17
Barbaard
Avatar van Barbaard
Barbaard is offline
Airsoft is vet.
Leuke filmpje ook.
Waar haal jij je wapens/uitrusting ergens?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2014, 18:23
Garmon
Garmon is offline
Citaat:
Airsoft is vet.
Leuke filmpje ook.
Waar haal jij je wapens/uitrusting ergens?
Ik haal ze van verschijnende winkels in Europa. Momenteel in Nederland is het assortiment klein en de prijzen hoog.

Hier zijn wat grotere EU airsoft winkels:
www.Gunfire.pl (Pools)
www.Airsoftworld.net (UK)
www.Taiwangun.com (Pools)
www.Graziani (Duits)
www.Airsoftshop.be (Belgie)
www.unit13shop.eu/ (Belgie)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2014, 00:20
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
Airsoft is toch illegaal in NL?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2014, 00:47
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik geloof, maar misschien dat de TS mij hierop kan corrigeren, dat het tot vorig jaar in Nederland verboden was om replica's van vuurwapens (o.a. airsoft-replica's) te hebben. Vorig jaar is hier in ieder geval het één en ander in veranderd en mag het wel, mits je lid bent van een erkende vereniging. Volgens mij gingen voor die tijd veel lui naar België om het te spelen, en bewaarden ze daar hun illegale airsoft-materiaal.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2014, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof, maar misschien dat de TS mij hierop kan corrigeren, dat het tot vorig jaar in Nederland verboden was om replica's van vuurwapens (o.a. airsoft-replica's) te hebben. Vorig jaar is hier in ieder geval het één en ander in veranderd en mag het wel, mits je lid bent van een erkende vereniging. Volgens mij gingen voor die tijd veel lui naar België om het te spelen, en bewaarden ze daar hun illegale airsoft-materiaal.
Klopt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Carn! ik heb je hulp ff nodig
Spoiler-Dude
1 04-03-2012 20:31
Werk, Geld & Recht Luchtdrukpistool
aap777
35 20-07-2005 17:38
Games airsoft
Jammie
29 05-11-2003 01:20
Seksualiteit Topic for ordinary pictures
Mark
499 29-09-2003 18:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.