Oud 26-06-2018, 07:46
Pistolpete
Pistolpete is offline
Goedemorgen,


Ik overweeg de 4 jarige opleiding Technische Bedrijfskunde Deeltijd te gaan volgen.

Heeft iemand ervaring met de studiebelasting? Ze noemen 20 uur per week(incl de uren dat je op school bent).

Ik hoor het graag.

Pete
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2018, 09:02
Verwijderd
Ik heb absoluut geen ervaring met deze specifieke studie maar zoals met alle studies zal het vooral afhankelijk zijn van jou persoonlijk. De een kan het in 10 uur af en de ander heeft 30 uur nodig.

Ik neem aan dat je een (full-time?) baan hebt. Ik heb een postdoctorale opleiding naast mijn baan gevolgd. Ik vond in feite niet het aantal uren dat ik er aan kwijt was het vervelendste, maar vooral dat het de vrijheid erg beperkt in een lang weekendje weggaan of überhaupt met vakantie gaan et cetera - wij hadden colleges op vrijdag en eigenlijk maar twee maanden per jaar geen college. Soms zat ik tot diep in de nacht te werken aan een opdracht omdat ik verder geen tijd kon vinden. Dat is zwaar maar hoort er ook een beetje bij.

Succes er mee.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2018, 09:37
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Houd er inderdaad rekening mee dat deeltijdstudies een behoorlijke aanslag kunnen zijn op je sociale leven en je behoorlijk kunnen beperken in je doen en laten.

Ik gok dat mijn huidige opleiding ongeveer dezelfde studiebelasting heeft als die jij nu aangeeft. In de praktijk komt dat voor mij neer op een halve dag opleiding in de baas zijn tijd (die ik overigens krijg in tegenstelling tot een aantal mensen die 4 uur moeten inleveren van hun contract) en collegedagen van 14:00 tot 21:30 eens per week.

Daarnaast zal je in de avonduren en weekenden moeten werken aan opdrachten etc. waar dan nog eens een uur of 12-13 voor overblijft als de gemiddelde studielast voor jou geldt. Voor de een kan dit neerkomen op 2-3 uur per week, voor de ander zal dit ruim 20-25 uur zijn afgezien van opdrachten waar je altijd veel tijd in moet steken.

Denk je dat je dit 4 jaar lang kan opbrengen en de discipline hebt om na een dag werken nog een paar uur aan de studie te gaan naast alle andere verplichtingen (eventuele sport, verenigingen, relatie, huishouden als je niet meer bij je ouders woont), dan moet je het kunnen halen als je het niveau en de motivatie hebt. Anders wordt het een lastig verhaal.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studies en ervaringsdeskundigen
Tink*
19 10-04-2016 18:24
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 11:52
Algemene schoolzaken Baas werkt niet mee aan deeltijdopleiding -- Bedrijven die mensen hiervoor aannemen?
Shock
6 09-04-2007 23:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.