Oud 26-06-2018, 07:46
Pistolpete
Pistolpete is offline
Goedemorgen,


Ik overweeg de 4 jarige opleiding Technische Bedrijfskunde Deeltijd te gaan volgen.

Heeft iemand ervaring met de studiebelasting? Ze noemen 20 uur per week(incl de uren dat je op school bent).

Ik hoor het graag.

Pete
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2018, 09:02
Verwijderd
Ik heb absoluut geen ervaring met deze specifieke studie maar zoals met alle studies zal het vooral afhankelijk zijn van jou persoonlijk. De een kan het in 10 uur af en de ander heeft 30 uur nodig.

Ik neem aan dat je een (full-time?) baan hebt. Ik heb een postdoctorale opleiding naast mijn baan gevolgd. Ik vond in feite niet het aantal uren dat ik er aan kwijt was het vervelendste, maar vooral dat het de vrijheid erg beperkt in een lang weekendje weggaan of überhaupt met vakantie gaan et cetera - wij hadden colleges op vrijdag en eigenlijk maar twee maanden per jaar geen college. Soms zat ik tot diep in de nacht te werken aan een opdracht omdat ik verder geen tijd kon vinden. Dat is zwaar maar hoort er ook een beetje bij.

Succes er mee.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2018, 09:37
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Houd er inderdaad rekening mee dat deeltijdstudies een behoorlijke aanslag kunnen zijn op je sociale leven en je behoorlijk kunnen beperken in je doen en laten.

Ik gok dat mijn huidige opleiding ongeveer dezelfde studiebelasting heeft als die jij nu aangeeft. In de praktijk komt dat voor mij neer op een halve dag opleiding in de baas zijn tijd (die ik overigens krijg in tegenstelling tot een aantal mensen die 4 uur moeten inleveren van hun contract) en collegedagen van 14:00 tot 21:30 eens per week.