Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2002, 23:38
Verwijderd
Een aantal weken geleden ben ik in een 'dipje' geraakt vanwege rotcijfers. Het gaat gelukkig nu wel wat beter. De hele dag was ik sjagrijnig en had geen zin in dingen. Mijn twee zogenaamde 'vrienden' konden dit duidelijk aan mij zien. We hadden toevallig werkweek waar ze veel met elkaar optrokken. Opzich maak ik daar geen probleem van. Ze mogen dat gerust doen, maar wat ik wel erg zwak vind is dat ze vanaf dat moment de hele tijd mij hebben geprobeerd te ontwijken. Ze zeiden geen woord tegen me, vroegen ook niet wat er aan de hand was enz. Hun plotselinge gedragsverandering irriteerde me. Ik voelde me gewoon ontzettend rot en ik voelde me nog rotter toen ze me lieten 'vallen'. Als antwoord op hun gedrag, heb ik ze ook maar zoveel mogelijk geprobeerd te ontwijken. Ik zat immers in een dipje wat iedereen wel kan begrijpen. Misschien is het mijn fout geweest om zo te handelen, maar ja op dat moment had ik dus nergens zin in en ik wilde hun bovendien niet storen met mijn problemen aangezien ze zo naar de werkweek hadden uitgekeken.
Vandaag deed ik weer normaal. Had normale gesprekken met ze. Op een gegeven moment dwaalde we met ons onderwerp af waar we vervolgens over die weken hadden waar ik me rotvoelde. Ze vroeg me waarom ik zo sjaggie was enzo. Toen ik zei dat het vanwege school was, reageerde ze erg verbaasd. Ze zei dat ze op een gegeven moment helemaal zat van me werd omdat ik de hele tijd sjaggie was. Haar precieze woorden waren: "Ik probeerde een leuke grap te maken en je lachte niet. Ik dacht toen echt stik ff." Dit kwam best wel hard aan. Ik had al het vermoeden dat het geen echte vrienden waren. Vrienden zijn er toch voor om elkaar te helpen in goede en slechte tijden? Blijkbaar heb ik zulke vrienden niet. Ze hebben me gewoon keihard laten vallen, tenminste zo ervaar ik het. Nu ze die opmerking van vandaag maakte, weet ik zeker dat ze het niet waard zijn. Gelukkig heb ik zelf de kracht gehad om mezelf uit dat dipje te halen. Maar ja, als ik een fijn gesprek had gehad over mijn probleem, was dit misschien wel eerder gebeurd.

Dit moest ik gewoon ff kwijt


Wat verstaan jullie overigens onder (echte) vrienden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2002, 07:07
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Tja, ik heb ontdekt dat ik totaal geen echte vrienden had. Tot ik zekere personen leerde kennen via internet.
Dus ik heb er nu wel. En jah, vrienden dienen elkaar te helpen als het kut gaat. En niet zoiets te hebben van 'stik ff' want dan zou ik dus denken 'ja, stik zelf' en vertrekken en nieuwe 'vrienden' zoeken.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 07:52
Verwijderd
Jah, vrienden...Ik denk inderdaad dat dit geen echte vrienden zijn. Zoiets zeg je niet tegen je vrienden Ik herken het wel een beetje, een aantal van mn vrienden (en dan vooral 1) die verwacht wel van mij dat ik vraag wat er is, dat ik om haar geef en dat ik doe wat zij van mij verlangt, maar zodra ik iets heb dan isset allemaal wel goed.. Dan is het niet belangrijk en dan loopt ze over mijn gevoelens heen. Wuift ze weg, negeert ze, lacht erom en komt me sowieso niet achterna als ik wegloop ofzow..

Je kan geen vriend met iemand zijn die niet dezelfde definitie van vriendschap heeft..
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 08:14
NVIP
Avatar van NVIP
NVIP is offline
[QUOTE]
Je kan geen vriend met iemand zijn die niet dezelfde definitie van vriendschap heeft.. /QUOTE]


Ik ben sprakeloos, gelukkig kan ik nog typen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 15:25
Wasteland
Avatar van Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Sookie schreef:
Een aantal weken geleden ben ik in een 'dipje' geraakt vanwege rotcijfers. Het gaat gelukkig nu wel wat beter. De hele dag was ik sjagrijnig en had geen zin in dingen. Mijn twee zogenaamde 'vrienden' konden dit duidelijk aan mij zien. We hadden toevallig werkweek waar ze veel met elkaar optrokken. Opzich maak ik daar geen probleem van. Ze mogen dat gerust doen, maar wat ik wel erg zwak vind is dat ze vanaf dat moment de hele tijd mij hebben geprobeerd te ontwijken. Ze zeiden geen woord tegen me, vroegen ook niet wat er aan de hand was enz. Hun plotselinge gedragsverandering irriteerde me. Ik voelde me gewoon ontzettend rot en ik voelde me nog rotter toen ze me lieten 'vallen'. Als antwoord op hun gedrag, heb ik ze ook maar zoveel mogelijk geprobeerd te ontwijken. Ik zat immers in een dipje wat iedereen wel kan begrijpen. Misschien is het mijn fout geweest om zo te handelen, maar ja op dat moment had ik dus nergens zin in en ik wilde hun bovendien niet storen met mijn problemen aangezien ze zo naar de werkweek hadden uitgekeken.
Vandaag deed ik weer normaal. Had normale gesprekken met ze. Op een gegeven moment dwaalde we met ons onderwerp af waar we vervolgens over die weken hadden waar ik me rotvoelde. Ze vroeg me waarom ik zo sjaggie was enzo. Toen ik zei dat het vanwege school was, reageerde ze erg verbaasd. Ze zei dat ze op een gegeven moment helemaal zat van me werd omdat ik de hele tijd sjaggie was. Haar precieze woorden waren: "Ik probeerde een leuke grap te maken en je lachte niet. Ik dacht toen echt stik ff." Dit kwam best wel hard aan. Ik had al het vermoeden dat het geen echte vrienden waren. Vrienden zijn er toch voor om elkaar te helpen in goede en slechte tijden? Blijkbaar heb ik zulke vrienden niet. Ze hebben me gewoon keihard laten vallen, tenminste zo ervaar ik het. Nu ze die opmerking van vandaag maakte, weet ik zeker dat ze het niet waard zijn. Gelukkig heb ik zelf de kracht gehad om mezelf uit dat dipje te halen. Maar ja, als ik een fijn gesprek had gehad over mijn probleem, was dit misschien wel eerder gebeurd.

Dit moest ik gewoon ff kwijt


Wat verstaan jullie overigens onder (echte) vrienden?
Vrienden is moeilijk om daar een goede omschrijving aan vast te koppelen. En het is eigenlijk net wat jij van hun verwacht. Tevens is de manier van omgang heel belangrijk zoals jij al beschrijft in jouw verhaal. Sinds ik in een depressie geraakt ben kun je dat goed merken. Mensen die je als een blok laten vallen en mensen die helemaal aan je kant staan. Het is echt een zwart/wit verhaal. En dat zijn ook de momenten waar ik in zeg, kijk dat zijn echte vrienden.

Hmmz weer zo'n waardeloos verhaal van me......
__________________
Half Shadow, Half Human.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 19:21
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
Vrienden is moeilijk om daar een goede omschrijving aan vast te koppelen. En het is eigenlijk net wat jij van hun verwacht. Tevens is de manier van omgang heel belangrijk zoals jij al beschrijft in jouw verhaal. Sinds ik in een depressie geraakt ben kun je dat goed merken. Mensen die je als een blok laten vallen en mensen die helemaal aan je kant staan. Het is echt een zwart/wit verhaal. En dat zijn ook de momenten waar ik in zeg, kijk dat zijn echte vrienden.

Hmmz weer zo'n waardeloos verhaal van me......

Helemaal geen waardelos verhaal! Snap wat je bedoelt hoor
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 19:24
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
Vrienden is moeilijk om daar een goede omschrijving aan vast te koppelen. En het is eigenlijk net wat jij van hun verwacht. Tevens is de manier van omgang heel belangrijk zoals jij al beschrijft in jouw verhaal. Sinds ik in een depressie geraakt ben kun je dat goed merken. Mensen die je als een blok laten vallen en mensen die helemaal aan je kant staan. Het is echt een zwart/wit verhaal. En dat zijn ook de momenten waar ik in zeg, kijk dat zijn echte vrienden.

Hmmz weer zo'n waardeloos verhaal van me......
Ben ik wit of ben ik zwart?
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 19:48
light fighter
light fighter is offline
vrienden, zijn in mijn ogen mensen die je midden in de nacht wakker kunt maken omdat je in de shit zit.
maar het kan ook zijn dat je gewoon soms echt knallende ruzie hebt, lost zich zelf wel weer op. heb hier ervaring mee dus... maar echt vrienden zijn zeldzaam ik ga met veel mensen om maar 1 is er maar een echt vriendin en ik heb dan nog wel een vriend (geen verkering) verder niemand. als je 1 echte vriend heb mag je al heel erg blij zijn er zijn er genoeg die er geen hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 20:37
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Echte vrienden?
Moet ik nog vinden :\
Een echte vriend steunt me door dik en dun,
is er voor me wanneer ik hem/haar nodig heb.
Helpt me waar hij kan, als dat nodig is.
Ik moet ermee kunnen lachen en huilen.
Hij/zij/het begrijpt me snel,
weet zo ongeveer wat ik denk,
en bestaat niet.. :\
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 20:57
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
echte vrienden zijn niet oppervlakkig, EN je kan er mee discusseren.
voor mij de beste methode om ze er uit te filteren.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 21:07
faith666
faith666 is offline
Ik heb mijn vrienden leren kennen toen mij moeder overleed, mensen waarmee ik elke dag optrok, mee uit ging, vanalles lieten me vallen......van een hel groep van 1 iemand een kaartje gehad en ze kwamen neit naar de rouwdienst omdat ze mijn moeder niet kenden..........
Andere vrienden waardeerde ik avnaf dat moment veel meer, en nu weet ik van een aantal dat ik echt op hen kan bouwen, het is nu nog geen twee maanden geleden, maar de meeste lijken het alweer "vergeten" te zijn, een aantal anderen vragen er nog naar en dat waardeer ik heel erg.
Ik vind dat je vrienden mensen moeten zijn die je blijven steunen door dik en dun, die altijd voor je klaar staan en met wie ej kan lachen en huilen.
Klinkt misschien heel vreemd, veel van jullie zullen denken dat die mensen niet bestaan maar ik heb er een aantal en hen wil ik echt nooit meer kwijt. En degene die je om zoiets laten vallen, vergeet hun, ze zijn de moeite en tijd die je in hen stopt niet waard.
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef:


Je kan geen vriend met iemand zijn die niet dezelfde definitie van vriendschap heeft..
Erg mooi gezegd

Citaat:
EvilSmiley schreef:
echte vrienden zijn niet oppervlakkig, EN je kan er mee discusseren.
Met een van de vrienden kon ik dus wel goed opschieten. Met haar kon ik over alles en nog wat discusseren/praten, maar ja het tegendeel blijkt hier dus te zijn bewezen.

Citaat:
faith666 schreef:
En degene die je om zoiets laten vallen, vergeet hun, ze zijn de moeite en tijd die je in hen stopt niet waard.
Het is sowieso een moeilijke taak voor mij om nieuwe vrienden te maken. Ben nogal verlegen enz. Bovendien zitten er al in mijn klas van die 'groepjes' waar je moeilijk bij kunt.

Ik probeer wel normaal tegen hun te doen, maar ja het is aan de andere kant ontzettend hypocriet om dat te doen.
Het heeft voor mij ook geen zin om het recht tegen hun gezicht te zeggen en vervolgens ruzie maken, tis toch niet het waard. Ik ben overigens vandaag weer wat 'wijzer' geworden. Een andere vriendin zei weer dat ze pissed om me was, omdat ik voor een sportactiviteit niet kwam opdagen. Ik had me gewoonweg verslapen en dit wist ze niet eens! En dan meteen pissed op me worden *zucht*. Dit zei ze overigens als een soort herinnering aan die dag: "Ohja, we waren toen zo pissed op jou."

Naja, ik moet gewoon in mijn achterhoofd houden dat ze het niet waard zijn. Ik zal dit iig hen nooit vergeven.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 23:31
NoLimitz
NoLimitz is offline
Het is slechts een kwestie van tot je zogenaamde echte vrienden je laten vallen. ik heb dit al verschillende keren meegemaakt. ik heb geen echte vrienden, en mensen die beweren dat ze die wel hebben moeten gewoon nog leren hoe het zit.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 09:46
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
NoLimitz schreef:
Het is slechts een kwestie van tot je zogenaamde echte vrienden je laten vallen. ik heb dit al verschillende keren meegemaakt. ik heb geen echte vrienden, en mensen die beweren dat ze die wel hebben moeten gewoon nog leren hoe het zit.
Pessimist... ik heb er wel, al zijn de aantallen makkelijk op 1 hand te tellen. Je moet alleen goed zoeken.
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 17:08
Wasteland
Avatar van Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Pletterprater schreef:
Ben ik wit of ben ik zwart?
Daar hoor jij niet bij!!!!
__________________
Half Shadow, Half Human.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 19:12
Parlaatje
Avatar van Parlaatje
Parlaatje is offline
ik heb 1 'vriendin' die gewoon alles voor zig zelf opeist!
heeft ze een nieuwe jas dus wij owleuk want ze negeerde ons haast al de hele dag zegt ze op een heel kattige toon misschien kunne jullie om details vragen ofzow!
jah misschien stom van ons dat we alleen ow leuk! zeide maar zei loopt alleen te zeure dat wij teveel met 2 jongens om gaan maar zij mag wel met 2 jongens zitte kutte terwijl ze een vriend heeft en ons dan negere!
__________________
Love is Love, Love is You, I Love Love So I Love You
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 19:14
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
echte vrienden?
dat zijn de mensen die nog naast je staan als je niets meer hebt
dat zijn echte vrienden
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 04:49
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
echte vrienden?
dat zijn de mensen die nog naast je staan als je niets meer hebt
dat zijn echte vrienden
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2002, 09:15
Verwijderd
[QUOTE]NVIP schreef:
Citaat:
Je kan geen vriend met iemand zijn die niet dezelfde definitie van vriendschap heeft.. /QUOTE]


Ik ben sprakeloos, gelukkig kan ik nog typen.
Ben je het er niet mee eens dan?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 12:27
whizzer
whizzer is offline
ik weet precies wat je bedoelt, ik heb ook van die nep-vrienden zegmaar, maar ik weet nu wie het zijn (bijna al mn 'vrienden dus' ) en zo lang ik besef dat ik geen ene flikker aan ze heb gaat het goed. Ik heb een echt goede vriend, ik die ken ik nou al 8 jaar ofzow, en wij laten mekaar nooit zitten. En via internet heb ik wat goede vrienden leren kennen.

Maargoed, zo lang ik dus besef dat ik geen ene ruk aan die lui heb gaat het wel goed....
__________________
Ik hou van Jehova's. Gewoon domme mensen zijn vervelend. Maar domheid, gepaard met religieuze bezetenheid, is fascinerend. (Bomans)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 14:56
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Echte vrienden?
Moet ik nog vinden :\
Een echte vriend steunt me door dik en dun,
is er voor me wanneer ik hem/haar nodig heb.
Helpt me waar hij kan, als dat nodig is.
Ik moet ermee kunnen lachen en huilen.
Hij/zij/het begrijpt me snel,
weet zo ongeveer wat ik denk,
Mooi gezegd, Betamethason... Echte vrienden, da's iets waar je gewoon zuinig op moet zijn vind ik!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 15:20
freggelfreak
freggelfreak is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Tja, ik heb ontdekt dat ik totaal geen echte vrienden had. Tot ik zekere personen leerde kennen via internet.
ken je die mensen alleen via internet of ook in het echt? dit is niet om je af te kraken ofzo, maar ik zie mensen die ik alleen ken van internet niet als mijn echte vrienden. je kent ze niet in het echt en dat vind ik toch belangrijk als je een echt goede vriendschap wilt. ik heb zelf een beste vriendin en ik weet (uit ervaring) dat die er gewoon altijd voor me is als ik haar nodig heb en omgekeerd ook. echte vrienden kan je niet genoeg hebben, maar je hebt er altijd te weinig.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 15:52
mood indigow
Avatar van mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
NoLimitz schreef:
Het is slechts een kwestie van tot je zogenaamde echte vrienden je laten vallen. ik heb dit al verschillende keren meegemaakt. ik heb geen echte vrienden, en mensen die beweren dat ze die wel hebben moeten gewoon nog leren hoe het zit.
naja ik ben het wel met je eens eigelijk.. naja ze bestaan vast wel, alleen ik heb ze gewoon niet..
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 17:28
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
NoLimitz schreef:
Het is slechts een kwestie van tot je zogenaamde echte vrienden je laten vallen. ik heb dit al verschillende keren meegemaakt. ik heb geen echte vrienden, en mensen die beweren dat ze die wel hebben moeten gewoon nog leren hoe het zit.
Echte vrienden zijn de mensen die je alleen kwijt kunt raken door ze te kwetsen met dingen die ook kwetsend voor jezelf zijn.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Hoeveel echte vrienden heb jij?
Jordy204
80 16-09-2010 12:08
Psychologie Geen (echte) vrienden
Steefiej
27 29-05-2008 18:57
Liefde & Relatie Geen echte vrienden
Nolita
24 18-02-2005 16:58
Liefde & Relatie geen échte vrienden
kevertje84
76 21-08-2004 18:41
Liefde & Relatie echte vrienden?
~~dolce~~
32 09-09-2003 17:59
Verhalen & Gedichten een echte vriend
tijgje
3 12-04-2002 16:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.