Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2004, 15:46
amerie
amerie is offline
Ik zit in havo-5 en ik zit te twijfel over wat ik volgend jaar zal gaan doen. En omdat de universitaire studies mij eigenlijk meer liggen dan die van het HBO, wil ik graag weten hoe zwaar de overstap van havo naar vwo is. En wat precies de verschillen zijn tussen de havo en het vwo (ja vwo is moeilijker, maar waar ligt dat aan?). Misschien zijn er mensen die de overstap hebben gemaakt, viel het tegen of mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2004, 15:52
Verwijderd
Dit past beter op School & Studie
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 15:59
amerie
amerie is offline
hmmz dit onderwerp staat er al sorrie!!--> weet niet hoe je iets sluit
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 16:04
Verwijderd
Ik had ook niet gezien dat ie er al stond.

Je kunt je topic niet zelf sluiten, alleen verwijderen. Daarvoor moet je even op 'wijzig' klikken, bovenaan je post, dan 'verwijderen' aanvinken, en op 'verwijder nu' klikken
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 13:19
kevertje84
Avatar van kevertje84
kevertje84 is offline
nou, VWO gaat wat dieper op de stof in. Ik vind het wel fijn dat ik VWO heb gedaan want je weet over bepaalde dingen toch net ff ietsje meer, wat wel handig kan zijn voor je vervolgopleiding. Maar verder kom je er met HAVO ook wel.
__________________
duzzz
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 14:40
LB06
LB06 is offline
*Volgens mij* is veel stof hetzelfde, alleen gaan ze er op het vwo wat dieper op in. Je moet net wat meer kennen en vooral kunnen. Maar is het niet verstandiger om een HBO studie te gaan doen en daarna uni? Lijkt me dat je in principe voor een universitaire studie meer hebt aan een hbo dan aan een vwo.

Laatst gewijzigd op 04-04-2004 om 14:42.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 21:21
Verwijderd
Het verschil tussen havo en vwo is dat havo iets meer oppervlakkig is en op het vwo worden ook speciale vaardigheden meer getest. Bij toetsen krijg je bijvoobeeld niet zo vaak vragen die reproduceerbaar zijn of voor de hand liggen maar gericht op het eigen inlevingsvermogen (geschiedenis), het leggen van verbanden en kritische benadering.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 18:06
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als jij je examen haalt en je gaat naar VWO5, zal de stap niet zo groot zijn, een aantal van de vakken kun je laten vallen en er zal veel herhaling in zitten. Wel zul je moeten wennen aan de manier van werken op het VWO en het iets verhoogde tempo dat het VWO hanteert, maar neem maar van mij aan, ik doe al 6 jaar VWO, zit nu in de 5e en dat tempo valt ook best wel mee, althans, ik doe al 6 jaar niks en ben pas 1 keer blijven zitten...

Het is niets meer dan de juiste werkhouding aannemen, de mentaliteit zal vast wel wat anders zijn en dan ertegenaan.

Het is volgens veel vrienden van me die het doen of gedaan hebben echt ideaal om op je dooie gemakje eens te gaan orienteren wat je later gaat doen... Ik doe er ook een jaartje langer over en moet zeggen dat ik de tijd ook wel kan gebruiken!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 12:45
Bananeneter
Bananeneter is offline
Ik ben van 5 havo naar 5 vwo gegaan na mn examen en ik vind het allemaal heel erg meevallen. Op havo deed ik bijna niets. Op Vwo deed ik nog minder. Ik had op havo E&M en op vwo C&M, dus die 2 volle talen was voor mij wel even klote, maar buiten dat feit was het erg fijn dat ik veel vakken niet meer hoefde te volgen en dat ik CKV-2 kreeg dat ik erg interessant vond. Nu doe ik volgende maand examen en als ik dat gehaald heb, kan ik gerust zeggen dat ik vwo helemaal niet moeilijker dan havo vond.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:45
Miep#1
Miep#1 is offline
Zit met hetzelfde "probleem", doe nu de Havo en dat kost me echt helemaal geen moeite. Omdat ik toch liever een universitaire studie zou willen doen ben ik er dus over aan het nadenken om over te stappen op Vwo.
Maar ik ben er nog niet uit!
Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:54
Verwijderd
Als de HAVO je niet te veel moeite kost óf als je er wel veel moeite aan geeft maar dan ook erg goed presteert, dan moet het op zich lukken om VWO te gaan doen - je zult misschien wat meer moeten uitvoeren, of je zult zessen halen ipv achten, ofzo, maar onmogelijk is het echt niet.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 16:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het ligt ook heel erg aan je profiel of de overstap van havo naar vwo makkelijk of wat moeilijker gaat. Op het vwo heb je namelijk verplicht Frans 1 en Duits 1 (dit is op het vwo leesvaardigheid) en op de havo heb je maar een vak en daar heb je dan ook geen leesvaardigheid van. Als je met E&M, N&G of N&T zonder extra talen doorstroomt naar het vwo dan moet je meer inhalen dan wanneer je C&M heb met tenminste een complete taal. Aan de andere kant is het zo dat het ook handig is als je wiskunde B1 hebt gehad omdat wiskunde op het vwo toch gauw een stuk moeilijker gevonden wordt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 10:09
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 04-04-2004 @ 22:21 :
Het verschil tussen havo en vwo is dat havo iets meer oppervlakkig is en op het vwo worden ook speciale vaardigheden meer getest. Bij toetsen krijg je bijvoobeeld niet zo vaak vragen die reproduceerbaar zijn of voor de hand liggen maar gericht op het eigen inlevingsvermogen (geschiedenis), het leggen van verbanden en kritische benadering.
hier ben ik het mee eens. Op het vwo gaat het vooral om inzicht en veel kunnen leren. Op de havo wordt het net iets meer voorgezegt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Van havo 4 naar vwo 5 / 2e halfjaar vwo4 dan naar vwo 5
Nelvalhil
3 01-11-2014 21:10
Algemene schoolzaken Is het mogelijk om van kgt naar t/havo naar vwo ?
Hosmun1
2 07-02-2013 21:25
Studeren Via HBO (propedeuse/normaal) of VWO naar WO?
Verwijderd
18 15-10-2011 17:48
Algemene schoolzaken Havo 4 naar vwo 5
ChInA
51 30-06-2005 21:51
Algemene schoolzaken Van Havo naar VWO: Moeilijk?
Suuzel
17 07-06-2004 09:12
Algemene schoolzaken Groter verschil: Mavo --> Havo of Havo --> VWO
HoopStront
55 26-03-2004 21:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.